Формувати навички робити пензликом і гуашевими фарбами
Обладнання для вчителя. Гуаш – три основні кольори. Пензлі, живі квіти, папір, декілька репродукцій творів художників з яскраво вираженими моментами декоративності. [Марія Приймаченко, Тетяна Пата тощо).
Обладнання для учнів. Листки паперу-білого або сірого, гуаш – три основні кольори, склянки з водою, великі пензлі, великі квіти, які не будуть змальовуватися, а служитимуть темою для імпровізації.
Хід уроку
Дітям.
– Чи знаєте ви, діти, чим ми будемо займатися на уроках образотворчого мистецтва?
Звичайно, будемо вчитися
Тому ми з вами на уроках будемо по черзі художниками та глядачами. Глядачеві необхідно вміти бачити красу, створену не тільки художником, але і самою природою. Бо ж самі художники все життя вчаться у природи.
Урок в нас сьогодні незвичайний. В класі багато різних яскравих квітів. Скажіть, будь ласка, який настрій у
– Люди дуже люблять квіти, і квіти супроводжують людину все життя.
Квіти і кольори… Які кольори ви знаєте, назвіть.
Абсолютно все є якогось кольору – чи яскравого, чи блідого, чи темного, чи світлого (вчитель показує різні тони і відтінки кольору на методичній таблиці). Але є серед всіх кольорів головні, які називаємо основними кольорами. їх три: червоний, жовтий, синій. Ці три кольори є основою всього кольорового світу.
– Подивіться, які перед вами відкриті фарби? (Червона, жовта, синя). І
Цими, як ми сказали, основними кольорами можна намалювати все, що
Завгодно. Ми сьогодні постараємося зобразити ними квіти, але не такі,
Як ми бачимо, а фантастичні, – ми їх самі придумаємо.
Вчитель сам бере пензель і показує спосіб роботи “від плями”. Більше фарби, більше води, широкими мазками заповнюється вільна площина паперу. Ніяких глечиків та столів зображати не потрібно. Квіти червоні, жовті, сині, які заповнюють весь листок.
А тепер згадаємо, як треба працювати пензлем. Візьмемо пензлик в руку, близько до кінчика. В кулаку його тримати не можна, і так, як молоток, також не варто тримати. Ось так приблизно, як тримаємо олівець або фломастер. Помити його в склянці з водою, не бризнути, макнути пензлик в гуаш, але не глибоко; опустити його на папір. Паперу доторкатися плавно, не натискаючи сильно на пензлик, бо волоски кінчика будуть стирчати їжачком і скоро витруться. Потім широко накладаємо пензликом фарбу на папір, створюючи форму квітки. Тільки стараємося не дробити. Помалювавши одним кольором, необхідно помити пензлик, а потім набрати колір – той, який нам потрібен.
(Після пояснення техніки малювання настроюю дітей на творчий процес].
Три найголовніші кольори зустрічаються на наших листках паперу у вигляді дивовижних чудових загадкових квітів. І кожен малюнок повинен відрізнятися від іншого, бути неповторним.
Квітка жовта розмовляє з квіткою синьою, а червона танцює навколо них. А може, хтось хоче намалювати квіти з різного кольору пелюстками, які співають одну пісню різними голосами?
Діти працюють з фантазією, не бояться вийти за контур, що трапляється, коли є попередня промальовка олівцем.
Примітка. Відкриваємо тільки три основні фарби. Пензлі краще брати тверді, великого розміру, бажано круглі. Під час самостійної роботи учнів вчитель ходить між рядами і пояснює індивідуально способи роботи пензлем, фарбами. В кінці уроку, як підсумок, всі малюнки вивішуються за допомогою магнітиків на дошці у вигляді виставки.
Варіант: вивішуються кращі роботи.
АКВАРЕЛЬ – від лат. ациа – вода – фарби, які розчиняють водою, а також роботи, виконані цими фарбами. Акварельні фарби наносяться на папір прозорим шаром – в цьому і полягає специфіка акварелі.
АПЛІКАЦІЯ – від лат. арріісаііо – прикладання – спосіб створення орнаментів або художніх зображень шляхом накладання [вишивки або приклеювання) на папір, тканину і т. і. різнокольорових шматочків матерії або паперу.
ВУГІЛЛЯ – матеріал для малювання у вигляді тонких паличок, які готують шляхом обпалювання дерева деяких сортів. Малюнки вуглем мають бархатистий тон і потребують обов’язкового закріплення.
