УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС I семестр ГЕРОЇЧНІ ПІСНІ й БАЛАДИ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ УРОК 13 Тема. Адам Міцкевич (1798-1855) “Альпухара” (з поеми “Конрад Валленрод”). Мужність і нескореність перед ворогом як провідна думка
II семестр З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження) ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4 Урок 80. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. “А ВЖЕ ВЕСНА, А ВЖЕ КРАСНА…” Мета: розширити знання учнів про весну; збагатити їхнє уявлення про красу природи, життя тварин
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС ІІ семестр ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ УРОК № 68 Тема. Уроки жизни в сказке К. Г. Паустовского “Теплый хлеб” Цель: заинтересовать биографией и творчеством К. Г. Паустовского, проверить
УРОК 32 Тема. Гр. Тютюнник “Климко”. Зміст повісті. Мета. Знати зміст повісті, вміти переказувати, проводити паралелі між особистим життям автора і сюжетом твору. Виховувати повагу до ветеранів Другої світової війни, здатність співпереживати. Обладнання: виставка
Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 41 МРІЯ ПРО ПРИЄМНУ ПОДОРОЖ – ЦЕ ВІТРИЛЬНИК ІЗ ЗІПСОВАНИМ КОМПАСОМ Тема: Образ Геркулеса в романі. Засудження рабства. Геній не має віку. Капітан Немо Мета: дослідити особливості сюжету
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС II семестр КРАСА ЧИСТИХ ЛЮДСЬКИХ ВЗАЄМИН УРОК 52 Тема. Урок позакласного читання. Новели О. Генрі Мета: розширити коло читання учнів, познайомити з гуманістичними творами про життя звичайних людей;
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС I семестр ГЕРОЇЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ УРОК 21 Тема. Ідея віротерпимості. Ровена та Ребека – дві різні долі Мета: продовження роботи над образами роману; складання планів розповідей про
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС II семестр ПРИГОДИ ТА ФАНТАСТИКА УРОК 47 Тема. Артур Конан Дойл. Всесвітня популярність творів про Шерлока Холмса. Урок позакласного читання Мета: розширити коло читацьких інтересів учнів; працювати над
Мета: розширити знання учнів про міф, міфологію; ознайомити з давньоєгипетським міфом “Бог сонця Ра”; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, творчу уяву; виховувати повагу до культури інших народів. Хід уроку ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ВСТУП УРОК № 5 Тема. Розвиток мовлення. Написання творчої роботи на тему “Біблійні сюжети у віршах російських поетів” Мета: ознайомити з шедеврами живопису та поезії, присвяченими
Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 4 Тема. Філософсько-моральний конфлікт драми Кальдерона “Життя – це сон” Мета: Поглиблювати знання про бароко як художній напрям; ознайомлювати з творчістю Педро Кальдерона; навчати працювати в групі,
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС ІІ семестр ЛЮДИНА В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ УРОК № 57 Тема. Таємниці золотого жука (за повістю Е. По “Золотий жук”) Мета: викликати інтерес до твору-детективу, перевірити знання тексту повісті
Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 67 МИ ВІДПОВІДАЛЬНІ ЗА ТИХ, КОГО ПРИРУЧИЛИ Тема: Головні життєві цінності у казці “Маленький принц”. Сказка ложь, да в ней намек Добрым молодцам урок! A. C. Пушкін Мета:
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС І семестр БАЙКИ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ УРОК № 15 Тема. Особливості байки як літературного жанру. Легендарний Езоп – основоположник жанру байки Мета: повідомити про особливості байки як літературного
Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК №51 Тема. Онєгін як утілення типу “зайвої людини”; суперечливість його почуттів та вчинків Мета: формувати вміння працювати з текстом та логічно систематизувати опрацьований матеріал; формувати читацькі навички дослідницького
Мета: розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях видатної української поетеси Лесі Українки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати пам’ять, увагу, образне мислення; виховувати любов до рідної мови. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС ІІ семестр ЛЮДИНА В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ УРОК № 48 Тема. Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Д. Лондона “Жага до життя”) Мета: вчитися стисло переказувати зміст
II семестр ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СКРИНЬКА КАЗОК УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ Урок 115. БЕРИСЬ ДРУЖНО, НЕ БУДЕ СУТУЖНО. ЮРІЙ ЯРМИШ “ТА САМА МИШКА” II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА Для синків-молодців Мати напекла млинців. І хвалили молодці Ті млинці на
Матеріал уроку. Ліна Костенко “Усе моє. все зветься Україна”. Мета. Розширити та узагальнити знання учнів про Україну та її рослину-символ – калину; розвивати зв’язне мовлення; вдосконалювати навички виразного читання; прищеплювати любов та повагу до
