Драматургія (за п’єсами “Клоп” і “Баня”)
Жанрове різноманіття творчості Володимира Володимировича Маяковського – безсумнівне свідчення його таланту. Він яскравий поет, створив драматичні твори “Клоп” і “Баня”, “Містерія Буф-“, мріяв написати роман. У своїх драматичних творах Маяковський розвивав ту лінію агітаційно-плакатного мистецтва, яка виникла в перші роки після революції і відбивала прагнення демократизувати театр.
Маяковський вважав, що “театр не відображає дзеркало, а збільшує скло”, тому створює сатиричні комедії, тим, хто картає міщанство
У п’єсі “Клоп” 1929 року поет оголошує непримиренну війну міщанству у всіх його проявах. “Колишній робітник, колишній партієць, нині наречений”, Прісипкін, перейменований у П’єра Скрипкіна, в діях і промовах виявляє свою обивательську сутність. Мешканці “молодняцкого” гуртожитки, люди з майбутнього, в яке глядач потрапляє разом з героями п’єси, сприймають Прісипкіна і мікроб міщанства, яким він вражений, як явища, не сумісні з законами, поглядами, укладом життя нового суспільства. К “расчеловечіванію”
Образом Олега Баяна у п’єсі підкреслюється багатоликість міщанства. Якщо Прісипкін – переродженцем, що зробив зі свого пролетарського походження зручне прикриття, то Олег Баян – пристосуванець, брехливими фразами прикриває прогниле нутро обивателя, вигодуваних старим світом та вільного вірним йому. І цей вид міщанства не менш страшний для суспільства, ніж прісипкінщіна. Нещадність у викритті міщанства надає п’єсі бойової наступальний характер.
П’єса “Баня” (1930 р.) спрямована на не менш небезпечне явище – бюрократизм. П’єса – сплав мрії і дійсності, переплетення сучасного і майбутнього. Це досягається використанням фантастики, яка вплітається в реальне життя винахідника Чудакова і його товаришів. Вся дія зводиться до боротьби за машину часу, створювану дивака-вим, яка дозволить побачити майбутнє, переконатися в реальності мрії, наближаємося щоденно відданою працею тисяч людей. Гострий конфлікт між справжніми будівельниками нового суспільства і Победоносіковим, що стоять на шляху суспільства до майбутнього, розростається в рішучу сутичку нових норм життя з бюрократизмом, з победоносіковщіной. Фантастичність сюжету дозволяє поетові показати неприйнятність бюрократичних почав для суспільства майбутнього: машина часу скидає тих, “що не потрібні для комунізму”.
Політична гострота в постановці проблеми, влучність поетичного слова, винахідливість у створенні сценічної дії – особливості та цієї п’єси Маяковського. Своїми п’єсами він успішно розвиває комедійно-сатиричні традиції російської класичної літератури, традиції А. С. Грибоєдова, М. В. Гоголя, М. Є. Салтикова-Щедріна. Особливо видно традиції гоголівського “Ревізора”.
П’єси Маяковського відрізняє політична загостреність, сатирична сила в зображенні обивательщини і бюрократизму, реалістична переконливість і симпатія до позитивних героям, вміння органічно включати в розвиток, дії фантастику. Сила узагальнення і майстерність, притаманні п’єсам Маяковського, перевірені часом.
Схожі твори:
- Герой “феєричної комедії” В. В. Маяковського “Клоп” Образ Присипкина являє собою модифікацію розповсюдженого комедійного типу. Серед його театральних попередників можна назвати, наприклад, Журдена. Якщо герой Мольера виявляв собою міщанина у дворянстві, то Присипкин демонструє пролетаря в міщанстві. Обоє персонажа, виражаючись идеологемами 20-х років, переродженці, що змінили своєму стану, але не здатні розстатися з його поняттями й життєвими...
