Образ душі поета в лірику М. Цветаевой
Вірші Марини Цветаевой улюблені багатьма поколениями читачів. Срібне століття російської поезії немислим без голосу цієї поетеси. Творчий шлях вона початку рано, перші вірші написані у віці шести років, перший збірник віршів “Вечірній альбом” – у всімнадцять. Доля не балувала цю жінку, і вірші її часто перейняті сумом і самітністю.
Але любов до людини й всьому людському властива Цветаевой на всіх етапах її творчості Нескінченний інтерес Цветаевой до людини, до його душі творить глибокі поетичні образи любові й зстраждання, а деякі
Відкол індивідуальної душі автора від розхожих переконань суспільства саме й викликає гомовлення жалю, ноти якого чутні крізь рядки: Ідіть же! – Мій голос ньому, И марні всі слова. Я знаю, що ні перед ким Не буду я права. (“Ідіть же!
– Мій голос ньому…”) Призначення поета – шукати красу у світі й раскривать її перед людьми. Але поетові уготована зла доля – як немає пророка у своїй батьківщині, так і краса, доторую поет відшукує своєю працею, виявляється “непотрібна сім’ї”. Осяяння приходять як би з нізвідки: “Співаком – у сні – відкритий закон зірки й формула квітки” (“Вірші ростуть, як зірки і як троянди…
“). Поет набудовує свою душу, як інструмент, щоб вона була співзвучна з усією Вселеної, мир сам приймає душу поця за свої таємничі лаштунки, винагороджуючи його такім способом за вірність і відданість людському духу: У щедре небо рвонуся за останнім привітом. Проріз зорі – і відповідної посмішки проріз… – Я и в передсмертній гикавці залишуся поетом! (“Знаю, умру на зорі!
На которій із двох…” ) Однак поетові призначено бути самотнім і незрозумілим сучасниками. Теперішній художник слова осознает свою спрямованість проти злободенності, проти рутини. Погляд у майбутнє характерний і для Цветаевой, ще в початковій своїй творчості риси, що вбачала, конфлікту з дійсністю й зі своїм часом.
Називая свої вірші “бризами з фонтана” і “іскрами з ракет” поетеса вказує на їхню цінність саме через роки, для наступних поколінь: Розкиданим у пилу по магазинах (Де їх ніхто не брав і не берет!) Моїм віршам, як дорогоцінним винам, Настане своя черга. (“Моїм віршам, написаним Так рано…
” ) Поезія Цветаевой – велика спадщина росіянці літіратури XX століття, цінність якого з роками буде незменно рости. Неповторна чарівність її віршів розкриє ще чимало таємниць перед кожною ліричною душею
Схожі твори:
- Образ поета й тема творчості в лірику А. С. Пушкіна Подання А. С. Пушкіна про самі значні життєві цінності відбилися у віршах про волю, любов і дружбу, про творчість. Ці ліричні Теми представляють різні сторони цільної, гармонічної особистості. Вони взаємодіють, становлячи єдине коло міркувань поета про те, що йому особливо дорого. Із усього різноманіття тим виділяється тема Поета. Ніхто із...
- “Безцінних слів розтринькувачів і марнотрат” (образ поета в лірику В. Маяковського) Багато поетів замислювалися про мету поетичної творчості, про своє місце в житті країни, народу. Саме вони першими відгукувалися й давали свою оцінку яким-небудь суспільним подіям, явищам. Одним з таких поетів свого часу є Володимир Маяковський. Його творчість представляє новий етап у розвитку росіянці поезії Володимир Маяковський для нас насамперед –...
- Образ поета-пророка в лірику А. С. Пушкіна й М. Ю. Лермонтова На берег викинутий грозою, Я гімни колишні співаю. А. С. Пушкін Кожного поета протягом життя, і особливо в зрілі роки, Хвилює питання про значення його праці для суспільства й взагалі про Призначенні поетичної Творчості. А. С. Пушкін високо оцінював Роль і характер діяльності поета. Поезія для Пушкіна завжди була Мистецтвом,...
- “Бути знаменитим некрасиво…”. (Образ поета в лірику Б. Л. Пастернаку) 1. Поезія Пастернаку – краса, “валяющаяся під ногами”. 2. Відношення поета до позиції радянської влади в області культури. 3. Істинність і Краса вискусстве. 4. Життя й Мистецтво. Борис Леонідович Пастернак – поет-філософ, вдумливий художник, що зацікавлено вдивляється в навколишнє життя. Допитливий розум поета хоче проникнути в саму суть речей, зрозуміти...
- Розвиток традицій жіночої поезії в лірику Ахматової й Цветаевой Любовний роман, що розгортався в передреволюційних віршах і Ахматовій і Цветаевой, був ширше й многозначительней своїх конкретних ситуацій. У їхні любовні романи входила епоха. У складній музиці ахматовской лірики жила й давала про себе знати особлива, дивна страхаюча дисгармонія. Вона писала згодом, що постійно чула незрозумілий гул, як би якесь...
- Погляд на завдання поета й роль поезії в лірику О. С. Пушкіна 1826-1831 років 1. Історичні особливості періоду. 2. Тема “пророчого” призначення поета. 3. Взаємини поета й суспільства в лірику. Як відомо, 14 грудня 1825 року на Сенатській площі в Петербурзі відбулося повстання декабристів, що було подавлено урядовими військами. Незадовго до повстання помер імператор Олександр І, і на престол зійшов його брат Микола. А....
- Образ Ісуса Христа у творчості Марини Цветаевой Треба, говорячи про морально-етичне виховання майбутньої поетеси, відзначити, що в сім’ї Цветаевих не було систематичного релігійного виховання (як воно описується в багатьох спогадах дитинства – церковні традиції, старанне відвідування церков, молитви). За свідченням Настасії Цветаевой, батьки святкували християнські свята (Різдво, Великдень), прищеплювали любов до них дітям, знайомили з біблійними легендами,...
