Корабель дурнів характеристика образа Дурнів
Дурні – сто одинадцять різновидів людської дурості. Кожний з персонажів персоніфікує якусь одну людську слабість (корисливість, дурні манери, бражництво, перелюбство, заздрість і т. п.), але всі пороки, з погляду автора, виникають внаслідок природної людської дурості. Персонажі Бранта позбавлені індивідуальності (імен, біографій, характерів), тому що образ створюється винятково тим, що наділяється всепоглинаючою пристрастю. Герой не виступає в оповіданні на самоті, а завжди в співтоваристві йому подібних. Галерея образів дурнів багатолика.
Це
Автор вінчає дурнів ковпаком про бубонцями й частенько йменує те одного, те іншого Ганс-дурнем Нерідкі в Бранта й порівняння дурнів, що звихнулися, про ослами. Разом про тим
От чому, думає Брант, зло залишається безкарним Автор “Корабля дурнів” ремствує на те, що про людину судять не по його достоїнствах, а по його статку. Багатієві в будь-якій компанії забезпечене саме почесне місце. Брант уболіває, що над миром запанував його величність Пан Пфеніг.
Заволодіти ним поспішають користолюбці, лихварі, перекупники, шахраї й злиденні. Автор не робить розходження між рисою характеру й професією, тому що всі його герої жадають наживи. Навпроти, йому милі люди скромні, чесні й бедние. В антиподах власників убачаються ті чесноти, за які будуть ратувати Лютер і його послідовники, – працьовитість, помірність, смиренність
Схожі твори:
- Короткий переказ змісту роману Кетрин енн Портер “Корабель дурнів” Август 1931 р. З мексиканського порту Веракрус відпливає німецький пасажирський пароплав “Віра”, що у середині вересня повинен прибути в Бремерхафен. З Мексики, що роздирається політичними страстями, корабель треба в Німеччину, де піднімає голову соціалізм^-соціалізм-націонал-соціалізм. Разноликое пасажирське співтовариство – німці, швейцарці, іспанці, кубинці, американці – у сукупності своєї становлять зріз сучасного...
- Блазенська література. Сатира і моралізм у “Кораблі дурнів” Бранта 2. Блазенська література. Сатира і моралізм у “Кораблі дурнів” Бранта. БЛАЗЕНСЬКА ЛІТЕРАТУРА – сатир. і дидактичні тв. переважно XV-XVI ст., в яких викриваються і засуджуються людські вади, згубні нахили і звички, моральні хиби і сусп. пороки крізь призму блазенства як культивування дурості або божевілля, як втілення вищої мудрості. Блазенство стає...
- Короткий виклад сюжету роману “Школа для дурнів” У “Школі для дурнів” єдність роману створюють наскрізні мотиви і образи: мотив початку життя (дитинства) і її кінця (смерті), мотив нескінченності і безсмертя всієї природи і людини, мотив багато варіантності буття і паралельного існування різних світів, мотив часу, який не владний над героями, пов’язаний з їх марними спробами ідентифікувати себе...
- Британик характеристика образа Нерона Нерон – римський імператор, син Агрипини й Домиция енобарба (Агенобарба), зведений брат Британика, що отруїв його в боротьбі за зміцнення своїх прав на престол і з ревнощів до люблячої Британика Юнії. Расин малює вісімнадцятирічного Н., що робить перше вбивство. “Нерон не вбив ще свою матір, дружину, наставників, але в ньому...
- Друзі – найбільше багатство. Цінуймо їх! (За казкою “Летючий корабель”) “ОХ”, “ЛЕТЮЧИЙ КОРАБЕЛЬ” НАРОДНІ КАЗКИ “ОХ”, “ЛЕТЮЧИЙ КОРАБЕЛЬ” Друзі – найбільше багатство. Цінуймо їх! (За казкою “Летючий корабель”) Одним із найпопулярніших видів українського фольклору є народні казки. У них втілено мудрість народу, відображено побут, звичаї, традиції й вірування українців, а також прагнення до кращого життя. Українська народна казка також і глибоко моральною й...
- Образи головних героїв Школи для дурнів Соколова Тепер хотілося б ще раз звернутися до образів головних героїв Школи для дурнів. Один з них – вчитель Павло (Савл) Петрович Норвегії – мабуть, найпривабливіший персонаж роману. Симпатії автора та оповідача належать йому, хоча повагою товариша прокурора він, наприклад, не користується. Ледар він, твій Павло, – сказав нам отець, –...
- Герой нашого часу характеристика образа Максим Максимич ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ (Роман, 1839-1840; опубл. окремим изд. без предисл. – 1840; 2-е изд. із предисл. – 1841) Максим Максимич – штабс-капітан, одне з головних діючих осіб роману. Він виконує функції оповідача й самостійного персонажа, протипоставленого Печорину. М. М. на відміну від інших героїв, крім Печорина, бере участь відразу в...
- Характеристика образа Петра I И все-таки тема одне, а персонаж – інше. Поки сам П. залишається в сюжетній тіні, розміщення сил у поемі відповідають неписаним правилам лорда Байрона; антагоніст Мазепи – ображений батько Кочубей; основний конфлікт – любовно^-психологічний і т. д. Але в останньої, 3-й частини Пушкін, описуючи Полтавську битву Росії з Карлом XII...
