Іван Васильович на балі й після балу ( по оповіданню Л. Н. Толстого “Після балу”)
Іван Васильович – герой оповідання Л. Н. Толстого “Після балу” – типовий представитель свого часу, студент, обиватель, що коштує осторонь від більших справ, живущий скромно й нічим не відрізняється від інших. Разом з тим за цієї безликої фігурій коштує щось більше: через характер Івана Васильовича Толстой показує відносіння (яким воно повинне бути) кожної чесної й чималої людини до того, що діється в країні. Іван Васильович-Оповідач з’являється перед нами побіленим сивинами, багатодосвідченим, що прожила чимале життя чолостоліттям,
Прийом ретроспекції дозволяє пісателю підкреслити подібність між прошлим і сьогоденням У той час ( 40-е роки XIX століття) Іван Васільевич був студентом в університеті, “веселим і жвавим малим, так ще й богатим”. У с е свій час він віддавав розвагам так веселим пригодам (а іноді й навчанню). Любив він вечори й бали, добре танцював і, на думку дам, був просто красень. Загалом, він не відрізнявся від інших молодих людей свого часу – був так само легковажний
Бал був шикарним: грала хорошая музика, був накритий дивовижна вечеря, але головне – серед гостей була Варенька Б., що особливо радувало Івана Васильовича. От почався бал, герой майже увесь час танцевал з Варенькой. Вона посміхалася йому, і він був щасливий Парубків дуже періживав, коли танцював не зі своєї вибранийницей, і завжди дивився в її сторону, начебто на свою пару. Іван Васильович не знав, лю чибіт Варенька його, але почитав за щастя своє власне почуття.
Цієї своєї любовью він був повністю упоєний, він любив, здавалося, увесь світ, всіх гостей, господарку у фероньерке, батька Вареньки, буквально всіх. Захват, радість, любов і щастя перемішалися в його душі, і він перебував на верху блаженства. Особливе враження зробив на Вербана Васильовича батько Вари – “ставний, високий і свіжий старий”, з рум’яною особою, бакенбардами, підведеними до вусів і “зачуханими вперед височками”. Він посміхався, груди його були прикрашені орденами, “він був військовий начальник типу старого служаки миколаївської постави”. Коли хозяйка вмовила його пройтися з дочкою, він згадав молодість (раніше він непогано танцював), і, незважаючи на свої роки, з достоинством, граціозністю й добірністю виконував усе па.
Дочка була щаслива, когтак їм аплодували: вона щиро любила свого батька, і її любов передавалася через її й до Івана Васильовичу. Особливо розчулювали його чоботи полковника Б. – старомодні, із квадратними носами. Поговаривали, що він не замовляв собі нових чобіт, щоб пишнее одягати свою дочку.
Івана Васильевича дуже торкнула ця турбота Він искренне полюбив батька Вареньки. І от кінчений бал. Попрощавшись із девушякий, Іван Васильович уже над ранок отправляется додому. Намагаючись заснути, він розуміє, що йому не до сну: почуття любові перепівнило його.
Про неї він тільки й думає, нею тольдо і живе. Іван Васильович вирішує отправитися назад, у будинок Б. , побачити предмет своєї любові, може бути, ще раз Він вийшов з будинку. Погода була неякдо похмура, нудна, сира. (Тут Толстій підводить читача до кульмінації. Слова “похмура”, “чорна” повторюються кілька разів.
) Підходячи до будинку Б., на пустирі Іван Васільевич побачив щось чорне, страшне. Играла вересклива жахлива музика. Іван Васільевич подумав було, що це навчання, але, подійшовши ближче, зрозумів, у чому справа. Між двома рядами солдатів у шинелях ун тер-офіцери вели прив’язаного до прикладам солдата-татарина.
Його проводили крізь, лад за втечу. Удари, нещадн і сильні, обрушувалися на його спину, доторая являла собою якесь дахувитті місиво. Татарин стогнав, падав, його піднимали, сипалися удари, верещала флейта. Герой побачив військового, шедшего твердою й упевненою ходою, і його фігура показулась Іванові Васильовичу знайомій.
Це був батько Вареньки. Парубок став свидетелем жахливої сцени: за те, що один солдат слабко вдарив, полковник став бити його по особі. Після всього побаченого Іван Васильович готовий був упокоритися, але в його душі все протестовало. Він не зміг більше мріяти про карьере військового (і не став їм впоследствии), навіть чомусь охолонуло його почуття до Вареньке.
