У чому зміст бунту ліричного героя поеми В. В. Маяковського “Хмара в штанях”?
В 1915 році Маяковський створює поему “Хмара в штанях” – один із самих цікавих добутків дожовтневого періоду. У цей час він переживає нерозділену любов. Біль розчарування, протест проти несправедливості миру, заклик до боротьби злиті воєдино в поемі “Хмара в штанях”. У ній поет зв’язує тему любові й тему революції, що вперше входить у його творчість.
На думку Маяковського, у суспільстві, де все продаєся й усе купується, немає теперішньої любові. Особиста тема здобуває в поемі соціальне звучання. Відчуття трагізму, безвихідності
Маяковський виражає головну ідею поеми в чотирьох гаслах: “Геть вашу любов! ” “Геть вашу релігію!” “Геть ваше мистецтво! ” “Геть ваш лад!
” Поет розкриває зв’язок особистого й соціального: у від щожило й прогнило суспільстві немає місця теперішньої любові. У першій частині поеми говориться про почуття поета. Очікування приходу улюбленої зображено з неймовірним розжаренням. Чую: тихо, як хворий з ліжка, зстрибнув нерв. І от, – спочатку пройшовся ледь-ледь, потім забігав, схвильований, чіткий.
Тепер
Нагнали якихось. Блискучі! У касках!
Не можна сапожища! Скажіть пожежним: на серце палаюче лізуть у пещеннях. Поет упевнений у тім, що кохану підкупили й розбестили.
У поемі немає прямої вказівки на вибранийника Марії, але все суспільство зображене як неблагополучное, пересичене, погрязшее в розпусті. Бажаючи поділитися горем, поет виходить на вулицю й бачить, що його страждання – це часточка загального горя, що залишається невисловленим: Вулиця корчиться без’язика – їй нема чим кричати й розмовляти. Завдання поета – допомогти масам виразити свої страданія. Сучасне мистецтво не справляється із цим завданням, воно є “варивом з любові й солов’їв”. І прикладом такого мистецтва є для Маяковського поезія Ігоря Жителя півночі: А із сигарного диму ликерною чаркою витягалася пропита особа Жителя півночі.
Він виступає як синонім непотрібної буржуазної поезии, не здатної нічого дати прагнучим масам: Як ви смієте називатися поетом И, сіренький, цвірінчати, як переспівав! Маяковський усвідомлює себе поетом, що повинен дати голос без’язикій вулиці. Треба не просити, треба брати самим: Добродії!
Зупинитеся! Ви не злиденні, ви не смієте просити подачки! Звучить відкритий заклик до боротьби: Сьогодні треба кастетом кроїтися миру в черепі! Виразивши протест існуючому ладу, поет знову вертається до особистої драми – нерозділеної любові. Я із серцем жодного разу до травня не дожили, а в прожитому житті лише сотий квітень є. Вся поема “Хмара в штанях” написана у формі монолога.
Але Маяковський не тільки виразив біль свого почуття, а виступив від імені всіх страждаючих, створив образ борця, зверненого до “вуличних тищам”. Його періживания знаходять форму бунту, призивають кдействию.
Схожі твори:
- Аналіз першого розділу поеми В. В. Маяковського “Хмара в штанях” “Ви думаєте, це марить малярія?” В. Маяковський один із кращих поетів початку ХХ століття, століття глибоких соціальних змін. Поема “Хмара в штанях” була закінчена до липня 1915 року. У ній поет виступає як “тринадцятий апостол” (перша назва поеми, заборонена цензурою) олицетворяющий прийдешню революцію. Революція для Володимира Маяковського це руйнування старого...
- ТВІР ПО ЛІРИЦІ ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ ЖИТТЯ В ПОЕМІ В. МАЯКОВСЬКОГО “ХМАРА В ШТАНЯХ” ТВІР ПО ЛІРИЦІ ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ ЖИТТЯ В ПОЕМІ В. МАЯКОВСЬКОГО “ХМАРА В ШТАНЯХ”. “Ви думаєте, це марить малярія?” В. Маяковський один із кращих поетів початку ХХ століття, століття глибоких соціальних змін. Поема “Хмара в штанях” була закінчена до липня 1915 року. У ній поет виступає як “тринадцятий апостол” (перша назва...
