Герої-“недотепи” у драматургії А. П. Чехова
Драматургія Антона Павловича Чехова – це настоящий джерело не тільки непідроблених, тонких, “теперішніх” людських емоцій, але й “живих”, чітких і объемних образів. Кожний чеховський герой досить багатогранований. У п’єсі “Вишневий сад” зображені самі що ні на є звичні й знайомі сучасникові автора людські характери, і в той же час більшість із них – самі теперішні “недотепи”. Нещасні, по суті, люди, що страждають від недосконалості життя, вони викликають більше співчуття, чим сміху. Звичайно, автор уживає в п’єсі
Лакей Яша, найбільше на світі мріє про роскошний і блискучого паризького життя, вражає читача не тільки волаючою злиденністю свого внутрішнього миру, але й перекрученістю своєї системи життєвих цінностей, брутальністю, неуцтвом і небажанням або развиваться або вдосконалюватися. Такий же огрубілий, як і Яша, лакей Фірс – людин відсталий, укорінений у власних оманах, позбавлений найменшого почуття власного достоїнства. Петя Трофимов,
Вони нещасні, і їхні страждання – щирі, але в той же час їхній Горе залишається горем людини-недотіпи, що не вживає реальних кроків для того, щоб якось виправити положення, людину, втратившишего всяке почуття реальності. Образ Лопахина – ще один приклад класичного недотепи. Він суперечливий і неоднозначний – Лопахин самотній і страждає від цього, але в той же час багато особистих якостей не дають йому ужити реальних заходів для того, щоб якось це виправити. Словом “недотепа”, вимовленим лакеєм Фірсом, і закінчується п’єса “Вишневий сад”. Чехов, розкриваючи читачеві образи героїв-недотеп, не вважає своєї первейший метою обличительство.
Не затаврувати недотеп следме – а просто поспівчувати цим, по суті, глибоко нещасним людям. Кожний з них неправий по-своєму – і тому по-своєму нещасний
Схожі твори:
- “Недотепи” у п’єсі А. П. Чехова “Вишневий сад” Художній світ Чехова нескінченно складний, багатогранний, позбавлений будь-якої однолінійність. Письменникові відкрито було все недосконалість життя, зрозумілий був глибокий трагізм людського існування. Тому закономірно, що в п’єсу Вишневий сад входить тема недотепства. Чехов зображує нещасних, страждаючих людей. Коло нездар досить широкий, хоча слово недотепа вживається в п’єсі по відношенню тільки до...
- Художня своєрідність драматургії А. П. Чехова Що потрібно драматичному письменникові? Філософію, безпристрасність, державні думки історика, догадливість, жвавість уяви, ніякого забобону улюбленої думки. Воля. А. З. Пушкін Ставлячи п’єси А. П. Чехова на сцені Московського Художнього театру, К. С. Станіславський розробив нову театральну систему, що дотепер називається “системою Станіславського”. Однак ця оригінальна театральна система з’явилася завдяки новим...
- Герої А. П. Чехова – які вони? Розповіді А. П. Чехова короткі, але за їх стислістю і уявною простотою криється дуже глибокий сенс. Всього на декількох сторінках Чехову вдається розкрити внутрішній світ своїх героїв, показати їх характери, звички, мрії і переживання. Хто вони – герої чеховських оповідань? Звичайні маленькі люди зі своїми слабкостями, уявленнями про життя і...
- “Герої часу” в оповіданнях А. П. Чехова Нещодавно я прочитала оповідання Чехова Іонич. Чехов пристрасно бичував людську вульгарність в побуті і настроях інтелігенції. Намалювавши безліч образів російських інтелігентів, Чехов досяг величезної сили типізації. Імена деяких його героїв стали загальними. До їх числа належить передусім ім’я Бєлікова, ворога всього нового і свіжого, людини у футлярі, що живе під...
- “Герої часу” у розповідях А. П. Чехова Недавно я прочитала розповідь Чехова “Ионыч”. Чехів жагуче бичував людську вульгарність у побуті й настроях інтелігенції. Намалювавши безліч образів російських інтелігентів, Чехов досяг величезної сили типізації. Імена деяких його героїв стали загальними. До їхнього числа належить насамперед ім’я Беликова, ворога всього нової й свіжого, “людини у футлярі”, що живе під...
- Основні тенденції розвитку драматургії кінця XIX – початку XX ст. “Нова драматургія”, її засадничі принципи. Творчі знахідки та здобутки Г. Ібсена, А. Чехова, Б. Шоу УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 11 клас І семестр ВСТУП. ІЗ ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX ст. УРОК № 1 Тема. Основні тенденції розвитку драматургії кінця XIX – початку XX ст. “Нова драматургія”, її засадничі принципи. Творчі знахідки та здобутки Г. Ібсена, А. Чехова, Б. Шоу Мета: допомогти учням з’ясувати...
- Визначте новаторський характер драматургії А. Чехова. Розкрийте жанровий зміст і образну систему п’єси “Вишневий сад”. Роздуми письменника про долю батьківщини, про вибір людиною свого життєвого шляху Визначте новаторський характер драматургії А. Чехова. Розкрийте жанровий зміст і образну систему п’єси “Вишневий сад”. Роздуми письменника про долю батьківщини, про вибір людиною свого життєвого шляху Тема п’єси “Вишневий сад” – міркування драматурга про долю Росії, про її минуле, сьогодення й майбутнє, причому вишневий сад, “прекрасніше якого нічого на світі...
