Аналіз вірша Пушкіна “Зимовий вечір”
Замело дороги, завдало високі кучугури навколо незатишно старого будинку. Батьки давно виїхали, будинок спорожнів. Пушкін залишився в ньому з нянею Аріною Родіоновною. Няня була йому вірним і єдиним другом в цю скрутну пору його життя. З нею вів він нескінченні розмови, розпитував її про старовину, читав їй щойно написані вірші і жадібно слухав її розповіді, казки, пісні. Вся мудрість і поетичність простої народної мови воскресала для Пушкіна в її нехитрих розповідях, і Пушкін жадібно вбирав кожне її слово…
Дні Пушкіна зайняті були старанною
Особливо важко давалася йому довга холодна зима, коли слухав Пушкін надривне спів хуртовини за вікном і розмірковував
Глухий, зимовий вечір. На дворі виє завірюха – ні зги не видно. У кімнатці тепло, – потріскує затоплена нянею пічка. Сама няня сидить на лавці і пряде свою пряжу… Пушкін тут же, біля столу, в теплому халаті… Він дивиться у вікно… і прислухається до того, що робиться там, у відкритому snowy сфері.
* Буря мглою небо криє, То по покрівлі застарілої
* Вихори снігові крутячи; Раптом соломою зашуршіт,
* Те, як звір, вона завиє, То, як подорожній запізнілий,
* Те заплаче, як дитя, До нас у віконце застукає.
Подивіться, з якою художньої чуйністю описує Пушкін цю звичну для нього завірюху. Він не задовольняється прямим зауваженням: вила хуртовина. Його очі, його вухо відзначають у ній різні відтінки, зазвичай приховані від поверхового спостерігача. Спочатку йде чисто зорове, загальне враження: небо покрите імлою, шалений вітер кружляє в полі снігові вихори. Це всім видно і всім зрозуміло з першого ж погляду. Але далі поет переходить до самого голосу хуртовини. . . Для нього це не просто якийсь смутний виття вітру, його слух ясно розрізняє всілякі відтінки і переходи: то завивання звіра (вірніше за все, вовче виття), то плач дитини, то просто шерех солом’яному даху під поривами холодного вітру, то стукіт у віконце кого-то, хто заблукав в дорозі, втратив дорогу і, грузнучи в заметах, дістався нарешті до слабо мерехтливого вогника у вікні няніной хатинки.. .
Звернемо увагу на те, що весь уривок повний руху, життя. А це досягнуто тим, що Пушкін тут щедро користується дієсловами… Що робить хуртовина? Вона “криє небо”, “крутить вихори”, “виє”, “плаче”, “шарудить соломою”, “стукає в віконце”. Різноманітні вироблені нею звуки, але всі вони зливаються в загальному музичному ладі строфи. Наголоси у словах падають переважно на звуки о, а, що саме по собі чудово передає завивання вітру. Так закінчується перша частина вірша.
Примітка. Якщо вас зацікавила інтимна лірика Пушкіна, то для індивідуального завдання на семінарі може бути обрана одна з таких віршів: “Чули ль ви за гаєм голос нічний”, “Повільно тягнуться дні мої…”, “Все скінчено…”, “Під небом блакитним країни своєї рідної… “,” Визнання “,” Для берегів вітчизни дальной “,” Красуня “чи інше.
Схожі твори:
- Художній зміст вірша О. С. Пушкіна “Зимовий вечір” Які ж підсумки пошуків художньої сенсу “Зимового вечора” Пушкіна, а точніше, його ідейно-логічного еквівалента? Опис композиції і просторовості вірші не тільки прокладає дорогу до сенсоутворювальним елементам на цих рівнях структури, але, головне, дозволяє побачити їх конфігурації, можливості вибору і комбінування для одержання тієї чи іншої інтерпретації. Попутно вдається підкреслити катарсичні,...
- Зимові пейзажі в поетичній творчості О. С. Пушкіна (На прикладі вірша “Зимовий ранок”) 1. Поетичне споглядання природи. 2. Колірна гама пейзажу. 3. Філософська основа природних картин. Саме прекрасне в природі – відсутність людини Б. Кишеня Природа у творчості О. С. Пушкіна має особливі відтінки Адже це не тільки картина, що запам’ятовує миті миру, але й картина щиросердечного життя самого поета. Адже на своєму...
