Моя улюблена поетеса М. Цветаева
Творча особистість у розумінні Цветаевой самотня. Це вгадується в багатьох віршах, а в деяких оголошуються привселюдно (Поети, Роландов ріг). У добутку Роландов ріг Цветаева, не прибігаючи до іносказань, оповідає про своє сирітство, про протистояння дурням, про те, що, незважаючи на боротьбу на самоті, на зміну їй прийдуть тисячі таких же, як вона. І все-таки самітність поета не абсолютно: у нього завжди є відданий друг читач. Часто вірші Цветаевой будуються на діалозі, на повноцінному спілкуванні з людиною, що взяла в руки її книгу. Поетеса звертається
Невід’ємною частиною цветаевской лірики є присвяти поетам, сучасникам або попередникам. Поетеса мала рідкий дарунок уміти захоплюватися талантом, бути вдячної художникові, глибоко почувати душу в його утворах. Далека від окололитературной боротьби, вона була начисто позбавлена почуття творчої заздрості й ревнощів. Ця обставина дозволяла їй об’єктивно оцінювати добутку
Поетам, що міркують про своє призначення, властиво звертатися до Музи. У Цветаевой Муза згадується рідко, мимохіть, начебто вона не бачить її особливої заслуги у своїй творчості. Цікаво, що у віршах, звернених до Ахматової, та названа Музою плачучи. Треба думати, що Цветаева вважала Ахматову своєю натхненницею й мала сміливість це визнати
Звертань до Музи небагато: Цветаева сподівається не на неї на себе. Вона прагне до постійного самовдосконалення, тому що в цьому бачить шлях розвитку своєї творчості, від якого однаково нікуди не зникнеш (Стіл). Поетеса прицвяхована до письмового стола на всьому протязі свого творчого шляху, а творчість не має межі й шириться усе більше. Але це для Цветаевой не ярмо, а навпроти, притулок від диких орд. Вона завжди може вкритися у творчості, як у тихій гавані, і в той же час, не ховаючись, говорити те, що хоче сказати
Є в поезії Цветаевой тема, що ріднить неї з багатьма поетами, це взаємозв’язок творчості й невблаганного плину часу. Людям властиво страшитися смерті й повного забуття, ще гостріше це почуття розвинене в людей мистецтва. Своє безсмертя Цветаева, як всі творчі особистості, бачить у творчості:
Для того я (у виявленому сила)
Все рідне на суд віддаю,
Щоб молодість вічно зберігала
Неспокійну юність мою
Прагнучи зберегти своє життя у віршах, Цветаева з рідкою щирістю розкриває перед нами своє життя. Це ціла сповідь, що охоплює дитинство, юність і зрілі роки. Але навіть будучи цілком дорослою людиною, Цветаева зберегла всю безпосередність дитячого сприйняття, і мир у неї розцвічений безліччю фарб, почуття свіжі, переживання глибокі. Ці багатогранність і яскравість можливі, завдяки найрідшому дарунку безоглядної любові до життя. Цим дарунком Цветаева наділяє й свою ліричну героїню, характер якої завжди непередбачений, несподіваний. У героїні сама поетеса досягає бажаного безсмертя, залишаючись завжди молодої й повної творчих сил, натхнення
Для Цветаевой призначення творчості незиблемо: прагнення до світла, повноцінна участь у житті, протистояння смерті, боротьба з бездуховністю. Ці вічні людські цінності, зовсім щиро проголошувані Цветаевой, зробили її творчість не просто відомим безсмертним
Марину Цветаеву я вважаю принцесою російської поезії. Вона так самоотреченно була закохана в поезію, що часто в інші любила її більше, ніж у собі. Звідси стільки присвят великим поетам, її сучасникам, її принцам духу: А. Блоку, В. Маяковському, Б. Пастернаку, П. Антокольському й многим іншим. Перерахованих поетів вона знала особисто. Разюче, але іноді мені здається, що Цветаева вважала Пушкіна своїм сучасником, всупереч часу й здоровому глузду. Це відчуття не залишало мене під час прочитання її поетичної прози Мій Пушкін
