Особливості ранньої лірики В. В. Маяковського
1. Новаторство в поезії Маяковського. 2. Зв’язок лірики поета з живописом. 3. Виклик “суспільному смаку” і внутрішні переживання ліричного героя. Уже при першому знайомстві із творчістю В. В. Маяковського впадає в око разюча відмінність його лірики із класичними зразками поетичних добутків. Не тільки образи – “бляшана риба”, “флейта ринв”, “розумна морда трамвая”, – але сама мелодика вірша незвичайна У лірику Маяковського немає пісенної музикальності.
Вірші співзвучні розміряному, карбованому кроку: Жили й мускули
Відомо, що Маяковський займався в художніх студіях, а також в Училище живопису, ліплення й зодчества, звідки був відрахований за участь у скандальних витівках поетів-футуристів.
Це любов і самітність, а також трагічні контрасти миропорядка, які гостро переживаються ліричним героєм. Велика увага поет приділяла злободенним проблемам сучасності, які в сатиричній формі відбилися у віршах “Гімн судді”, “Уважне ставлення до хабарників”. У ранній ліриці Маяковського особливо сильно виявився навмисний, хуліганський виклик обивательському існуванню, що типово для поетів-футуристів. Груба лексика (поет не цурається й непристойних слів), підкреслене фамільярне й презирливе звертання до аудиторії – не дивно, що подібні вірші робили відразливе, що шокує враження: чи Знаєте ви, бездарні, багато хто, Що Думають, нажраться краще як, – Може бути, зараз бомбою ноги Видерло в Петрова поручика?..
Однак легко помітити, що за зовнішньою брутальністю, за ворожістю до “буржуїв” сховані глибокі переживання, гостре відчуття катастрофічності буття. Протиставлення ситого обивательського існування й внутрішньої драми ліричного героя, прикритою зовнішньою бравадою – це своєрідне переломлення традицій романтизму. Як і класичний романтичний герой, ліричний герой Маяковського самотній у навколишньому світі, погрязшем у щоденності. Як щирий романтик, Маяковський шукає підходяще тло для свого героя, незвичайний, чистий від скверниповседневних безладь: Послухайте!
Адже, якщо зірки запалюють – Значить – це кому-небудь потрібно? Значить – хтось хоче, щоб вони були? Значить – хтось називає ці плевочки перлиною? Тема самітності по-різному переломлюється в багатьох віршах поета Наприклад, смутна мелодія скрипки в добутку “Скрипка й трошки нервово”, що не знаходить розуміння в інших інструментів в оркестрі, викликає глибоке співчуття й живий відгук у душі ліричного героя: Оркестр чужо дивився, Як виплакивалась скрипка Без слів, Без такту… “Знаєте що, скрипка?
Ми жахливо схожі: Я от теж Репетую – А довести нічого не вмію!” Помітимо: музичні інструменти в цьому вірші представлені як живі істоти, кожне зі своїм характером. А у вірші “Набрид” поет викликує: “Немає людей”. Тема самітності у творчості Маяковського тісно пов’язана з виявленням негативних сторін урбаністичної цивілізації – культом споживання й втратою розуміння щирих цінностей, любові й самому життю. Потрібно відзначити, що у творчості Маяковського любовні переживання героя показаний досить відверто й натуралистично: Поет сонети співає Тиане, А я весь із м’яса, Людина весь, – Тіло твоє просто прошу, Як просять християни “хліб наш насущний Даждь нам днесь”.
Однак грубувата чуттєвість ліричного героя Маяковського аж ніяк не виключає й серйозних, глибоких щиросердечних переживань. “Кров’ю серця дорогу радую”, – цей рядок, у якій говориться про страждання безмовної любові, перегукується з любовною поезією середньовічного Сходу. Ім’я коханої для поета – слово, “величчю рівне богові”.
Особливе відношення Маяковський демонструє й стосовно Бога. Відразу відзначимо – реальність самого існування Бога під сумнів не ставиться. Але, як і любов, Бог у лірику Маяковського втратив свої споконвічні піднесені атрибути.
