“Маленька трилогія” (за розповідями “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”)
У дев’яності роки в житті країни відбуваються важливі зміни. Глуха реакція змінюється громадським пожвавленням та підйомом. У ці роки з особливою наполегливістю, на різних індивідуальних долях, письменник вирішує проблему байдужості, футляра. Його оповідання й повісті – свого роду мистецькі дослідження душі сучасної йому людини. Жива людина духовно чи навіки заснув, занурився в сонну одур, лінь, мертве байдужість у гонитві за чином і рублем? Чи є ще в ньому іскра – чуйність до чужої біди, до чужого страждання, до народного горя, прагнення
Ми дізнаємося про трьох несхожих долі, внутрішньо зв’язаних між собою. Бєліков, з оповідання Людина у футлярі, з його постійним, боязкі як би чого не вийшло, – людина, заляканий життям. Але, виявляється, його самого, яка побоюється за все на світі, боялася вся гімназія, все місто. І тут
Герої оповідання Про кохання люблять один одного, як ніби створені одне для одного, здається, ось-ось і вони перестануть приховувати любов і з’єднають свої долі. Але минає рік за роком, життя йде своїм чередом, звичайна, бестревожно, а вони все ще не роблять вирішального кроку. У ряді творів зрілого Чехова сюжет – не ланцюг розвиваються події, але швидше за очікування головної події, дії, що не відбувається. Все знову тече по старому руслу. Альохін освідчується в коханні тільки в момент розставання назавжди. Нікітін (Учитель словесності) хоче порвати зі світом нудних, незначних людей, але ще не в силах зробити це. В душі Іонич загорівся було вогник любові – і тут же згас. > Марно прагнуть до Москви три сестри. Дядя Ваня, здавалося, підняв бунт проти наукового бездарності, але це не більше ніж короткий спалах – вона нічого не змінить. Чеховські твори будуються як свого роду випробування героя дією – випробування, якого він не витримує. Але письменник не втрачає віри в героя, вперто продовжує досліджувати, відчувати його душу і характер. Я зрозумів, що коли любиш, то в своїх міркуваннях про цю любов потрібно виходити від вищого, від більш важливого, ніж щастя чи нещастя, гріх чи доброчесність у їх ходячою сенсі, або не треба міркувати зовсім.
Схожі твори:
- “МАЛЕНЬКА ТРИЛОГІЯ”(По розповідях “Людин у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) У дев’яності роки в житті країни відбуваються важливі зміни. Глуха реакція переміняється суспільним пожвавленням і підйомом. І ці роки з особливою наполегливістю, на різних індивідуальних долях, письменник вирішує проблему байдужості, “футляра”. Його розповіді й Повести – свого роду художні дослідження душі сучасного...
- Світовідчування “Людини у футлярі” (По оповіданнях Чехова “Ионыч”, “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) Світовідчування “Людини у футлярі” (По оповіданнях Чехова “Ионыч”, “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”). Докторові Старцеву з оповідання “Ионыч” претит вульгарне, бездуховне існування мешканців містечка С., але він проте погоджується жити за їхніми законами: він регулярно навідується а клуб, хоча там йому зовсім не цікаво, відвідує “саму утвореному й талановиту”...
- “Його ворогом була вульгарність” (по розповідях А. П. Чехова “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) Всі оповідання Чехова викликають у читача глибокий емоційний відгук, адже кожен твір списано з натури. Одним із властивостей людського життя, на превеликий жаль, є величезна, всепоглинаюча вульгарність. Ця вульгарність не дає людині спокійно існувати, вона тисне на неї, щоб робити все його життя нещасної і убогою. Чехов констатує, що при...