Зовні погодившись і примирившись із учинками полковника, з порядками свого часу, Іван Васильович не міг виправдати страшне насильство. Совість кожного человека підказує йому істину. Так вийшло й з Іваном Васильовичем, що відбилося на всій його подальшій долі. Основна ідея Толстого така: навіть не вирішуючись повстати відкрито, людина восстает внутрішньо проти жахливих порядків, беззакония й сваволі
Схожі твори:
- Іван Васильович на балі й після балу (по оповіданню “Після балу”) В образі Івана Васильовича – героя рассказа “Послу балу” – Л. Н. Толстой показав нам типової людини того часу, студента, можна сказати, обивателя, що коштує осторонь від більших справ, що живе скромно й нічим не відрізняється від інших зовні. Разом з тим за цією безликою фігурою коштує щось більше: через...
- “Любов із цього дня піла на спад…”(по оповіданню Л. Н. Толстого “Після балу”) Великий росіянин письменник Лев Миколайович Толстой, як ніхто іншої, цікавився проблемою соціального зла. Багато хто з його добутків відрізняються високим пафосом. Нерідко в основі його створінь були реальні факти. Так було й з оповіданням “Після балу”, де описується подія, про яке Толстой чув ще замолоду. Автор майстерно користується прийомом контрасту....
- Образ головного героя в оповіданні Л. М. Толстого “Після балу” Іван Васильович – Головний герой оповідання Льва Миколайовича Толстого “Після балу”. В образі головного героя автор зобразив портрет людини, який був типовим для тієї епохи. Іван Васильович був людиною, який жив дуже скромно, йому були байдужі великі справи. Такий людина був схожий на всіх інших, нічим не виділяючись із загальної...
- Переказ оповідання Після балу Толстого Л. Н План переказу 1. Іван Васильович починає оповідання про випадок, що перевернув його життя. 2. Опис балу. Закоханість героя. 3. Після балу. Герой випадково стає свідком екзекуції, жорстокості батька Вареньки. 4. Цей випадок перевертає життя героя й порушує всі його подальші плани. Переказ Всіма шановний Іван Васильович зненацька для всіх присутніх...
- Л. Н. Толстой “Після балу” Полковник на балі й після балу Л. Н. Толстой “Після балу” Полковник на балі й після балу. В основі оповідання “Після балу” лежить дійсна подія, про яке Толстой довідався, коли студентом жив разом із братами в Казані. Його брат Сергій Миколайович полюбив дочку місцевого військового начальника Л. П. Корейша й збирався на ній женитися. Але після...
- “Після балу” Оповідання “Після балу” – один з останніх творів Лева Миколайовича Толстого. Він оповідає про драматичну подію – покаранні солдата шпіцрутенами. ВикористовуюЧи відомий прийом “оповідання в оповіданні”, письменник домагається граничної вірогідності оповідання. Ми баЧи мо подію очами очевидця – Івана Васильовича. Він чесна й шляхетна людина. Іван Васильович згадує випадок із...
- Виклад задуму оповідання “Після балу” Толстого “Все моє життя змінилася від однієї ночі, або скоріше ранку “, так розпочав свою розповідь Іван Васильович, Переконаний, що життя кожного складається так, як змінить її несподіваний випадок. Слухачі знали, що Іван Васильович іноді вголос відповідав своїм власним думкам і звичайно наводив приклад з життя. За вдачею Іван Васильович завжди...
- Міркування Івана Васильовича в оповіданні Л. Н. Толстого “Після балу” 1. Випадок і світогляд людини. 2. Образ оповідача. 3. Моральні шукання Івана Васильовича. У творчості Л. Н. Толстого дуже важливе значення має оповідання “Після балу”. У цьому добутку письменник показує, як одна-єдина ситуація може вплинути на моральний вибір людини. Про те, що трапилося давним-давно, ми довідаємося завдяки оповіданню Івана Васильовича....
- Ідейний зміст оповідання Л. Н. Толстого “Після балу” 1. Історія добутку. 2. Оповідання Івана Васильовича. 3. Лукавство полковника 4. Випадок міняє життя Івана Васильовича. В основі відомого оповідання Лева Миколайовича Толстого лежать реальні події, що відбулися із братом письменника, Сергієм Миколайовичем. Він полюбив дочку казанського військового начальника Л. П. Корейша, але жорстоке покарання, свідком якого він став, змінило...
- Мораль в оповіданні Толстого “Після балу” Інтерес до творчості видатного російського письменника Л. М. Толстого з роками не зменшується. Його твори хвилювали покоління наших батьків, а сьогодні хвилюють нас, тому що проблеми, які піднімає письменник у своїх творах, – вічні. У Л. М. Толстого завжди було своє власне уявлення про те, що означає “жити чесно”. У...
