Місце міфу про Прометея серед інших
Слово “міф” у більшості людей асоціюється із Стародавньою Грецією або Стародавнім Римом, адже найвідоміші міфи народилися саме там. Взагалі, про арабських, індіанських, німецьких, слов’янських, індійських оповідях і їх героях стало відомо набагато пізніше і вони виявилися менш поширеними. З часом спочатку ученим, а потім і ширшій публіці стали доступними міфи народів Австралії, Океанії і Африки. З’ясувалося, що в основі священних книг християн мусульман і буддистів також лежать різні, такі, що піддалися переробці міфологічні перекази.
Дивно,
Якщо розглянути античний мир, то суть міфології стає зрозумілою тільки при з’ясуванні особливостей первіснообщинного устрою, при якому світ сприймався, як життя однієї величезної родової общини, і в міфі вони узагальнювали все різноманіття людських відносин і природних явищ. На прикладі міфу про Прометея, можна побачити, які особливості мав міфологічний
Сам Прометей подав богам ідею про створення людей, і в міфі він сприймає людей, як одну людину, піклується про нього, як про продукт свого творіння, немає ніякого виділення людини з суспільства в цілому.
У міфі немає абстрактних понять, в ньому все дуже конкретне, персоніфіковане. Прометей – це позитивний герой, а Зевс і інші боги, що покарали його – негативні, тому що за гарні справи для людей вони, як здавалося Прометеєві, а також і людям, несправедливо прирекли його на страждання і муки. Тут видно, що міф мислить протилежностями, що добро і зло, погане і гарне знаходять тут конкретні форми його персонажів.





Схожі твори:
- ЩОБ НЕ ЗБІДНІЛА ПЕРЕБОЛЕНА ДУША – Урок-автограф Тема уроку. “ЩОБ НЕ ЗБІДНІЛА ПЕРЕБОЛЕНА ДУША”. (УРОК-АВТОГРАФ) Мета уроку: ознайомити учнів з творчістю Галини Пухти; розвивати естетичні смаки школярів, вміння сприймати поезію, аналізувати почуте й про-читане, робити власні висновки та узагальнення; сприяти формуванню у школярів почуття патріотизму і гуманізму. Обладнання. Запис пісні “Мій рідний край”, дружній шарж “Галина Пухта...
- Загальна характеристика першого періоду творчості Шекспіра. Любовно-авантюрна комедія Шекспіра: особливості поетики та тематики 23. Загальна характеристика першого періоду творчості Шекспіра. Любовно-авантюрна комедія Шекспіра: особливості поетики та тематики. Комедии Шекспира принадлежат к числу самых замечательных образцов европейской комедиографии эпохи Возрождения. Шекспир прежде всего обращался к древнеримской комедиографии и к испытавшей значительное влияние ее итальянской “ученой комедии” 16 в. “Сон в летнюю ночь” (романтична комедія):...
- Жадан Сергій Вікторович Цитатник В почині завжди є процес Твого народження. І це – Суттєвий крок до заморок Життя. Під владою зірок Вже наростає твій процент, Що зменшує твій строк. Та разом з тим це та пора, Коли виходить на-гора Твоя залежність від умов Народження. І ти, немов Сліпий, не здатен вибирать Поміж вітчизн...
- Трагічна доля Євгена Плужника Трагічна доля Євгена Плужника Я – як і всі. І штани з полотна… І серце моє наган… Бачив життя до останнього дна Сотнями ран! Ці слова належать Євгену Плужнику, який посів дуже своєрідне місце в складній добі молодого українського відродження 20-х років, коли воно почало руйнуватися тиранією тоталітаризму. І хоч...
- Козиренко Марія Бюро загублених думок БЮРО ЗАГУБЛЕНИХ ДУМОК (думка № 1) (Усі назви вулиць є реальними). “Люди не дивляться вгору”, – ця думка раптово прийшла в гості до мого мозку. Мозок мертво в неї вчепився і почав ганяти між звивинами в надії знайти для гості вільне місце і зручно там прилаштувати, щоб згодом заявити про...
- Повторення та узагальнення вивченого УРОК 69 Тема. Повторення та узагальнення вивченого. Мета: повторити та узагальнити вивчене у 8-му класі у формі гри “Найрозумніший”, сприяти зацікавленості учнів предметом; розкривати вміння виділяти головне, застосовувати набуті знання практично; виховувати любов до рідного слова. Обладнання: портрети українських письменників, книжкова виставка, роздатковий матеріал. Хід уроку 1. Організація навчальної діяльності....
- Елементи язичницьких вірувань у весільних дійствах (за народною драмою “Весілля”) У весільній обрядовості збереглося чимало прадавніх язичницьких елементів, які з часом вже втратили свій первісний смисл, але народ їх дотримується за традицією, “бо так треба”. Вважалося, що шлюб буде щасливим тільки в тому випадку, коли молоді та їхня численна рідня виконають певні ритуали з походами, танцями, піснями, діями, примовками тощо....
- Українські народні звичаї і традиції Наш народ мас багату культуру, величезний скарб якої складається з цінностей, надбаних багатьма поколіннями. З прадавніх часів до нас ідуть життєва мудрість та настанови щодо способу життя. Вони закладені в українських звичаях, обрядах, фольклорі, адже в них – світовідчуття та світосприймання нагною народу. В них пояснюються та обгрунтовуються взаємини між...