- Визначте художні особливості оповідань А. Чехова: “Людина в футлярі”, “Агрус”, “Про любов”, “Іонич”. Розкрийте роль символічної деталі, психологічного підтексту, відкритого фіналу Визначте художні особливості оповідань А. Чехова: “Людина в футлярі”, “Агрус”, “Про любов”, “Іонич”. Розкрийте роль символічної деталі, психологічного підтексту, відкритого фіналу. .Світ нудних людей… (У пізніх творах Чехов змальовує світ нудних людей, припускаючи гротескне перебільшення, оскільки метою його є не змалювання з натури, а художнє узагальнення, осмислення життя. Це особливо...
- Антон Павлович Чехов – Агрус Іван Іванич та Буркин йдуть по полю. Вдалині видніється село Мироносицькій. Починається дощ, і вони вирішують зайти до приятеля-поміщику Павлу Константіничу Альохін, садиба якого розташовується неподалік у селі Софіїне. Альохін, “чоловік років сорока, високий, повний з довгим волоссям, схожий більше на професора чи художника, ніж на поміщика”, зустрічає гостей на...
- “Його ворогом була вульгарність” по оповіданнях А. П. Чехова “Людин у футлярі”, “Агрус”, “Про любов” Всі оповідання Чехова викликають у Чи тача глибокий емоційний відгук, адже кожний добуток списаний з натури. Одним із властивостей людського життя, на превеликий жаль, є величезна, всепоглинаюча вульгарність. Ця вульгарність не дає людині спокійно існувати, вона давить на нього, робляЧи все його життя нещасної й убогої. Чехів констатує, що при...
- Неприйняття автором життєвої позиції своїх героїв в оповіданнях “Людин у футлярі”, “Агрус”, “Про любов” Оповідання “Людин у футлярі”, “Агрус”, “Про любов” замислювалися Чеховим як частини одного великого циклу, що, на жаль, так і не був закінчений. На приналежність їх до однієї серії вказує спільність ідеї, думок і навіть головних героїв. Як і багато інших своїх добутків, ці оповідання Чехов присвятило викриттю міщанського духу, обивательщини,...
- Антон Павлович Чехов – Людина у футлярі Кінець XIX ст. Сільська місцевість в Росії. Село Мироносицькій. Ветеринарний лікар Іван Іванович Чімша-Гімалайський і вчитель гімназії Буркин, проохотівшісь весь день, розташовуються на нічліг у сараї старости. Буркин розповідає Іван Іванович історію вчителя грецької мови Бєлікова, з яким вони викладали в одній гімназії. Бєліков був відомий тим, що “навіть в...
- Агрус – Чехов (переказ) Іван Іванович Чимша-Гімалайський і Буркин заходять в маєток небагатого поміщика Альохіна, який сам трудиться на своїх полях, незважаючи на блискучу освіту, їм отримане. Іван Іванович розповідає Буркіна і Альохіну про свого молодшого брата Миколу. Дитинство обидва брати провели в селі і назавжди полюбили життя на природі. Микола з дев’ятнадцяти років...
- Авторська позиція в оповіданні А. П. Чехова “Людина у футлярі” У 80-х роках, коли Чехов писав свої розповіді, казенщини в людських відносинах проникла у всі шари суспільства і головним правилом стало механічне, бездушне виконання запропонованих правил і норм. Повсякденна вульгарність, сірість і бруд калічать людські душі, позбавляють людину божественної іскри, безпосередності і готовності сприймати життя у найрізноманітніших формах. Проти цього...
- “Його ворогом була вульгарність” (За розповідями А. П. Чехова) Вісімдесяті роки XIX століття в історії Росії були не тільки роками лихоліття. Російська передова суспільна думка, російська наука і мистецтво багатьом збагатилися в ці роки. На духовному розвитку Чехова не могли не позначитися такі явища епохи, як праці Менделєєва, Тімірязєва, геніальні створення російської живопису – картини Сурікова, Рєпіна, безсмертні Твори...
