Теми й образи ранньої лірики В. В. Маяковського
1. Образи поета і юрби в ранніх віршах поета. 2. Вірша – “плювок в особу громадськості”. 3. “Щоб обов’язково була зірка!.. ” – романтика в ранній ліриці поета.
4. Маяковський – сатирик і лірик. Послухайте! Адже, якщо зірки запалюють – Значить – це кому-небудь потрібно? В. В. Маяковський Із самого джерела свого творчого шляху В. В. Маяковському вдалося заявити про себе як про яскраве й незвичайне дарування. Йому призначено було стати на чолі самого непокірливого й бунтарського напрямку літератури – футуризму.
До цього
Для цього добутку, як і для всього ранньої творчості,
Для Маяковського конфлікт поета і юрби має масштаб голосного й шумного скандалу. Вірш “Нате! ” містить більший виклик суспільству, чим попередні добутки.
Це вже не кинута рукавичка, а теперішній плювок в особу громадськості. Ліричний герой, що є одночасно й самим поетом, до крайності різань: він іменує себе “грубим гуном”, що дав доступ до “метелика поетиного серця”, юрба в нього – “стоглавая воша”. Однак навіть це положення може бути зруйновано волею художника: Я зарегочу й радісно плюну, Плюну в особу вам Я – безцінних слів розтринькувачів і марнотрат.
Однак і юрба настроєна рішуче: вона знаходить у собі сили протистояти волі поета, вона підсвідомо прагне до знищення занадто відмінного від її індивідуума. Прикладом такого повороту авторської думки служить вірш “От так я зробився собакою”. Ліричний герой випробовує найсильніший емоційний зрив, у нього більше не залишається терпіння, і єдиним способом захисту від агресивної юрби стає перетворення в таку ж негативну енергію, як і саме людське збіговисько: …юрба налягла, Величезна, Зла, Я встав рачки И загавкав: “Гав!
Гав! Гав! За завісою агресії й злості не видно найчастіше самого головного – щирої, чистої й тонкої душі поета У Маяковського небагато стихотворенийявно романтичної користі, але при цьому їхній вплив на читача своєю незвичайністю й непідробленістю почуттів не можна недооцінювати. На тлі гаданих теперішніми агресії й злості ліричного героя дивно звучить визнання, залишене в одній з поем: “Якщо б я поетом не був, я б став би звіздарем”. Романтична душа поета, ніжна й ранима, старанно схована за маскою бунтаря, повною мірою проявляється в рідких, але від цього неймовірно коштовних зворушливих віршах поета.
Одним з них є добуток “Послухайте!”. Навіть у назві немає ні натяку на агресію або виклик – це прохання ліричного героя суспільству В основі добутку – “зоряна тема”, що є присутнім у лірику практично будь-якого великого поета. Однак у Маяковського ця тема здобуває несподіваний ракурс. Головний герой стурбований проблемою необхідності зірок, адже якщо їх не буде, людство приречене на “беззоряне борошно”. Герой знаходить у собі сили в особі невідомого нам прохача ввірватися до бога й зажадати: “Щоб обов’язково була зірка!
” І тут він не боязкий прохач, а наполегливий візитер, що вимагає приналежне йому по праву.. Бог – творець вселеної, а Поет – її співак, і саме через призму його сприйняття міняється й світогляд читачів: “плевочки” на небі стають прекрасними перлинами… Зворушливий вірш залишає масу питань, один із яких – а чи буде почуті герой і чи буде виконана його вимога: Щоб щовечора На небі Загорявся Хоча б одна зірка. Драма самітності й нерозуміння поета, почата віршем “Послухайте!
“, плавно знаходить ще більший розмах у добутку “Скрипка й трошки нервово”. Скрипка не просто музичний інструмент, до якого часто зверталися письменники й поети, це родинна Маяковському душачи Вона зворушливо розкривається перед незнайомої, вороже настроєною аудиторією. Ліричний герой, у вірші ототожнюється з автором, такий же: “теж репетує, а довести нічого не вміє”, як і скрипка. Безглузда зовні ситуація має глибокий філософський зміст.
Навіть у ранній творчості Маяковського переплітаються два початки – сатира й тонка лірика. Перша проявляється в неприйнятті старих порядків, ворожнечі з юрбою й ненависті до великого, страшного міста. Сатира не може не обрушити свій гнів на тупих обивателів – бранців їжі й “раковин речей”. Друга сторона душі поета – ніжна, ранима, глибоко захована, але прекрасна, що бачить зірки й уміє сприймати красу цього миру.
