Поетичний мир В. В. Маяковського

Всесвіт спить, поклавши на лапу із кліщами зірок величезне вухо. В. Маяковський Юрій Тынянов затверджував: “Маяковський відновив поетичний образ, десь загублений із часів Державіна”. Зіставивши поезію Державіна з поезією Маяковського, я переконався в правоті цього твердження. Державін любив розсовувати обрії почуттів поетичним словом, прагнув Алл С о ч. Р У к масштабності образів. Але я особисто більше схильний уважати, що Маяковський по глобальности охоплення, по відчуттях земної кулі як одного цілого ближче до поета Уитмену, якого

перекладав Корній Чуковський

У цьому американському поеті, припускаю, Маяковський черпав свою глобальность. Отже, сила, міць, масштаб ліричної особистості, що відповідає, як говорила Марина Цветаева про Маяковського, “замовленню безлічі”, визначає важливу рису поетики Маяковського, робить його стиль досить оригінальним. На першому плані в його віршах завжди гіпербола. Ліричний герой вільно й невимушено пояснюється зі світобудовою, з усією всесвіту. У ранніх віршах він пише: Мир огромив міццю голосу, іду – гарний, двадцатидвухлетний…

Агов, ви! Небо! Зніміть капелюх! Я йду! І після революції

він залишається вірний обраній манері: И незабаром, дружби не танучи, б’ю по плечу його я. А сонце теж: “Ти так я, нас, товариш, двоє!..

” И навіть наприкінці життя в останніх рядках: … у такі от годинники встаєш і говориш століттям, історії й мирозданью… Революція сприймається поетом як перетворення миру в космічному масштабі, як перебудова самих основ життя суспільства, поворот в історичному шляху людства: Ми розливом другого потопу перемиємо мирів міста

Або ще: Досить жити законом, даним Адамом і Евой. Шкапу історії заженемо… Марина Цветаева, що любила вірші Пушкіна, приймала поезію Маяковського. Вона писала, що він виростає у своїх віршах до масштабів епічних, він сам герой епосу: “…мені бачиться або час, коли все такого росту, кроку, сили, як Маяковський, минулого, або час, коли все такими будуть

Поки ж, у всякому разі, в області відчування, звичайно, Гулливер серед ліліпутів, зовсім таких же, тільки дуже маленьких”. Гиперболизм, властивий Маяковському в розкритті внутрішнього миру ліричного героя, його почуттів і думок, те саме що лермонтовскому. Михайло Юрійович Лермонтов відчував себе виразником дум і почуттів цілого покоління й теж широко користувався гіперболічними образами

Метафори Маяковського нерідко розверталися у фантасмагоричний сюжет. В “Хмарі в штанях” серце, що горить любов’ю, палахкоче, як величезний пожежа, – приїжджають пожежні: Нагнали якихось. Блискучі! У касках! Не можна сапожища! Скажіть пожежним: На серце палаюче лізуть власках.

Могутній голос поета, що виступає від імені багатьох, масштаб узагальнень, істинність і сила почуття народжують у Маяковського високий стиль, урочисту інтонацію оди


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.50 out of 5)

Поетичний мир В. В. Маяковського