“Любити істинно може тільки цілком дозріла душа…” (В. Г. Бєлінський). (По одному або декількох добутках російської літератури XX століття). Лірика Ганни Ахматовій
1. Тема любові в поезії Ахматової. 2. Образ ліричної героїні. 3. Загадкова душа поетеси. Любов – це найбільша цінність, без якої неможливо духовний розвиток людини.
У поезії Ахматової тема любові займає значне місце. Поетеса знаходить дивні поетичні порівняння, щоб підкреслити стан своєї ліричної героїні. Не любиш, не хочеш дивитися?
ПРО, як ти гарний, проклятий! І я не можу злетіти, А с дитинства була крилатою Лірична героїня Ахматової ніжна, романтична, вишукана. Будь-яке явище навколишнього світу стає символом любові. Для величезного,
Все має значення для душі, що страждає від любові. Було задушливо від пекучого світла. А погляди його – як промені Я тільки здригнулася: цей Може мене приручити. Нахилився – він щось скаже… Від імені відринула кров.
Нехай каменем надгробним ляже На житті моєї любов. Ахматова говорить про таку любов, що може виявитися фатальною. Любов не тільки віднімає радість життя, але може відібрати й саме життя Адже щастя бачиться тільки в злитті з улюбленим.
Без улюбленого все втрачає свій зміст. Лірична героїня віддає всю себе без залишку, не замислюється
Лірика Ахматової про любов свідчить про те, що поетеса відрізняється від навколишнім дивним сприйняттям дійсності. Вона перебуває в тім стані, коли будь-які, навіть самі незначні дії й предмети навколишнього світу, мають величезне значення. Усе сприймається як символ або ознака Солодкий захід синіх виноградин… Дражнить оп’яняюча далечінь.
Голос твій і глухий і безвідрадний. Нікого мені, нікого не жаль. Завдяки віршам Ахматової ми знову й знову поринаємо в той мир, яким жила дивна поетеса.
Їй самої належать слова: “Я навчила жінок говорити… “. Що ховається за цими словами, стає очевидним, якщо уважно вслухатися в рядки Ахматової, Життя втрачає всякий зміст без любові Всесвітня самітність і розжарення страстей часом ходять рука об руку. Лірична героїня страждає від нерозділеної любові й тяготиться самітністю.
Але краса любові безсумнівна для Ганни Ахматової. Немає нічого більше піднесена й дивного, чим краса почуття, що змушує людини піднятися над суєтною дійсністю. Любов – це й щастя, і одночасно, найбільше випробування. Це почуття піднімає людини вгору, але може ввергнути його в безодню. Найбільше щастя в один момент може обернутися трагедією Але, незважаючи на це, любов має величезний сенс.
Вона вносить зміст у саме життя, що без її стає простим існуванням. Душу прагне до любові, і найбільше по своїй силі почуття стає для чоловік одним із земних випробувань. У поезії Ахматової ми зустрічаємо удивительниесравнения, які показують внутрішній мир поета.
Лірична героїня говорить про свій щиросердечний стан иносказательно, використовуючи для цього вишукану метафору. Наприклад, як подруга виступає безсоння, з якого можна поділитися переживаннями. Ти знову, знову із мною, безсоння! Нерухливий лик твій довідаюся.
Що, красуня, що, беззаконниця, Хіба погано я тобі співаю? Міркування про любов нерозривно пов’язані з міркуваннями про сенс життя. Страждання нещасної, нерозділеної любові не озлобляють душу, а, навпроти, роблять її особливо сприйнятливою.
І тому лірична героїня починає думати про Бога, це дає їй полегшення, відпочинок від щиросердечних страждань і переживань Пишнота самого життя не може бути закрито стражданнями нещасної любові. Лірична героїня намагається впоратися із тривогою й тугою. І це їй вдається. Я навчилася просто, мудро жити, Дивитися на небо й молитися Богові, И довго перед увечері бродити, Щоб угамувати непотрібну тривогу.
У віршах Ганни Ахматовій нерідко виникають прості, буденні подробиці: лопухи в яру, гроні жовто-червоної горобини, мурликающий пухнатий кіт Однак все це має значення для того, щоб продемонструвати чуйність, уважність ліричної героїні. Вона любить життя. І, незважаючи на те, що перебуває в сумі, не забуває зауважувати красу цього життя навколо.
Любов не є ізольованим почуттям, вона тісно пов’язана із самим життям у всіх її проявах. І Ахматова саме про це говорить у кожному вірші. Усякий погодиться, що завдяки поезії перед нами відкривається дивний мир Ми починаємо краще розуміти всі сторони життя. Навколишня дійсність здається нам більше цікавої, загадкової, вишуканої. Любовна поезія допомагає нам краще розуміти щиросердечні переживання людини.