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ УРОК № 25 Тема. Творче наслідування Вергілієм поем Гомера “Іліада” та “Одіссея” Мета: продовжити роботу над виразним читанням уривків
Мета: ознайомити учнів з новою буквою Фф та її звуковим значенням; відпрацювати з учнями артикуляцію звука ; вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; навчати “друкувати” букву Фф (велику і малу), складати слова з нею; розвивати
І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ Урок 18. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. Мета: продовжувати ознайомлювати учнів з різновидами народної творчості (колисковими піснями, забавлянками, скоромовками); розширювати уявлення про влучність, точність,
Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 44 Тема: Твір – опис зовнішності людини на основі сюжету роману. Мета: пояснювати особливості портретної характеристики героїв; формувати вміння створювати власний текст на основі спостережень за авторськими засобами
УРОК 70 Тема. Леонід Кисельов. Доля молодого поета. Гуманістичний пафос віршів. “Стати б хоч на менти лічені…”, “Земля така гаряча”. Мета. Переказувати історію трагічного життя молодого поета; розвивати вміння виразно, вдумливо читати вірші; визначати
І семестр З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ Урок 49. ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. ОКСАНА СЕНАТОВИЧ. ВЕСЕЛИЙ СМІХ Мета: активізувати читацькі інтереси учнів; удосконалювати навички виразного і свідомого читання віршованих творів; розвивати образну уяву, здатність розрізняти реальність і вигадку;
І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ Урок 21. ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. НАТАЛЯ ЗАБІЛА. ЗАБАВЛЯНКИ Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Наталі Забіли; учити правильно, виразно читати поетичні твори, аналізувати
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ПОЕТИЧНА МОЗАЇКА Урок 26 Тема. Агнія Барто “Весняна прогулянка”, “Митько-лінько” Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом російської поетеси; формувати вміння аналізувати віршовані твори; вчити учнів захоплюватися красою природи;
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ЛІСОВІ КАЗКИ Урок 33 Тема. Юрій Коваль “Метелик”, “Чорні вушка” Мета: ознайомити учнів з творчістю Юрія Коваля; розвивати навички виразного читання, вміння висловлювати свою думку й аргументувати її; пробуджувати інтерес
УРОК 54 Тема. Григір Тютюнник. Життя і творчість письменника. Мета: Ознайомити одинадцятикласників із життєвим та творчим шляхом письменника, переконати, що правдиве і тривожне слово митця будило совість і милосердя читачів; дати уявлення про індивідуальний
Мета: глибше ознайомити учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка; вчити сприймати зміст поезії, відображати його у малюнках; розвивати пам’ять, мислення, увагу, вміння робити самостійні висновки; виховувати любов і повагу до світлого образу
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС I семестр ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА (17 годин) УРОК № 24 Тема. Г. К. Андерсен. “Снігова королева”. Велич краси людського серця. Антитеза Мета: допомогти учням осягнути велич краси та сили
УРОК 57 Тема. Осип Назарук. “Роксоляна”. Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода Роксоляни. Мета: допомогти учням розкрити в образі Роксоляни незалежну вдачу, щирість у стосунках з людьми, природний розум,
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС ІІ семестр СВІТ ДИТИНСТВА Й МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ В ЛІТЕРАТУРІ (9 годин) УРОК № 47 Тема. Р. Бернс. “Чесна бідність” Мета: ознайомити з життям і творчістю шотландського письменника, підготувати
УРОКИ 21-22 Тема. А. Чайковський “За сестрою” (скорочено). Коротко про митця. Відтворення історичних подій. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. Мета. Ознайомити учнів з біографією письменника; вчити аналізувати твір, переказувати зміст фрагментів повісті, визначати її
Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 37 ЦИВІЛІЗАЦІЯ, ПО КРИХТІ СКЛАДЕНА ОДНІЄЮ ЛЮДИНОЮ Тема: Гімн цивілізованій прагматичній людині та її праці. Найвищий ступінь людської мудрості – це вміння пристосуватися до обставин та зберігати спокій
II семестр З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження) ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4 Урок 83. ЯК ПОБАЧИТИ ДИВА? ГАННА ЧУБАЧ “У ЛІСОЧКУ НА ПЕНЬОЧКУ” Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати вміння оцінювати вчинки дійових осіб;
Мета: розкрити учням красу і своєрідність поезії Марійки Підгірянки; вчити заглиблюватися в поетичні образи, аналізувати ліричні поезії; розвивати образне мислення, творчу уяву, вміння усвідомлювати особливу красу, виразність, емоційність поетичного слова; виховувати любов до природи.