- Аналіз першого розділу поеми В. Маяковського “Хмара в штанях” З появою в пресі ” Хмари в штанях” у російської поезії відбулося з-буття аж ніяк не рядове. Поема 22-літнього Маяковського замірялася на основи буржуазного миропорядка й пророкувала швидкий прихід революції. За словами самого поета, вона з’явилася результатом “выкрепшего свідомості близької револю-ции”. Свою поему Маяковський почав ще в першій половині 1914...
- Любовна драма в поемі Маяковського Хмара в штанях” Любовна драма, Що служить зав’язкою сюжету, незвичайна. У любовному трикутнику немає досяг успіху щасливого суперника, якого полюбила Марія. Вона взагалі не говорить при поясненні – любить чи не любить, вона тільки повідомляє: “Знаєте, я виходжу заміж”. Вона – Джоконда, “яку треба вкрасти!”. Її вкрали, купили, спокусили багатством, грошима, комфортом… Будь-яке...
- Осмислення життя у поемі В. Маяковського “Хмара в штанах” В. Маяковський – один із кращих поетів початку XX століття, століття глибоких соціальних змін. Поема “Хмара в штанах” була закінчена до липня 1915 року. У ній поет виступає як “тринадцятий апостол” (перша назва поеми, заборонена цензурою), що персоніфікує прийдешню революцію. Революція для Володимира Маяковського – це руйнування старого світу в...
- Образ ліричного героя у вірші В. Маяковського “Лілечко!” Десятиліття про Володимира Маяковського говорили як про національного письменника – трибуна, бунтаря, агітатора, горлана. Маяковський – лірик? Та цього не може бути! Чому ж так довго замовчувалася інтимна лірика митця? Сталін через п’ять років після загадкового самогубства поета проголосив Маяковського “найталановитішим поетом нашої епохи”, що й призвело до канонізації його...
- Самітність ліричного героя у віршах В. В. Маяковського 1. Безнадійні спроби бути понятим. 2. Самітність як постійний супутник поета. 3. Ліричний герой Маяковського 4. Звертання поета до майбутніх нащадків. У якій ночі маревної, недужной, якими Голгофами я зачатий, Такий великий і такий непотрібний? В. В. Маяковський “Ні, весь я не вмру… ” – ці вічні слова А. С....
- Масштабність любовних почуттів ліричного героя В. Маяковського Коли ведуть розмову про любовну лірику XX століття, Маяковського або не згадують зовсім, або згадують в останню чергу. Навіть іноді дивуються: як це, Маяковський – агітатор, горлач, ватажок і раптом кохання! Якось “не вписується” у деяких це поняття в образ… Я дещо заздрю тим, хто вперше відкриє для себе сторінки...
- ДЕ ЖИВЕ ХМАРА? О. КРОТЮК “НАША ХМАРА”. В. ФЕДОРЕНКО “ЖАЛІСЛИВА ХМАРА” Мета: формувати в учнів уміння правильно і свідомо читати текст; удосконалювати техніку читання; розвивати мовлення, мислення, фантазію учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до художнього слова. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Мовленнєва розминка 1) Робота над скоромовкою. Бабин біб розцвів у дощ, буде бабі біб...
- Художню-ідейно-художня своєрідність поеми Маяковського “Добре!” У своїй автобіографії “Я сам” В. Маяковський відзначав: “Добре” уважаю програмною річчю”. Поема писалася в 1926-1927 роках і називалася спочатку “Жовтень”, потім “25 жовтня 1917 р.”. Заголовок “Гарно!” було дано вже після того, як поема була закінчена. Саме така назва й визначало нові поетичні можливості й узагальнювало зміст поеми Жанр...
- Біблійні образи й мотиви в ранній творчості В. В. Маяковського 1. Традиція звертання до біблійних образів. 2. Своєрідність образа Бога в ранній творчості. 3. Парадоксальне переломлення біблійних мотивів. Об жорстоке небо, безжалісний Бог! Ти ще ніколи нікому не допоміг. Якщо бачиш, що серце обвуглене горем, – Ти негайно ще додаєш опік. О. Хайям Звертання до біблійних образів і мотивів не...
