Основний конфлікт у п’єсі Чехова “Дядя Ваня”
Особливість героїв Чехова-драматурга в тому, що всі вони – звичайні люди. Жоден з них не може претендувати на звання героя свого часу. У кожного з них є свої слабкості, і кожен з них в тій чи іншій мірі занурений в рутину повсякденного життя. Майже всі вони нещасні люди, які розчарувалися, незадоволені своїм життям. Головна тема п’єси А. П. Чехова “Дядя Ваня” – також тема скромного, маленької людини-трудівника, марно прожитого життя. Іван Петрович Войницький, головний герой “Дяді Вані”, все своє життя приніс у жертву професору
Маєток фактично належить Соні і дяді Вані, але його власником вважається Серебряков – незначний дармоїд. І дядько Ваня, і Соня відмовилися відмінного щастя і присвятили себе служінню Серебрякову. Але їхній кумир виявився нікчемою, жалюгідним, порожнім егоїстом, значить, служили вони помилковому ідолу, і жертва була принесена помилково сприйнятим ідеалу. Трагедія дяді Вані в тому, що він усвідомлює безглуздість прожитого ним життя. Він жив і вірив в ідеали, які на перевірку виявилися мильною бульбашкою: всі свої помисли, всі мрії про майбутнє Войницький пов’язував
Не всяка праця треба вітати – ось думка Чехова. Праця тоді виправданий, коли він служить по-справжньому високому ідеалу. Усвідомивши хибність свого ідеалу, приголомшений втратою безплідно прожитих років, дядько Ваня стріляє в Серебрякова, але не влучає. Професор з Оленою Андріївною їдуть, а в маєтку все залишається по-старому: дядько Ваня продовжує працювати на Серебрякова.
Інший персонаж “Дяді Вані” – доктор Астров – Один з небагатьох, хто знає, що він любить в житті, що цінує, заради чого працює і, крім того, має можливість займатися улюбленою справою. Доктор Астров – благородна людина, що мріє про прекрасне життя на землі. Він трудиться десять років, але результатів не бачить. Астров не лише лікує людей, ний садить нові ліси, ніж прикрашає землю. У нього зразковий сад, доктор усім єством тягнеться до прекрасного. Невпинне працю Астрова не може змінити положення його і оточуючих. Астров відкидає почуття Соні, але нього любов до Олени Андріївни залишається нерозділеного. У фінальній сцені Астров порушує свою обіцянку не пити, дане Соні. Надії його звалилися, він підходить до географічної карти і каже: у А, мабуть, в цій самій Африці тепер спека – страшне діло! “Ці слова викликані гірким розчаруванням. Виявляється, що і він не задоволений своїм життям, що він терпіти не може в наше життя, повітову, російську, обивательську “. Астров не бачить ніякого сенсу в усьому, що робить, і єдине, що у нього є – це надія, що коли-небудь життя стане іншою. М. Горький писав про цей епізод Чехову: “В останньому акті” Вані “, коли доктор, після довгої паузи, говорить про спеку в Африці, – я затремтів від захоплення перед Вашим талантом і від страху за людей, за нашу безбарвну, злиденне життя. Як Ви здорово вдарили тут до душі і як влучно! “
Кращі представники інтелігенції показані Чеховим страждають. Але й Астров, і Войницький, і Соня – неспокійні люди, що намагаються боротися. Своїм стражданням вони відкидають вульгарне і негарне щастя ситих, вони здатні на жертовний подвиг.
У п’єсі показано і крах ліберальних ілюзій, і надій російських інтелігентів 80-х років. Іван Петрович Войницький разом зі своєю матір’ю не помічали реальному житті, жили у вигаданому ними маленькому світі. Мати Войницького, Марія Василівна, була вихована на ліберальних брошурах, і уявлення про життя у неї були книжкові. Своєму синові вона говорила: “Ти був людиною певних переконань, світлої особистістю”. Тільки тепер дяді Вані стає ясним убогість і нікчемність ліберальних переконань і ліберальної фразеології, і він в’їдливо говорить матері: “О, так! Я був світлою особистістю, від якої нікому не було світло… “Войницький проклинає свої ліберальні омани, відмовляється від ідей, які володіли ним, як він каже,” до минулого року “, але шляху до нового життя йому невідомі…
Таким чином, Вся п’єса Чехова пронизана почуттям гіркоти за убогу і безцільно прожите життя. Дядя Ваня і Соня думали, що служать великому вченому. Вони не тільки керували маєтком і висилали гроші, вони і переписували рукописи професора. І ось гірке прозріння: життя віддане бездарному чудовиську, нелюдському егоїсту. Гине життя і пропадає краса. Астров говорить про винищення лісів – і ця тема звучить в унісон з темою безплідності служіння “обраним”. Олена Андріївна – красива хижачка, яка зруйнувала можливу любов Соні і Астрова. Вони з професором їдуть, не втративши свого самовдоволення і так нічого і не зрозумівши. І все-таки у фіналі звучить музика надії – надії на світле життя, якій по-справжньому гідні всі, хто чесно працює.