Мета: вдосконалювати читацькі навички учнів; вчити усвідомлювати прочитаний текст; розвивати мовлення, мислення; виховувати працьовитість, прагнення до корисних самостійних дій. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Мовленнєва розминка 1) Робота над
II семестр З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження) ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4 Урок 76. ЛІСОВІ ДИВА. ЛІНА КОСТЕНКО “БІЛОЧКА ВОСЕНИ” Мета: ознайомити учнів з творчістю Ліни Костенко; навчати учнів виразно читати віршовані твори; розвивати вміння аналізувати прочитане,
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ УРОК № 19 Тема. Любовна лірика Сапфо Мета: зацікавити особистістю Сапфо; ознайомити із творчістю поетеси; вдосконалювати навички роботи з
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ЛІСОВІ КАЗКИ Урок 31 Тема. Едуард Шим “Скільки живе бджола”, “Смужки і плямки” Мета: формувати в учнів уявлення про особистість видатного російського письменника Едуарда Шима; вдосконалювати вміння виділяти у творі
УРОК 21 Тема. ВЧ № 2. Декламування поезій Т. Шевченка. Мета: повторити та узагальнити основні правила виразного читання поезій; поглибити знання учнів про художню цінність творів Т. Шевченка через декламування поезій напам’ять; розвивати пам’ять,
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ІГРОВИЙ ДИТЯЧИЙ ПІСЕННИЙ ФОЛЬКЛОР Урок 3 Тема. Лічилки. Ігри. Урок-гра Мета: активізувати та закріпити знання учнів про усну народну мудрість світу; ознайомити з лічилками та іграми народів світу; розвивати уяву,
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС ПЕРЕДНЄ СЛОВО “Дорогу здолає той, хто йде…” Саме ці слова спадають на думку, коли тримаєш у руках програму із зарубіжної літератури для 8-го класу 12-річної школи. Адже цей
І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ Урок 29. ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ” II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА А-а-а – котика нема. Е-е-е –
Мета: вдосконалювати навички виразного читання; вчити учнів ставити питання до тексту; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Мовленнєва розминка 1) Робота над скоромовкою.
