Жак Тюверлен – герой роману Л. Фейхтвангера “Успіх”
Свій роман “Успіх” автор вважав “історичною хронікою” Німеччини між двома війнами. Під вигаданими іменами в романі можна дізнатися і Гітлера, і Людендорфа, і тих, хто привів їх до влади. Символічно назва трилогії. Всі люди світу постають у ній пасажирами-заручниками в залі очікування, терпляче чекають поїзд-долю. Ж. Т. – письменник-філософ, виразник модних в 20-і роки соціальних теорій. Він – скептик, який вважає політичну боротьбу безглуздої в умовах суспільства, побудованого на приватному інтересі, на вірі в свій одноосібний
Ж. Т. виявляється втягнутим в процес мистецтвознавця Крюгера. Спочатку він ставиться до справи без інтересу, його більше займає яскрава і вольова Йоганна Крейн, що захищає Крюгера. Сама справа Крюгера, якого звинувачують владу Баварії, представляється Ж. Т. лише одним із проявів звіриного часу. Сам Ж. Т, як і Фейхтвангер, – прихильник творчості Аристофана. У жовчному і уїдливому
Прекль – типовий виразник вульгарного, ортодоксального комунізму. Його ставлення до справи Крюгера не людське, а політично-утилітарне, він прагне використати процес у своїх, партійних, цілях. Так само він ставиться й до письменника Ж. Т, нав’язуючи йому та його творчості ідеологічний базис. Глава “Роль письменника” присвячена спору Ж. Т. і Прекль про завдання письменницької праці. На думку Прекль, література існує лише для того, щоб обслуговувати активність революційних мас і описувати класову боротьбу. Прекль – істерик, він не вміє говорити, може тільки вигукувати. Ж. Т, навпаки, говорить “обережно”. Він пропонує співрозмовнику подумати над тим, що існує багато точок зору на історію і світовий процес. Змішання культур і націй набагато більш цікаво Ж. Т, ніж економічні теорії Прекль. Ж. Т. так і не вдається завершити свою промову гідно, тому що Прекль вже не володіє собою.
Автор показує два найбільш характерних для того часу типу ідеологічно одержимих маніяків: фашистів та комуністів. Ні ті, ні інші не вміють розмовляти, вони вміють тільки придушувати. Однак у Прекль теж є своя правда: “Він не може заглиблюватися в споглядання китайського фарфору, коли навколо тріщать кулемети”. І це сильний докір Ж. Т, письменнику-естетові, що віддає перевагу свої вишукані етнологічні погляди краху світу. Ж. Т. хоче заперечити Прекль, але раптом помічає на особі інженера вираз ненависті. Ненависть – саме те, що приводить світ до катастрофи. Невміння слухати і розуміти. “Успіх” – це успіх кожного перед кожним, це монолог, а не діалог. І якщо голос досить гучний, щоб перекричати співрозмовника, і сил достатньо, то людина стає переможцем, носієм успіху. Не випадково Фейхтвангер вводить в оповідання образ тенісистки де Лукка, покінчила з собою, коли успіх на корті їй, чемпіонці, змінила.
Програв не потрібен цьому світу. Втім, Прекль не такий простий, і його твердження, що буддизм має щось спільне з марксизмом, вельми проникливо. Інша правда Прекль – це його власне життя, його душевні метання, його родина і його мови, побудовані, як балади Шекспіра. Додому йому повернутися не з чим. І це турбує його набагато більше, ніж суперечка з Ж. Т. Людина завжди має дві реальності і два статуси. Ж. Т., навпаки, відчуває себе щасливим. Він – вільна людина, закохана в Йогану Крейн, яка в сірому хутряному жакеті перегортає знудила їй ілюстровані видання і п’є гарячий шоколад. Така любов Ж. Т. – несамовита у своїй принциповості і прагненні до справедливості жінка, модно одягнена і відвідує дорогі кафе. І тоді настає другий етап спору Ж. Т. Він все ще любить ідіота Прекль, розуміє його і лає його. А Йоганна, відвідує принців і міністрів, окрилена своїм успіхом у справі Крюгера, жадає всього лише віддати себе Ж. Т. І знову не виходить діалогу між цими людьми: Ж. Т., письменником, сприйнятливим і чуттєвим, пройнявшись до Прекль істинним участю, і честолюбною жінкою, що заводить дружні зв’язки на високому рівні і що пишається своїм успіхом. Так, Ж. Т. залишається один, як справжній письменник. А Крюгер гине, бо історію не зупинити.
