Трагічність любові в лірику В. В. Маяковського
1. Значення любові в житті людини. 2. Особисті любовні переживання поета. 3. “Хмара в штанях”. 4. ” Флейта-Хребет”.
5. Поема “Людин”. 6. “Люблю” і “Про це”. 7. Народження нової любові Це була поезія майстерно виліплена, гордовита, Демонічна й у той же час безмірно приречена, Що Гине, що майже кличе на допомогу.
Б. Л. Пастернак Саме почуття любов, є одним із самих яскравих, незабутніх і прекрасних почуттів у житті кожної людини. Мрія про ці ніжні почуття, мрія про натхненну любов, її пошуки – все це вічні теми у творчості
У нього закоханий герой готовий навіть до самопожертви заради коханої людини Як говорив письменник: “Любов – це серце всього. Якщо воно припинить роботу, все інше відмирає, робиться зайвим, непотрібним. Але якщо серце працює, воно не може не проявлятися у всім”. У Маяковського все життя з її радостями й прикростями, образами й розчаруваннями була викладена у віршах. І лише в ранніх його поетичних утворах – “Я”,
Наступні вірші поета починають розповідати читачеві про пережиту любов самим Маяковським, про його переживання й про те, який вона була Всі пережиті поетом почуття випробовує на собі й самім ліричному герої, він пізнає, що таке любов – любов-страждання, любов-борошно, кохання-насолода. В 1914 році Маяковський написав поему “Хмара в штанях” і тут, відразу ж з перших рядків відчувається тривожне почуття великої й ніжної любові: Ніжні! Ви любов на скрипки лежите.
Любов на литаври ложит грубий А себе, як я, вивернути не можете, Щоб були одні суцільні губи! Далі з настільки ж трагічною силою поет пише про свою безмовну любов, що повністю поглинула його. Ця любов охопила своїм жарким полум’ям серце поета й заподіяла йому болісний і нестерпний біль: Мама! Ваш син прекрасно хворий! Мама!
У нього пожежа серця. Але ця трагічна любов, всі переживання й хвилювання виявляються не вигаданими Сам Маяковський указує на те, що всі події, описані в поемі реальні: Видумаєте, це марить малярія? Це було, було в Одесі. “Прийду в чотири”,- сказала Марія.
Вісім. Дев’ять. Десять… І от, Величезний, Горблюся у вікні, Плавлю чолом скло окошенное. Буде чи любов ні?..
Так! Дійсно Маяковський був по-справжньому закоханий у якусь Марію, що він зустрів в Одесі. Тоді там разом з Маяковським перебував поет В. В. Каменський. Пізніше він так розповідав про любов поета: “Маяковський закохався тут у красуню Марію Олександрівну… Схвильований, Взметенний вихром любовних переживань, після перших побачень із Марією він влітав до нас у готель отаким святковим весняним морським вітром і захоплено повторював: “От це дівчина!
От це дівчина! “” Однак цієї любові не призначено було стати вічної Трагічна любов приносить не радість, а одні лише страждання. І найстрашніше тут полягає в тім, що перешкоди для щирої любові вибудовуються соціальними умовами того життя, заснованими на нерівності людей, на забобонах і пануванні матеріальних розрахунків.
Вся ця жорстока й несправедлива дійсність відняла в поета кохану дівчину й украла її любов. Пройшовши всі ці переживання, Маяковський з гіркотою сказав: “Любити не можна – маса важких неприємностей”. Вся ця соціальна несправедливість дуже коротко згадується в поемі Маяковського “Хмара в штанях”. У ній чутний голос самої Марії: Увійшла ти, Різка, як “нате!
“, Муча рукавички замш, Сказала: “Знаєте – Я виходжу заміж”. Хоч поет і говорив: “Любити не можна!” – але він не міг не любити. Уже через рік серце поета знову розривають борошна любові. Свої нові почуття він відбив у поемі ” Флейта-Хребет” (1915), і тут знову чутні мотиви не радості від любові, а розпач і страждання: Версти вулиць змахами кроків мну, Куди піду я, це пекло танучи!
