Іван Васильович на балі й після балу (по оповіданню “Після балу”)
В образі Івана Васильовича – героя рассказа “Послу балу” – Л. Н. Толстой показав нам типової людини того часу, студента, можна сказати, обивателя, що коштує осторонь від більших справ, що живе скромно й нічим не відрізняється від інших зовні. Разом з тим за цією безликою фігурою коштує щось більше: через образ Івана Васильовича Толстій показує відношення (яким воно “должале бути”) кожного чесного й чималого человека до того, що діється в країні. Письменник гнівно викриває в доступній і витонченій формі пороки того часу, коли був
Саме для того, щоб показати подібність між минулим і сьогоденням. Але звернемося до оповідання. У той час ( 40-е роки XIX століття) Іван Васільевич був студентом в університеті, “вазілим і жвавим малим, так ще й богатим”. Увесь свій час він віддавав
Любив він вечори й бали, добре танцював і, по менінию дам, був просто красень Загалом, він не відрізнявся від інших молодих людей своєго часу – був так же легковажний і зовсім не думав про моральний катігориях, про державні справи, про філософских істинах. Останній же час його душу цілком займала любов: він був безумно захоплений дочкою полковника Б. Варенькой – писаною красунею, за якої доглядали багато кавалерів. Трапилося так, що Іван Васильевич був запрошений на бал до одному богатому камергерові, губернському предводителю дворянства, добродушному дідкові. Бал був шикарним: грала гарна музика, був накритий дивовижна вечеря, але головне – серед гостей була Варенька Б., що особливо радувало Івана Васильовича От почався бал, Іван Васильович майже увесь час танцював з Варенькой. Вона посміхалася йому, і він був счастлив своєю любов’ю. Він дуже нервував, когтак танцював не зі своєю обраницею, і всігда дивився в її сторону, начебто на свою пару.
Іван Васильович не знав, чи любить Варенька його, але почитав за щастя своє власне почуття. Цією своєю любов’ю він був повностью упоєний, він любив, здавалося, увесь світ, всіх гостей, господарку у фероньерке, батька Вареньки, буквально всіх Захват, радість, любов і щастя перемішалися в його душі, і він перебував на верху блаженства. І Варенька була прихильна, що тільки повеличивало щастя.
Особливе враження зробив на Івана Васильовича батько Вари – “ставний, високий і свіжий старий” з рум’яною особою, бакенбардами, підведеними до вусів і “зачесаними вперед височками”. Він посміхався, груди його були прикрашені орденами, “він був військовий начальник типу старого служаки миколаївської вивиправлення”. Коли господарка вмовила його пройтися в танці з дочкою, він згадав молодість (раніше він непогано танцював) і, незважаючи на свої роки, з достоїнством, граціозністю й добірністю виконував всі “па”. Дочка була щаслива, коли їм аплодували: вона искренне любила свого батька, і її любов передавалась через неї й до Івана Васильовичу.
Особливийале розчулювали його чоботи полковника Б. – старомодні, із квадратними носами. Дивлячись на ці чоботи, Іван Васильович подумав, що він не заказивал собі нових чобіт, щоб пишнее одівать свою дочку. Івана Васильовича дуже тронула ця турбота.
Він щиро полюбив батька Вареньки. І от кінчений бал Попрощавшись із Вареньякий, Іван Васильович уже над ранок відправився додому. Намагаючись заснути, він розумів, що йому не до сну: почуття любові до Варі переповнило його.
Про неї він тільки й думав, нею тільки й жив. Іван Васильович вирішив відправитися назад, до дому В. , побачити неї, може бути, ще раз. Він вийшов з будинку. Погода стояла як на масницю, але трохи похмура, нудна, сира. (Тут Толстой застосовує прийом нагнетания, підводить читача ккульминации.
Слова “похмура”, “чорна” повторюються нескільки разів.) Підходячи до будинку Б., на пустирі Іван Васильевич побачив щось чорне, страшне. Грала вересклива, жахлива музика. Іван Васильович подумав було, що це навчання, але, підійшовши ближче, зрозумів у чому справа. Між двома рядами солдатів у шинелях ун тер-офіцери вели прив’язаного до прикладів татарина-солдата.
Його ганяли “крізь лад” за втечу. Удари, нещадні й сильні, прорушивались на спину його, що ставшиляла собою якесь криваве місиво. Татарин стогнала, падав, його піднімали, сипалися удари, верещала флейта.
А поруч випливала висока фігура військового, шедшего твердою й упевненою ходою, що здалася Іванові Васильовичу знайомій. Це був батько Вареньки. Парубок став свідком жахливої сцени: за те, що один солдат слабко вдарив, полковник став бити його по особі. Після всього побаченого Іван Васильович не пішов до Б. Він міцно задумався: чому полковник, добрий і веселий на балі, так поступив?
