Є чи смерть після життя?
Прославившись як малобюджетний і непретензійний шедевр, “Карнавал душ” є типовим прикладом американських фільмів жахів кінця 1950-х – початку 1960-х років. І попри все те здається, що він набагато ширше цього вузького жанру. Його неквапливий плин і нестандартні елементи композиції більше співзвучні із чутливістю сучасного французького кіно нової хвилі, чим з тими фільмами жахів, які демонструють в американських кінотеатрах під відкритим небом. Чи то завдяки скрутності в засобах, чи те по свідомому виборі, але “Карнавал душ” ілюструє
В 1962 році режисер-документаліст Херк Харви вирішив зняти фільм жахів. До цього він уже зняв біля сорока освітніх фільмів з назвами начебто “Що таке дух школи?” (1958), “Піклуйся про свої іграшки” (1954), “Безпека на вулицях – твоя турбота” (1952) і “Шкільні роки чудесні” (1961). Харви заручався підтримкою свого приятелів Джона Клиффорда (він написав сценарій) і Моріса Пратера (кінооператор), разом вони найняли акторську трупу з місцевих дарувань. Акторка Кэндэс Хиллигос, що зіграла Мэри Генрі (головну героїню), до того знялася лише
Фільм починається з того, що Мэри Генрі на автомобілі несеться по безкрайніх просторах Канзаса. Гонка закінчується тим, що машина з жінкою падає з моста в ріку. Жінці вдається врятуватися, але неї продовжує переслідувати диявольське бачення. Нарешті вона знаходить роботу органістки в одній із церков Солт-Лейк-Сити, але примара продовжує з’являтися й там. Крім того, вона почуває настійну потребу відвідати якийсь старий, давно забутий карнавал
Скрутність у технічних засобах сприяє сюрреалістичної, схожої на сон атмосфері фільму. “Карнавал душ” снять як повна протилежність продукції школи кэмпа (мистецтво сполучення несмачного й смішного), створеної Эдом Вудом під девізом “Чим гірше, тим краще”. Харви усвідомить власні обмеження й блискуче використає те деяке, чим розташовує, не намагаючись досягти неможливого. Інакше кажучи, режисер, що володіє більше широкими можливостями, імовірно, не зміг би так сконцентруватися на виразних засобах, якими довелося обмежитися Харви. Подивитеся, як він висвітлює рівнину Юти. Йому вдалося використати декорації, які майже нічого не коштують. Подивитеся, як він створює похмуре царство тіней на американському Середньому Заході за допомогою одного тільки висвітлення й дешевого гриму, що відмінно підходить для додання зомбі сюрреалістичного виду, що навіває думки про “Трехгрошовой оперу” і відмінно доповнює створювану фільмом атмосферу. Крім того, режисер покористується з (можливо, перебільшеної) скутості, властивої акторам-аматорам і що дозволяє створити неприродний і холодний мир
Він також використає те, що я вважаю одним із самих потужних виразних засобів кіномистецтва – тишу. Ті епізоди, коли зникає звук, зняті блискуче, і цей прийом, імовірно, дійсно заощадив їм чимало грошей. Мені подобаються моменти, коли звучить тільки тиха органна музика, а ближче до кінця фільму – свист вітру під пірсом. Звук важких, глухих кроків, що переважає у звуковій доріжці фільму, навіває смертельний жах, здається підкресленим і дуже потойбічним
Знявши свій фільм, Херк Харви й Джон Клиффорд як ні в чому не бувало продовжували працювати на ту ж саму компанію промислових кінофільмів. По закінченні декількох років картина початку стиратися з пам’яті людей, але отут приспіла епоха відеокасет. Картина мала успіх і у відеопрокаті, і на телебаченні (особливо в Австралії). Її шанувальники організували цілий рух, що спонукало Кэндэс Хиллигос звернутися до пристарілого Херку Харви із проханням зняти продовження або зробити римейк. Римейк, випущений в 1998 році, дивитися не коштує. Але якщо ви бачили фільм “Шосте почуття”, те зрозумієте, як многим він зобов’язаний “Карнавалу душ”.
Схожі твори:
- Життя й смерть у Євгенію Онєгіні Із фрагментів поеми, що ставляться до всіх головних персонажів – Онєгіну, Тетяні, Ленскому й авторові, – неважко експлікувати зміст навіть у дискурсивно-раціональній формі. Він, зрозуміло, у тексті поетично ускладнений, будучи неуважний у різні стилістичні сфери: побутову, іронічну, високу й т. п. Але особливо збагачується поетичний зміст ремінісценціями, які подслаивают буттєве...