- Роль случаючи в житті людини (На прикладі оповідання Л. Н. Толстого “Після балу”) 1. Прийом контрасту. 2. Злий жарт. 3. Зміна світогляду Усім править випадок. Знати б ще, хто править випадком. С. Е. Лец У темі твору представлене досить цікаве питання – роль случаючи в житті людини. Але ж дійсно в житті пан Випадок відіграє немаловажну роль. І він може не тільки розкрити...
- Скорочено оповідання Після балу Толстого Л. Н Над оповіданням “Після балу” Толстої працював у серпні 1903 року. Сюжетною основою послужив епізод з життя брата Толстого, Сергія Миколайовича, що був закоханий у дочку воєначальника в Казані. Відносини Сергія Миколайовича з дівчиною розбудувалися після того, як йому довелося побачити екзекуцію солдата, який керував батько його коханої. Тема жорстокості військової...
- Роль контрасту в добутках російських письменників XIX століття (На прикладі оповідання Л. Н. Толстого “Після балу”) 1. Протиставлення образів головних героїв 2. Колірна палітра добутку. 3. Музична картина навколишнього світу. 4. Контрастний портрет полковника Наш життєвий шлях засіяний уламками того, чим ми починали бути й чим ми могли б зробитися. А. Бергсон Наше життя наповнене випадками й непередбаченими подіями. Бувають моменти, що їх не відразу можна...
- Образ Івана Васильовича героя оповідання “Після балу” В образі Івана Васильовича – героя оповідання “Після балу” – Л. Н. Толстой показав нам типової людини того часу, студента, можна сказати, обивателя, що коштує осторонь від більших справ, що живе скромно й нічим не відрізняється від інших зовні. Разом з тим за цією безликою фігурою коштує щось більше: через...
- Ранок, що змінив життя (за оповіданням “Після балу”) Є у Льва Толстого твір “Після балу”. Події в ньому відбуваються в одному провінційному містечку. Студент університету, він же оповідач, Іван Васильович, на одному з губернаторських вечорів познайомився з вродливою дівчиною Варею і закохався в неї. Вона здавалась йому неземною істотою, і наш герой не міг нею намилуватись. Душа його...
- Після балу характеристика образа Івана Васильовича ПІСЛЯ БАЛУ (Оповідання, 1911) Іван Васильович – головний герой, оповідач. Його оповідання переносить слухачів в обстановку російського провінційного міста 1840-х рр. У той час И. В. учився в університеті, ні в яких кружках не брав участь, а просто жив, “як властиво молодості”. Один раз трапилося йому бути “в останній день...
- У чому щира краса людини? (по оповіданню Російський характер Толстого А. Н.) А якщо це так, то що є краса? І чому неї обожнюють люди? Посудина вона, у якому порожнеча, Або вогонь, що мерехтить у посудині? Н. А. Заболоцкий “Росіянин характер” – останнє (7 травня 1944 року) значний добуток А. Н. Толстого – входить у цикл “Оповідання Івана Сударєва”. Цикл складається із...
- Виїде Іван Петрович із Сосновки після пожежі або залишиться? (по повісті Пожежа Распутіна В. Г.) Розжарюю грядеши? Євангеліє від Іоанна 13:36 Іван Петрович Егоров – головний герой повести Распутіна “Пожежа”. У повісті описується, як лісозаготівники тайгового селища Сосновки целую ніч без особливого успіху борються з пожежею на складах при магазині. Пожежа, як надзвичайна подія, виявив безладдя, які панують у Сосновке: безгосподарність, злодійство, пияцтво. Пожежну машину...
- Мої роздуми над проблемами сім’ї після прочитання роману “Анна Кареніна” Л. Толстого Епіграф роману “Мне отмщение и аз воздам” має символічний зміст, він не тільки говорить про провину Анни і покарання за неї, скільки є своєрідним попередженням лицемірам з вищого світу, які вважали, що мали право судити і карати жінку, яка є такою щирою у своїх почуттях. “Не вам судити її!” –...
- Чичиков на балі в губернатора. (Аналіз епізоду з першого розділу поеми Н. В. Гоголя “Мертві душі”) Чичиков на балі в губернатора. (Аналіз епізоду з першого розділу поеми Н. В. Гоголя ” Мертві душі “). Великий російський письменник Микола Васильович Гоголь у поемі “Мертві душі” показав страшну російську дійсність, образно говорячи, відбив “пекло” сучасної йому дійсності, образно говорячи, відбив “пекло” сучасної йому життя. Поема – широка картина...