Може бути, так і потрібно? Іван Васільевич так і вирішив, але усередині його бушував протест. Незважаючи на всі виправдання, він не зміг більше мріяти про кар’єр військового (і не став їм згодом), навіть чомусь охолонуло його почуття до Вареньке. Що ж криється за цим?
Зовні погодившись і примирившись із учинками полковника, з порядками того времени, Іван Васильович не міг забути це й простити. Совість кожної людини подсказивает йому, як потрібно надходити. Так підлогичилось і з Іваном Васильовичем, що відбийлось на всій його подальшій долі. Основна ідея оповідання Толстого така: навіть не вирішуючись повстати відкрито, людина повстає внутрішньо проти жахливих порядков, беззаконь і пережитків минулого, не померлих і внастоящем.
Схожі твори:
- Іван Васильович на балі й після балу ( по оповіданню Л. Н. Толстого “Після балу”) Іван Васильович – герой оповідання Л. Н. Толстого “Після балу” – типовий представитель свого часу, студент, обиватель, що коштує осторонь від більших справ, живущий скромно й нічим не відрізняється від інших. Разом з тим за цієї безликої фігурій коштує щось більше: через характер Івана Васильовича Толстой показує відносіння (яким воно...
- Л. Н. Толстой “Після балу” Полковник на балі й після балу Л. Н. Толстой “Після балу” Полковник на балі й після балу. В основі оповідання “Після балу” лежить дійсна подія, про яке Толстой довідався, коли студентом жив разом із братами в Казані. Його брат Сергій Миколайович полюбив дочку місцевого військового начальника Л. П. Корейша й збирався на ній женитися. Але після...
- “Після балу” Оповідання “Після балу” – один з останніх творів Лева Миколайовича Толстого. Він оповідає про драматичну подію – покаранні солдата шпіцрутенами. ВикористовуюЧи відомий прийом “оповідання в оповіданні”, письменник домагається граничної вірогідності оповідання. Ми баЧи мо подію очами очевидця – Івана Васильовича. Він чесна й шляхетна людина. Іван Васильович згадує випадок із...
- “Любов із цього дня піла на спад…”(по оповіданню Л. Н. Толстого “Після балу”) Великий росіянин письменник Лев Миколайович Толстой, як ніхто іншої, цікавився проблемою соціального зла. Багато хто з його добутків відрізняються високим пафосом. Нерідко в основі його створінь були реальні факти. Так було й з оповіданням “Після балу”, де описується подія, про яке Толстой чув ще замолоду. Автор майстерно користується прийомом контрасту....
- Образ головного героя в оповіданні Л. М. Толстого “Після балу” Іван Васильович – Головний герой оповідання Льва Миколайовича Толстого “Після балу”. В образі головного героя автор зобразив портрет людини, який був типовим для тієї епохи. Іван Васильович був людиною, який жив дуже скромно, йому були байдужі великі справи. Такий людина був схожий на всіх інших, нічим не виділяючись із загальної...
- Переказ оповідання Після балу Толстого Л. Н План переказу 1. Іван Васильович починає оповідання про випадок, що перевернув його життя. 2. Опис балу. Закоханість героя. 3. Після балу. Герой випадково стає свідком екзекуції, жорстокості батька Вареньки. 4. Цей випадок перевертає життя героя й порушує всі його подальші плани. Переказ Всіма шановний Іван Васильович зненацька для всіх присутніх...
- Образ Івана Васильовича героя оповідання “Після балу” В образі Івана Васильовича – героя оповідання “Після балу” – Л. Н. Толстой показав нам типової людини того часу, студента, можна сказати, обивателя, що коштує осторонь від більших справ, що живе скромно й нічим не відрізняється від інших зовні. Разом з тим за цією безликою фігурою коштує щось більше: через...
- Виклад задуму оповідання “Після балу” Толстого “Все моє життя змінилася від однієї ночі, або скоріше ранку “, так розпочав свою розповідь Іван Васильович, Переконаний, що життя кожного складається так, як змінить її несподіваний випадок. Слухачі знали, що Іван Васильович іноді вголос відповідав своїм власним думкам і звичайно наводив приклад з життя. За вдачею Іван Васильович завжди...
- Міркування Івана Васильовича в оповіданні Л. Н. Толстого “Після балу” 1. Випадок і світогляд людини. 2. Образ оповідача. 3. Моральні шукання Івана Васильовича. У творчості Л. Н. Толстого дуже важливе значення має оповідання “Після балу”. У цьому добутку письменник показує, як одна-єдина ситуація може вплинути на моральний вибір людини. Про те, що трапилося давним-давно, ми довідаємося завдяки оповіданню Івана Васильовича....
- Скорочено оповідання Після балу Толстого Л. Н Над оповіданням “Після балу” Толстої працював у серпні 1903 року. Сюжетною основою послужив епізод з життя брата Толстого, Сергія Миколайовича, що був закоханий у дочку воєначальника в Казані. Відносини Сергія Миколайовича з дівчиною розбудувалися після того, як йому довелося побачити екзекуцію солдата, який керував батько його коханої. Тема жорстокості військової...