ГЛЯДАЧ – людина, яка вміє дивитися і розуміти твори мистецтва.
ГРАФІКА – художній твір, виконаний олівцем, пером, фломастером тощо або віддрукований з допомогою кліше з лінолеуму, картону, каменю, металу і т. п. або типографським способом (плакати, марки, ілюстрації тощо).
ГУАШ – водорозчинні фарби. Шар фарби, який наноситься на папір, товстий, не прозорий. Діти люблять ці фарби, бо вони яскраві й веселі. Працювати ними легко. Якщо не сподобалося намальоване, можна переробити, варто лише покласти зверху іншу фарбу.
ЖИВОПИС – означає малювати життя – малювання картин чи малюнків фарбами.
ЖИВОПИСЕЦЬ – художник, який використовує у своїй творчості фарби і створює живопис.
КОМПОЗИЦІЯ – з лат. – твір, складання, розкладання – взаємозв’язок найважливіших елементів художнього твору, від яких залежить весь його зміст, його суть. Або правильне розміщення малюнка на папері: використання формату листка; використання фарбами всієї поверхні; розміщення “головного” в центральній частині листка. З цього моменту починається засвоєння і розуміння композиції.
ОЛІВЕЦЬ – матеріал і водночас інструмент для малювання. Тонка паличка із спеціальних фарбуючих речовин, як правило, оправлена в дерево. Сучасні графітні олівці складаються з мінералу графіту з домішком спеціальних сортів глини.
ОЛІЯ – найбільш розповсюджена живописна техніка, де фарби розчиняють рослинними олівцями. Виконується на різноманітних грунтах різними сортами пензлів. Шар фарби може бути і тонким і пастозним, прозорим і грубим, блискучим і матовим, світлим і глибоким по тону. Колір після висихання не змінюється на відміну від акварелі чи гуаші.
ПАЛІТРА – невеличка і тонка дощечка, на якій художник змішує фарби під час малювання. Для водяних фарб палітра може бути паперовою.
ПАСТЕЛЬ – від італ. разіа – тісто – м’які кольорові олівці, що виготовляють з різнокольорових порошків пігменту з допомогою крейди і спеціальної смоли. Замішується тісто. Потім з цього тіста роблять спеціальні палички і сушать їх. Пастель має багато відтінків різного кольору, і тому про пастель ми говоримо, як про живопис. Часом крейди розчиняють водою, і тоді художник малює пастеллю майже так, як аквареллю чи гуашшю.
ПЕЙЗАЖ – з франц. – зображення – жанр образотворчого мистецтва, присвячений змальовуванню природи. Пейзаж може бути сільський, міський, індустріальний і такий, який зображає природу.
ПЛАСТИЛІН – матеріал для скульптурної ліпки. Складається з очищеного подрібненого порошку глини з домішками воску і барвників. У професійній скульптурі використовується як допоміжний матеріал.
ПОЛОТНО – міцна лляна тканина, яка загрунтована спеціальним грунтом. По ній малюють олійними або темперними фарбами. Термін полотно можна вживати в переносному значенні, позначаючи ним твір живопису загалом.
СКУЛЬПТУРА. СКУЛЬПТОР – художник-скульптор зображає світ не площинно, а об’ємно. Це один з найдревніших видів мистецтва. В перекладі з латинської мови означає висікати, витесувати. Скульптор ліпить скульптуру з глини, витесує її з каменю чи дерева. Зображення на картині ми бачимо завжди в одному положенні, а скульптуру можемо обійти зі всіх сторін. Така скульптура називається круглою. Крім круглої є ще рельєфна скульптура (барельєф, горельєф, контррельєф).
ТЕХНІКА – спосіб виконання твору. В образотворчому мистецтві художників розрізняють за технікою, в якій вони працюють. Техніка залежить ще й від матеріалів, за допомогою яких митець творить свої роботи. Скажімо, якщо живописець малює акварельними фарбами, то кажуть, що він працює у техніці акварель. Так живописець може працювати у техніках олія, акварель, гуаш, темпера і т. і., скульптор – в глині, камені, металі, дереві, кераміст – у кераміці і т. д.
ТУШ – матеріал для малювання пензлем і пером, який складається зі спеціально приготованої сажі й клеючих речовин.
ХУДОЖНИК – людина, яка створює твори мистецтва.