- Життя й героїчна смерть Олени Теліги Україну може врятувати новий тип українця, що вміє жити, творити і вмирати для своєї нації. О. Теліга Скільки в собі поєднала витончена і яскрава поезія Олени Теліги: мужність у боротьбі за Україну і жіночу ніжність, протест проти міщанства і вишуканість, ліричний артистизм і громадянську пристрасність! Це дивне рідкісне поєднання позначило...
- Перебороти смерть (за оповіданням О. Довженка “Воля до життя”) У моїх руках оповідання О. Довженка “Воля до життя”. Це невелике оповідання сколихнуло мою душу. Воно зовсім змінило мої погляди на людей. Я гадала, що жити легко і весело, і тільки тепер зрозуміла, як помилялась. Коли читала оповідання, я, сама того не помічаючи, порівнювала себе з Іваном Карналюком. Далеко мені...
- Ранок, що змінив життя (за оповіданням “Після балу”) Є у Льва Толстого твір “Після балу”. Події в ньому відбуваються в одному провінційному містечку. Студент університету, він же оповідач, Іван Васильович, на одному з губернаторських вечорів познайомився з вродливою дівчиною Варею і закохався в неї. Вона здавалась йому неземною істотою, і наш герой не міг нею намилуватись. Душа його...
- Розповідь про життя Нимидори після втечі Миколи Тяжко переживала вона розлуку, “йшла на панщину – плакала, йшла з панщини – так само плакала”. їй все здавалося, що Микола десь поблизу. Минуло десять років, і стара Джериха померла. Тим часом підросла дочка Любка і трохи розважала змучену працею і горем Нимидору. Письменник підкреслює, що її “ізсушила, ізв’ялила нужда,...
- Кохання, Життя і Смерть у романі Еміля Золя “Kap’єpa Ругонів” І Еміль Золя і його ругонівський цикл. (Інтродукція циклу – роман “Кар’єра Ругонів”. У ругонівський цикл входять романи про велику буржуазію: “Здобич”, “Дамське щастя”, “Гроші”, про міщанство – “Черево Парижа”, “Накип”.) ІІ Кохання, Життя і Смерть як найважливіші поняття людського життя у романі “Кар’єра Ругонів”. 1. Кохання як основа життя...
- Життя і смерть дрібного чиновника за повістю М. Гоголя “Шинель” Реалізм і романтизм у творчості М. Гоголя. Стиль М. Гоголя особливий, він полягає у поєднанні реального і романтичного, навіть містичного. У його повістях “Миргород”, “Вечори на хуторі біля Диканьки” ми бачимо яскраве, реалістичне зображення українського села, козацького життя і водночас – зображення містичних персонажів. Улюбленцями читачів стали відьма Солоха, Чорт,...
- Смерть героя (за твором О. С. Пушкіна “Легенда про смерть київського князя Олега”) Існує багато міфів і оповідей про легендарних героїв, які прославилися нечуваною силою та відвагою. І здебільшого їхня смерть була раптовою та безглуздою, а іноді навіть принизливою. Наприклад, Ахіллеса поцілили у п’ятку, Сосланові переїхали сталевим колесом коліна – це було єдине вразливе місце на його крицевому тілі, Проводир походу аргонавтів загинув...
- Смерть душі фізична смерть самого Доріана Грея Якщо до твору брати епіграф, то варто було б звернутися до рядків вірша відомого поета М. Заболоцького: Душа обязана трудиться И день и ночь, и день и ночь. Що таке груд? Це творення. І якщо душа трудиться, то вона себе удосконалює. Всі душевні якості людини знаходять собі застосування. Це і...
- Смерть героя (за твором “Легенда про смерть князя Олега”) Існує багато міфів і оповідей про легендарних героїв, які прославилися нечуваною силою та відвагою. І здебільшого їхня смерть була раптовою та безглуздою, а іноді навіть принизливою. Наприклад, Ахіллеса поцілили у п’ятку, Сосланові переїхали сталевим колесом коліна – це було єдине вразливе місце на його крицевому тілі, Проводир походу аргонавтів загинув...
- Переваги та недосконалості кінофільму “Ромео і Джульєтта” Режисер фільму – Франко Зеферелі. Юні герої належать до двох ворогуючих родів: Джульєтта – до роду Капулетті, Ромео – до роду Монтеккі. На балу Ромео знайомиться з Джульєттою й відразу в неї закохується. Тібальд, брат Джульєтти, вбиває Меркуціо, брата Ромео. Ромео мстить Тібальд за вбивство брата, борючись з ним і...