- Гумор і сатира в п’єсах “Клоп” і “Лазня” Не тільки творчість, але й сама особистість В. В. Маяковського займають значне місце в історії російської літератури. Основна заслуга поета в тім, що він створив оригінальні за формою й змістом добутку, дуже яскраві, злободенні, часом гумористичні, але частіше – виконані гіркої іронії й гостра сатира, що й визначає їхня актуальність...
- Західна драматургія “Театр абсурду” Західна драматургія “Театр абсурду” “Театр абсурду” – найбільш значне явище театрального авангарду другої половини XX століття. З усіх літературних течій і шкіл “театр абсурду” є найумовнішим літературним угрупованням. Річ у тім, що представники його не лише не створювали жодних маніфестів чи програмних творів, а й узагалі не спілкувалися один з...
- Баня (краткое содержание) – Маяковский В Действие пьесы происходит в СССР в 1930 г. Изобретатель Чудаков собирается включить сконструированную им машину времени. Он объясняет своему приятелю Велосипедкину всю важность этого изобретения: можно остановить секунду счастья и наслаждаться месяц, можно “взвихрить растянутые тягучие годы горя”. Велосипедкин предлагает с помощью машины времени сокращать скучные доклады и выращивать кур...
- Драматургія Мольера в контексті розвитку світового театрального мистецтва Мольер творець національної французької комедії, класик світової літератури. Його комедія розумна, философична, викликає сміх глядача. Це не “сміх заради сміху”, а сміх в ім’я рішення важливих моральних і соціальних проблем. Театр Мольера – велика школа, де драматург, сміючись і балагурячи, повчає глядача веселою, жартівливою мовою, ставлячи перед ним найглибші політичні,...
- Драматургія і театр – ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС (кінця XVIII – перших десятиліть XIX ст. (1798-1840 pp.) Драматургія і театр Новий український театр виник, як і вся нова українська література, на тлі занепаду феодально-кріпосницького ладу і появи нових соціально-культурних відносин у суспільстві. Українські шкільні театри, які досягли піку свого розвитку в першій половині XVIII століття, зникли вже у середині століття внаслідок заборони, а також реорганізації духовної академії....
- Драматургія В. Винниченка та її роль у становленні українського модерного театру Винниченко займає вийняткове місце в історії української драматургії, українського модерного театру. Його твори значною мірою сприяли модернізації тогочасного українського театру, виведенню його на європейський рівень. Драми Володимира Винниченка відіграли важливу роль у культурному відродженні українського народу. Своєю формою і своїм змістом вони витворювали своєрідну національну новаторську драматургію в дусі новітніх...
- Драматургія В. Винниченка Володимир Винниченко увійшов в історію української літератури не лише як талановитий прозаїк, але і як видатний драматург. Написані ним двадцять чотири п’єси були для українського театру революційними як щодо тематики, так і щодо драматургічної техніки. І це була на той час нагальна потреба. Минув блискучий романтичний і соціально-побутовий “театр корифеїв”,...
- Драматургія другої половини XX століття У перше післявоєнне десятиріччя у зарубіжному театрі відбуваються великі зміни. Виникають нові течії, з’являються нові імена. Помирають видатні драматурги, лауреати Нобелівської премії: у 1946 – німець Гергарт Гауптман, у 1949 бельгієць Моріс Метерлінк, у 1950 – ірландець Бернард Шоу, у 1953 – американець Юджин О’Ніл. 1956 пішов з життя Бертольт...
- Епічна драматургія і епічний театр Бертольда Брехта Епічна драматургія і епічний театр Бертольда Брехта одне із найяскравіших явищ в мистецтві XX століття. Творче новаторство німецького драматурга полягає в тому, що він створив театр не тільки новий за фомою, але й за змістом, за характером і силою впливу на глядача. В цьому – величезна естетична цінність спадщини Брехта....
- Драматургія А. Н. Островського. Основні риси 1. Місце творчості Островського в російської драматургії. 2. “Народна драма” у театрі Островського. 3. Нові герої. Він відкрив миру людини нової формації: купця-старообрядника й купця-капіталіста, купця в сіряку й купця в “трійці”, що їздить за кордон і займається свій бізнес Островський розгорнув навстіж двері в мир, досі замкнений за високими...