“Уривається до бога”, “цілує йому жилаву руку” – немов і не про Бога мова йде, а про людину, можливо, і привабливою певною владою, але аж ніяк не про незбагненну й доконану Сутність Зниження образа Бога яскраво виявилося в поемі “Хмара в штанях”: Я думав – ти всесильний божище, А ти недоучка, крихітний божик. У цих блюзнірських словах звучить глибоке щиросердечне страждання ліричного героя, що переживає відсутність взаємності в любові як глобальний крах, що приводить до розчарування в Богу. Знову повторюється тема самітності – і мир, і улюблена, й навіть Бог далекі від сподівань і прагнень ліричного героя, байдужні до його роздиранням
Схожі твори:
- Ліричний герой ранньої лірики Маяковського Минулий XX століття було століттям колосальних суспільних протиріч і потрясінь. Кожне століття має потребу у власному поеті, що зробив би “біль часів своею собственною болем”. Таким поетом свого часу був Маяковський; з його потужної, що владно ввійшла в нашу свідомість і літературу поезією зв’язана дуже багато чого. Він перший, використовуючи...
- Мотиви ранньої лірики Тичини Для ранньої лірики Павла Тичини характерні музикальність, ліризм, емоційність. У віршах поета звучать частіше запитання, ніж відповіді: Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі? Що шепчуть квітки уночі над рікою? Про що зітха вітер? Що чують тумани. Коли гай зелений цілують-милують? Автор проймається задумою зірок, трави, дерев, струмочку, бо для нього вони...
- Образ ліричного героя у вірші В. Маяковського “Лілечко!” Десятиліття про Володимира Маяковського говорили як про національного письменника – трибуна, бунтаря, агітатора, горлана. Маяковський – лірик? Та цього не може бути! Чому ж так довго замовчувалася інтимна лірика митця? Сталін через п’ять років після загадкового самогубства поета проголосив Маяковського “найталановитішим поетом нашої епохи”, що й призвело до канонізації його...
- Мотиви ранньої лірики Павла Тичини Говорячи про особливість поетичної творчості Тичини, Максим Рильський відзначав, що найкраща характеристика її у виразі – “музична ріка”, що “Тичина і пісня – брат і сестра”, що коли багатьох поетів називаємо за трафаретом “співцями”, то для Павла Григоровича слово “співець” – найприродніший епітет. Підтвердити цю думку можна вже прикладами з...
- Поетичний мир В. В. Маяковського Всесвіт спить, поклавши на лапу із кліщами зірок величезне вухо. В. Маяковський Юрій Тынянов затверджував: “Маяковський відновив поетичний образ, десь загублений із часів Державіна”. Зіставивши поезію Державіна з поезією Маяковського, я переконався в правоті цього твердження. Державін любив розсовувати обрії почуттів поетичним словом, прагнув Алл С о ч. Р У...
- Ліричний герой у ранній поезії В. В. Маяковського Маяковський прийшов у російську поезію в останнє переджовтневе п’ятиліття. Його перші вірші напечатани в 1912 році. І вони відразу ж стали помітним явищем. Велич Маяковського – у поетичному свидетельстве свого часу, у величезній духовній напруженості й трагедійності, художній чесності. Всією своєю творчістю він служив революції, радуской влади. Але в той...
- Вірш Маяковського “Нате”! (Сприйняття, тлумачення, оцінка) Неприйняття існуючої дійсності – основний мотив ранньої лірики Володимира Маяковського. Поет повідомляє себе глашатаєм нових істин і зіштовхується з відчуженням навколишніх його людей. Мир навколо ліричного героя Маяковського нелюдський, твердий і духовно вбогий. Людина моральною, шляхетний душею нескінченно самотня в такому суспільстві Однак він не стільки отчаивается й цурається свого...
- Я вам расскажу о времени и о себе – за творчістю В. В. Маяковського ВОЛОДИМИР МАЯКОВСЬКИЙ ТВОРИ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ВОЛОДИМИР МАЯКОВСЬКИЙ “Я вам расскажу о времени и о себе” (за творчістю В. В. Маяковського) Я всю свою звонкую силу поэта Тебе отдаю, атакующий класс. В. Маяковський Володимир Маяковський… Ще в ранньому дитинстві він входить у нашу читацьку свідомість. Перші свої самостійні кроки ми робимо, звіряючись...
- Тема поета у творчості В. Маяковського XX століття – це вік колосальних суспільних протиріч і потрясінь. Кожне століття має потребу у власному поеті, що зробив би “біль часів своїм власним болем”. Таким поетом XX століття був Маяковський. З його потужною, що владно увійшла у нашу свідомість і літературу поезією зв’язано дуже багато чого. Він перший, використовуючи...
- Своєрідність сатири В. В. Маяковського Міщанин і міщанство в радянських одягах – постоянная тема сатири й сарказму Маяковського. Він убивався з міщанством до останньої години, цій темі посвящеале безліч віршів, п’єси “Клоп” і “Лазня”. Він бачив у міщанині лютого ворога революції, її “троянського коня”. Під міщанством часом розуміють чисто зовнішні прояви – чистенький побут, вещизм,...