Самоіронічний вірш “Собі, улюбленому, присвячує ці рядки автор” незбагненним чином сполучить у собі обоє якості поета: Чотири. Важкі, як удар. “Кесарево кесареві – богові богово”. А такому, Як я, Тикнутися куди?
Де для мене уготовано лігвище? Згодом Маяковський знайде свою нішу, уставши на трибуну революції Однак такого надриву, драматичності, які протягають у добутках раннього етапу, різким і гаслам, що агітують, Маяковського-Революціонера буде сильно не вистачати
Схожі твори:
- Особливості ранньої лірики В. В. Маяковського 1. Новаторство в поезії Маяковського. 2. Зв’язок лірики поета з живописом. 3. Виклик “суспільному смаку” і внутрішні переживання ліричного героя. Уже при першому знайомстві із творчістю В. В. Маяковського впадає в око разюча відмінність його лірики із класичними зразками поетичних добутків. Не тільки образи – “бляшана риба”, “флейта ринв”, “розумна...
- Ліричний герой ранньої лірики Маяковського Минулий XX століття було століттям колосальних суспільних протиріч і потрясінь. Кожне століття має потребу у власному поеті, що зробив би “біль часів своею собственною болем”. Таким поетом свого часу був Маяковський; з його потужної, що владно ввійшла в нашу свідомість і літературу поезією зв’язана дуже багато чого. Він перший, використовуючи...
- Біблійні образи й мотиви в ранній творчості В. В. Маяковського 1. Традиція звертання до біблійних образів. 2. Своєрідність образа Бога в ранній творчості. 3. Парадоксальне переломлення біблійних мотивів. Об жорстоке небо, безжалісний Бог! Ти ще ніколи нікому не допоміг. Якщо бачиш, що серце обвуглене горем, – Ти негайно ще додаєш опік. О. Хайям Звертання до біблійних образів і мотивів не...
- Теми й образи лірики Буніна Іван Олексійович Бунін – поет і прозаїк, тричі лауреат Пушкінської премії Академії наук (уперше – за збірник віршів “Листопад”, 1901 р.). У 1933 році першим з російських письменників відзначений Нобелівською премією. “Архаїст – новатор”, часто званий останнім російським письменником-класиком, І. Бунін став першим російським поетом і прозаїком ХХ століття. У...
- Мотиви ранньої лірики Павла Тичини Говорячи про особливість поетичної творчості Тичини, Максим Рильський відзначав, що найкраща характеристика її у виразі – “музична ріка”, що “Тичина і пісня – брат і сестра”, що коли багатьох поетів називаємо за трафаретом “співцями”, то для Павла Григоровича слово “співець” – найприродніший епітет. Підтвердити цю думку можна вже прикладами з...
- Вірш Маяковського “Нате”! (Сприйняття, тлумачення, оцінка) Неприйняття існуючої дійсності – основний мотив ранньої лірики Володимира Маяковського. Поет повідомляє себе глашатаєм нових істин і зіштовхується з відчуженням навколишніх його людей. Мир навколо ліричного героя Маяковського нелюдський, твердий і духовно вбогий. Людина моральною, шляхетний душею нескінченно самотня в такому суспільстві Однак він не стільки отчаивается й цурається свого...
- Мотиви ранньої лірики Тичини Для ранньої лірики Павла Тичини характерні музикальність, ліризм, емоційність. У віршах поета звучать частіше запитання, ніж відповіді: Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі? Що шепчуть квітки уночі над рікою? Про що зітха вітер? Що чують тумани. Коли гай зелений цілують-милують? Автор проймається задумою зірок, трави, дерев, струмочку, бо для нього вони...
- Своєрідність ранньої лірики А. Ахматовій Я несу букет левкоїв білих. Для того в них таємний схований вогонь, Хто, беручи квіти з рук несміливих. Торкне теплу долоню. А. Ахматова Творчість А. Ахматовій сьогодні настільки відомо й має таку безліч шанувальників, що складно вже представити російську літературу “срібного століття”, а також радянську літературу без цього ім’я. Творчий...
- Основні теми й ідеї лірики А. Т. Твардовского Поезія Олександра Твардовского стала однієї з яскравих сторінок історії чи росіянцітератури XX. століття. Сама доля цього чолостоліття й поета глибоко символична. А. Твардовский увійшов у літературу в рєредине 20-х років XX століття. У своїй ранній творчості поет оспівувала нову деревенскую життя, колгоспне будівництво. Одну зі своїх ранніх поем він назвав...
