Характеристика ліричного героя вірша И. А. Буніна “Як у квітні по ночах в алеї…”
1. Творчість И. А. Буніна. 2. Мотиви самітності в лірику. 3. Самітність ліричного героя 4. Близькість і різниця в поглядах Буніна й Лермонтова. 5. Бунін як продовжувач і отрицатель спадщини символізму. И. А. Бунін – людин зі складною, трагічною долею.
Він представник шановного дворянського роду, здатний до тонкого відчування й розуміння навколишнього світу, миру природи й миру людських відносин. Після Жовтневої революції він був змушений покинути Росію, однак залишився назавжди відданий їй. Бунін створював свої легені, що потрясають добутки
Сучасники прозаїка й поета так озивалися про нього: “Витончена людина, худий, тонкий, пан середньої Росії” (Б. ДО. Зайцев), “… один з останніх променів якогось дивовижного російського дня” (Г. В. Адамович). Сам він ставився до своєї творчості інакше, чим навколишні й стояв особняком у рамках російської літератури: “Я не кравець, щоб приладжуватися до сезонів”, – писав він Н. Д. Телешову в 1900 році…
“. Самітність – стан, характерне для багатьох віршів Буніна. При цьому цей стан по-різному може їм оцінюватися – від дорогоцінного подарунка долі, до страшного проклятья його ліричного героя й самого автора: И тільки вночі, коли бушує Осінній вітер, все чуждо знову… И самотнє серце тужить: ПРО, якби близькість серця рідного! …і віє на вершині Диханьем смерті, холодом пустелі. Садиба по^-осінньому мовчала.
Весь будинок був мертвий в опівнічній тиші… Назва вірша “Запустіння” цього ж року говорить саме за себе: Нам моторошно тут. Ми все в тузі, тривозі…
Настав час звести останні підсумки. Я знеміг, і мертвий стукіт годин У мовчанні осінньої довгої ночі Мені самому слухати немає більше сили! Стан ліричного героя не просто обтяжуюче, воно близько до кризи. Але проступає виразне бажання позбутися від кризи, знову знайти нормальний щиросердечний настрій. Це спокій і гармонію автор може знайти тільки при спілкуванні із природою, часто вночі, коли на землю приходить тиша.
Саме в такі моменти герой може осягати Бога й розмовляти сним. Саме про цьому й розповідає вірш “Як у квітні по ночах в алеї”. Як у квітні по ночах в алеї, И усе тонше верхніх суків дим, И усе легше, ближче й видніше Зблідлий небокрай за ним. Перший рядок переносить читача до місця дії добутку, до місця нинішнього існування героя. Можна зрозуміти, що тут він проводить багато часу, раз може порівнювати настрій і стан природи, та й саме слово “по ночах” говорить про те, що це місце улюблене героєм.
Порівняння нічної пори із квітнем незвичайно й тонко, воно передає настрій свіжого, кришталево-чистого повітря Крім того, квітень як весняний місяць, пора відновлень і оживаючої природи, є символом того, заради чого приходить сюди ліричний герой майже щоночі. Можна зрозуміти тепер, чого герой і автор шукають тут, що мріють знову знайти. Цей верх у созвездьях, у їхніх візерунках, Димчастих, повітряних і наскрізний, Цих листів під ногами шерех, Ця смуток – всі те ж, що навесні. У цих рядках Бунін близький М. Ю. Лермонтову з його класичним віршем, що став: Виходжу один я на дорогу; Крізь туман кременистий шлях блищить; Ніч тиха.
Пустеля внемлет богові, И зірка зі звездою говорить. У небесах урочисто й чудно! Спить земля в сияньи блакитному… І так само, як і героєві Лермонтова, оказавшегося на самоті під величезний, захоплюючий дух небом, герой письменника випробовує смуток і тугу, таку ж, яку випробовував до цього. Але якщо ліричний герой Лермонтова шукає забуття і його не хвилює, не радує його минуле: Уж не чекаю від життя нічого я, И не жаль мені минулого нітрохи, – Те герой Буніна зовсім інший.
У прошлом він знаходить сили, молодість і легкість, про яку сумував: Снову напередодні. И с роками Серце не вважається. Іду Молодими, легенями кроками И знову, знову чогось чекаю. Таким чином, герой добутку самотній. Його засмучує самітність, вона шукає інший собі долі.
Але при він цьому не відмовляється від минулого, а навпаки, приймає його. И минуле приносить із собою молодість і легкість, угамовує тугу, допомагає поринути в минулому героєві природу, чарівне для поета сполучення ночі й темної алеї. Вірш дивно лаконічно – усього три четверостишья з коротких рядків.
При цьому в невеликому обсязі – маленька історія щиросердечного стану героя. Добуток перегукується з відомим віршем Лермонтова, однак це переплетення художніх образів тільки сильніше розводить два тексти між собою Якщо лермонтовский герой прагне уникнути подій минулого, та й спогадів про ці події, те Бунін знаходить у минулому силу. При цьому тема минулого, що вертається, і його значення для героя частотна у творчості автора. Вона зустрічається не тільки в його віршах, але й у прозаїчних текстах.