До любовної лірики Ахматової читачі ніколи не втратять свого інтересу Незважаючи на те, що були часи, коли Ахматову називали ” щосказилася баринькой, що метається між будуаром і молитовнею”, інтерес до її творчості ніколи не байдужів. Адже інтерес людини до живого почуття любові – це свідчення гармонічної й розвитої душі. А такі люди були в усі часи
Схожі твори:
- “Справи визначаються їхніми цілями: та справа називається великим, у якого велика мета”. (А. П. Чехов). (По одному або декількох добутках російської літератури XX століття). По повісті М. А. Булгакова “Собаче серце” 1. Революція як подія громадського життя. 2. Образ професора Преображенський. 3. Думка професора Преображенський і думка самого автора про роль революції Глибинний філософський зміст фрази А. П. Чехова, на мій погляд, можна віднести до самих різних подій громадського життя. В XX столітті було чимало таких подій. Одне з них –...
- Прийом антитези в одному з добутків російської літератури XIX століття У літературі під антитезою мають на увазі художній прийом, що припускає різко виражене протиставлення яких-небудь понять або явищ. Антитеза стає одним із провідних засобів у побудові добутку А. С. Пушкіна ” Капітанська дочка “. Протиставлення звучить уже в самій назві роману. Наголос як би падає на слово “дочка”, зміст якого...
- Роль антитези в одному з добутків російської літератури XX століття Відомо, що термін “антитеза” відбувся від грецького слова “протилежність”. Це стилістична фігура, заснована на різкому протиставленні образів і понять. Для письменників дев’ятнадцятого століття був істотний сам факт зміни одних антитез іншими, що знаменує зрушення у свідомості письменника, хоча сама значеннєва контрастність не усувається. Сучасна Література користується антитезою більш витончено. Повернемося...
- (Ф. М. Достоєвський). (По одному з добутків російської літератури XIX століття.) “Що краще – істина або жаль?” Людина – от правда! Треба поважати людини! М. Горький Навряд чи хтось стане сперечатися, що Горький – гуманіст і великий письменник, що пройшов більшу школу життя. Його добутки написані не на догоду читаючій публіці – у них відбиті правда життя, увага й любов кчеловеку....
- Проблеми екології в одному з добутків російської літератури XX століття “Прощання із Запеклої” – книга про те, що взаємини людини й землі – проблема не звичайна, а глибоко моральна. Не випадково слова “Батьківщина”, “народ”, “джерело”, “природа” – одного кореня. У повісті образ Батьківщини незмінно пов’язаний з образом рідної землі. Матера – це й острів, і древня деревенька з такою же...
- Майстерність у побудові діалогу. По одному з добутків російської літератури XIX століття – А. С. Пушкін ‘Моцарт і Сальери” У першому ж діалозі Сальери доводить на прикладі всього свого життя, що ніколи не був заздрісником. Чому саме Моцарт так змінив характер літнього вже Сальери, допоміг пробудитися в ньому невідомому раніше почуттю заздрості? Та й заздрість пі це? Чи не ховає Сальери під цим пригожим у цьому випадку прийменником інше...
- Традиційне й новаторське в одному з добутків російської літератури XIX століття. (А. С. Пушкін “Заметіль”) Сюжет також являє собою розроблену схему добутку на противагу фабулі, що є схемою подій. Відзначимо два найбільш істотні моменти в сюжеті “Заметілі”: А) За рахунок “фігури умовчання” у новелі створюється “таємнича ситуація”: до самої розв’язки не відомо, що довідався Володимира надворі священика (“Яка звістка очікувала його!” Яке ж? Умовчання…), який...
- Роль внутрішнього монологу в створенні характеру героя. (По одному з добутків російської літератури XIX століття) Внутрішню, котра, як правило, виливається в монолог героя. Я б хотіла розглянути добуток А. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін” – перший російський роман, що починається із внутрішнього монологу: “Мій дядько самих чесних правил Коли не в жарт занедужав, Він поважати себе змусив И краще видумати не міг. Його приклад іншим наука,...
- Прийоми комічного і їхня роль в одному з добутків російської літератури XIX століття Прийоми комічного і їхня роль в одному з добутків російської літератури XIX століття Відкриємо тлумачний словник Даля: ” Комізм – смішне, забавне, потішне в події або в співвідношеннях людей; гумор, гострота”. В основі комічного завжди лежить якась невідповідність, порушення правильних пропорцій. Ця невідповідність може бути на язиковому рівні (алогізми, нісенітниці,...
- Майстерність реалістичного зображення життя в одному з добутків російської літератури XX століття Ви, росіяни, міцно любите Шолохова, але все-таки повністю не можете представити, ким він є для всього людства… Жан Катала Коли мені було вісім років, я побувала в станиці Вешенської, батьківщині нашого великого письменника-реаліста Михайла Шолохова. Дотепер не можу забути красу донського степу, що так яскраво описав він у своїх добутках,...