Схожі твори:
- УДОСКОНАЛЮЄМО НАВИЧКИ ЧИТАННЯ (вправи для мовленнєвих розминок) Вправа “Скоромовку скоро скажемо”. Мета: відпрацьовувати навички правильного та швидкого вимовляння найуживаніших слів. Цінність скоромовок полягає не в смисловому навантаженні, а в такому підборі і розстановці слів, вимова яких вимагає певних зусиль і сприяє виробленню дикції, правильної артикуляції. Також скоромовки збагачують словниковий запас та сприяють підвищенню...
- УДОСКОНАЛЮЄМО НАВИЧКИ ЧИТАННЯ (вправи для мовленнєвих розминок) Вправа “Скоромовку скоро скажемо” Мета: відпрацьовувати навички правильного та швидкого вимовляння найуживаніших слів. Цінність скоромовок полягає не в смисловому навантаженні, а в такому підборі і розстановці слів, вимова яких вимагає певних зусиль і сприяє виробленню дикції, правильної артикуляції. Також скоромовки збагачують словниковий запас та сприяють підвищенню культури мовлення. Промовляння скоромовок...
- Дати початкове уявлення про емоційно-виражальні можливості фарб Обладнання для вчителя. Гуаш – три основні кольори, пензлі, папір, учнівські малюнки на дану тему. Таблиця з малюнками квітів похідних кольорів. Обладнання для учнів. Гуаш – три основні кольори, пензлі, склянки з водою. Хід уроку Починаємо урок із закріплення вивченого на попередньому уроці. (Учні називають основні кольори, відмічають їх радісне...
- Мета. Вчити учнів передавати особливості портрету клоуна Мета. Вчити учнів передавати особливості портрету клоуна, правильно зображати його в русі, доцільно використовувати кольори веселки для передачі настрою і характеру. Закріпити основні поняття з теми кольорознавства про яскраві та святкові кольори. Розвивати навички побудови композиції, почуття ритму. Виховувати в учнів любов до прекрасного. Завдання, що закладені в основний зміст...
- Ремесла України: Петриківський розпис Співуча, чутлива душа українського народу найяскравіше відбивається у мистецтві народного розпису. Хати розписували там, де вони були вибілені, готові до розпису. У Карпатах та на Поліссі такого не зустрінеш – там хати рублені з дерева, тому й нема на чому писати. А ось Хмельниччина, Катеринославщина, Полтавщина – тут мистецтво розпису...
- Шкільний твір роздум на тему: Пстриківський розпис С. Співуча, чутлива душа українського народу найяскравіше відбивається у мистецтві народного розпису. Хати розписували там, де вони були вибілені, готові до розпису. У Карпатах та на Поліссі такого не зустрінеш – там хати рублені з дерева, тому й нема на чому писати. А ось Хмельниччина, Катеринослав-іцина, Полтавщина – тут мистецтво...
- Мета. Ознайомити учнів з картинами художника Айвазовського Мета. Ознайомити учнів з картинами художника Айвазовського. Збагатити знання учнів про світ моря. Вчити передавати за допомогою фарб життя підводного царства. Розвивати навички роботи акварельними фарбами, уяву, творчу фантазію. Виховувати допитливість, любов, бережливе ставлення до природи, естетичний смак. Завдання, що закладені в основний зміст уроку. Активізувати знання дітей про життя...
- Творчий твір: Роман Чернишевського “Що робити” Твір на тему: Еволюція задуму. Проблема жанру. Поява на сторінках “Сучасника” роману Чернишевського, що перебувало тоді в Петропавловской міцності, було подією величезної важливості як у плані суспільно-політичному, так і літературному. На всю Росію пролунало полум’яне слово письменника, що призивав до боротьби за майбутнє соціалістичне суспільство, за нове життя, побудовану на...
- Якщо “бог помер”, то що робити людям? Твір за романом Т. Манна “Доктор Фаустус”. XX століття дуже багате на появу нових поглядів, оригінальних ідей, неординарних філософських теорій і незвичайних вчинків людей, які стояли при владі. Роман “Доктор Фаустус”, який вийшов друком 1947 року, сповнений роздумами над проблемами сенсу життя людини, її призначення на землі. Хто перемагає у...
- “Нові люди” в романі “Що робити?” Роман Чернишевського “Що робити?” є художнім твором, “розумовим експериментом” автора, який прагне зрозуміти можливий розвиток тих ситуацій, колізій, типів особистостей і принципів їхньої поведінки, що вже склалися за сучасного життя. Роман “Що робити?” мас підзаголовок: “З розповідей про нових людей”. У своєму творі Чернишевський хотів показати, як позитивні ідеали поступово...