Легкий настрій вірша не затьмарює навіть опис смутку й суму ліричного героя, а темрява нічних алей не лякає й не відштовхує. У цьому поетичному утворі Бунін виступає як продовжувач традицій символістів, так і як яскравий їх отрицатель. У вірші характерні для символізму зображення ночі, життєвої невпорядкованості поета, неба й чистого обрію. Велике значення символів. Уже названий обрій є не просто елементом пейзажу, але й майбутнім, про яке думає ліричний герой.
Весна й осінь, протипоставлені у вірші, як вічна боротьба життя й смерті, каліцтва й краси з перемогою весни, життя, тої самої, свіжого й легені квітня, що був доріг героєві в минулому. І в цьому – заперечення спадщини символістів, відхід від трагичних і темних передчуттів, характерних для них. Бунін багато уваги приділяв природі, розумів і нескінченно любив її.
Пізніше так скаже про нього А. А. Блок: “Так знати й любити природу, як уміє Бунін, – мало хто! уміє. Завдяки цій любові поет дивиться зірко й далеко, і барвисті й слуховие його враження багаті Мир його – по перевазі – мир зорових і слухових вражень і пов’язаних з ними переживань”.
Схожі твори:
- Незабутнє у циклі оповідань І. О. Буніна “Темні алеї” ІВАН БУНІН ТВОРИ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ІВАН БУНІН “Незабутнє” у циклі оповідань І. О. Буніна “Темні алеї” Друга світова війна застала Буніна в Парижі. Бідність, байдужість видавництв важко переносилися Іваном Олексійовичем. От як він сам говорить про це: “Живу, звичайно, дуже і дуже погано – самотність, голод, холод і страшна бідність…” Єдине,...
- Любов, краса, пам’ять у циклі оповідань І. Буніна “Темні алеї” Книга “Темні алеї” стала найважливішою подією у творчості Буніна останніх років. Перші одинадцять оповідані, були видані в Нью-Йорку в 1943-му, а повністю книга вийшла в Парижі в 1946 році. “Темні алеї” – унікальний твір не тільки тому, що в ньому усі 38 новел – про кохання. Бунін створював цю книгу...
- Незабутнє у циклі оповідань І. А. Буніна “Темні алеї” Письменницька доля Івана Олексійовича Буніна – доля дивна. При житті він не був настільки славний, як Горький, про нього не сперечалися, як про Л. Андрєєва, не викликав він настільки суперечливих – де шумних-захоплених, а де беззастережно осудливих – оцінок, як символісти. У літературних і читацьких колах з незвичайною єдністю він...
- Аналіз книги оповідань Буніна “Темні алеї” У цю пору у сприйнятті сучасників Бунін з’являється як живий класик. В 1933 році він першим серед російських письменників був визнаний гідним Нобелівської премії в області літератури. (Пізніше її одержали Б. Пастернак, А. Солженицин, М. Шолохов і поет И. Бродський.) В офіційному повідомленні говорилося: “Рішенням Шведської академії від 9 листопада...
- Єдність циклу оповідань І. А. Буніна “Темні алеї” Книгу “Темні алеї” прийнято називати “енциклопедією кохання”. І. А. Бунін у цьому циклі оповідань намагався показати відносини двох з різних сторін, у всьому різноманітті проявів. “Темні алеї” – улюблене дітище письменника, створюване багато років. Тут втілилися роздуми автора про любов. Це була та тема, якої Бунін віддавав усі свої творчі...
- Любовні драми в збірнику Буніна “Темні алеї” Цикл “Темні алеї” – Останнє створення І. А. Буніна-прозаїка, що завершило його довгий і важкий творчий шлях. Цей твір написано в 40-і роки XX століття в розгромленої Франції провідним напівголодне існування сімдесятирічним старим. І тим часом “Темні алеї” – книга про любові. Більшість оповідань циклу закінчуються сумно. І. А. Бунін...
- Тема любові в циклі оповідань И. А. Буніна “Темні алеї” 1. Тема любові у творчості Буніна. 2. Художня концепція циклу. 3. Любовна драма “Темні алеї” уважаю, може бути, найкращою моєю книгою в змісті стислості, жвавості й взагалі літературної майстерності. И. А. Бунін У цикл “Темні алеї”И. А. Буніна, що вийшов у Нью-Йорку в 1943 році, входило одинадцять оповідань Повністю збірник...
- “Характеристика ліричного героя Гафіза” Одним з найбільш яскравих і відомих представників персько-таджицької поезії є Гафіз. Поет Гафіз у своїй творчості найчастіше використовував жанр газелі. Темами його творчості були лицемірство і віра, хоча в ті часи на територіях Персії і Таджикистану мусульманські вірування ще не були настільки сильно поширені, як це є сьогодні. Розкриваючи основну...
- “Аналіз оповідання І. Буніна ” Темні алеї” Цикл оповідань видатного російського письменника Івана Буніна “Темні алеї” складається з 38 творів. Вони відображають різні пласти часу, розрізняються методами створення образів і жанрами. Останній у своєму житті цикл оповідань письменник створював у роки Другої світової війни, в останні роки свого життя. У той час, як від кровопролитної війни рушився...