Якому небесному Гофману Видумалася ти, проклята?! Звертаючись до Бога, поет волає: … чуєш! Забери прокляту ту, Котру зробив моєї любимою!
Маяковський так і не зміг знайти щастя, ніжність, заспокоєння й радість у любові. Про це свідчать всі наступні добутки поета 1916-1917 років. Поема “Людин” звучить як гімн людині-творцеві. У цій поемі любов так само описується через образи, що виражають тільки одне страждання закоханого героя: Гримлять на мені Наручники, любові тисячоріччя… І тільки біль моя острей – коштую, Вогнем оповитий, на неспаленному багатті Немислимої любові.
Вірші Маяковського, які звернені до улюбленого, повні пристрасті, ніжності, але одночасно містять багато сумнівів, протестів і навіть заперечення любові як такий: Любов! Тільки в моєму Збудженому Мозку була ти! Дурної комедії зупините хід! Дивитеся – Зриваю іграшки-панцири Я, Найбільший Дон-Кихот!
В 1922 році з’являється поема “Люблю”, де Маяковський міркує про любов, про її сутність і місце в житті кожної людини. Письменник прагнути протиставити любові продажної любов щир, вірну, чуйну, котра вистоїть і сварки, і життєві негоди. В 1923 році він пише поему “Про це”, де знову вертається до героя, що страждає й мучається від любові. Поет щиро переживає за ліричного героя. Маяковського тривожить те, що героя не торкнулися радості життя: У дитинстві, може, На самому дні, Десять знайду Стерпних днів.
А те, що іншим?! Для мене б цього! Цього немає. Бачите – Немає його!
Поет із прикрістю зауважує: Я своє, земне, не дожив, На землі Своє недолюбив. У журналі “Молода гвардія” в 1929 році було надруковане вірш Маяковського “Лист т. Кострову з Парижа про сутність любові”, саме з появою цього вірша стає зрозуміло, що в серце поета народилася нова любов – “знову в роботу пущений серця мотор, що вистигнув,”. Він зустрів Яковлеву, він закохався, а головне те, що ця любов уже була взаємною. “Лист т. Кострову… ” і опубліковане кілька років через “Лист Тетяні Яковлевой” містять всебе вже зовсім інші настрої, з’являються нові інтонації.
У цих листах уже немає надриву, туги й розчарування. Так, в “Листі т. Кострову… ” Маяковським описується радісне почуття.
Лист перейнятий щасливим передчуттям великої й теперішньої любові: …як на свиданье, Простоюючи, прислухаюся: Любов загуде – людська, Проста… Він дійсно навіки був поранений любов’ю й рана ця – незагойна, що кровоточить. Життя й доля поета було драматично, але читача вражає сила тої любові, що всупереч усьому здатна затверджувати непереможність життя. І Маяковський був прав, коли говорив: Якщо я чого написав, Якщо чого сказав – Тому провиною ока-небеса, Улюбленої моєї ока
Схожі твори:
- Тема любові в лірику В. В. Маяковського 1. Л юбовь у ранній творчості. 2. Муза Маяковського. 3. Публічність почуття Любити – це із простигни, Безсонням рваних, зриватися, Ревнуючи до Копернику, його, А не чоловіка Марьи Іванни, Уважаючи своїм суперником. В. В. Маяковський Любовна лірика посідає не останнє місце у творчості В. В. Маяковського, який ми звикли сприймати...
- Тема любові у творчості В. Маяковського Мне ни один не радостен звон, Кроме звона твоего любимого имени. В. Маяковський. “Лілічка” В. Маяковського вважають поетом політичним. Він ставив перед собою одне завдання: сприяти поетичним словом революційній перебудові життя. “Я хочу, чтоб к штыку приравняли перо”, – писав поет. Але він ніколи не цурався ліричної теми кохання. У...