- Мотиви ранньої лірики Аини Ахматової На початку XX ст. в російській поезії з’явилася яскрава зірка – Анна Ахматова. Її відразу ж охрестили “російською Сафо”, бо вірші невідомої до того часу дівчини вирізнялися надзвичайною щирістю й глибиною зображення внутрішніх переживань. Уже в першій збірці віршів “Вечір” (1912) А. Ахматова постала зрілим поетом (сама Ахматова саме так...
- Образ ліричного героя у вірші В. Маяковського “Лілечко!” Десятиліття про Володимира Маяковського говорили як про національного письменника – трибуна, бунтаря, агітатора, горлана. Маяковський – лірик? Та цього не може бути! Чому ж так довго замовчувалася інтимна лірика митця? Сталін через п’ять років після загадкового самогубства поета проголосив Маяковського “найталановитішим поетом нашої епохи”, що й призвело до канонізації його...
- Ліричний герой у ранній поезії В. В. Маяковського Маяковський прийшов у російську поезію в останнє переджовтневе п’ятиліття. Його перші вірші напечатани в 1912 році. І вони відразу ж стали помітним явищем. Велич Маяковського – у поетичному свидетельстве свого часу, у величезній духовній напруженості й трагедійності, художній чесності. Всією своєю творчістю він служив революції, радуской влади. Але в той...
- Основні теми лірики М. Ю. Лермонтова 1. Мотиви протесту й заперечення. Образи маски й демона. 2. Розчарування Тема смерті. 3. Звертання до історії й легенд. 4. Природа в лірику Лермонтова. 5. Любовні переживання ліричного героя Лермонтова. 6. Роздуму про долю неабиякої особистості. 7. Тема батьківщини в лірику Лермонтова. Не зустріне відповіді Серед шуму мирського З полум’я...
- Поетичний мир В. В. Маяковського Всесвіт спить, поклавши на лапу із кліщами зірок величезне вухо. В. Маяковський Юрій Тынянов затверджував: “Маяковський відновив поетичний образ, десь загублений із часів Державіна”. Зіставивши поезію Державіна з поезією Маяковського, я переконався в правоті цього твердження. Державін любив розсовувати обрії почуттів поетичним словом, прагнув Алл С о ч. Р У...
- Самітність ліричного героя у віршах В. В. Маяковського 1. Безнадійні спроби бути понятим. 2. Самітність як постійний супутник поета. 3. Ліричний герой Маяковського 4. Звертання поета до майбутніх нащадків. У якій ночі маревної, недужной, якими Голгофами я зачатий, Такий великий і такий непотрібний? В. В. Маяковський “Ні, весь я не вмру… ” – ці вічні слова А. С....
- Основні теми лірики А. А. Фета В особистості Панаса Фета дивним образом з’єдналися два абсолютно різних характери: огрубілий, сильно тертий, битим життям практик і натхненний, невтомний буквально до останнього подиху (а вмер він у віці 72 років) співак краси й любові. Син дрібного німецького чиновника, Фет був за хабар записаний сином орловського поміщика Шеншина, що відвіз...
- Основні теми лірики Ф. И. Тютчева Видатний росіянин лірик Федір Вербанович Тютчев був у всіх відносинах протилежністю своєму современнику й майже ровесникові Пушкіну. Якщо Пушкіна справедливо називають “сонцем російської поезії”, то Тютчев – “нічний” поет. Хоча Пушкін і надрукував у своєму “Сучаснику” в останній рік життя більшу добірку віршів тоді нікому не відомого, що находились на...
- Основні теми та ідеї лірики Ф. І. Тютчева Видатний російський лірик Федір Іванович Тютчев був у всіх відносинах протилежністю своєму сучасникові і майже ровесникові Пушкіну. Якщо Пушкін одержав дуже глибоке й справедливе значення “сонця російської поезії”, то Тютчев – “нічний поет”. Хоча Пушкін і надрукував у своєму “Сучаснику” в останній рік життя велику добірку віршів тоді нікому не...
- Поетичне “я’ поезій В. Маяковського Про поезію Маяковського найчастіше сперечаються, тому що непросто прийняти його вірші й зрозуміти – надто вже вони незвичайні. Але це – справжня поезія, тому що вона сповнена виразних і естетично переконливих художніх образів, які передають мінливість і багатство навколишнього світу. Яке ж поетичне “я” цього поета? Перш за все воно...
- Провідні теми лірики О. Пушкіна 1. Багатогранність лірики О. Пушкіна. (Пушкін любив життя в усіх його проявах. Його цікавили історія країни й сучасне суспільне життя. Він любив природу і жінок. Був вірним другом. Замислювався над сенсом життя. Свої почуття і роздуми поет втілив у поезіях.) Іі. Провідні теми лірики О. Пушкіна. І. Громадянська лірика. (Пушкін...