- Питання про відносини драматургії Василя Гоголя і драматургії Котляревського Не менш сильним був вплив драматургії Котляревського на дальший розвиток української літератури. Як ми вже побіжно зазначали, сама п’єса ” Наталка Полтавка ” своїм змістом і стилем давала засновки для відходу від бурлеску й переходу до інших напрямів – реалістичного, романтичного, сентиментального. Має рацію автор розділу в “Історії української літератури...
- Твір А. Чехова “Вишневий сад’ – комедія чи драма? І. Чому Станісдавський поставив драму? (К. Станіславський писав: “Для меня “Вишневий сад” не комедия, не фарс – а трагедия в первую очередь”. Саме так він поставив п’єсу, оскільки побачив трагедію нещасливих людей, які не можуть зарадити собі, не в змозі боротися проти обставин, що сильніші за них. Саме тому, вважав...
- Особливості драматургії А. Н. Островського 1. Коротка біографічна довідка. 2. Найбільш відомі п’єси Островського; характери й конфлікти. 3. Значення творчості Островського. Майбутній драматург А. Н. Островський народився в 1823 році. Його батько служив у міському суді. У вісім років Островський втратився матюкай Батько женився в другий раз. Наданий сам собі, хлопчик захопився читанням. По закінченні...
- Досвід драматургії у творчості Толстого Перші його досліди в драматургії, що відносяться до середини 50-х і початку 60-х років, були настільки невдалими, що на чверть століття відбили у Толстого бажання писати для сцени. З “Владі темряви” починається його велика драматургія, що зайняла чільне місце в російській та світовому драматичному і сценічному мистецтві. “Влада темряви” була...
- Герої ранніх оповідань М. Горького Максим Горький входить у росіянку літературові в 90-х роках XIX століття. Дебют був дуже яскравим, добутку молодого автора сразу викликали великий інтерес у читачів. Сучасники зі здивуванням писали, що народ Росії, що не знав Достоєвського, що мало знає Пушкіна й Гоголя, не знающий Лермонтова, більше інших, але тільки фрагментами знаючий...
- “Хазяїн” – видатне досягнення української драматургії XIX століття “Чим він був для України, дня розвою її громадського та духовного життя, се відчуває кожний, хто знає, то він був з батьків новочасного українського театру, визначним артистом та при тім великим драматургом, якому рівного не має наша література”, – так оцінив значення спадщини і діяльності видатного письменника Івана Карпенка-Карого геніальний...
- “Хазяїн” X. К. Карпенка-Карого – видатне досягнення української драматургії XIX століття І. Карпенко-Карий – корифей української драматургії, його ідеї не вмерли, “вони живуть поміж людьми і, намагаючись втілитись у живі форми, прибрати реального змісту, нагадують їм про того, хто їх витворив, кому вони завдячують своєю появою на світ…” (Симон Петлюра). І. Я. Франко назвав І. Карпенка-Карого першим майстром на ниві української...
- Інтелектуальний характер драматургії Б. Шоу 1. Б. Шоу – драматург-новатор. (Бернард Шоу зробив дуже багато для розвитку театрального мистецтва. У XX сторіччі, коли література розвивалась дуже стрімко, він не тільки відобразив у свої драмах тенденції нової культурної доби, а й багато в чому виступив творцем цих новітніх тенденцій. Оновлення драми у творчості Б. Шоу відбулось...
- Сутність чеховського перевороту в драматургії Тематика “нової драми” А. Чехова. (Чеховські драми сповнені відчуттям загальної нелцасливості, неблагополуччя, яке посилюється відчуттям самотності кожного героя. Скрізь панує атмосфера загальної глухоти. Кожен говорить про себе і для себе, кожен про своє, і ніхто не хоче почути іншого.) ІІ. Конфлікт у п’єсах Чехова. (Конфлікт у п’єсах Чехова приглушений, оскільки...
- Основні риси драматургії Островського Олександр Миколайович Островський народився в 1823 році в Москві: в Замоскворечье, – у стародавньому купецькому й чиновницькому районі. Батько майбутнього Драматурга, утворений і вмілий судовий чиновник, а потім – відомий в Московських комерційних колах стряпчий (адвокат), нажив неабиякий статок; Піднімаючись по службовим сходам, дістав права потомственого дворянина, Став поміщиком; зрозуміло,...
- “ВИШНЕВИЙ САД” А. П. ЧЕХОВА ЯК П’ЄСА ПРО МИНУЛЕ, СЬОГОДЕННЯ Й МАЙБУТНЄ П’єса “Вишневий сад” займає особливе місце у Творчості А. П. Чехова. До її думка про необхідність зміни дійсності він будив, показуючи ворожість людині життєвих умов, виділяючи ті риси своїх персонажів, які прирекли їх на положення жертви. В “Вишневому саду” дійсність виражається в її історичному розвитку. Широко розробляється тема зміни соціальних...
- Розвиток драматургії Розвиток драматургії Перші драми XVII століття з’являються у школах, їх авторами були викладачі, а виконавцями – студенти. Тематика таких драм була історичною або соціальною. Наприклад, драма “Володимир” Феофана Прокоповича, “Милість Божа” невідомого автора, “Воскресіння мертвих” Георгія Кониського. У драмі “Володимир” розповідається про життя й діяльність князя Володимира Великого, у “Милості...
- Специфіка драматургії як роду літератури (коротко) Не дивно, що драма як літературний рід тяжіє до зовні ефектної подачі змальовуваного, бо ж вона орієнтована на театр, виставу, сценічність, акторську гру. Її образність виявляється гіперболічною, помітною, театрально-яскравою. “Театр вимагає… перебільшених широких ліній як в голосі, декламації, так і в жестах”, – писав М. Буало І це властивість сценічного...