- Драматургія Дарио Фо Син робітника й селянки, Фо народився на півночі Італії в маленькому альпійському сільці Сан Джано провінції Варезе, де в ті часи ще існували деякі форми усної народної Творчості, близького по естетиці до італійського театру масок. Його батько, член соціалістичної партії, був залізничником, і вся сім’я сповідала антифашистські ідеали. З дитинства...
- Новаторська драматургія А. П. Чехова Чехов все життя тяжів до театру. П’єси для аматорських вистав були його першими юнацькими творами. Оповідання Чехова настільки насичені діалогами, в них відчувається таке прагнення автора виразити основні думки через мова персонажів, що вони прямо-таки просяться на сцену. І дійсно, – жоден письменник не може зрівнятися з Чеховим за кількістю...
- Эстетические принципи символізму й драматургія М. Метерлинка Символізм як явище культури в цілому стикався із платонічними й християнськими символічними концепціями миру й культури. Ідеалістична доктрина символізму належить до кризових явищ, нг творчість його великих художників несе загальнолюдський зміст: неприйняття власницьких форм суспільства, обездушивающих людини, скорбота по духовній волі, довіра до вікових культурних цінностей як единящему початку, передчуття...
- Драматургія А. С. Пушкіна Однієї із чудових особливостей літературної справи Пушкіна є виняткова розмаїтість і різнобічність його Творчості, найширше охоплення їм всіх можливих пологів, видів, форм національного мистецтва слова, найбільшим творцем якого він у нас і став. І у всіх цих видах і формах Пушкін виявив дивні зразки світової художньої творчості, здатні витримати будь-яке...
- Драматургія – найвище досягнення Лесі Українки Перші драматичні твори з’явилися в останні роки XІX століття, а під кі-іііщь життя вони стали домінуючими в літературно-творчій діяльності автора: усього за 18 років письменниця написала понад 20 таких творів, які за “поїм обсягом значна перевищують обсяг усіх її ліричних та епічних творів, рипом узятих. Звернення до драматургії як жанру...
- Основні тенденції розвитку драматургії кінця XIX – початку XX ст. “Нова драматургія”, її засадничі принципи. Творчі знахідки та здобутки Г. Ібсена, А. Чехова, Б. Шоу УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 11 клас І семестр ВСТУП. ІЗ ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX ст. УРОК № 1 Тема. Основні тенденції розвитку драматургії кінця XIX – початку XX ст. “Нова драматургія”, її засадничі принципи. Творчі знахідки та здобутки Г. Ібсена, А. Чехова, Б. Шоу Мета: допомогти учням з’ясувати...
- Історична драматургія Михайла Старицького “Батьком українського театру” назвав Михайла Петровича Старицького Іван Франко, відзначивши його видатну роль у становленні й розвитку вітчизняної драматургії. В історію літератури він увійшов як поет, прозаїк, видавець, перекладач добутків російських і західноєвропейських класиків, але ярчайший його талант виявився в українському театрі, де М. Старицький виступав і драматургом, і автором,...
- Драматургія Лесі Українки За порівняно невеликий проміжок часу – трохи більше як десять років – Леся Українка написала понад 20 драматичних творів, що стали новим явищем в українській літературі. До того часу на Україні переважала соціально-побутова драма, і поява проблемної філософської та психологічної драми в її різноманітних формах (драматичний діалог, драматична поема, фантастична...
- Драматургія Як стиліст Чехов недосяжний. В. Трофимов Стислість – Сестра таланта. А. Чехов Антон Павлович Чехов все життя тяжів до театру. П’єси для аматорських спектаклів були його першими юнацькими добутками. Оповідання Чехова настільки насичені діалогами, за допомогою яких автор прагне виразити основні думки персонажів, що вони прямо-таки просяться на сцену. Жоден...