- Ідейний зміст оповідання Л. Н. Толстого “Після балу” 1. Історія добутку. 2. Оповідання Івана Васильовича. 3. Лукавство полковника 4. Випадок міняє життя Івана Васильовича. В основі відомого оповідання Лева Миколайовича Толстого лежать реальні події, що відбулися із братом письменника, Сергієм Миколайовичем. Він полюбив дочку казанського військового начальника Л. П. Корейша, але жорстоке покарання, свідком якого він став, змінило...
- Роль случаючи в житті людини (На прикладі оповідання Л. Н. Толстого “Після балу”) 1. Прийом контрасту. 2. Злий жарт. 3. Зміна світогляду Усім править випадок. Знати б ще, хто править випадком. С. Е. Лец У темі твору представлене досить цікаве питання – роль случаючи в житті людини. Але ж дійсно в житті пан Випадок відіграє немаловажну роль. І він може не тільки розкрити...
- Роль контрасту в добутках російських письменників XIX століття (На прикладі оповідання Л. Н. Толстого “Після балу”) 1. Протиставлення образів головних героїв 2. Колірна палітра добутку. 3. Музична картина навколишнього світу. 4. Контрастний портрет полковника Наш життєвий шлях засіяний уламками того, чим ми починали бути й чим ми могли б зробитися. А. Бергсон Наше життя наповнене випадками й непередбаченими подіями. Бувають моменти, що їх не відразу можна...
- Мораль в оповіданні Толстого “Після балу” Інтерес до творчості видатного російського письменника Л. М. Толстого з роками не зменшується. Його твори хвилювали покоління наших батьків, а сьогодні хвилюють нас, тому що проблеми, які піднімає письменник у своїх творах, – вічні. У Л. М. Толстого завжди було своє власне уявлення про те, що означає “жити чесно”. У...
- Ранок, що змінив життя (за оповіданням “Після балу”) Є у Льва Толстого твір “Після балу”. Події в ньому відбуваються в одному провінційному містечку. Студент університету, він же оповідач, Іван Васильович, на одному з губернаторських вечорів познайомився з вродливою дівчиною Варею і закохався в неї. Вона здавалась йому неземною істотою, і наш герой не міг нею намилуватись. Душа його...
- Після балу характеристика образа Івана Васильовича ПІСЛЯ БАЛУ (Оповідання, 1911) Іван Васильович – головний герой, оповідач. Його оповідання переносить слухачів в обстановку російського провінційного міста 1840-х рр. У той час И. В. учився в університеті, ні в яких кружках не брав участь, а просто жив, “як властиво молодості”. Один раз трапилося йому бути “в останній день...
- Виїде Іван Петрович із Сосновки після пожежі або залишиться? (по повісті Пожежа Распутіна В. Г.) Розжарюю грядеши? Євангеліє від Іоанна 13:36 Іван Петрович Егоров – головний герой повести Распутіна “Пожежа”. У повісті описується, як лісозаготівники тайгового селища Сосновки целую ніч без особливого успіху борються з пожежею на складах при магазині. Пожежа, як надзвичайна подія, виявив безладдя, які панують у Сосновке: безгосподарність, злодійство, пияцтво. Пожежну машину...
- Чичиков на балі в губернатора. (Аналіз епізоду з першого розділу поеми Н. В. Гоголя “Мертві душі”) Чичиков на балі в губернатора. (Аналіз епізоду з першого розділу поеми Н. В. Гоголя ” Мертві душі “). Великий російський письменник Микола Васильович Гоголь у поемі “Мертві душі” показав страшну російську дійсність, образно говорячи, відбив “пекло” сучасної йому дійсності, образно говорячи, відбив “пекло” сучасної йому життя. Поема – широка картина...
- Смерть за честь Твір по добутку М. Ю. Лєрмонтова “Пісня про царя Івана Васильовича, молодого опричника й відважного купця Калашнікова”. Жорстокі часи опричнини відомі нам з історії. У художній літературі ми їх також зустрічаємо, наприклад в “Пісні про царя Івана Васильовича, молодого опричника й відважного купця Калашнікова” М. Ю. Лєрмонтова. Сваволя й беззаконня...
- Тобілевич Іван Карпович (Іван Карпенко-Карий) Іван Карпович Тобілевич (Карпенко-Карий) народився 29 вересня 1845 р. в слободі Арсенівка біля Єлисаветграда. Батько його був збіднілим шляхтичем, мати походила з давнього козацького роду. Родина Тобілевичів дала Україні та світові не одного талановитого митця. Звідси походили Микола Садовський, Панас Саксаганський, Марія Садовська-Барілотті, Марія Заньковецька. Через десять років після народження...