- Петька на дачі характеристика образа Петьки Петька – десятилітній хлопчик, службовець перукарні. Перукарня, куди мати віддала П. у люди, перебувала неподалік від кварталу, “заповненого будинками дешевої розпусти. Вони панували над цією місцевістю й надавали їй особливий характер чогось брудного, безладного й тривожного”. Хлопчикові “хотілося б куди-небудь в інше місце”, але дні його тяглися одноманітно: “И ранком,...
- Обломів характеристика образа Марьи Михайлівни ОБЛОМІВ (Роман. 1859) Марья Михайлівна – тітка Ольги Іллінською, що виховує племінницю після смерті батьків. Образ подібної наставниці характерний для російської літератури XIX в. Світосприймання Ольги зложилося таким, яким воно з’являється в романі, багато в чому завдяки саме М. М. , що надала своїй вихованці досить волі для прояву щиросердечних...
- Три мушкетери характеристика образа кардинала Ришелье Ришелье, кардинал – перший міністр, що володіє фактично необмеженою владою навіть над королем Людовиком XІІІ, так чи інакше бере участь у всіх подіях, що відбуваються у романі, і плетущий хитромудрі інтриги, спрямовані головним чином проти королеви Ганни Австрійської. Р. персоніфікує собою головну конфронтуючим мушкетерам силу, з якої вони, однак, справляються,...
- Володар мух характеристика образа Ральфа Ральф – центральний персонаж роману. Англійські школярі в результаті авіакатастрофи виявляються на незаселеному острові. Захват, викликаний знаходженням несподіваної волі від дорослих, нетривалий. Проведена розвідка дає можливість переконатися в тім, що острів дійсно ненаселений. Обставини змушують хлопчиків думати про виживання й порятунок. Світловолос, високий і небагатослівний Р. різко відрізняється від толстячка...
- Кандид характеристика образа Кандида Кандид – вихованець ученого німця, що навчає його “теологокосмологоглупологии”. Фабульний стрижень – пошук К. улюбленої Кунигунди. Учитель К. – доктор Панглосс, буквалистски й з рідким педантизмом наступній тезі Лейбница – “всі тільки до кращого в цьому прекраснейшем з мирів”. Незважаючи на сумні уроки, що множаться, життя, Панглосс залишається непоправним оптимістом,...
- Дон Жуан характеристика образа Дон Жуана Дон Жуан – у версії Байрона романтичний персонаж, що відкриває в собі розлад між закладеним природою й тим, що викохано суспільством, і цим різко відрізняється від своїх попередників. Вони – в обробках легенди від Тирсо де Молина до Мольера – були незмінно наділені людською цілісністю, тоді як у Байрона персонаж,...
- Собор Паризької богоматері характеристика образа Клода Фролло Фролло Клод – архідиякон собору Паризької богоматері наприкінці XV в. Навчений знаннями в багатьох науках, самолюбний і розумова людина, вона обуреваем диявольською пристрастю до прекрасної циганки есмеральде. Ф. невідступно переслідує її і йде на будь-які злочини в спробах її роздобути: доручає своєму вихованцеві Квазімодо викрасти дівчину, намагається вбити улюбленого нею...
- Мертві душі характеристика образа Ноздрев МЕРТВІ ДУШІ (Поема, 1835-1841 – т. 1; опубл. 1842) Ноздрев – молодецький 35-літній “балакун, гульвіса, молодець”; третій по рахунку поміщик, з яким Чичиков затіває торг про мертві душі. Знайомство відбувається в 1-й главі, на обіді в Прокурора; відновляється випадково – у трактирі (гл. 4). Чичиков направляється від Коробочки до Собакевичу....
- Повести Белкина характеристика образа Белкин Іван Петрович ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) Белкин Іван Петрович – вигаданий персонаж-оповідач, поміщик села Горюхина, породжений в 1798 р. від “чесних і шляхетних батьків” (батько – секунд-майор); виучений сільським дячком і пристрастився до творчості; в 1815-1823 гг. служивший у піхотному єгерському полицю; не пила; имевший надзвичайну слабість до...
- Кожній людині властиво помилятися, але нікому, крім дурнів, не властиво бути впертим у помилці (Аристотель) ТВОРИ НА НЕЛІТЕРАТУРНІ ТЕМИ Кожній людині властиво помилятися, але нікому, крім дурнів, не властиво бути впертим у помилці (Аристотель) Я повністю погоджуюся зі словами древнього мудреця Аристотеля про те, що кожна людина має право на помилки, але тільки дурні не визнають їх. “Не помиляється той, хто нічого не робить”, –...
- Характеристика образа Марія Кочубей Матрена Кочубей проходить як би крізь літературну призму – і є перед читачем типовою байронічною героїнею, хоча б і українізованої: свіжої, “як весняний колір”, стрункої, “як тополя” і, звичайно, із грудьми “білої, як піна”. І навпаки, образ скромної, розумного, палкого й наївної М., до кінця першої частини не догадується про...
- Повести Белкина характеристика образа Сильвио ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) ПОСТРІЛ Сильвио – тридцатипятилетний офіцер-дуелянт, одержимий ідеєю мести. Історія про нього повідана И. П. Белкину якимось полковником И. Л. П., в ініціалах якого легко прочитується натяк на знаменитого бретера тої пори И. П. Липранди; оповідання ведеться від імені И. Л. П. Полковник-Оповідач,...