- “Безцінних слів розтринькувачів і марнотрат” (образ поета в лірику В. Маяковського) Багато поетів замислювалися про мету поетичної творчості, про своє місце в житті країни, народу. Саме вони першими відгукувалися й давали свою оцінку яким-небудь суспільним подіям, явищам. Одним з таких поетів свого часу є Володимир Маяковський. Його творчість представляє новий етап у розвитку росіянці поезії Володимир Маяковський для нас насамперед –...
- Тема поета й поезії в лірику В. В. Маяковського Особистість В. В. Маяковського дотепер недостатньо зрозуміла як для дослідників – критиків і літературознавців, так і для шанувальників таланта цього поета. Суперечки про значення його поезії в російській літературі не вщухають і донині: одні звеличують Маяковського, говорячи про те, що він створив новий тип поезії, зруйнував рамки старого мистецтва й...
- Соціальні протиріччя в лірику В. В. Маяковського Соціальні протиріччя в лірику В. В. Маяковського Початок двадцятих років нашого століття…З історії відомо, що це було пері-ломным часом у житті нашої країни. Перша революція, скинення пануючи, прихід до влади більшовиків. Все це наносило певні зміни на життя населення Росло-Ці. У суспільстві виділилося два основних соціальних шари: богатые й бедные....
- Ліричний герой у ранній поезії В. В. Маяковського Маяковський прийшов у російську поезію в останнє переджовтневе п’ятиліття. Його перші вірші напечатани в 1912 році. І вони відразу ж стали помітним явищем. Велич Маяковського – у поетичному свидетельстве свого часу, у величезній духовній напруженості й трагедійності, художній чесності. Всією своєю творчістю він служив революції, радуской влади. Але в той...
- У чому зміст бунту ліричного героя поеми В. В. Маяковського “Хмара в штанях”? В 1915 році Маяковський створює поему “Хмара в штанях” – один із самих цікавих добутків дожовтневого періоду. У цей час він переживає нерозділену любов. Біль розчарування, протест проти несправедливості миру, заклик до боротьби злиті воєдино в поемі “Хмара в штанях”. У ній поет зв’язує тему любові й тему революції, що...
- Поетичний мир В. В. Маяковського Всесвіт спить, поклавши на лапу із кліщами зірок величезне вухо. В. Маяковський Юрій Тынянов затверджував: “Маяковський відновив поетичний образ, десь загублений із часів Державіна”. Зіставивши поезію Державіна з поезією Маяковського, я переконався в правоті цього твердження. Державін любив розсовувати обрії почуттів поетичним словом, прагнув Алл С о ч. Р У...
- Тема любові в лірику Пушкіна На думку Пушкіна, у любові не можна бути егоїстом. Пушкіна проповідує самозречення в любові. Любов – це турбота про ту людину, який любиш, навіть якщо заради цієї турботи потрібно відректися від любові. Поет засуджує Алеко за його ревнощі до Земфіри, відзначаючи, що не можна позбавляти життя іншої людини. Залиш нас...
- Тема любові в лірику Ф. Тютчева Федір Іванович Тютчев – російський поет XIX століття, сучасник Пушкіна, Лермонтова, Некрасова. Відрізнительной рисою його поетичного світосприймання виявляєся філософське осмислення тих художніх завдань, які ставив перед собою поет. Його по праву вважають тонким ліриком, а його творча спадщина повинне рассматриваться завжди у зв’язку з його філософським мировоззором. Тема любові у...
- Якщо говорити про Маяковського Пройду, Любовищу мою волочачи. У якій ночі, Маревної, Недужной, Якими Голиафами я зачатий – Такий великий И такий непотрібний? , В. Маяковський Якщо говорити про Маяковського, те це величезна, що захоплює фігура. Широта жестів, думок, почуттів Гарний і неимоверно прекрасний. Вірші його… Такі величезні, гігантські, тривожні душу. “Маяковський створив новий...