Горький писав про виставу “Дядя Ваня”: “… дивився і плакав, як баба, хоча я людина далеко не нервовий… Для мене – це страшна річ, Ваш” Дядя Ваня “- зовсім новий вид драматичного мистецтва, молот, яким Ви б’єте по порожніх башка публіки “.
Схожі твори:
- А. П. Чехов. “Дядя Ваня” Відкрита у Чайці нова лірико-епічна структура драматичного твору була незабаром застосована А. П. Чеховим в його іншій п’єсі – Дядя Ваня (1897), яку він позначив просто сценами з сільського життя, вивівши за межі жанрових гр. Аніція. П’єса ця народилася в результаті рішучої переробки більш раннього варіанту під назвою Лісовик, написаного...
- Астров – центральний персонаж “сцен із сільського життя” А. П. Чехова “Дядя Ваня” Образ А. відзначений у п’єсі особливим авторським ставленням, пов’язаних з професією героя: лікар в творах Чехова завжди виділений в особливу “касту”, до якої належав і сам Чехов. Повітовий лікар А. не з чуток знає російську провінцію. Він стикається з нею в повсякденному лікарській практиці: “У хатах народ покотом Бруд, сморід,...
- Герой “сцен із сільського життя” А. П. Чехова “Дядько Ваня” Іван Петрович Войницкий, “витончена, культурна людина”. Колись заради сестри, нині покійної, Дядько Ваня відмовився від своєї частки спадщини, потім на зароблені важкою одноманітною працею засобу викупила маєток, розплатився з боргами й все своє подальше життя присвятив служінню чоловікові сестри – світилу науки, професорові Серебрякову. З виходом професора у відставку й...
- Основна проблематика драми А. П. Чехов “Дядько Ваня” 1. П’єса “Дядько Ваня” як продовження й збільшення теми. 2. Новий тип драми. 3. Тема міщанства й вульгарності в драмі. 4. Мрія Чехова про внутрішнє звільнення особистості. У людині повинне бути все прекрасно: і особа, і одяг, і душу, і думки. Вона прекрасна, суперечки ні, але… Адже вона тільки їсть,...
- Основний конфлікт “Чорної ради” П. Куліша Вагоме значення в українській літературі має П. Куліш як прозаїк. Основне місце тут займає роман “Чорна рада”, у якому автор точно відтворив провідні закономірності епохи. Основний конфлікт твору – це зіткнення верхів і низів, старшинських козаків і черні запорожців, селян, ремісників. Письменник першим у літературі переніс усю увагу не на...
- Основний філософський конфлікт князя Андрія й Пьера Основний філософський конфлікт виникає між двома головними героями роману – князем Андрієм і Пьером. Виразити цей конфлікт неможливо, використовуючи лише їхнє внутрішнє мовлення. Необхідно дійсне зіткнення думок, і в книгу вводиться діалог – розмова двох героїв. Із самого початку проводиться паралель: князь Андрій – Пьер. У них різні погляди на...
- Проблематика твору. Основний конфлікт – “МАЛЮК ЦАХЕС, НА ПРІЗВИСЬКО ЦИНОБЕР” РОМАНТИЗМ У ЛІТЕРАТУРІ § 3. “МАЛЮК ЦАХЕС, НА ПРІЗВИСЬКО ЦИНОБЕР” – ШЕДЕВР РОМАНТИЧНОЇ КАЗКИ-НОВЕЛИ Я гадаю, що основа небесної драбини, по якій фантазія піднімається у вищі сфери, має бути так закріплена на життєвому грунті, щоб кожен міг піднятися по драбині слідом за автором. Е. Т. А. Гофман Навесні 1818 року...
- Основний конфлікт твору Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер” Творчість Гофмана є втіленням духу німецького романтизму. До ознак стилю письменника належить переплетіння в творах реальності та неймовірної фантазії, високого та потворного, особливого та буденного. Гофман широко застосовує такі прийоми як іронія та гротеск. “Крихітка Цахес” – дивна казка, написана німецьким генієм. Основним конфліктом твору є протистояння ентузіастів та філістерів....
- Протистояння митця та філістера основний конфлікт казки “Крихітка Цахес” За словами критика Віссаріона Бєлінського, романтизм – “це таємний грунт душі і серця, звідки піднімаються всі невизначені прагнення до кращого та піднесеного, намагаючись знаходити собі задоволення в ідеалах, що створюються фантазією”. Справді, в літературі романтизму завжди існує ідеал, що має місце поряд з реальністю. Тому зазвичай говорять про романтичні “два...