- Трагічність любові в лірику В. В. Маяковського 1. Значення любові в житті людини. 2. Особисті любовні переживання поета. 3. “Хмара в штанях”. 4. ” Флейта-Хребет”. 5. Поема “Людин”. 6. “Люблю” і “Про це”. 7. Народження нової любові Це була поезія майстерно виліплена, гордовита, Демонічна й у той же час безмірно приречена, Що Гине, що майже кличе на...
- У чому подібність і відмінність ліричного героя “Думи” і Печоріна? У Печоріні приваблюють насамперед його незвичайність, самобутній характер, критичний склад розуму, здатність тверезо оцінювати не тільки чужі, а й і мої вчинки, сила і незалежність, здатність нічого не сприймати на віру. У нього широкий світогляд, Печорін здобув гарну освіту. Він, безсумнівно, вищий за її середовище, з яким змушений спілкуватися, тому...
- Патріотизм у творчості Маяковського З початком першої імперіалістичної війни Маяковський деякий час переживає загальний, підтримуваний офіційною пропагандою патріотичний настрій, проситься навіть добровольцем в діючу армію (його не взяли через політичну неблагонадійність), але вже на початку 1915 року його позиція по відношенню до війні рішуче змінюється, трагедію війни він по-справжньому висловив у вірші “Я і...
- Ліричний герой у ранній поезії В. В. Маяковського Маяковський прийшов у російську поезію в останнє переджовтневе п’ятиліття. Його перші вірші напечатани в 1912 році. І вони відразу ж стали помітним явищем. Велич Маяковського – у поетичному свидетельстве свого часу, у величезній духовній напруженості й трагедійності, художній чесності. Всією своєю творчістю він служив революції, радуской влади. Але в той...
- Тема любові в лірику В. В. Маяковського 1. Л юбовь у ранній творчості. 2. Муза Маяковського. 3. Публічність почуття Любити – це із простигни, Безсонням рваних, зриватися, Ревнуючи до Копернику, його, А не чоловіка Марьи Іванни, Уважаючи своїм суперником. В. В. Маяковський Любовна лірика посідає не останнє місце у творчості В. В. Маяковського, який ми звикли сприймати...
- Поетичний мир В. В. Маяковського Всесвіт спить, поклавши на лапу із кліщами зірок величезне вухо. В. Маяковський Юрій Тынянов затверджував: “Маяковський відновив поетичний образ, десь загублений із часів Державіна”. Зіставивши поезію Державіна з поезією Маяковського, я переконався в правоті цього твердження. Державін любив розсовувати обрії почуттів поетичним словом, прагнув Алл С о ч. Р У...
- Тема: У чому зміст поеми Гоголя “Мертві душі” Поема “Мертві душі” була написана в той час, коли в Росії панувало кріпосне право. Поміщики розпоряджалися своїми селянами, як речами або худобою, могли купувати й продавати їх. Багатство поміщика визначалося кількістю селян, які йому належали. Приблизно через 10 років держава робила перепис “душ”. По списках перепису поміщики платили податки за...
- Особливості ранньої лірики В. В. Маяковського 1. Новаторство в поезії Маяковського. 2. Зв’язок лірики поета з живописом. 3. Виклик “суспільному смаку” і внутрішні переживання ліричного героя. Уже при першому знайомстві із творчістю В. В. Маяковського впадає в око разюча відмінність його лірики із класичними зразками поетичних добутків. Не тільки образи – “бляшана риба”, “флейта ринв”, “розумна...
- Навіки любов’ю поранений з творчісті В. Маяковського Одна з вічних тем у літературі – тема любові – проходить через всю творчість В. Маяковського. “Любов – це серце всього. Якщо воно припинить роботу, все інше відмирає, робиться зайвим, непотрібним. Але якщо серце працює, воно не може не проявлятися у всім”, – уважав поет. Життя Маяковського з усіма її...