- “Аналіз вірша А. Ахматової “Довкола жовтий вечір ліг” Довкола жовтий вечір ліг, Тремтить квітнева прохолода. Ти запізнивсь на стільки літ, Та радість буде там, де згода. Анна Ахматова – абсолютно унікальна поетеса свого часу, вірші якої читали і перечитували, неабияку зовнішність якої порівнювали з античними героями. Вона навіть стала в Оксфорді почесним доктором наук. Її вірші стали предметом...
- Аналіз вірша А. С. Пушкіна “Осінь” Пушкін не раз і в прозі, і у віршах повторював, що осінь – його улюблене година року, тому поет описувала “сумовиту пору, очей очарованье” з надзвичайною переконливістю й емоційністю. Він розповідав про своє замилування: “Люблю…у багрець і золото одягнені ліси”. Поет оспівує “прощальну вроду”, незважаючи на швидке її завершення. Він...
- Зимовий вечір Прийшла зима – біла та морозна. Зникло листя з дерев. Позамерзали лісові джерельця. Птахи давно відлетіли у вирій. Природа ніби заснула аж до самої весни. Синім зимовим вечором дуже добре прогулятися лісом. Сідає червоне сонце, іній блищить. Хрумтить під підборами сніг, та товстенький уже льодок. Хочеться йти довго, безкінечно, аби...
- Аналіз вірша Пушкіна “Анчар” Вірш, безсумнівно, відбиває певні сторони цієї дійсності. По своїй узагальненості воно невимірно ширше й глибше прямих і безпосередніх відповідностей, тому окремі досвіди по розкриттю внутрішнього зв’язку “Анчара”, наприклад з навкруги проблем, що лежать в основі “Відповіді Катенину” (10 листопада 1828 р.), викликані безпосередньою близькістю їхнього написання, при всьому значенні для...
- Осінь. Зимовий вечір. Твір-опис Ще дуже тепло, але вже смутно від заходу збіглого літа. Дерева скидають обпалене за літо листя. Здається, що стовбури темніють, вони втомилися й хочуть спати. Невгамовні дрібні павучки з неймовірною швидкістю плетуть павутини, і ти, не бачачи, зриваєш їхньої пастки. Особливо радісні чомусь птахи. Хтось збирається в дорогу, хтось, од’ївшись...
- Аналіз вірша А. С. Пушкіна “Я пам’ятаю дивовижне мгновенье…” Вірш “Я пам’ятаю дивовижне мгновенье…” присвячено А. П. Керн, з якої Пушкін уперше зустрівся в 1819 році у своїх знайомих у Петербурзі. Через 6 років вони зустрілися в Тригорському. Керн зачарувала поета. Перед від’їздом молодої красуні Пушкін приніс їй видрукуваний перший розділ “Євгенія Онєгіна”, куди був вкладений листок з віршем....
- Консультація “Аналіз ліричного вірша А. С. Пушкіна” Самостійний аналіз ліричного вірша – робота вдумлива, складна, що вимагає чималих знань і умінь. Припустимо, що, працюючи над “своїм” віршем, ви зупинилися в скруті перед одним з пунктів плану загального аналізу і принесли це питання на консультацію… Питання перше. Місце, час, історія створення вірша “Тане хмар летюча гряда…”; обставини життя...
- Аналіз вірша Пушкіна “До моря” Улітку 1824 р. А. С. Пушкін по наущению своїх ворогів був відправлений петербурзьким начальством у псковське Село Михайловское. Ще в Одесі поетом опановували похмурі настрої. “Нудно… от приспів мого життя” – писав він своєму другові Дельвигу, при цьому називаючи себе “посилальним невільником”. А отут ще стояла розлука з морем, що...
- Аналіз вірша А. С. Пушкіна Цей вірш присвячений Ганні Петрівні Керн, з якої Пушкін уперше познайомився в Петербурзі в будинку Олениных, на початку 1819 р. Уже тоді поет був зачарований красою й зачаруванням Ганни Керн. Після цієї зустрічі пройшло шість років, і Пушкін знову побачив Керн улітку 1825 р., коли вона гостювала в Тригорському у...
