Тема. Т. Шевченко. Геніальний поет, мислитель
Варіант 1
1. Поезія “На вічну пам’ять Котляревському” починається опи сом…
А Краси природи рідного краю. Б Святкування Великодня. В Портрета І. Котляревського. Г Петербурзького ранку.
2. Т. Шевченко у творі “На вічну пам’ять Котляревському” спів чуває…
А Дівчині, яка втратила коханого. Б Сироті, який вдосвіта підводився працювати. В Усім тим, хто постраждав від зазіхань злодія. Г Напівголодним солдатам.
3. Яку кару обіцяє поет злодію? (“На вічну пам’ять Котляревсько му”)
А Це буде селянський
Б Його знищить козацтво.
В Справедливу, що чинить Всевишній.
Г Само поз бавлення життя.
4.1. Котляревського в поезії (“На вічну пам’ять Котляревському”) названо…
А Сонцепоклонником.
Б Вільним вітром.
В Батьком.
Г Тим, хто відродив Трою.
5. Антіп Головатий у творі “До Основ’яненка” – запорозький… А Хорунжий.
Б Писар.
В Кошовий отаман.
Г Сотенний.
6. Кого мали на увазі очерети, запитуючи у Дніпра про зникнення дітей? (“До Основ’яненка”)
А Селян-заробітчан.
Б Козаків.
В Сиріт.
Г Жебраків і кобзарів.
7. Молодиці не
А Можливість виявити себе у мистецтві.
Б Власну долю.
В Все, що було в житті.
Г Віру, надію і любов.
8. Народ поважає Основ’яненка за те, що він…
А Міг яскраво відтворити картини природи рідного краю.
Б Надавав матеріальну допомогу бідноті.
В Мав співучий голос.
Г Із захопленням розповідав цікаві пригоди і бувальщини.
9. На початку твору “Думка” (“Нащо мені чорні брови…”) поет опи-сав…
А Страждання дівчини.
Б Портрет героїні.
В Зовнішність чорнявого.
Г Повсякденну роботу молодиці.
10. Славу України, на думку Т. Шевченка (“До Основ’яненка”), містять…
А Кургани.
Б Пісні українські.
В Літописні трактати.
Г Твори політичного спрямування.
88 Українська література. 9-11 класи: завдання, відповіді.
11. Що є спорідненим у долях поета і його героїні? (“Думка” (“Нащо мені чорні брови…”))
А Прагнення стати людиною творчою і мислячою.
Б Талановитість у малярстві.
В Сирітство.
Г Мрія про повалення самодержавства.
12. Поезія “Думка” (“Нащо мені чорні брови…”) написана Т. Шев ченком у період, коли він…
А Був пастухом у дядька Павла.
Б Навчався в Академії мистецтв.
В Служив козачком у пана Енгельгардта.
Г Куховарив в управителя панських маєтків.
Варіант 2
1. Пташиний спів (“На вічну пам’ять Котляревському”) на калині залюбки слухали…
А Молодята, що кохалися ввечері біля річки. Б Селяни, які йшли на панщину. В Багаті люди. Г Розбійники.
2. Солов’їне тьохкання “дрібне та рівне” (“На вічну пам’ять Кот ляревському”)…
А Наче гармонія в душі знедоленого. Б Гімн коханню. В Благання до Бога. Г Музика життя.
3. Ватагою пройдисвітів (“На вічну пам’ять Котляревському”) Та рас Григорович називає…
А Рутульців.
Б Богів.
В Троянців.
Г Карфагенців.
4. На думку Кобзаря, видатний полтавчанин (“На вічну пам’ять Котляревському”) увічнив…
А Славу козацьку. Б Звичаї та обряди українців. В Красу пісень рідного краю. Г Стиль літературного письма.
6. На безлюдному степу (“До Основ’яненка”) можна було побачити тільки…
А Напівзруйновані курені.
Б Заржавілу зброю.
В Могили.
Г Кістки загиблих.
5. За жанровою особливістю “До Основ’яненка” – це вірш…. А Медитація. Б Прохання. В Трагедія. Г Послання.
7. Художні засоби, використані поетом (“До Основ’яненка”) у ре ченні “Слава не поляже, / Не поляже, а розкаже, / Що діялось в світі”.
А Епітет і анафора.
Б Повтор і метонімія.
В Метафора і гіпербола.
Г Повтор і метафора.
8. Голосною, правдивою, без хитрої мови (“До Основ’яненка”) на зиває поет…
А Пісню.
Б Історію рідного краю.
В Козацьку традицію.
Г Московщину.
9. Героїня “нудиться світом” (“Думка” (“Нащо мені чорні бро ви…”))…
А Як людина, що втратила фізичне здоров’я. Б Особистість, яку не сприйняло суспільство. В Пташка без волі. Г Жебрак серед багатіїв.
10. Т. Шевченко порівнює дівчину (“Думка” (“Нащо мені чорні бро ви…”))…
А 3 жайворонком.
Б Соловейком.
В Голубкою.
Г Самотньою берізкою серед поля широкого.
11. Додає жалю дівчини те (“Думка” (“Нащо мені чорні брови…”)), що вона…
А Не отримала на шлюб батьківського благословення. Б Серед своїх людей була як чужа. В Втратила голос для співу.
Г Не виявляла бажання виконувати будь-яку роботу по господарству.
12. Страждання молодиці (“Думка” (“Нащо мені чорні брови…”)) посилюються через: А Людську байдужість. Б Зневагу батьків до неї. В Зимову негоду. Г Солов’їне тьохкання.