ЛИСИЧКА-СЕСТРИЧКА (ПРОДОВЖЕННЯ)

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

НАРОДНІ КАЗКИ

Урок 35. ЛИСИЧКА-СЕСТРИЧКА (ПРОДОВЖЕННЯ)

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Для контролю глибокого, але короткого дихання під час вимовляння коротких складів чи слів: секундний видих-вдих на “раз” – пауза, “два” – видих під час вимови складів і слів, надрукованих на дошці.

Ба-ран, ба-ра-нець, ба-ран-чик, ца-пик, вов-чик.

2. Вправа “Голосно – тихо” [вправляння у зміні сили гонку і темпу вимовляння)

Підіймати указку вгору – діти промовляють слова скоромовки голосно, з поступовим підсиленням. Поволі опускати указку – говорять зі зниженням сили голосу.

Наварили смакоти –

Будем їсти я і ти.

А со-рро-ки

І во-рро-ни

Будуть їсти макарони!

Ма-ма-ма – холодна зима.

Му-му-му – молока кому?

Мо-мо-мо – до школи йдемо.

Ми-ми-ми – нові килими.

Мі-мі-мі – веселій кумі.

Ме-ме-ме – хто книжку візьме?

Ам-ам-ам – нікому не дам.

Ом-ом-ом – помиємо з милом.

Ем-ем-ем – туди не підем.

Ум-ум-ум – у класі шум.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Конкурс “Хто краще перекаже казку?”

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Що починається такими словами: “Жили собі дід та баба…”, “Були собі…”? (Казки)

– Які ще зачини пам’ятаєте в казках?

– Які

казки є найдавнішими?

– Сьогодні ми продовжимо читати казку “Лисичка-сестричка”.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– За нібито вкрадене ягня хитра лисичка випросила в хазяїна невістку. Однак дорогою з’ясувалося, що в мішку сидів…

– Як ви вважаєте, хто б це міг бути?

Вправа “Мікрофон”

Учні висловлюють свої припущення.

Фізкультхвилинка

Ноги ширше, руки в боки –

Ліс зійшов в короткі строки.

Вітру лісу не зламати.

Для звірят ліс – їжа й хата.

Гілля-руки підняли,

Сонцю шану віддали.

А земельці – поклонились.

Гіллям долу нахилились.

– Хто сидів у мішку?

Читання слів “буксиром” за вчителем: ушечки, собачища, кожушини, розсердився, хвостище-помелище.

– Куди втекла лисичка?

– Де сидів собака?

– Чому він не вліз в нору?

– З ким затіяла лисичка розмову?

– Як вона зверталася до вух, очей, ніг?

– Чому розсердився хвіст?

– Що зробила лисиця з хвостом?

– Поділіть казку на дві частини.

– Придумайте назви до частин.

– Порівняйте, із чого почала лисичка обмін і чим завершила.

– Чим частина твору, у якій описано обмін, подібна до казки “Горобець та билина”, а чим – відрізняється?

– Чи подобаються вам учинки лисиці?

– Як ви їх оцінюєте?

– Чи відповідає змісту казки приказка “Міняв тихо – виміняв лихо”? Поясніть свою відповідь.

Ушечкам… (сережки).

Оченькам… (окуляри).

Ніженькам… (черевички).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Яку казку читали на сьогоднішньому уроці?

– Хто є головним персонажем цієї казки?

– Назвіть інших персонажів казки.

– Чого вчить нас ця казка?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Переказувати зміст другої частини.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
ЛИСИЧКА-СЕСТРИЧКА (ПРОДОВЖЕННЯ)