Своєю уявою Цветаева один раз у дитинстві створила собі живого поета Пушкіна, так так і не відпускала його ні на крок від своєї душі все життя. Обставини їй допомогли. Згадаємо випадок, коли батько маленької Марини привів у будинок сина Пушкіна й дівчинка прийняла його за сьогодення поета
Пушкіна поруч зі Цветаевой я завжди представляю в оточенні його знаменитих героїв, і Марина з дитячою безпосередністю й захватом спостерігає, як шляхетний Дубровский, що коштує перед Машею в саду, як чарівна Тетяна Ларіна, що дає одповідь Онєгіну, який страшний і прекрасний Пугачов! Як чудовий російський художник Ілля Глазунов зобразив на одному полотні майже всіх великих росіян і назвав картину Велика Росія, так і я собі представляю ще не написану картину, на якій М. Цветаева поруч із А. Пушкіним в оточенні безлічі персонажів його добутків. Особа Цветаевой при цьому світиться блаженством і щастям
Ця фантазія не випадкова. Я знаю, що Цветаева любила грати в гарні й складні ігри. Звичайні дитячі іграшки її не цікавили ніколи. Її улюбленою іграшкою був знову ж Пушкін. Вона те обряджала його у фрак і циліндр, то облачала в мисливський костюм і саджала верхи на коня. Або раптом на місці Дубровского в темному саду виявлявся сам Пушкін, і Машу це анітрошки не дивувало, а навіть навпаки приводило в захват. Тетяна Ларіна, у свою чергу, піднімає ока й бачить, що перед нею зовсім не Онєгін, а… У такій ситуації Тетяна просто повинна зомліти від нерозв’язності вибору. Все-таки Пушкін на голову вище всіх прекрасних генералів і поетичних Онєгіних, разом узятих. А блискучий Сильвио з Повістей Белкина! Звичайно, тільки Пушкін міг дозволити собі такі ігри ссудьбой.
Отже, заповнивши все уявлюване життя Цветаевой, поет, природно, вторгся й у її власну поезію. Одне за іншим сталі з’являтися присвяти Пушкіну. Найбільш зрілий, я вважаю, цикл Вірші Пушкіна. У ці вірші разом із самим Олександром Сергійовичем перекочували й майже всі його герої:
Бич жандармів, бог студентів,
Жовч чоловіків, насолода дружин,
Пушкін у ролі монумента
Гостюючи кам’яного він,
Скалозубий, нагловзорий
Пушкін у ролі Командорав цей вірш і Мідний вершник прискакав, і Небо Африки виникло, і навіть Ваня бедний з’явився:
Боязкуватий був Ваня бедний,
Ну, а він не боязкуватий
Природно, Пушкін був для Цветаевой уособленням лужественности. І взагалі ідеалом чоловіка. Здавалося б, зрілості ця гра в Пушкіна повинна була непомітно зійти за ні, поступившись місцем більше реалістичному світовідчуванню. Але виникло чергове явище Пушкіна в духовному лірі Цветаевой у якості чарівної, божественного істоти, подарованого їй російською історією й царем, наперсником Зога на землі:
И крок, і ясновельможний зі світлих
Погляд, яким понині світла…
Останній посмертний безсмертний
Подарунок Росії Петра
Поява в Росії Пушкіна нащадка арапа Петра I Ганнибала, Цветаева прямо зв’язує з божественною волею. Підтвердженням божественного походження Пушкіна можуть служити й такі її рядки:
Те серафима
Сила була:
Незламний Мускул крила
Росіяни поети ще багато разів будуть відкривати для себе нового Пушкіна, але мені більше по душі цветаевский Пушкін втілення краси, мужності, розуму й нескінченності
Схожі твори:
- Марина Цветаева – життя у віршах До тебе, що має бути породженим Сторіччя через, як отдышу, – Із самих надр, – Як на смерть засуджений, Своєї рукою – пишу… М. Цветаева Так вуж зложилося, що в Росії два жіночих імена в поезії надовго затьмарили своєю значимістю інші жіночі імена. Це – Ганна Ахматова й Марина Цветаева....
