Навігація:Аналіз уривка з оповідання А. П. Чехова “Степ”
Даний текст являє собою уривок з оповідання А. П. Чехова “Степ”. Композиція тексту дуже цікава, тому що він розбитий на три смислові групи. У першій частині описується нічна степ і його невід’ємні супутники. У другій автор розповідає про те, як сумно і тоскно усвідомлювати, що степ самотня, що “багатства її та натхнення гинуть задарма”. У третій же частині автор повертає нас від опису природи до дійових осіб і описує зустріч Іван Івановича, Єгора, о. Христофора та Дениса з Пантелєєв і хлопцями. Таким чином, текст складається з чотирьох
Чужа мова в даному тексті представлена діалогом, з якого ми можемо зрозуміти, що розмовляю люди зайняті, не мають вільного часу на розмови, так як і питання Іван Івановича і відповіді Пантелія з хлопцями в діалозі односкладові.
При написанні цього уривка автор використовував тип мови – розповідь з елементами опису, і пише його
Для опису природи автор використовує безліч епітетів: ніч “бліда і темна”, небо “блідо – зелене, усипане зірками” і “неосяжно глибоке і безмежне”. Також присутні уособлення: “природа насторожі і боїться поворухнутися: їй страшно і шкода загубити…”, небо “дивиться млосно і манить до себе”.
Цей уривок вразив мене не лише незвичністю побудови композиції, але і використовуваними виражальними засобами. Чехов дуже точно, послідовно і коротко описав кожен образ, використовуючи оригінальні епітети та метафори. Завдяки цьому, ми можемо ясно уявити собі все, що хоче донести до нас автор.
Схожі твори:
- Аналіз повісті Тургенєва “Весняні води” і оповідання Чехова “Аріадна” І Тургенєв і Чехов описують драматичну долю двох чоловіків (Саніна і Шамохіна), що потрапили в кабалу до красивих хижачка – Полозова і Аріадні. Щоправда, вирішення цієї подібній ситуації багато в чому різний. У Тургенєва – у драматичному, і навіть у трагічному ключі, а у Чехова – в обьективно-іронічній манері. Мабуть,...
- Аналіз уривка з поеми “Полтава”, “Полтавський бій” * Швед, росіянин – коле, рубає, ріже, * Бій барабанний, кличі, скрегіт, * Грім гармат, тупіт, ржанье, стогін, * И смерть, і пекло з усіх боків. Що тут чується? Стих звучить трохи уривчасто, у такт бою: кожний рядок рветься від достатку слів. Тверді чоловічі рими підтримують це враження (стогін, сторін)....
- ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ. СТЕП Мета: розширювати знання дітей про життєвий і творчий шлях Олександра Олеся; розвивати вміння бачити словесні картини, розуміти красу поетичних творів; збагачувати мовлення образними виразами; вдосконалювати навички правильного, виразного і свідомого читання; викликати захоплення красою і мудрістю природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Гра...
- Твір аналіз оповідання А. П. Чехова “Людина у футлярі” Представляючи Бєлікова, я бачу людину, заточеного в невелику темну коробочку. Людина у футлярі… Це незвичайне словосполучення дуже точно розкриває суть людини. Але найбільше вражає те, що людина не намагається змінити щось у своєму житті, йому зручно і спокійно за стінами своєї “коробки”, адже саме так вона не бачить жахливого світу,...
- Твір на тему степ Що виникає у вашій уяві, коли ви чуєте: “український степ”? Безкрайні простори, вкриті рослинами, широкий простір, свобода. Так склалося, що дуже велика територія нашої країни знаходиться саме в степовій зоні. З дитинства ми зустрічаємо опис степу в багатьох творах української (і не тільки) літератури. Скільки письменників захоплено вимальовували найдрібніші деталі...
- Читання та аналіз уривка “Двобій Ахілла з Гектором” УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ УРОК № 12 Тема. Читання та аналіз уривка “Двобій Ахілла з Гектором” Мета: продовжити роботу над змістом поеми “Іліада”; прочитати уривок “Двобій Ахілла з Гектором”; вчити аналізувати прочитане, висловлювати власну думку щодо вчинків героїв, характеризувати...
- МИКОЛА ГОГОЛЬ. СТЕП ДЕДАЛІ ГАРНІШАВ Мета: вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у прозових текстах; удосконалювати навички свідомого виразного читання; формувати вміння аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення учнів, уяву, фантазію; виховувати любов до рідної землі. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА Робота над скоромовкою. Гра “Дощик” Під кущем курча гуляє,...
- Оповідання в оповіданні характерний літературний прийом Чехова В 1898 г. у пресі з’явилися три чеховських оповідання: “Людин у футлярі”, “Агрус” і “Про любов”, які сприймаються як “маленька трилогія”, тому що вони об’єднані не тільки загальним авторським задумом, але й подібною композицією (“оповідання в оповіданні”). Уже сама назва першого добутку із цього циклу знаменно. Воно побудовано на явному...
- Оповідання й повести Чехова 90-х років Оповідання й повести 90-х років, спрямовані проти жорстокого й вульгарного життя. Це оповідання написане після повернення Ч. з о. Сахалін. Образ в’язниці переслідує письменника й палата №6 – це в’язниця. “Усюди – палата №6. Це Росія” (Лєсков). Повість починається з опису флігеля лікарні, там розташовані душевно – хворі. Тяжке враження...
