Вірша М. И. Цветаевой про Москву
1. Обрат Москви в добутках російських поетів. 2. Місце столиці в житті й творчості Цветаевой. 3. Аналіз вірша “Хмари – навколо”. 4 Аналіз вірша “По церковці – всі сорок сороков”.
5. Збірний образ Москви. Багато поетів у своїй творчості зверталися до про разу Москви. У ній знаходили велич і вульгарність її звеличували й боготворили Вигляд Москви мінливу кожну епоху, постійно запам’ятовувався й змінювався в добутках художниках, поетів, прозаїків. Відбилася вона й у творчості Марії Іванівни Цветаевой, одержавши особливих вигляд,
Вибір Москви як постійного простору багатьох своїх добутків для Цветаевой не випадково. Поетеса народилася практично в самому центрі Москви, у будинку в Трехпрудном провулку Для неї місто стало чимсь більшим, ніж життєвий простір. Він органічно переплівся з ідеалами й мріями Цветаевой, стаючи постійним для багатьох її добутків.
У її ранній творчості місто з’являється як втілення гармонії й добірності. У вірші “Будиночки старої Москви” місто – символ минулої епохи. У тексті безліч слів і понять, що передають наліт чогось стародавнього, але дорогого:
Це передається не тільки оригінальним розміром вірша, але й часто, що зустрічаються діалектизмами, чисто московськими словами й вираженнями. В 1916 році молодий Цветаевой був завершений цикл віршів про Москву, який можна було б назвати нескінченною хвалебною піснею місту. Вступний вірш – “Хмари – навколо” – світле, радісне, романтичное. Вірш є своєрідним подарунком дочки поетеси: звідкись свисока, мабуть, з Воробйових гір або із Кремлівського пагорба, поетеса любується містом і показує його маленькій дочці Алі. “Чудовий і мирний град” вона заповість своїй дитині і її майбутнім дітям: Хмари – навколо, Купола – навколо, Треба всією Москвою – Скільки вистачить рук!
– Підношу тебе, тягар краще, Деревцо моє Невагоме! Буде твоя черга: Теж – дочки Передаси Москву З ніжною гіркотою… Вираження цієї ніжної гіркоти часто охоплює художницю слова при спогаді про рідне й улюблене місто. Сам вірш – легеня, невагоме, дійсно виглядає як наказ дитині – простий і зрозумілий, але в той же час передавальний тонкий ліричний настрій прийдешньої втрати того коштовного, що зберігалося довгі роки. Головним у столиці для художниці слова є духовність – живі ще народна віра й коштують ще золотяться на сонце “сорок сороков церков”: По церковці – всі сорок сороков И ширяючих над ними голубків, И Спаські – із квітами – ворота, Де шапка православного знята.
І цілих сорок сороков церков Сміються над гординею царів! Сім пагорбів – як сім дзвонів, На семи дзвонах дзвіниці. Всіх рахунком: сорок сороков, – Дзвонове семихолмие!
Віра, що просочила текст вірша й разлли практично в кожному рядку, і робить місто особливим і єдиним для поетеси. Звичайно, жителі святого міста не стають святими, залишаючись у чомусь грішними, а в чомусь убогими, однак близькість Бога, що зберігає столицю, дозволяє їм очиститися. Тому й покаяння, і сльози віруючих мешканців міста щирі й чисті: На каторжні клейма, На всяку болесть, – Дитина Пантелеймон У нас, цілитель, є. Постійна божественна присутність створює непередаваний тонкий духовний лад вірша.
З’являється бажання піти, утекти від буденності й звичайного життя. Тому поет у поданнях Цветаевой – “смиренний мандрівник, у тьмі співаючого Бога”. Москва в цьому контексті – своєрідний ключ, лакмусовий папірець, що відкриває поетесі її щиру душу й щиру особу: Я – двійника двійник, що намацав, – Крізь легка особа проступить – лик. ПРО, нарешті тебе я вдостоюся, Благопристойності прекрасний пояс! Центром творчості поетеси, присвяченого рідному місту, стає цикл “Вірші про Москву”, куди й входить останній вірш.
Це збори текстів, присвячених тому самому місту, пронизано дивним, але прекрасним настроєм схвильованості, світлого смутку і якоїсь бесшабашной радості. Місто стає особливим дарунком, даним Богом, який не можна прийняти, а треба віддавати іншим людям, препомноживши й розширивши рамки своїх почуттів. Дарує Цветаева Москву й своєї дочки, і своєму коханому – відомому поетові срібного століття О. е. Мандельштаму – як доказ любові до них, як стан дійсності почуттів і слів: З рук моїх – нерукотворний град Прийми, мій дивний, мій прекрасний брат…
І встанеш ти, виконаний чудових сил… Ти не покаєшся, що ти мене любив. Саме завдяки своїй духовності й щиросердечній чистоті жителів Москва й стає аналогом обручки, “градом нерукотворним”, живим не тільки у фізичному плані, але й у людських серцях. Москва – спадщина, отримана від предків. Це місто, що поєднує своїм існуванням в одне ціле історію й віру, що даються чоловік один раз у житті.