- Я вам расскажу о времени и о себе – за творчістю В. В. Маяковського ВОЛОДИМИР МАЯКОВСЬКИЙ ТВОРИ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ВОЛОДИМИР МАЯКОВСЬКИЙ “Я вам расскажу о времени и о себе” (за творчістю В. В. Маяковського) Я всю свою звонкую силу поэта Тебе отдаю, атакующий класс. В. Маяковський Володимир Маяковський… Ще в ранньому дитинстві він входить у нашу читацьку свідомість. Перші свої самостійні кроки ми робимо, звіряючись...
- Образ ліричного героя у вірші В. Маяковського “Лілечко!” Десятиліття про Володимира Маяковського говорили як про національного письменника – трибуна, бунтаря, агітатора, горлана. Маяковський – лірик? Та цього не може бути! Чому ж так довго замовчувалася інтимна лірика митця? Сталін через п’ять років після загадкового самогубства поета проголосив Маяковського “найталановитішим поетом нашої епохи”, що й призвело до канонізації його...
- Навіки любов’ю поранений з творчісті В. Маяковського Одна з вічних тем у літературі – тема любові – проходить через всю творчість В. Маяковського. “Любов – це серце всього. Якщо воно припинить роботу, все інше відмирає, робиться зайвим, непотрібним. Але якщо серце працює, воно не може не проявлятися у всім”, – уважав поет. Життя Маяковського з усіма її...
- Скорочено “Людин” Маяковського На голові Маяковського долоня сонця – священнослужителя миру, отпустителя всіх гріхів. Земля говорить йому: “Нині отпущаеши!” Нехай дурні історики, науськанные сучасниками, пишуть, що поет жив нудним і нецікавим життям. Нехай він знає, що так і буде пити свій ранковий кава в Літньому саду. День його зішестя в мир був абсолютно...
- Своєрідність сатири В. В. Маяковського Міщанин і міщанство в радянських одягах – постоянная тема сатири й сарказму Маяковського. Він убивався з міщанством до останньої години, цій темі посвящеале безліч віршів, п’єси “Клоп” і “Лазня”. Він бачив у міщанині лютого ворога революції, її “троянського коня”. Під міщанством часом розуміють чисто зовнішні прояви – чистенький побут, вещизм,...
- Тема поета у творчості В. Маяковського XX століття – це вік колосальних суспільних протиріч і потрясінь. Кожне століття має потребу у власному поеті, що зробив би “біль часів своїм власним болем”. Таким поетом XX століття був Маяковський. З його потужною, що владно увійшла у нашу свідомість і літературу поезією зв’язано дуже багато чого. Він перший, використовуючи...
- ТЕМА ЛЮБОВІ В ЛІРИКУ ЛЕРМОНТОВА ТЕМА ЛЮБОВІ В ЛІРИКУ ЛЕРМОНТОВА И ненавидимо ми, И любимо ми випадково. М. Ю. Лермонтовс ім’ям Лермонтова відкривається нова сторінка російської літератури. Лермонтова часто розглядають як поета, у Творчості якого багато трагічного. Не можна забувати про те, що джерела трагізму у творчості Лермонтова це не тільки його особиста доля, і...
- Навеки любовью ранен – за поезією В. В. Маяковського ВОЛОДИМИР МАЯКОВСЬКИЙ ТВОРИ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ВОЛОДИМИР МАЯКОВСЬКИЙ “Навеки любовью ранен” (за поезією В. В. Маяковського) Одна з вічних тем у літературі – тема кохання – проходить крізь всю творчість В. Маяковського. “Кохання – це серце усього. Якщо воно припинить роботу, все інше відмирає, робиться зайвим, непотрібним. Але якщо серце працює, воно...
- Тема любові в лірику Лєрмонтова Ліричний герой поезії Лєрмонтова – образ трагічний. Це герой, що страждає від недосконалості навколишнього світу, що гостро відчуває свою самітність, недосконалість навколишнього світу, роз’єднаність із людьми. Причому ці почуття героя переносяться й у любовну лірику поета. Більшість любовних віршів Лєрмонтова розкривають нам реальну історію любові, взаємин поета з Варварою Лопухиной....