- Поетичне новаторство В. Маяковського Я не вірю віршам, які – ллються. Рвуться – Так! М. Цветаева В 1928 році Маяковський в автобіографії “Я сам” пише про свої перші поетичні досвіди: “Перечел все новітнє… Розібрала формальна новизна. Але було чужо. Теми, образи не мого життя. Спробував сам писати так само добре, але про інше. Виявилося...
- “Безцінних слів розтринькувачів і марнотрат” (образ поета в лірику В. Маяковського) Багато поетів замислювалися про мету поетичної творчості, про своє місце в житті країни, народу. Саме вони першими відгукувалися й давали свою оцінку яким-небудь суспільним подіям, явищам. Одним з таких поетів свого часу є Володимир Маяковський. Його творчість представляє новий етап у розвитку росіянці поезії Володимир Маяковський для нас насамперед –...
- Якщо говорити про Маяковського Пройду, Любовищу мою волочачи. У якій ночі, Маревної, Недужной, Якими Голиафами я зачатий – Такий великий И такий непотрібний? , В. Маяковський Якщо говорити про Маяковського, те це величезна, що захоплює фігура. Широта жестів, думок, почуттів Гарний і неимоверно прекрасний. Вірші його… Такі величезні, гігантські, тривожні душу. “Маяковський створив новий...
- Гримаси побуту в сатиричної прозу Маяковського Сатиричні добутки В. Маяковський створював на всіх етапах своєї творчості. Відомо, що в ранні роки він співробітничав у журналах “Сатирикон” і “Новий сатирикон”, а у своїй автобіографії “Я сам” під датою “1928″, тобто за два роки до смерті, написав: “Пишу поему “Погано” на противагу поемі 1927 року “Добре”. Правда, “Погано”...
- Самітність ліричного героя у віршах В. В. Маяковського 1. Безнадійні спроби бути понятим. 2. Самітність як постійний супутник поета. 3. Ліричний герой Маяковського 4. Звертання поета до майбутніх нащадків. У якій ночі маревної, недужной, якими Голгофами я зачатий, Такий великий і такий непотрібний? В. В. Маяковський “Ні, весь я не вмру… ” – ці вічні слова А. С....
- ТВІР ПО ЛІРИЦІ ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ ЖИТТЯ В ПОЕМІ В. МАЯКОВСЬКОГО “ХМАРА В ШТАНЯХ” ТВІР ПО ЛІРИЦІ ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ ЖИТТЯ В ПОЕМІ В. МАЯКОВСЬКОГО “ХМАРА В ШТАНЯХ”. “Ви думаєте, це марить малярія?” В. Маяковський один із кращих поетів початку ХХ століття, століття глибоких соціальних змін. Поема “Хмара в штанях” була закінчена до липня 1915 року. У ній поет виступає як “тринадцятий апостол” (перша назва...
- Мотиви ранньої лірики Аини Ахматової На початку XX ст. в російській поезії з’явилася яскрава зірка – Анна Ахматова. Її відразу ж охрестили “російською Сафо”, бо вірші невідомої до того часу дівчини вирізнялися надзвичайною щирістю й глибиною зображення внутрішніх переживань. Уже в першій збірці віршів “Вечір” (1912) А. Ахматова постала зрілим поетом (сама Ахматова саме так...
- Сатиричні твори Володимира Маяковського Сатиричні добутки В. Маяковський створював на всіх етапах своєї творчості. Відомо, що в ранні роки він співробітничав у журналах “Сатирикон” і “Новий сатирикон”, а у своїй автобіографії “Я сам” під датою “1928”, тобто за два роки до смерті, написав: “Пишу поему “Погано” на противагу поемі 1927 року “Добре”. Правда, “Погано”...
- Тема поета й поезії в лірику В. В. Маяковського Особистість В. В. Маяковського дотепер недостатньо зрозуміла як для дослідників – критиків і літературознавців, так і для шанувальників таланта цього поета. Суперечки про значення його поезії в російській літературі не вщухають і донині: одні звеличують Маяковського, говорячи про те, що він створив новий тип поезії, зруйнував рамки старого мистецтва й...
- Трагічність любові в лірику В. В. Маяковського 1. Значення любові в житті людини. 2. Особисті любовні переживання поета. 3. “Хмара в штанях”. 4. ” Флейта-Хребет”. 5. Поема “Людин”. 6. “Люблю” і “Про це”. 7. Народження нової любові Це була поезія майстерно виліплена, гордовита, Демонічна й у той же час безмірно приречена, Що Гине, що майже кличе на...