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС І семестр ВСТУП УРОК № 2 Тема. Виступ на тему: “Моя улюблена книга” Мета: з’ясувати коло читацьких інтересів учнів, прищепити любов і повагу до книги; розвивати зв’язне мовлення;
Мета: розвивати творчі здібності учнів, артистизм; виховувати інтерес до творчості, читання, працелюбність. Хід уроку Ведучий Сядьте, діти, всі, будь ласка, Розпочнеться зараз казка. Вона, кажуть, дуже гарна, І цікава, і повчальна. Хто тихесенько сидить,
Мета: розширити знання учнів про національного поета – генія українського народу; викликати почуття симпатії до малого Тараса, до його природнього розуму, допитливості, хисту, співчуття до його нелегкого життя; зацікавити школярів прочитаним і почутим; розвивати
Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК N° 16 Тема. Гуронець і Гордон у Бастилії. Трагізм долі мадемуазель де Сент-Ів і гуронця. Поняття про філософську повість. Мета: пояснити сутність полеміки Простака та Гордона в Бастилії;
УРОК 43 Тема. Іван Малкович. “З янголом на плечі”, “Музика, що пішла”. Оптимістичний пафос поезій, віра в перемогу добра. Мета: ознайомити учнів із творами І. Малковича, розкрити їх гуманістичний зміст; розвивати творчі здібності учнів,
Матеріал уроку. Акровірш “Байка”. Іван Франко “Байка про банку”. Мета. Ознайомити учнів із байкою як жанром твору; розвивати способи і види читання байки; збагачувати мовний запас учнів; викликати в учнів захоплення та зацікавленість мудрістю
Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК №30 Тема. Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822) – багатогранний митець – романтик. “Крихітка Цахес” – шедевр романтичної казки – новели. Мета: Поглибити знання про романтизм як
Поки буде існувати прагнення до почестей крім заслуги, поки будуть водитися майстри й мисливці догоджати й “награжденья брати й весело пожити”, поки плітки, неробство, порожнеча будуть панувати не як пороки, а як частини громадського
Матеріал уроку. Акровірш “Легенда”. Дмитро Павличко “Звернення”. Галина Кирпа “Ну й гарно все придумав Бог!”. Мета. Узагальнити знання учнів про різні форми усної народної творчості. Систематизувати знання учнів з розділу. Розвивати вміння ділитися своїми
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ УРОК № 29 Тема. Урок позакласного читання. Овідій “Метаморфози” (“Потоп”, “Філемон та Бавкіда”) Мета: проаналізувати прочитані уривки з поеми
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи СТЕЖИНКАМИ КРАЇНИ КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ Урок 6 Тема. Народна казка. “Вишивальниця птахів” (грецька казка) Мета: ознайомити учнів із грецькою казкою; розвивати вміння самостійно визначати головних і другорядних персонажів твору, встановлювати
Матеріал уроку. Акровірш “Книга”. “Перші писемні знаки” (стаття а підручнику). Мета. Розкрити значення книги як найважливішого засобу людського пізнання, її роль у житті людини. Розповісти учням про перші писемні знаки. Ознайомити зі значенням слова
Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 38 Тема. Тематична атестація № 4 Мета: Здійснити контроль знань за вивченою темою; перевірити засвоєння термінів із теорії літератури; виховувати прагнення досягти високого результату. Обладнання: картки із
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ВЕСЕЛІ ПРИГОДИ ТА ДИВОВИЖНІ МАНДРІВКИ З КАЗКОВИМИ ГЕРОЯМИ Урок 18 Тема. Повість-казка. Джоель Чендлер Харріс “Братець Лис і братець Кролик” Мета: сформувати в учнів первинні уявлення про особистість видатного американського
Мета: поглибити знання учнів про творчість Дмитра Павличка; розкрити красу і своєрідність його поезії; навчати розуміти поетичну мову; розвивати творчу уяву здатність емоційно реагувати на художнє слово; виховувати емоцію читача. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи БУТИ ПОРЯДНОЮ ЛЮДИНОЮ Урок 20 Тема. Михайло Зощенко “Найголовніше” Мета: вчити дітей аналізувати свою поведінку; вдосконалювати навички читання, вміння ділити текст на частини, добирати до них заголовки; розвивати пам’ять, увагу,
Матеріал уроку. Всеволод Нестайко “Дід Мороз у підвалі” (уривок із повісті ” Чарівні окуляри”). Мета. Ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом Всеволода Нестайка. розповісти цікаві епізоди з його життя. Викликати інтерес до його
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС I семестр ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА (17 годин) УРОК № 25 Тема. С. Маршак. П’єса-казка “Дванадцять місяців” Мета: ознайомити з життям і творчістю письменника, зацікавити учнів і спонукати їх до
УРОК 39 Тема. Володимир Підпалий. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя у вірші “Тиха елегія”. Мета: ознайомити учнів із цікавими фактами життя В. Підпалого. змістом поезії “Тиха елегія”; розкрити щирість патріотичних почуттів ліричного героя у
Мета: продовжити ознайомлення учнів із життєвим і творчим шляхом Олександра Довженка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; формувати уявлення про характерні ознаки зимових свят; збагачувати словниковий запас школярів; вчити відчувати образність художнього слова; розвивати зв’язне
II семестр ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СКРИНЬКА КАЗОК ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ Урок 119. ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ “ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ” II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА Діти Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато. Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я
Мета: продовжити ознайомлення учнів з міфами; ознайомити школярів зі слов’янськими міфами, дати уявлення про їх витоки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати бажання вивчати історію свого народу. Хід
УРОК 35 Тема. Розвиток зв’язного мовлення (Усно). Образ Климка. Мета. Вчити характеризувати образ головного героя епічного твору, використовуючи ілюстрації до повісті, розвивати образне мислення. Виховувати здатність співпереживати, гуманізм. Обладнання: Тютюнник Г. Климко. – К.:
Мета: почати ознайомлення учнів з новим розділом “Пейзаж у прозових творах”; удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I.