Кревний зв’язок із землею своїх предків, світлі спогади про рідне місто й будинок і роблять людини теперішньою особистістю. Невипадково вінчає цикл віршів про Москву добуток, у якому поетеса описує день своєї появи на світло: Красною кистю Горобина запалилася. Падали листи. Я народилася. Національний російський початок пронизує вся творчість Цветаевой, роблячи його зворушливим і твердим одночасно.
У щоденнику є наступний запис, що повністю передає образ Цветаевой – росіянки: “Батьківщина не є умовність території, а непохитність пам’яті й крові. Не бути в Росії, забути Росію – може боятися лише той, хто Росію мислить поза собою. У кому вона усередині – той втратить її лише разом з життям”.
Схожі твори:
- Цикл М. И. Цветаевой “Вірші про Москву” – “величальна пісня” про столицю її Батьківщини 1. Москва в долі Цветаевой. 2. Звертання М. І. Цветаевой до дочки. 3. “Презентація” Москви О. е. Мандельштаму. 4. Москва – головне місто Росії. 5. Дзвін як невід’ємна частина образа столиці. – Я в груди тебе цілу, Московська земля! М. И. Цветаева Для М. І. Цветаевой Москва не тільки столиця...
- Основна думка й художні прийоми вірша М. И. Цветаевой “Туга за батьківщиною! Давно…” 1. Трагичная доля поетеси. 2. Основний зміст вірша. 3. Аналіз змісту добутку. 4. Використовувані автором мовні прийоми Доля М. И. Цветаевой, гарної жінки й геніальної поетеси, зложилася дуже трагично. Практично відразу після визнання її в період срібного століття поетеса змушена покинути батьківщину, залишаючи занадто багато чого, і емігрувати після великої...
- Зміст вірша М. Цветаевой “Туга за батьківщиною! Давно” Марину Цветаеву – поета не поплутаєш ні з ким іншим. Її вірші можна безпомилково довідатися – по особливому розспіві, ритму, інтонації. Її поезія ввійшла в культурний побут, зробилася невід’ємною частиною нашого духовного життя. Вірші були для неї майже єдиним засобом самовираження. Марина Цветаева прожила складне життя. Кілька років їй довелося...
- Улюблені сторінки лірики творчості М. И. Цветаевой 1. Унікальність творчості Цветаевой 2. Тема любові. 3. Тема поета й поезії 4. Тема Москви у творчості поета. 5. Цветаева – самий емоційний поет Я спрагу відразу всіх доріг! М. И. Цветаева М. И. Цветаева – це ім’я знайомо всім. Напевно, не найдеться людини, який би жодного разу не дивився...
- МОСКВА МАРИНИ ЦВЕТАЕВОЙ У своїх віршах про Москву Марина Цветаева звертається до рідного міста не просто як до рідної домівки, де знаходить собі притулок будь-який “бездомний”, що живе на Русі, але й начебто до кого живому й у той же час невидимому й далекому. Москва! Який величезний Странноприимний будинок! Всяк на Русі –...
- Лірика Цветаевой М. И 1. М. И. Цветаева – поет-бунтар. 2. Краса лірики. 3. Підсумки життя й творчості Цветаевой. Вірші ростуть, як зірки і як троянди, Як краса – непотрібна в сім’ї… М. И. Цветаева Доля М. И. Цветаевой, поета великої величини першої половини XX століття, була яркою й трагічної. Її особистість і її...
- “Німеччина – точна оболонка мого духу” (По творчості М. И. Цветаевой) 1. Щеплена з дитинства любов до культури Німеччини. 2. Німецька мова у творчості Цветаевой. 3. Р. М. Рильке – символ Німеччини для поета. 4. Тема фашизму. Російський поет початку XX століття М. И. Цветаева відкрито підкреслювала свою нескінченну любов і прихильність до казкової Німеччини. В 1919 році вона зізнається: “Німеччина...
- Біографія Цветаевой Марини Іванівни Сьогодні ми начебто чимало знаємо про те, як зароджувався поетичний талант Марини Цветаевой. Дивна атмосфера її дитинства, у ньому було все: радість, добро, любов, музика, чарівництво книжкових відкриттів і людських зустрічей. Цей дивний мир дитинства був створений родителями: батьком – Іваном Володимировичем Цветаевим, відомим філологом, мистецтвознавцем, директором Румянцевского музею; матір’ю...
- Сочинение “Путешествие в Москву” или “Поездка в Москву” Я ездил в Москву с родителями на летних каникулах. Столица оставила у меня впечатление огромного, великого и богатого города. Я хотел бы посетить ее еще не один раз. Гуляя по центру, я увидел Кремль, Красную площадь, захоронения разных великих людей у Кремлевской стены, в том числе маленький черный Мавзолей Ленина....