- А. А. Ахматова й М. И. Цветаева; зустріч двох поетів 1. Ахматова й Цветаева як представниці срібного століття. 2. Вірші до Ахматової. 3. Єдина зустріч. У ранкову сонну годину, – Здається, чверть на п’яту, Я полюбила Вас, Ганна Ахматова. М. И. Цветаева Безсумнівно, серед великої кількості поетес срібне століття – П. Соловйова (Allegro), 3. Н. Гиппиус, М. Лохвицкая, Л. Н....
- Пугачов (А. С. Пушкін і М. И. Цветаева) Відступник бога й людей; Холодний, всім майже жахливий, Своїми пещеннями небезпечний, А в висновок – лиходій! М. Ю. Лермонтов Відмітна риса в наших вдачах є якесь веселе лукавство розуму, насмішкуватість і мальовничий спосіб виражатися. Переді мною два добутки – роман А. С. Пушкіна ” Капітанська дочка ” і стаття М....
- Мої улюблений поет срібного століття (М. Цветаева) Життя посилає деяким поетам таку долю, що з перших же кроків сознательного буття ставить їх у самі благоприятние умови для розвитку природного такра. Такий (яркою й трагічної) була доля Марини Цветаевой, значного поета первиття половини XX століття. Усе в її особистості й творчості (для неї ця нерозривна єдність) різко виходило...
- Цветаева художник яскраво вираженого національного початку Воістину трагічними зусиллями творчої волі затверджувала свою гармонію з миром в 20-е роки Марина Цветаева. Це тим більше було важко, що затверджувати доводилося у вкрай дисгармонической буржуазно-емігрантської дійсності, що куди не прийняла революцію Цветаева попадає в 1922 р. Самітність і вбогість не змогли зломити в ній поета, навпаки, поезія чи...
- Марина Іванівна Цветаева великий, сильний і сміливий талант Життя посилає деяким поетам таку долю, що з перших же кроків свідомого буття ставить їх у самі сприятливі умови для розвитку природного дарунка. Такою яркою й трагічної була доля Марини Цветаевой, великого й значного поета першої половини нашого століття. Усе в її особистості й у її поезії (для неї ця...
- Крысолов (краткое содержание) – Цветаева М “Крысолов” – первая поэма Цветаевой, написанная в эмиграции, в Праге. Это пророчество о судьбах русской революции, романтический период которой закончился и начался мертвенный, бюрократический, диктаторский. Это приговор любой утопии о возможности народного торжества, народной власти. Это же издевка над разговорами о революционности масс, в основе бунта которых всегда лежат самые...
- Неперевершена вершина жіночої лірики в Росії Марина Цветаева й Ганна Ахматова Обертатися на цю вершину “нам, а може бути, і нашим онукам, прийде не назад, а вперед”. І, що істотно, – обертатися не тільки продовжувачкам жіночої лірики – кожному теперішньому поетові. Еволюційний розвиток лірики Ахматовій і Цветаевой: від лірики любовної до лірики високого звучання “Поет – здалеку починає розмову Поета –...
- Пугачов у повісті А. З Пушкіна й нарисі М. И. Цветаевой Що там зачорнілося серед мутного крутіння заметілі? Пень або вовк? Що за чорний предмет? Вожатий!!! Вожатий у Цветаевой і вожатий у Пушкіна – трохи різні люди. Цветаева не створює об’єктивного портрета Пугачова. Все створення образа грунтується на її почуттях, що переповняють, на її відношенні кнему. Цветаева, грунтуючись на платформі “Капітанської...
- Дивовижна подорож до Країни Чудес (за казкою Льюїса Керрола “Аліса у Країні Чудес”) ЛЬЮЇС КЕРРОЛ, М. ЦВЕТАЕВА 5 клас СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ ЛЬЮЇС КЕРРОЛ, М. ЦВЕТАЕВА ЗРАЗОК ТВОРУ Дивовижна подорож до Країни Чудес (за казкою Льюїса Керрола “Аліса у Країні Чудес”) Діти, а дуже часто і дорослі люблять казки. Чому? Тому що у казці добро завжди перемагає зло, вони щасливо закінчуються, у казці існує те, чого бракує...