Матеріал уроку. Українська народна казка “Яйце-райце”. Мета. Розширити й узагальнити знання учнів про види українських казок, які вони читали у початкових класах; ознайомити з ознаками чарівної казки; удосконалювати вміння читати діалоги; виховувати любов та
УРОК 54 Тема. В. Симоненко – “лицар на білому коні” в українській літературі. “Лебеді материнства”. Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики. Мета. Подати додаткові відомості про поета, удосконалювати вміння виразно читати поезію; прокоментувати
Матеріал уроку. Тарас Шевченко “Ой діброво, темний гаю”. Прислів’я. Мета. Закріпити знання учнів про дитячі роки поета: ознайомити учнів із поезією Т. Шевченка; розвивати пам’ять, навички виразного читання віршів напам’ять; розкрити красу поетичних образів:
Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 4 ІДУТЬ ДО НАС СКАЗАННЯ ДАВНИНИ Тема: З міфології Месопотамії та Індії. Покоління відходить, й покоління приходить, а земля віковічно стоїть! Старий Завіт (Екл. 1.4) Мета: закріпити знання
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС ІІ семестр ЛІТЕРАТУРА І СВІТ ПРИРОДИ (11 годин) УРОК № 36 Тема. Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Образ головного героя Мауглі та засоби його художнього втілення Мета: узагальнити й
УРОК 55 Тема. В. Симоненко. “Ти знаєш, що ти – людина?”. Загальнолюдські цінності та ідеї. Мета. Розкрити громадянські мотиви поезії, поглибити поняття “ліричний герой”; вчити висловлювати власні роздуми про сенс людського життя; виховувати почуття
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи СВІТЛО ДАЛЕКОЇ ЕЛЛАДИ Урок 2 Тема. Міфи Греції. “Повалений Фаетон” Мета: навчити учнів розуміти й розкривати зміст поняття “міф”, відрізняти міф від казки, знаходити у міфах фантастичні елементи, вигадки, самостійно
Матеріал уроку. Антуан де Сент-Екзюпері “Маленький принц” (уривки з повісті). V частина. Мета. Продовжити роботу над уривками повісті “Маленький принц”. Вчити аналізувати художній твір, робити висновки. Розвивати вміння виразно читати, відповідати на питання за
Мета: ознайомити учнів з творчістю Миколи Трублаїні; розкрити красу і своєрідність його оповідань; удосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; розвивати спостережливість, творчу уяву, мовне чуття; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ № з/п Тема уроку Дата Про чудеса читаймо 1 Легенди і міфи народів світу. “Походження вогню” (легенда індіанців ковичан) 2 Легенди і міфи народів світу. “Як з’явився
СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА 10 КЛАС РІВЕНЬ СТАНДАРТУ АВТОРСЬКІ УРОКИ ТРАДИЦІЇ І НОВАТОРСЬКІ ЗРУШЕННЯ В ПОЕЗІЇ СЕРЕДИНИ – ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX СТОЛІТТЯ УРОК № 27 Тема. Творчість А. Рембо. Вірші “Відчуття”, “П’яний корабель”, “Голосівки” Мета: поглибити
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА Урок 29 Тема. Ніколай Антонов “Казка про житнє зеренце” Мета: ознайомити учнів з життям та творчістю відомого болгарського поета Ніколая Антонова; розвивати та удосконалювати навички виразного читання; вчити
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС II семестр ЖАНРОВО-ТЕМАТИЧНЕ РОЗМАЇТТЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ УРОК № 41 Тема. Поезія Бертрана де Борна (1140-1215 рр.) Мета: поглибити знання про творчість провансальських трубадурів; ознайомити із поезією Бертрана де
І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА НАРОДНІ КАЗКИ Урок 35. ЛИСИЧКА-СЕСТРИЧКА (ПРОДОВЖЕННЯ) II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА Для контролю глибокого, але короткого дихання під час вимовляння коротких складів чи слів: секундний видих-вдих на “раз” – пауза, “два”
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ЦІКАВІ ПРИГОДИ НЕЗВИЧНИХ ГЕРОЇВ Урок 14 Тема. Повість-казка. Отфрід Пройслер “Мала Баба Яга” Мета: навчати учнів самостійно орієнтуватися в структурі художнього твору, називати основні ознаки казки-повісті як жанру; зацікавити змістом