Схожі твори:
- Зюсс – герой роману Л. Фейхтвангера “Єврей Зюсс” Спочатку Фейхтвангер написав п’єсу з тією ж назвою (1917-1918), але сам не дав їй ходу, бо не зміг, за його власними словами, висловити в ній ідею “про сенс і безглуздості дії”. Письменникові хотілося показати людини нового часу, підприємця і політика, сильного, енергійного і цинічного, наділеного здібностями, пізнав багатство, владу та...
- Твір-роздум на тему “Успіх у житті” Успіх – досить суб’єктивне поняття. Кожна людина по-своєму розуміє його. Для когось успіх – це кар’єра. Для когось – щастя в сім’ї, здоров’я близьких людей. Раніше мені здавалося, що успіх – щось швидкоплинне, сьогодні він є, а завтра немає. Тепер я вважаю, що в даному випадку ми говоримо про везіння....
- Антифашистська тема в романах Фейхтвангера По закінченні декількох років Фейхтвангер зрозумів, що людям, що покинули Німеччину, мають бути ще роки вигнання. Еміграція стає історичним періодом життя цілого покоління, періодом, повним своїх проблем, колізій і трагічних доль. Осмисленню цих проблем і доль Л. Фейхтвангер присвячує роман “Вигнання” (1940), що, як і романи “Успіх” і “Сім’я Оппенгейм”,...
- Життєвий успіх. Як я його розумію Над тим, що таке життєвий успіх, ламали голову багато поколінь. Але до єдиного розуміння цього питання так і не прийшли. Адже скільки людей, стільки й думок. І всі вони різні. Це залежить від виховання, від рівня знань, навіть від особистих якостей людини. Для одних людей життєвий успіх полягає насамперед у...
- Підтримайте або спростуйте думку: “Життєвий успіх – робота рук самої людини” Я цілком упевнена в тому, що досягнення людиною бажаного цілком залежить від її активної життєвої позиції, намагання зробити все, що в її силах, задля того, щоб мрія стала реальністю. З огляду на це не можу не погодитися з думкою, що життєвий успіх цілком залежить від часто нелегкої роботи людини в...
- Ганс Шнір – герой роману Г. Бьолля “Очима клоуна” Роман Бьолля можна назвати сповіддю. Розповідь у ньому ведеться від першої особи, і всі події показані крізь призму свідомості героя, “очима клоуна”. Сама його професія екзотична і загадкова: ніхто не знає життєвої природи клоуна. Белль спеціально використовує контраст між блазнівським призначенням героя і його трагічним світосприйняттям. Г. Ш. вважає себе...
- Чим пояснюється успіх Чичикова Чим пояснюється успіх Чичикова В “М. буд.” Гоголь типізує образи російських поміщиків, чиновників і селян. Єдина людина, що виділяється із загальної картини російського життя це Чичиков. Розкриваючи його образ, автор оповідає про його происхожде-нии й формування його характеру. Чичиков персонаж, Історія життя кото-рого дається у всіх деталях. З одинадцятого розділу...
- Виклад змісту добутку Фейхтвангера “Єврей Зюсс” Дія відбувається в першій половині XVIII в. у німецькому герцогстві Вюртембергском. Исаак Симон Аандауер, придворний банкір герцога Эбергарда-Людвига і його фаворитки графині фон Вюрбен, людина богатий і досить впливовий, давно вже придивляється до Иозефу Зюссу Оппенгеймеру, подвизающемуся як фінансист при різних німецьких дворах і заслужившему репутації розумної людини. Ландауеру імпонує...
- Б. Пастернак. Ціль творчості – самовіддача, А не галас, не успіх Завжди важко говорити про якомусь одному вірші у творчості будь-якого поета: він виразив себе у всьому, що написав. Але ще сутужніше говорити про поета, що збирався стати музикантом. Перебуваючи під впливом музики А. Н. Скрябіна, Борис Пастернак шість років серйозно займався композицією. Але все-таки поет у його душі здобув перемогу...
- Цинциннаті – герой роману В. В. Набокова “Запрошення на страту” Цинциннаті, як і багато Набоковські літературні образи, є свого роду метафізичним двійником самого письменника. “Символіка імені” Ц., мабуть, сходить до Тита Лівії, який дав життєпис сина прославленого римського трибуна Луція Квінкцій Цинциннаті – Цезонія Квінкцій: “Більше інших своєю знатністю і силою хизувався в той час ставний юнак Цезонія Квінкцій. До...