- Видатна поетеса Ліна Костенко Видатна українська поетеса Ліна Костенко народилася 19 березня 1930 року на Київщині в сім’ї вчителів. Її відносять до поетів – шестидесятникам. Ліна Костенко у своїх добутках звертається до проблем війни й миру, оскільки її серце пронизане спогадами про військове лихоліття (наприклад, “Мій перший вірш написаний в окопі”). Поетеса також піднімає...
- Вероніка Тушнова відома поетеса Народилася 14 березня в Казані в сім’ї професора медицини Казанського Університету Михайла Тушнова і його дружини, Олександри, уродженої Постниковой, випускниці Вищих жіночих Бестужевских Курсів у Москві. Професор Тушнов був на кілька років старше своєї обраниці, і в сім’ї все підкорялося його бажанням і волі, аж до подачі на стіл обіду...
- Лада Федоровська – Поетеса сучасності Ми живемо в добу Logos. Слова, неначе одвічний імператор історії, панують усюди: в телевізійному ефірі, протистоянні політиків, побутових негараздах і гараздах людей. Вони супроводжують нас, наші радощі й помилки з раннього ранку, коли ми рефлекторно вмикаємо радіо, щоб почути найгарячіші новини й поринути в галасливий ритм інформдня, до пізнього вечора,...
- Твір на тему “Чим вас приваблює Леся Українка як людина і поетеса?” Українська земля подарувала нам поетів і письменників, які не тільки збагатили безсмертними творами національну літературу, але й уславили нашу країну в усьому світі. Серед них одне з самих великих імен – ім’я Лесі Українки. Доля цієї видатної жінки була тяжкою з самих ранніх років. Захворівши ще в дитинстві тяжкою хворобою,...
- Тетяна – улюблена героїня О. С. Пушкіна І. “Євгеній Онєгін” Пушкіна – роман, який мав найбільш сильний вплив на долю всієї російської літератури. ІІ. Тетяна – улюблена героїня О. С. Пушкіна. 1. Чарівний образ російської дівчини (відсутність будь-якої ідеалізації автором образу Тетяни – не красуня, із сільським ім’ям – і водночас глибока симпатія до своєї героїні: “Простите...
- Поетеса Олена Віз Не можна не погодитися зі словами римлян, що поетом не можна стати, поетами народжуються. Не можна вивчитися ні на Шевченко, ні на Бетховена. На них, як на пророків, сходить Святий Дух, і їм відкриваються речі дотепер нікому не зрозумілі. Такою поетесою була Олена Віз. Її поезія була по-справжньому аристократичний, позбавленої...
- Марта Томенко поетеса та художниця Томенко Марта, педагог, художник, поет, 1951 р. н. Корінна коломийка. Закінчила Львівську консерваторію. Авторка поетичної збірки “Острів світла” (1992), учасниця художніх виставок, ілюстраторка коломийського видавництва “Вік”. Викладає у коломийській музичній школі № 1. Марта Томенко своє творче кредо виражає у музиці, слові, образотворчому мистецтві. Художню виставкову діяльність розпочала у Львові...
- Леся Українка Поетеса, перекладачка, громадська діячка Лариса Петрівна Косач народилася 25 лютого 1871 року в містечку Новограді-Волинському. Батько письменниці, Петро Косач, був освіченою прогресивною людиною, членом Старої Громади, близьким товаришем Михайла Драгоманова. Мати, Ольга Косач, – відома в українській літературі письменниця під псевдонімом Олена Пчілка. Дівчинка виховувалася в культурному українському середовищі, де завжди панував дух національних...
- Моя улюблена книга ( твір-міркування) Книг написано дуже багато й немає жодного людини у світі, хто прочитав би всі книги – це Історія й смаки кожної епохи. Деякі з них безнадійно втратили свою принадність, інші – актуальні й читаються з інтересом і сьогодні. Кожний письменник мріяв писати на століття, а от вийшло в нього чи...
- Поетеса Олена Теліга Не можна не погодитися зі словами римлян, що поетом не можна статі, поетами народжуються. Не можна вивчитися ні на Шевченка, ні на Бетховена. На них, як на пророків, сходити Святий Дух, і їм відкриваються речі досі нікому не знані. Такою поетесою була Олена Теліга. її поезія була по-справжньому аристократичною, позбавленою...