- Любов як вищий суддя в людській діяльності в оповіданні И. А. Буніна “Темні алеї” 1. Творчий шлях письменника. 2. Спогаду про стару любов. 3. Значення любові в добутку. Народившись в 1870 році в сім’ї збіднілого дворянина, И. А. Бунін з дитинства займався живописом, мріючи стати великим художником. Однак доля розпорядилася зовсім інакше: талановитий хлопчик став чудовим поетом і прозаїком, що тонко почуває настрою навколишнього...
- Аналіз вірша І. А. Буніна “Забутий фонтан” Серед поетів “срібного століття” мені більше подобається І. А. Бунін, тому що він виражає свої почуття, думки, преживания дуже легко й краисиво. Бунін уважається найкращим поетом, кторий так легко звертається із сонетами. У Буніна самою улюбленою формою вірша був сонет, і може бути тому його вірші дуже легко сприймаються слухачем....
- Герой Буніна на прикладі добутку “Сонячний удар” Бунинский герой по-іншому, ніж чеховський, бачиться й зображується автором відповідно до трьох сфер, у яких перебуває людина – внутрішньої (екзистенціальної, емоційно-психологічної), зовнішньої (соціально-побутовий) і буттєвої (природа, космос, Бог). У бунинском оповіданні об’єктивується буттєве чуттєво-жагуче бачення миру й людини У бунинском оповіданні об’єктивується метафоричне буттєве чуттєво-жагуче бачення миру й людини в...
- Вольовий характер ліричного героя творів Євгенія Маланюка Українська межвоенная поезія досягла найвищого рівня завдяки поезії Е. Маланюка, що належав до Празької поетичної школи, і був її безумовним лідером. Динамічна напруга його віршів відображало неспокійну епоху, вони були волелюбними, діяльними. Це була поезія вільного миру, вільного прояву ідей і відчуттів. Протягом довгого й складного життя, витканої з “переходів...
- Тема природи в поезії “срібного століття” (на прикладі творчості И. А. Буніна) Визнання й популярність Бунін придбала як прозаик, але значне місце в його творчості завжди занімала поезія. Він почав з віршів і писав вірші до кінця своїх днів. В 1901 році вийшов збірник віршів “Листопад”, у який увійшли кращі вірші з ранньої поезії Буніна. Лейтмотив збірника – елегійне прощання з минулим....
- Думки й почуття ліричного героя в поезії Ф. И. Тютчева ДУМКИ Й ПОЧУТТЯ ЛІРИЧНОГО ГЕРОЯ В ПОЕЗІЇ Ф. И. ТЮТЧЕВА Федір Іванович Тютчев – разюче тонкий лірик і яскравий стиліст, йому даний дарунок хвилювати серця людей, змушувати їх битися в унісон із внутрішнім ритмом природи, так майстерно переданим поетом. Коли проб’є остання година природи, Склад частин порушиться земних: Все зриме...
- Образ ліричного героя Максима Рильського Ліричною сповіддю молодої душі стала збірка молодого поета “Під осінніми зорями”. Провідними мотивами в цих віршах стає щирість, закоханість у життя, надія молодості на добро і щастя: Глибшає далеч. Річка синіє. Річка синіє, зітхає, сміється… Де вас подіти, зелені надії? Вас так багато – серце порветься! Багато віршів із збірки...
- Образ ліричного героя в повісті ” Intermezzo” Новела ” Intermezzo” – це одна із кращих творів М. Коцюбинського, лірична поема в прозі, поетична новела, в якій зображується нерозривна єдність митця і народу. Новела була створена в тяжкі роки столипінської реакції, коли в середовищі інтелігенції особливо поселилися розбрід та занепадництво і з”я вилася ціла зграя письменників-декадентів, які закликали...
- Змалювання в поезії Рембо духовних поривань ліричного героя Змалювання в поезії Рембо духовних поривань ліричного героя Поезія А. Рембо схожа на зблиск, така вона яскрава й так недовго поет її творив. Але сталося так, що рядки молодого поета не загубилися серед виру слів, бо виявилися справді потрібними. Що перш за все вражає в поезії Рембо? Щирість почуттів. І...
- Вольовий характер ліричного героя творів Є. Маланюка Важко живеться на світі тим людям, які не мають твердого характеру, які здатні розгублюватися від несподіваних проблем, від не зовсім добрих змін у житті. Але їм протистоять люди, які вірять у те, що роблять, які ніколи, навіть під натиском обставин, не здатні зректися своїх ідей та вподобань. Таким, на мій...
- Аналіз оповідання И. А. Буніна “Пан із Сан-Франциско” Аналіз оповідання И. А. Буніна “Пан із Сан-Франциско”. Дія оповідання відбувається на великому пасажирському кораблі, що робить подорож з Америки в Європу. І під час цієї подорожі головний герой оповідання, літній пан із Сан-Франциско вмирає. Здавалася б пересічна справа, нічого особливого. Що ж залучило в цій історії автора? В оповіданні...