- “Висока честь: прийняти смерть за любий рідний край” (життя і творчість Миколи Вороного) Про життя видатного українського поета відомо небагато, адже він не залишив нам своїх спогадів, автобіографії. Збереглося лише декілька листів та 32 сторінки в учнівському зошиті, які Микола Вороний написав про себе на прохання О. І. Білецького. І та розповідь є чи не єдиним джерелом, з якого можна дізнатися про поета....
- Іван Васильович на балі й після балу ( по оповіданню Л. Н. Толстого “Після балу”) Іван Васильович – герой оповідання Л. Н. Толстого “Після балу” – типовий представитель свого часу, студент, обиватель, що коштує осторонь від більших справ, живущий скромно й нічим не відрізняється від інших. Разом з тим за цієї безликої фігурій коштує щось більше: через характер Івана Васильовича Толстой показує відносіння (яким воно...
- Іван Васильович на балі й після балу (по оповіданню “Після балу”) В образі Івана Васильовича – героя рассказа “Послу балу” – Л. Н. Толстой показав нам типової людини того часу, студента, можна сказати, обивателя, що коштує осторонь від більших справ, що живе скромно й нічим не відрізняється від інших зовні. Разом з тим за цією безликою фігурою коштує щось більше: через...
- Емпедокл – герой трагедії Ф. Гельдерліна “Смерть Емпедокла” Емпедокл Гельдерлін запозичив з легенди Діоген Лаертський, за якою історично існував древнеел-Лінський філософ V “Шв. до н. е. кинувся в кратер Етни, щоб “зміцнити поголоску, ніби він став богом”. Е. в трагедії кінчає з собою з інших мотивів, переживши мить тріумфу, побоюючись, що така мить, вища в його житті, більше...
- Л. Н. Толстой “Після балу” Полковник на балі й після балу Л. Н. Толстой “Після балу” Полковник на балі й після балу. В основі оповідання “Після балу” лежить дійсна подія, про яке Толстой довідався, коли студентом жив разом із братами в Казані. Його брат Сергій Миколайович полюбив дочку місцевого військового начальника Л. П. Корейша й збирався на ній женитися. Але після...
- Эмпедокл – герой трагедії Ф. Гельдерлина “Смерть Эмпедокла” Образ Гельдерлин запозичив з легенди Диогена Лаэртского, по якій історично існуючий древнеэл-линский філософ V в. до н. е. кинувся в кратер Етни, щоб “зміцнити поголоску, начебто він зробився богом”. Э. у трагедії кінчає із собою по інших мотивах, переживши мить тріумфу, побоюючись, що така мить, вище в його житті, більше...
- СМЕРТЬ МАТЕРІ ЮГОВИЧІВ – СЕРБСЬКА НАРОДНА БАЛАДА “СМЕРТЬ МАТЕРІ ЮГОВИЧІВ” СЕРБСЬКА НАРОДНА БАЛАДА “СМЕРТЬ МАТЕРІ ЮГОВИЧІВ” СМЕРТЬ МАТЕРІ ЮГОВИЧІВ Милий Боже, що за дивне диво! Ой зібралось військо на Косові, А в тім війську Юговичів дев’ять, А десятий Юг-Богдан поважний. Молить бога Юговичів мати, Щоб він дав їй очі соколині, Та ще й білі крила лебедині, Пролетіти на Косове рівне1...
- Особливості праці й життя кіномитців у романі Ю. Яновського “Майстер корабля” Іноді можна почути думку про те, що життя творчої людини – неважке і сповнене розваг. Справді, що таке творчий процес? Поняття це абстрактне й, мабуть, не вимагає великих зусиль: твори собі, коли прийде натхнення… І тільки самі митці знають, що за словом “натхнення” стоять довгі безсонні ночі, грунтовні знання, уміння...
- Світ у драмі “Життя – це сон” – П’ЄСА П. КАЛЬДЕРОНА “ЖИТТЯ ЦЕ СОН” ЯК УТІЛЕННЯ СВІТОГЛЯДНИХ І ХУДОЖНІХ ПРИНЦИПІВ БАРОКО ЛІТЕРАТУРА XVII СТОЛІТТЯ: МІЖ ВІДРОДЖЕННЯМ І ПРОСВІТНИЦТВОМ § 4. П’ЄСА П. КАЛЬДЕРОНА “ЖИТТЯ ЦЕ СОН” ЯК УТІЛЕННЯ СВІТОГЛЯДНИХ І ХУДОЖНІХ ПРИНЦИПІВ БАРОКО Світ у драмі “Життя – це сон” Світ, який постає у драмі, пройнятий відчуттям тривоги, загального неспокою. Вже на початку твору Росаура говорить Кларіну, що її гнітить невимовна...