Мета: розширити знання учнів про байки Езопа; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, вміння аналізувати, співставляти прочитане; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА Робота
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС ІІ семестр СВІТ ДИТИНСТВА Й МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ В ЛІТЕРАТУРІ (9 годин) УРОК № 51 Тема. Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”. Сонячний, радісно-бешкетливий світ дитинства у повісті Мета: допомогти
Мета: розширити й узагальнити знання учнів про види народних казок, які вони читали у початкових класах; ознайомити з ознаками побутової казки; вдосконалювати вміння читати діалоги, знаходити в тексті зачин, основну частину і кінцівку; формувати
Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Богдана Лепкого; розширити знання про життя Т. Г. Шевченка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення учнів, творчу уяву; виховувати любов до
СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА 10 КЛАС РІВЕНЬ СТАНДАРТУ АВТОРСЬКІ УРОКИ РОМАН РАННЬОМОДЕРНІСТСЬКОЇ ДОБИ УРОК № 31 Тема. “Портрет Доріана Грея” як осердя творчості О. Уайльда, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору Мета: поглибити знання учнів про творчість
Мета: поглибити знання учнів про творчість Наталі Забіли; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити заглиблюватися в поетичні образи; розвивати образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до поетичного слова. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС II семестр ЛІТЕРАТУРА ПРОТИ ВІЙНИ УРОК 62 Тема. Умение Андрея Соколова оставаться настоящим человеком в сложнейших и драматических жизненных испытаниях (продолжение) Цель: показать характер настоящего человека, который сохранил
Мета: продовжити роботу над засвоєнням учнями знань про букву Шш, звук ; формувати навички виразного і свідомого читання; виховувати дбайливе ставлення до тварин. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Матеріал уроку. Дмитро Павличко “Наш прапор”. Мета. Збагачувати знання учнів про державні символи України; розвивати пізнавальні інтереси до вивчення минулого своєї країни; вдосконалювати вміння виразно читати вірші; виховувати патріотичні почуття та шанобливе ставлення до
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС ІІ семестр ЛЮДИНА В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ УРОК № 54 Тема. Романтика пригод і подорожей у романі “Острів скарбів” Мета: зацікавити подіями роману, перевірити знання тексту; розвивати увагу, логічне
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС II семестр УКРАЇНА ТА ЇЇ ІСТОРІЯ В ЛІТЕРАТУРІ УРОК 37 Тема. Урок внеклассного чтения по повести А. С. Пушкина “Дубровский” (главы І-VI) Цель: познакомиться с содержанием произведения; выработать
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС II семестр ЗЛЕТ ЛЮДСЬКОГО ДУХУ В ЛІТЕРАТУРІ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ УРОК № 60 Тема. Трагедія В. Шекспіра “Гамлет”. Історія створення трагедії Мета: ознайомити з історією створення трагедії “Гамлет”; пригадати
Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 12 Тема. Тематична атестація № 2 Мета: Здійснити контроль знань за темою “Література європейського бароко”; виховувати прагнення досягти високого результату. Обладнання: картки із завданнями. Тип уроку: урок
УРОКИ 50-51 Тема. Любов Пономаренко. “Гер переможений”. Наскрізний гуманістичний пафос новели. Художні засоби його втілення (деталь, поєднання різних часових площин). Мета. Поглибити знання про головну думку твору, вчити дітей висловлювати власне розуміння кінцівки твору;
Матеріал уроку. Моріс Метерлінк “Блакитний птах” (уривки з п’єси). Мета. Ознайомити учнів з уривком п’єси “Блакитний птах”. Дати уявлення про п’єсу і її структуру. Збагачувати словниковий запас учнів. Вчити учнів читати в особах, уявляти