- Протистояння митця і філістера – основний конфлікт казки “Крихітка Цахес” Е. Г. А. Гофмана Якими б дивовижними не здавалися казки-новели Гофмана, вони нерозривно пов’язані з навколишньою дійсністю. Видатний німецький романтик розкриває у своїх творах ілюзорність і примарність світу, у якому можна знайти порятунок від бездуховності, сірості та порожнечі лише за допомогою сили мистецтва. У казці-новелі “Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер” зображено лялькову державу, життя...
- Новаторська драматургія А. П. Чехова Чехов все життя тяжів до театру. П’єси для аматорських вистав були його першими юнацькими творами. Оповідання Чехова настільки насичені діалогами, в них відчувається таке прагнення автора виразити основні думки через мова персонажів, що вони прямо-таки просяться на сцену. І дійсно, – жоден письменник не може зрівнятися з Чеховим за кількістю...
- Конфлікт буденного життя і мистецтва в п’єсі А. П. Чехова “Чайка” П’єса А. Чехова “Чайка” виділяється з-поміж інших драматичних творів незвичністю побудови. Сюжет як такий у ній відсутній, проте й наше трагікомічне життя, як правило, не має чіткого й логічного розвитку подій. Кожен наш крок, кожна дія і думка, здається, не мають глибинного сенсу, але доля визначена. Удалий початок зумовлює успіх,...
- Що становить конфлікт п’єси Чехова “Вишневий сад”? Що є в ній тією “пружиною”, що рухає діями, переживаннями й міркуваннями героїв? На перший погляд у добутку дане чітке розміщення соціальних сил у російському суспільстві рубежу XІX-XX століть і позначена боротьба між ними: дворянство, що йде, – Раневская й Гаїв; буржуазія, що піднімається, – Лопахин; нові революційні сили, що...
- Мої міркування про творчість Чехова Він міг стати знаменитим лікарем, але не став. З медициною роману не вийшло. Юрист теж з нього не вийшов. У роздум і безгрішшя він почав писати про те, що зауважував або чув, і поміщати в “Листках” і ілюстрованих журнальчиках. Так став літератором. А публіка, поважна публіка полюбила “Антошу Чехон-Ті” –...
- Роль пісні в пєсі І. П. Котляревського “Наталка Полтавка” – Олена Акульшина Конкурс на кращу творчу роботу 2010 року Автор: Олена Акульшина Роль пісні в пєсі І. П. Котляревського “Наталка Полтавка” Тихий липневий вечір прилинув у місто, на оксамитовому небі спалахнули ясні зорі й таємничо повис золотий серп місяця. Виходиш у сад, вдихаєш медвяні пахощі липи, а на душі так урочисто, бентежно…...
- Задум і сюжет “Вишневого саду” А. Чехова Задум “Вишневого саду” виник у Чехова ще на початку 1901 року, але тільки до початку він оформився настільки, що драматург почав працювати над п’єсою; писав він її майже рік (закінчив 13 жовтня 1903). Робота просувалася повільно: надто незвичайна була п’єса порівняно не тільки з усієї до чеховської драматургією, але навіть...
- Конфлікт Базарова і Кірсанова – конфлікт двох епох І. С. Тургенєв відобразив у своєму романі “Батьки і діти” конфлікт, що виник між двома соціально-політичними таборами в Росії 60-х років XІX століття. Виразником ідей демократів-різночинців став Євгеній Базаров. Йому у романі протипоставлене ліберальне дворянство, найбільш яскравим представником якого є Павло Петрович Кірсанов. Для того щоб відбити конфлікт переломного в...
- Перетинання творчих шляхів Чехова і Горького У листопаді 1898 року починається переписка двох письменників. Молодий Горький пише Чехову: “…я хотів би порозумітися Вам в щирій, беззавітної любові, яку відчуваю до Вас із часів молодих нігтів моїх, я хотів би виразити захват перед дивним талантом Вашим…”. Нам важко сказати, як ставився в той час до літературних досвідів...
- Основний епічний жанр поетики Лермонтова Основним епічним жанром господствовавшего в росіянці I літературі 1820-1830-х років напрямку, романтизму, був поэмний жанр. Природне звертання Лермонтова при устремлінні до великої форми саме до поеми.1 Для починаючого поета, до того ж по перевазі лірика, створення її представляло більші труднощі. Зрозумілий тому наслідувальний характер юнацьких поем Лермонтова. Більш того, в...
- Твір А. Чехова “Вишневий сад’ – комедія чи драма? І. Чому Станісдавський поставив драму? (К. Станіславський писав: “Для меня “Вишневий сад” не комедия, не фарс – а трагедия в первую очередь”. Саме так він поставив п’єсу, оскільки побачив трагедію нещасливих людей, які не можуть зарадити собі, не в змозі боротися проти обставин, що сильніші за них. Саме тому, вважав...