- Аналіз вірша А. С. Пушкіна “До Языкову” (1824) Даний же вірш – послання до Языкову – відбиття думок Пушкіна і його поглядів на той момент. Добуток можна умовно роздягнулися на шість частин. У першої поет затверджує, що він близький Языкову за духом Творчості, що віршотворці, “один одному далекі по долі”, – родинні по природі свого натхнення. Це натхнення...
- Аналіз Вірша А. С. Пушкіна “Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний…” И от, коли ми перечитуємо “Пам’ятник”, наша увага насамперед затримується на латинських словах епіграфа: Я пам’ятник собі спорудив”. У часи Пушкіна серед утворених людей це латинське словосполучення було гарно відомо, як ходова приказка, тому що їм починається самий, може бути, знаменитий із всіх тоді латинських текстів, що вивчалися, – ода...
- АНАЛІЗ ВІРША А. С. ПУШКІНА “ЩО В ІМ’Ї ТОБІ МОЄМУ?” Є у світі Серце, де живу я. А. С. Пушкін “Щастя Так мало створено для мене, що я не визнав Його, коли воно було переді мною”, – говорив А. С. Пушкін, тому що не сподівався на взаємність. Його Послання звернене до жінки, що його, Видимо, ніколи не любила: Що в...
- Аналіз вірша А. С. Пушкіна “Елегія” Мені важко, як неясне похмілля. Але, як вино – сум минулих днів У моїй душі чим старе, тим сильней. Мій шлях сумовитий. Обіцяє мені праця й горе Прийдешнього хвилюється море, що. Але не хочу, про други, умирати; Я жити хочу, щоб мислити й страждати; И відаю, мені будуть наслажденья Серед...
- Аналіз вірша До моря Пушкіна А. С Первісний варіант вірша “До моря” був написаний Пушкіним у південному посиланні, в Одесі. Вернувся до цього послання поет уже в “новій” посиланні – у Михайлівськім, в 1824 році. Цей вірш завершувало собою романтичний період творчості Пушкіна. У цьому добутку досить відчутні елегійні мотиви. Причому, як відзначає В. А. Грехнев, в...
- Аналіз вірша А. С. Пушкіна “Фонтану Бахчисарайського палацу” Вірш А. С. Пушкіна “Фонтану Бахчисарайського палацу” було написано в 1824 році під час його посилання в Село Михайловское, “у далекий північний повіт”. Поет жив один у порожньому будинку, у глухомані псковських лісів. Пушкіна мучився, згадував Південь, Крим. Вірш відбиває його враження від відвідування Бахчисарая. В 1820 році він побував...
- Аналіз вірша Пушкіна “До Чаадаєва” Він вышней волею небес Породжений в оковах служби царської. Він у Римі був би Брут, в Афінах Периклес А тут він – офіцер гусарський. (“До портрета Чаадаєву”, 1820) Звернемося до вірша. Перечтем перший чотиривірш: Любові, надії, тихої слави Недовго тішив нас обман… і т. д. Як зрозуміти ці рядки? Очевидно,...
- Аналіз жанру вірша Пушкіна “Осінь” Процес поетичного визрівання, що дає в результаті рясну “жнива”, показаний в “Осені” Пушкіна як природне переломлення творчих сил природи у свідомості поета. Баратинський в своїй “Осені” не пише про вічно відроджується природі. Вона дає лише “плід річних праць” “дозвільного селянинові”; поет-мислитель, “оратай життєвого поля”, не збирає ніякої жнив. Життя природи,...
- Консультація до семінару: Аналіз вірша Пушкіна Що таке “семінар”? – Звичайне навчальне заняття під керівництвом вчителя з метою оволодіння новими знаннями або поглиблення вже наявних. Головна особливість семінарського заняття – у її змісті: учні виступають з підсумками самостійної роботи. Перша консультація – знайомство з темою майбутнього семінарського заняття, розподіл завдань для доповідей і повідомлень, їх сама...