- Твір аналіз оповідання А. П. Чехова “Людина у футлярі” Представляючи Бєлікова, я бачу людину, заточеного в невелику темну коробочку. Людина у футлярі… Це незвичайне словосполучення дуже точно розкриває суть людини. Але найбільше вражає те, що людина не намагається змінити щось у своєму житті, йому зручно і спокійно за стінами своєї “коробки”, адже саме так вона не бачить жахливого світу,...
- “Маленька людина” – герой новелістики О. Генрі О.` Генрі – американський письменник, майстер короткої оповіді. Письменник – гуморист, чуйний до реалій життя Америки того часу, він створює власний романтичний міф про “маленьку людину”. Літературна спадщина О. Генрі включає 273 новели й один роман “Королі і капуста”. Ретельно виписані, перейняті любов’ю до “маленького американця”, його новели відрізняються цікавим...
- Чорний чернець, “Ионич”, Людина у футлярі Ми вибрали оповідання “Чорний чернець”, “Ионич”, “Людина у футлярі”. Чехів завершує програму 10 класу, і, напевно, це дуже вірно. 11 клас починається Срібним століттям, хлопці із чітких, зрозумілих, що розставляють усе по місцях, що пояснюють, що пророкують класицизму й реалізму поринають в атмосферу символізму, акмеизма, імажинізму, декадансу, екзистенціалізму й інших...
- Маленька людина в страшному вирі війни Твір по оповіданню Гр. Тютюнника “Климко”. Мир і згода, щира посмішка, дзвінкий сміх, упевненість у завтрашньому дні. І раптом – Війна! Турботи, мучення, плач, ридання!.. Після довгого років миру чи можна повірити в реальність жаху? Мільйони життів покалічені, зруйновані, їх не повернути. В оповіданні Гр. Тютюнника “Климко” розповідається про долю...
- Авторська позиція в оповіданні А. П. Чехова “Людин у футлярі” В 80-х роках, коли Чехов писав свої оповідання, казенщина в людських відносинах проникнула в усі шари суспільства й головним правилом стало механічне, бездушне виконання запропонованих правил і норм. Повсякденна вульгарність, сірість і бруд калічать людські душі, позбавляють людини божественної іскри, безпосередності й готовності сприймати життя в найрізноманітніших формах. Проти цього...
- Чим небезпечні Бєликови? (За оповіданням А. П. Чехова “Людина у футлярі”) Тепла погода. Ясний, радісний, хоча і не сонячний день. Дивна особа у темному теплому пальті на ваті, у темних окулярах, у калошах, з парасолькою в чохлі, сідає на візника і наказує підняти верх. Здивований візник намагається щось перепитати, але раптом розуміє, що питання задавати даремно: вуха його пасажира закладені ватою....
- “Маленька людина” у літературі післяреволюційного часу Об нещасну й знедолену, зухвалу жалість і жаль, писали найбільші майстри російської класичної літератури. Ми страждаємо разом із Самсоном Выриным, що тужить по дочці, але розуміє, що йому важко змагатися з багатим Мінським. Ми жалуємо “маленької людини” у творах Гоголя. У творах Достоєвського зіштовхуємося з безжалісною картиною миру, де немає...
- “Маленька людина” в оповіданнях і п’єсах А. П. Чехова В людині повинно Бути усе прекрасно: І обличчя, і одяг, і Душа, і думки. А. Чехов Маленька і велика людина. Як порівняти, чи можна взагалі порівнювати людей? Як визначити розмір одного й іншого в цьому “бурхливому світі?” І чи не увагою до “маленької людини”, до звичайної людини обділене наше сьогоднішнє...
- Маленька людина з гоголівсьної “Шинелі” …І квітня 2009 року – 200 років від дня народження Миколи Гоголя, письменника родом з України, який писав російською мовою дія читачів Росії. Здається, немає у світі людини, яка б не чула імені Миколи Гоголя. Для більшості його ім’я асоціюється із міфологічними гіпертрофованими носами, страшилками про Вія та Панночку, громовим...