- Тема поета й поезії в лірику А. С. Пушкіна й М. Ю. Лермонтова 1. Цивільне призначення поезії. 2. Наступність творчості Пушкіна. 3. Вірш Лермонтова “Смерть поета”. 4. Актуальність і злободенність їхніх віршів. Повстань, пророк, і виждь, і внемли, Здійснися волею моєї, И, обходячи моря й землі, Дієсловом пали серця людей. А. З. Пушкін Широко й багатогранно творчість двох геніїв російської літератури А. С....
- Образ співака Орфея в поезії Цветаевой Образ міфічного фракийского співака Орфея, творця музики й віршування, залучав М. Цветаеву своєю трагічною долею, що чимсь нагадувала їй свою власну. У грудні 1921 року, коли створювався цей вірш, душа поетеси розривалася від тривоги не тільки за те, як зложиться її подальше життя – згадаємо, що була майже перервана зв’язок...
- Лірика Цветаевой М. И 1. М. И. Цветаева – поет-бунтар. 2. Краса лірики. 3. Підсумки життя й творчості Цветаевой. Вірші ростуть, як зірки і як троянди, Як краса – непотрібна в сім’ї… М. И. Цветаева Доля М. И. Цветаевой, поета великої величини першої половини XX століття, була яркою й трагічної. Її особистість і її...
- ТЕМА ПОЕТА Й ПОЕЗІЇ В ЛІРИКУ ПУШКІНА Й ЛЕРМОНТОВА Пушкін і Лермонтов. Їхні імена поруч на небокраї Росіянці поезії. У своїй Творчості кожний З них досяг вершин майстерності, тому Так цікаві й важливі для нас їхньої думки про Поеті й поезії, про місце письменника в суспільстві. Думки ці вистраждані, підкреслене Незалежні від думок “світської черні” (вірша А. С. Пушкіна...
- Тема поета й поезії в лірику А. Пушкіна й М. Лермонтова Тема поета й поезії у Творчості Пушкіна й Лермонтова займає одне із провідних місць. У добутках, присвячених цій темі, Пушкін і Лермонтов ставлять і розв’язують наступні питання: яка роль поета в суспільстві, у чому сутність самого процесу творчості, якої повинне бути відношення поета до навколишнього світу, у чому полягають його...
- Тема поета й поезії в лірику В. В. Маяковського Особистість В. В. Маяковського дотепер недостатньо зрозуміла як для дослідників – критиків і літературознавців, так і для шанувальників таланта цього поета. Суперечки про значення його поезії в російській літературі не вщухають і донині: одні звеличують Маяковського, говорячи про те, що він створив новий тип поезії, зруйнував рамки старого мистецтва й...
- Тема поета й поезії в лірику Н. А. Некрасова Н. А. Некрасов пише в той час, коли в російській літературі безроздільно панує проза, в епоху непоетичну. Саме в такі моменти поетові особливо важливо визначити призначення поета й роль поезії в житті, виправдати необхідність своєї Творчості. І Н. А. Некрасову доводиться шукати нову аудиторію, нові напрямки в лірику. Російська поетична...
- Про високе призначення поета й поезії в лірику Пушкіна Ні, весь я не вмру – душу в заповітній лірі Мій порох переживе й тленья втече – И славний буду я, доки в підмісячному світі Живий буде хоч один пиит. А. С. Пушкін Осмислення ролі літератури, мистецтва в житті суспільства – це, напевно, одне з найважливіших питань, що коштують перед...
- Улюблені сторінки лірики творчості М. И. Цветаевой 1. Унікальність творчості Цветаевой 2. Тема любові. 3. Тема поета й поезії 4. Тема Москви у творчості поета. 5. Цветаева – самий емоційний поет Я спрагу відразу всіх доріг! М. И. Цветаева М. И. Цветаева – це ім’я знайомо всім. Напевно, не найдеться людини, який би жодного разу не дивився...
- Призначення поета в лірику Пушкіна Ким і яким повинен бути поет? Що повинен він нести людям? Ці питання задавали всі теперішні пииты різних епох і народів. Не залишився до цієї проблеми байдужий і Олександр Сергійович Пушкін. Тому в його Творчості так багато віршів, де зачіпаються всі ці питання. І в першу чергу вірша: “Пророк”, “Пам’ятник”,...
- ТЕМА ПОЕТА Й ПОЕЗІЇ В ЛІРИКУ МИКОЛИ ГУМИЛЕВА Роль поезії в житті – ключове місце у світогляді поета. Це та соціальна ніша, що дозволяє поетові почувати себе незайвим у суспільстві й світі взагалі. По способі визначення місця поезії авторів можна розділити на два “табори”: на ті, хто вважає поезію доповненням (розумним) до громадського обов’язку, і тих, хто ставить...
- МОСКВА МАРИНИ ЦВЕТАЕВОЙ У своїх віршах про Москву Марина Цветаева звертається до рідного міста не просто як до рідної домівки, де знаходить собі притулок будь-який “бездомний”, що живе на Русі, але й начебто до кого живому й у той же час невидимому й далекому. Москва! Який величезний Странноприимний будинок! Всяк на Русі –...
- Романтичні мотиви в лірику М. І. Цветаевої Читання напам’ять одного з віршів. Дивна особистісна наповненість, глибина почуттів і сила уяви дозволяли М. І. Цветаевой протягом всього життя – а для неї характерно романтичне відчуття єдності життя й творчості – черпати поетичне натхнення з безмежної, непередбаченої й у той же час постійної, як море, власної душі. Іншими словами,...