- Франческо Петрарка (1304-1374) Франче́ско Петра́рку вважають вождем освіченої Європи XIV століття, носієм ідеології нової людини, яка усвідомлює свою індивідуальність, неповторність. Із початком його творчості в італійській літературі починається доба Відродження. Народився Франческо Петрарка 20 липня 1304 року в невеликому італійському місті Ареццо, у сім’ї нотаріуса. Спочатку батько був доволі успішною діловою людиною Флоренції....
- ПЛАНИ – МОЛЬЕР. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ” КЛАСИЦИЗМ ЯК ХУДОЖНІЙ НАПРЯМ У ЛІТЕРАТУРІ XVII СТ. ФІЛОСОФСЬКЕ ТА ЕСТЕТИЧНЕ ПІДГРУНТЯ КЛАСИЦИЗМУ. ОСНОВНІ ПРАВИЛА КЛАСИЦИЗМУ МОЛЬЕР. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ” ПЛАНИ Висока комедія Мольєра І. Що таке висока комедія Мольєра. (Висока комедія – це драматичний твір, у якому висока моральна проблематика, властива тогочасній трагедії, поєднується з комічним сюжетом.) II...
- Князь Київської Русі Олег – історична постать Князь Олег був історичною особою. Про це свідчать документальні джерела: літопис “Повість минулих літ”, Новгородський літопис, хозарські та арабські документи. Він правив у Новгороді замість малолітнього сина Рюрика – Ігоря. Олег був або родичем Рюрика, або його воєводою. 1882 року князь Олег об’єднав Новгородське князівство з Київським. Це сталося так....
- Прочитайте і проаналізуйте поезію Т. Шевченка “Садок вишневий коло хати…” Майже в усіх творах Великого Кобзаря присутня Природа рідного краю. Вона змальована у народнопісенному дусі. Часто окремі її деталі – зоря, тополя, калина, явір, верба, садок вишневий – виростають до символів усієї України. Світ природи у Шевченка одухотворений: Зоре моя вечірняя, Зійди над горою, Поговоримо тихесенько В неволі з тобою....
- С. Маршак. “Дванадцять місяців”. Протиставлення образів Пасербиці, Мачухи та Дочки як втілення конфлікту добра і зла УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС I семестр ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА (17 годин) УРОК № 27 Тема. С. Маршак. “Дванадцять місяців”. Протиставлення образів Пасербиці, Мачухи та Дочки як втілення конфлікту добра і зла Мета: допомогти учням з’ясувати, як художньо втілюється головний конфлікт п’єси – протистояння добра і зла; розвивати образне та...
- Твір роздум: Як і чому доктор Старцев перетворився на “Іонич”? Тему вульгарності і безглуздості життя обивателя можна назвати однією з провідних у творчості Антона Павловича Чехова, чудового російського письменника кінця XІX століття. Чехов викриває тупого, сонного російського обивателя, показує його тьмяну життя, говорить про його неуцтві, дикості, жорстокості. Ця тема розвивається письменником в таких оповіданнях, як “Людина у футлярі”, “Дім...
- АВТОРСЬКА СКРИНЬКА. МАРІЙКА ПІДГІРЯНКА. ЛІС І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ Урок 19. АВТОРСЬКА СКРИНЬКА. МАРІЙКА ПІДГІРЯНКА. ЛІС Мета: продовжити ознайомлення учнів з життям і творчістю Марійки Підгірянки, розкриваючи красу і багатство рідного слова за допомогою творів поетеси; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до рідного слова. II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА...
- “Як пізнати себе?” Людина – це дуже складна істота, її внутрішня структура не до кінця вивчена і навряд чи буде повністю вивчена найближчим часом. Будучи найбільш загадковою для науки, людина є також абсолютно загадковою і для самої себе. Багато людей зовсім не знають себе, а тому не можуть стати успішними, щасливими, гарними. Деякі...
- Твір-роздум на тему “Є в коханні і будні, і свята” Про кохання сказано і написано багато. Воно наповнює людське життя смислом, перетворює сіру буденність на свято. Кохання може повністю змінити людину, примусити робити багато таких вчинків, які іншим здаються безглуздими. Але що ж це таке – справжнє кохання? Кожна людина може дати свою відповідь на це легке й одночасно складне...
- Шишкін “Ранок у сосновому лісі” (твір по картині) Росіянин художник Іван Іванович Шишкін – один з найбільших майстрів пейзажного живопису. У своїх картинах він прагнув як можна більш об’єктивно, точно й повно передати нескінченну розмаїтість рослинного миру. Художник створював чудові образи російської природи. Він намагався всіма можливими способами розкрити велич, красу й своєрідність росіянці землі Прекрасні, неосяжні простори...
- ♦Темне царство” у драмах А. Н. Островського “Гроза” і “Безприданниця” Назва статті Н. А. Добролюбова “Темне царство” ставиться до комедій А. Н. Островського, написаним задовго до “Грози” і “Безприданниці”, але позначає явище, властиве повною мірою обом цим драмам – вузький консервативний мирок патріархального міста, у якому повністю панують дикі вдачі й звичаї. Там влада належить тим, у кого є гроші,...
- За творами “Слово о полку Ігоревім” та “Пісня про Роланда” Чи знайдеться у нас в Україні хоча б одна людина, яка не читала “Слово” о полку Ігоревім”? Мабуть, що ні. Належить ця пам’ятка давньоукраїнській нітературі XІІ ст. “Пісня про Роланда” зображує події VІІІ ст., але вперше була ніпйдена теж у XІІ ст., і належить до французького народного епосу. Перед ними...