II семестр З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження) ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4 Урок 70. ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “В ЛІСІ Є ЗЕЛЕНА ХАТА” Мета: вдосконалювати техніку читання поетичних творів; формувати читацьку самостійність; розвивати вміння ділитися своїми враженнями
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС II семестр ЖАНРОВО-ТЕМАТИЧНЕ РОЗМАЇТТЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ УРОК № 37 Тема. Омар Хайям – корифей персько-таджицької лірики (1048-1133 рр.) Мета: познайомити з особистістю поета-мудреця; увести у світ його поезії;
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС II семестр ЗЛЕТ ЛЮДСЬКОГО ДУХУ В ЛІТЕРАТУРІ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ УРОК № 66 Тема. Синтез гуманістичного та трагічного світосприйняття у сонетах В. Шекспіра Мета: увести у світ поезії В.
Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 11 Тема. Урок розвитку мовлення. Засоби творення смішного в комедії. Виховний потенціал твору Мольєра “Міщанин – шляхтич”. Мета: вчити визначати засоби творення комічного у творі та робити
Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 67 Тема. Додаткове читання. М. Гоголь. “Мертві душі” Мета: продовжити знайомство з творчістю М. Гоголя, познайомити учнів зі специфікою жанру “Мертвих душ” і повторити особливості жанру роману
І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ Урок 24. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ ЦІКАВИХ ЗАГАДОК Мета: продовжити ознайомлення учнів із загадками; учити визначати головний зміст; показати на прикладі
Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; викликати у дітей почуття зачарування красою рідної природи; поглибити їх знання про літо; прищеплювати учням любов до поетичного слова; виробляти розуміння і почуття його краси; виховувати спостережливість, любов
УРОК 57 Тема. Василь Стус. Біографія поета. Мета: ознайомити старшокласників із життєвим шляхом поета світового рівня, борця за справедливість, в’язня ГУЛАГу; виховувати у школярів патріотизм, національну свідомість і гідність. Тип уроку: лекція. Обладнання: портрет
Мета: розширити й узагальнити знання учнів про творчість відомого казкаря Г. К. Андерсена; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити порівнювати, аналізувати прочитані твори, характеризувати вчинки дійових осіб; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати любов
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС ІІ семестр ЛЮДИНА В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ УРОК № 40 Тема. Образ Геркулеса в романі Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан” Мета: охарактеризувати Геркулеса, перевірити знання тексту розділів з домашнього завдання;
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи БРАТИ НАШІ МЕНШІ Урок 24 Тема. Оповідання та казки про тварин. Віталій Біанкі “Мишенятко Пік” Мета: ознайомити учнів з літературною казкою російського письменника; вчити знаходити у структурі тексту художні описи
Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 6 “Я ДАР” ВАМ СЛОВО І РОЗУМ… Тема: З міфології давніх слов’ян. … якщо не знати минулого, неможливо зрозуміти істинний сенс сучасного й мету майбутнього. Максим Горький Мета:
Мета: розширити уявлення учнів про творчість Григора Тютюнника; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати, співставляти прочитане; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ
Матеріал уроку. Антуан де Сент-Екзюпері “Маленький принц” (уривки з повісті). III частина. Мета. Ознайомити з цікавими фактами про письменника. Допомогти учням усвідомити зміст твору. Вчити розкривати головну думку твору, розгадувати загадки Маленького принца. Виховувати