- Блоковская тема у творчості М. Цветаевой Блакитноокий – мене – наврочив сніговий співак. М. Цветаева Творчість М. Цветаевой – яскрава зірка, що спалахнула в російської поезії початку XX століття. Але вірно говорять: немає пророка у своїй Батьківщині. Рідна країна, так ніжно й вірно улюблена цим більшим поетом, не зуміла або не захотіла вчасно помітити потужний, самобутній,...
- Образ душі поета в лірику М. Цветаевой Вірші Марини Цветаевой улюблені багатьма поколениями читачів. Срібне століття російської поезії немислим без голосу цієї поетеси. Творчий шлях вона початку рано, перші вірші написані у віці шести років, перший збірник віршів “Вечірній альбом” – у всімнадцять. Доля не балувала цю жінку, і вірші її часто перейняті сумом і самітністю. Але...
- Статті про Москву И. С. Шмельова Москва… як багато в цьому звуці Для серця російського злилося! А. Пушкін Коли наша дорога столиця відзначала 850-летие від дня підстави, багато хто вспомнали із цього приводу захопленого, повну тепла й любові до Москви статтю Івана Сергійовича Шмельова ” ле-тию Москви”. Журналістський матеріал відрізняється від прози тим, що митецький майстер...
- Скорочено “Повість про Сонечке” Цветаевой “Повість про Сонечке” розповідає про самий романтичний період у біографії Марини Цветаевой – про її московське життя в 1919 – 1920 р. у Борисоглібськом провулку. Це час невизначеності (її чоловік у білих і давно не подає про себе звісток), убогості (її дочки – однієї вісім, інший п’ять – голодують і...
- Життя й творчість М. И. Цветаевой 1. Дитинство і юність Цветаевой. 2. Життя поетеси в перші післяреволюційні роки. 3. Еміграція. 4. Повернення на Батьківщину. М. И. Цветаеву по праву можна назвати найбільшою російською поетесою. Її утвору не можуть залишити байдужим, кожний знаходить у них те, що близько його душі. Доля Цветаевой була нелегкою. Їй довелось жити...
- Образ Ісуса Христа у творчості Марини Цветаевой Треба, говорячи про морально-етичне виховання майбутньої поетеси, відзначити, що в сім’ї Цветаевих не було систематичного релігійного виховання (як воно описується в багатьох спогадах дитинства – церковні традиції, старанне відвідування церков, молитви). За свідченням Настасії Цветаевой, батьки святкували християнські свята (Різдво, Великдень), прищеплювали любов до них дітям, знайомили з біблійними легендами,...
- Аналіз одного із шедеврів поезії “срібного століття”. (Вірш М. И. Цветаевой “Ідеш, на мене схожий…”) 1. Шедевр “срібного століття”. 2. Зустріч перехожого й поета. 3. Думка про причетність до вічності. 4. Образно-стилістичні засоби встихотворении. Перші два десятиліття XX сторіччя, починаючи з 1901 року, називають срібним століттям російської поезії. За цей час лірика пройшла три періоди розвитку: символізм, акмеизм і футуризм. Існували й інші літературні напрямки....
- Скорочено “Крысолов” Цветаевой “Крысолов” – перша поема Цветаевой, написана в еміграції, у Празі. Це пророцтво про долі російської революції, романтичний період якої закінчився й почався мертвотний, бюрократичний, диктаторський. Це вирок будь-якої утопії про можливість народного торжества, народної влади. Це ж глузування над розмовами про революційність мас, в основі бунту яких завжди лежать самі...
- Рання лірика Ахматової й Цветаевой На початку XX століття в ряді блискучих імен жіночої поезії з’явилися два яскравих імена – Ганна Ахматова й Марина Цветаева. Чи буде перебільшенням сказати, що в цю пору “срібне століття” російської поезії знайшов своїх цариць, що не уступали масштабом дарування давно й признанно “коронованим” В. Брюсову й А. Блоку, С....
- Літературні паралелі й образи у творчості А. А. Ахматовій і М. И. Цветаевой Бувають дивні зближення. А. Пушкін Творчість двох чудових жінок і більших поетів оригінально й неповторно, але є співзвуччя, які ріднять почуття й переживання А. А. Ахматовій і М. И. Цветаевой. Дуже рано, зовсім у юному віці, з’являються у віршах цих поетів міркування про тлінність життя, про неминучий кінець, але думки...
- Аналіз вірша О. Блоку “Осіння воля” (коментар до вірша) Олександр Блок “знайшов” себе в літературі, створивши цілий ряд чудових добутків про батьківщину. Інтерес до даної теми символізує розквіт, творчу зрілість письменникО. У віршах, присвячених Росії – її складної історії й долі, – виражається те непідроблене почуття вдячності й любові, побожного замилування й захвату, що поет харчує до чого по-справжньому...