- Переказ – СТЕП Перекопська рівнина починається за Дніпром, на південь від Каховки, смуга пісків тягнеться вздовж ріки з південного заходу, незайманий степ аж до Мелітопольщини, на півдні – Чорне море, і Джарилгацька затока, і саме місто Перекоп на вузькому суходолі, що завжди правив за ворота до Криму. Рівна, безмежна просторінь (як на масштаби...
- Аналіз оповідання М. М. С. ощенко “Аристократка” 1. Самобутність творчості Михайла Михайловича Зощенко. 2. “Аристократки” у розумінні обивателів часів Зощенко. 3. Значення творчості Михайла Михайловича Зощенко. Уже перші сатиричні твори Михайла Михайловича Зощенко свідчили про те, що російська література поповнилася новим ім’ям письменника, не схожого ні на кого іншого, зі своїм, особливим поглядом на мир, громадське життя,...
- “Художній аналіз оповідання М. Шолохова “Доля Людини” Вже сама назва оповідання М. А. Шолохова “Доля людини” свідчить про те, що мова в ньому піде не тільки про життя конкретних героїв, а й про долю людини в широкому сенсі. У цьому зв’язку в творі чимало філософських узагальнень. “Так що десять років! Запитай у будь-якого літньої людини, примітив він,...
- Філософський зміст оповідання Студент Чехова А. П Здається, простий людина, а прийде суворе лихо у велик або малому, і підніметься в ньому велика сила – людська краса. А. Н. Толстой Літературознавці вважають, що оповідання “Студент” (1894) відбиває новий етап у творчості Чехова. У своїх попередніх добутках письменник затверджував позитивний ідеал, нещадно висміюючи-викриваючи в сучасній йому російської дійсності...
- “Аналіз оповідання І. Буніна ” Темні алеї” Цикл оповідань видатного російського письменника Івана Буніна “Темні алеї” складається з 38 творів. Вони відображають різні пласти часу, розрізняються методами створення образів і жанрами. Останній у своєму житті цикл оповідань письменник створював у роки Другої світової війни, в останні роки свого життя. У той час, як від кровопролитної війни рушився...
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Людяна у футлярі” Всією своєю творчістю А. П. Чехов хотів пробудити в людях бажання “берегти в собі людину”. Автор вів читача через зрозуміле і близьке для нього до узагальнюючого висновку про всю систему життя, пробуджуючи суспільну громадянську Свідомість. Бєлікову, героєві оповідання “Людина в футлярі”, притаманне прагнення до мертвої форми – все заточити у...
- Оповідання А. П. Чехова “Ионыч”. Думки й почуття автора ОПОВІДАННЯ А. П. ЧЕХОВА “ИОНЫЧ”. ДУМКИ Й ПОЧУТТЯ АВТОРА Антон Павлович Чехов – майстер мініатюри, оповідання. У порівняно невеликому обсязі письменник уміє зосередити основні ідеї, розкрити глибокий задум задуманого. Так, оповідання “Ионыч” по широті й філософському розкритті Теми зіставимо сповестью. Авторові вдалося “концентрированно” викласти важливі проблеми сучасної йому дійсності, показати...
- Аналіз ранніх гумористичних оповідань Чехова У ранніх оповіданнях Чехова ясно виявилися такі особливості його стилю, його оригінальної художньої манери, як лаконізм, стислість розповіді, велику питому вагу різноманітно забарвленого власної мови персонажів, багатозначність предметних деталей, часта відсутність традиційної для новел інтриги, своєрідна фабульностью багатьох творів, наявність підтексту, який виводить звичайне і окреме на більш широкі загальнолюдські...
- Герой оповідання А. П. Чехова “Ионыч” Дмитро Ионич Старців, земський лікар. Його Історія – поступове перетворення внутрішньо рухливої, живої людини в монстра байдужості. Життя И. простежується паралельно з історією самої в місті С. “утвореної й талановитої” сім’ї Туркиних: батько-дотепник (“Здрастуйте будь ласка!”), мати-письменниця (“Мороз крепчал, що заходив сонце висвітлювало своїми холодними променями сніжну рівнину й подорожанина,...
- “Призначені їм благі пориви” (оповідання А. П. Чехова) Свій твір я назвав словами поета Н. Некрасова. Мені здається, що вони точно виражають те, що я хочу сказати із приводу оповідань А. Чехова. Максим Горький боровся у своїх произведениях з “інтелігентами”, нічого не остувившими після себе на землі, крім мусора. Антон Павлович Чехов теж б’є тривогу у своїх оповіданнях,...
- Переказ оповідання Хамелеон Чехова А. П План переказу 1. Поліцейський наглядач Очумелов починає розгляд. 2. Ювелір Хрюкин розповідає свою версію що произошли. Очумелов згодний з його точкою зору. 3. Голос із юрби повідомляє, що собака належить генералові Жигалову. Очумелов міняє свою думку на протилежне. 4. Очумелов обвинувачує те Хрюкина, те собаку. 5. Генеральський кухар розвіює сумніви,...