- Майстерність у побудові сюжету. (По одному з добутків російської літератури XIX століття. – А. С. Пушкін. “Бенкет під час чуми”) Мир “Скупого лицаря” дуже широкий: сценічними й – особливо – внесценическими образами відтворена майже пластично відчутна картина Європи епохи пізнього середньовіччя. В “Моцарте й Сальери” два музикантів живуть у світі мистецтва, начебто б тільки про нього й говорять. В “Кам’яному дст” перед нами з’являється всього лише “імпровізатор любовної пісні” –...
- ІСТОРІЯ БАТЬКІВЩИНИ У ТВОРЧОСТІ А. С. ПУШКІНА (по одному або декількох добутках) Кожний Людина в нашій країні з дитинства знаком з Творчістю великого російського поета Олександра Сергійовича Пушкіна. Його ім’я Відомо далеко за межами Росії. Поезія Пушкіна, його ліричні вірші Оповідають про життя його душі, душі людини, Незвичайно що чуйно озивається Практично на всі прояви життя. Своїм Учителем Пушкіна вважали такі великі...
- Мистецтво створення характеру. (По одному з добутків російської літератури XIX століття – А. С. Пушкін. “Кам’яний гість”) Традиційний Дон Жуан із самого початку був протипоставлений усьому світу. Пушкінський Дон Гуан на початку трагедії – плоть від плоті свого миру й живе в повній згоді з ним. Недарма в Мадриді на кожному перехресті з ним може зустрітися “…свій же брат, нахабний кавалер, зі шпагою під пахвою й у...
- Оглядові теми по добутках російської літератури XX століття Писати на історичну тему дуже складно. Справа в тому, що завдання автора в цьому випадку – донести й викласти перед читачем те, чому той не був свідком, тому цей автор повинен мати величезне почуття відповідальності за те, що він написав. Почуття це з’являється звичайно в тому випадку, якщо він був...
- Пронизлива лірика Ганни Ахматової Тема кохання, безумовно, займає у поезії Ганни Ахматової центральне місце. Непідроблена щирість любовної лірики Ахматової у сполученні зі строгою гармонією дозволили сучасникам називати її російською Сафо відразу ж після виходу перших поетичних збірників. Рання любовна лірика Ганни Ахматової сприймалася як своєрідний ліричний щоденник. Однак зображення романтично перебільшених почуттів не властиво...
- Тема твору Поезія Ганни Ахматовій Я хочу розповісти про Ганну Ахматової, моїй улюбленій росіянці поетесі. Поезія цієї дивної людини гіпнотизує своєю простотою й волею. Твору Ахматової не залишать байдужим нікого, хто хоч раз чув або читав їх. Майстерність Ахматової бути визнано майже відразу ж після виходу першого її поетичного збірника “Вечір”. А вийшли через два...
- Образ дороги в добутках російської літератури XIX століття (“Заметіль”, “Капітанська дочка” А. С. Пушкіна, “Герой нашого часу М. Ю. Лермонтова) 1. Значення образа дороги в літературі. 2. Дорога в добутках А. С. Пушкін. 3. Дорога в добутках М. Ю. Лермонтова.. Виходжу один я на дорогу; Крізь туман кременистий шлях блищить; Ніч тиха. Пустеля внемлет богові, И зірка зі звездою говорить. М. Ю. Лермонтов Образ дороги є в літературі одним з...
- 120 років від дня народження Ганни Андріївни Ахматовій В 2009 році, оголошеному ЮНЕСКО роком О. О. Ахматовій, здійснилося сто років від дня народження Ганни Андріївни Ахматовій, великого російського радянського поета, жінки-матері, що протиставила достоїнство жорстоким ударам долі. У Ганні Ахматової все – зовнішній вигляд і духовний мир – було значно. У жодній з її книг, незважаючи на важку...
- ЛІРИЧНІ ВІДСТУПИ І ЇХНЯ РОЛЬ В ОПОВІДАННІ (на прикладі одного або декількох добутків російської літератури – А. С. Пушкін “Євгеній Онєгін”) Роман в Віршах А. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін” Писався сім років ( 1823-1830). Це плід “незрілих И зів’ялого років, розуму холодних спостережень і Серця сумних замет”. Для мене А. С. Пушкін – Людин з великої букви. Його Добутки ніколи не будуть старомодні. Вони цікаві як шари історії й культури Росії....
- “Я навчила жінок говорити…” (По добутках А. А. Ахматовій) 1. Особливості лірики Ахматовій. 2. Лірична героїня. 3. Теми віршів Ахматовій. 4. Романность віршів. 5. Еволюція поезії. Цивільний пафос. Ці слова – “я навчила жінок говорити”, – в 1958 році написала сама А. А. Ахматова, буквально чотирма словами позначивши свою роль впоезии. Переживаючи свої життєві трагедії, від любовних страждань до...