- Скорочено роману Що робити? Чернишевського Н. Г У Петербурзі влітку 1856 року в номері однієї з готелів знаходять записку від постояльця: мов, прошу нікого ні в чому не винити, незабаром про мене почують на Ливарному мосту. Типова записка самогубця! І справді, незабаром на Ливарному мосту стріляється якась людина – у всякому разі, з води виловили прострелений кашкет....
- Сторінками улюблених казок. Підсумок за розділом “Не стомлюйся робити добро” ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи НЕ СТОМЛЮЙСЯ РОБИТИ ДОБРО Урок 18 Тема. Сторінками улюблених казок. Підсумок за розділом “Не стомлюйся робити добро” Мета: збагатити й певною мірою систематизувати розрізнені знання і враження від прочитаних творів; вчити аналізувати й виділяти головне, робити висновки; розвивати навички свідомого, правильного читання; виховувати прагнення здобувати нові...
- “Новi люди” в романi Миколи Чернишевського “Що робити?” Роман Чернишевського “Що робити?” є художнiм твором, що являє собою “розумовим експериментом” автора, який прагне зрозумiти можливий розвиток тих ситуацiй, колiзiй, типiв особистостей i принципiв їхньої поведiнки, що вже склалися в сучасному життi. Завдання свого твору Чернишевський вбачає в тому, щоб показати, як позитивнi iдеали, далекi вiд дiйсностi мрiй, поступово...
- “Особлива людина” Рахметов у романі “Що робити?” Порівняно зі “звичайними новими людьми” Рахметов – “особлива” людина. Він ніби доповнює і коригує життя “звичайних нових людей” і теорію розрахунку вигід. Рахметов не належить до кола різночинців. За своїм походженням він – дворянин. Після півроку навчання в університеті Рахметов виходить зовсім іншим. Тепер це людина з власним світоглядом, передовими...
- Жанр і композиція роману “Що робити?” Справжній герой епохи, перед яким “схиляється” автор роману “Що робити?”, – це Рахметов, революціонер з його “полум’яною любов’ю до добра й волі”. Образ Рахметова й вся та чиста, піднесена атмосфера поваги й визнання, який він оточений, з безсумнівністю свідчать, що стрижнева тема роману не в зображенні любові й нових сімейних...
- Що робити характеристика образа Віри Павлівни (Розальской) ЩО РОБИТИ? З оповідань про нових людей (Роман, 1863) Віра Павлівна (Розальская) – головна героїня. “…Висока струнка дівчина, досить смаглява, із чорними волоссями – “густі гарні волосся”, із чорними очами – “ока гарні, навіть дуже гарні”, з південним типом особи – “начебто з Малороссии; мабуть, скоріше навіть кавказький тип, нічого,...
- “Що робити зі сміттям?” Проблема сміття і відходів різних видів є досить серйозною проблемою сучасності. Ще не так давно за історичними мірками люди і зовсім не замислювалися про сміття – практично все сміття можна було переробити. Сьогодні ж ситуація дещо змінилася, оскільки з’явилися нові види матеріалу, які не підлягають швидкій переробці. Крім того, людство...
- Що робити характеристика образа Лопухова Дмитра Сергеича (Бьюмонта Чарльза) ЩО РОБИТИ? З оповідань про нових людей (Роман, 1863) Лопухів Дмитро Сергеич (Бьюмонт Чарльз) – один з головних героїв. “…Середнього росту або трохи вище середнього, з темними каштановими волоссями, із правильними, навіть гарними рисами особи, з гордим і сміливим видом…” – таким його бачить Віра Павлівна в момент знайомства (він...
- “Що робити дитині під час війни?” Існує безліч жахливих явищ в історії людства, які можуть внести дуже неприємні зміни в життя людей. Одним з найбільш неприємних серед всіх цих явищ, безумовно, є війни. Немає іншої причини, з якої людей загинуло більше, ніж війна. Але смерті солдатів і звичайних мирних жителів, які опинилися не в тому місці...
- Публіцистичність у романі М. Г. Чернишевського “Що робити?” Чернишевський, ув’язнений у Петропавлівську фортецю, який став жертвою царської сваволі, не впав духом. Їм був задуманий і написаний ряд книг, у тому числі і знаменитий роман “Що робити?”, який став програмою дії для декількох поколінь революціонерів. Роман був розпочатий у грудні 1862 року і закінчений через 4 місяці. Герої роману...