- Передонів – герой роману Ф. К. Сологуба “Дрібний біс” Ардальон Борисовичу П., молода людина з “рум’яним, звичайно байдужим обличчям” і “маленькими опухлими очима”, існує в романі як персонаж, складений з літературних ремінісценцій. Колега чеховського Бєлікова, гімназійний учитель П. входить в сюжет з дилемою гоголівського Подхшесіна: женитися або не одружуватися? З одруженням для нього пов’язана можливість отримання “прибуткового місця” і...
- Герой роману Джека Лондона “Мартін Ідеї” Подібно Дж. Лондону, Мартін Ідеї виріс у бідності, серед людей, що перебувають аж унизу суспільних сходів. Подібно ж своєму творцеві, у якому з ранньої молодості пробудилося жагуче бажання пробитися “наверх”, до матеріальних і духовних благ суспільства, М. И. випробовує незадоволеність своїм положенням, хоче уникнути жалюгідної долі людей, у середовищі яких...
- Головний герой роману “Грона гніву” Джон Стейнбек – американський письменник-реаліст, лауреат Нобелівської (1962) та Пулітцерівської (1940) премій. Автор відомих творів про наболілі соціальні проблеми американського життя та шляхи їх вирішення, серед таких – роман “Про мишей та людей” (1937), “Грона гніву” (1940), “Автобус, що заблукав” (1947), “На Схід від раю”(1952). Морально-філософську проблему співвідношення добра і...
- Гендзі герой класичного роману епохи Хейан Гендзі герой класичного роману епохи Хейан японської письменниці Мурасакі-Сикибу (справжнє ім’я невідоме, походить із старовинного роду Фудзівара, кінець 70-х рр.. X “Шв.- не пізніше 1016)” Гендзі-моногатарі “(” Оповідання про Гендзі “). Образ Г. має фольклорно-міфологічні витоки: у характері й образі Г. простежуються риси героїв, які мають божественне походження. Г. відноситься...
- Жюльєн Сорель – герой роману Ф. Стендаля “Червоне і чорне” Реальні прототипи – Антуан Берті і Адрієн Лафарг. Берті – син сільського коваля, вихованець священика, вчитель у родині буржуа Мішу в містечку Бранг, поблизу Гренобля. Г-жа Мішу, коханка Берті, засмутила його шлюб з юною дівчиною, після чого той спробував застрелити її і себе в церкві під час богослужіння. Обоє залишилися...
- Блум – герой роману Дж. Джойса “Улісс” У романі герой представлений протягом одного дня – 16 червня 1904 року. Починаючи цей день, Б. готує сніданок для своєї дружини Меріон, потім читає лист, гортає журнал. Вийшовши з будинку, він отримує на пошті лист від “подруги з листування” Марти Кліффорд, з якою намагається зав’язати інтрижку, і відправляється в турецькі...
- Лужин – герой роману Набокова “Захист Лужина” На думку багатьох дослідників творчості Набокова, Олександр Іванович Л. являє собою одного з дуже нечисленних набоковскіх героїв, наділеного рисами реальної людини. Роман представляє собою історію життя Л., починаючи з дитячих років (вступ до Балу-шовское училище) і кінчаючи його смертю. Л. – онук забутого композитора й син “досить посереднього” дитячого письменника...
- Арсеньєв – герой роману І. А. Буніна “Життя Арсеньєва” Олексій Олександрович А. – герой автобіографічного характеру. Все в романі ніби натякає на те, що через його образ Бунін відтворює етапи свого власного життєвого шляху. Рідне село О. Кам’янка – багато в чому нагадує батьківщину Буніна – хутір Бутирки Єлецького повіту; батько О. – Олександр Сергійович – це відтворений портрет...
- Герой роману А. С. Пушкіна “Дубровский” Але бігти з Д. Маша погоджується, тільки коли їй загрожує шлюб зі старим князем Верейским. У результаті випадковості (яка у творах Пушкіна завжди повна значення) герой спізнюється звільнити наречену до вінця. Д. зі своєю зграєю нападає на карету, у якій вертаються із церкви повінчані Маша й князь. Махаючи відмовляється від...
- Ставрогін – герой роману Ф. М. Достоєвського “Біси” Вперше питання про реальні прототипи Миколи Всеволодовича С. був поставлений в 1920-і роки: Л. П. Гроссман припустив, що роман, “що вважався до цього часу зображенням нечаевщіни, є у нас першою монографією про Бакуніна” і є “однією з найбільш видатних трактувань особистості Бакуніна у всій світовій літературі “. Як непереконливу оцінив...