Характери героїв оповідання А. П. Платонова “Юшка”
Особливістю оповідання А. П. Платонова “Юшка” можна назвати приголомшливу вірогідність описаної обстановки. У нас, читачів, немає приводу сумніватися в правдивості історії. Усе – і характери героїв, і сама ситуація – здаються цілком правдоподібними й дуже пізнаваними. Про характер людей, імена яких не називаються за рідкісним винятком, можна сказати дуже й дуже багато чого, незважаючи на те, що ми про їх дуже мало знаємося Відмітні якості цих людей – жорстокість і байдужість. Тим часом письменник ні про одну людину не говорить
Вони живуть своїм звичним життям, працюють, ростять дітей. Не роблять нічого поганого, не переступають закони, не порушують неписаних правил поводження Чому ж цим людям так досаждає нещасний старий Юшка? Адже він безпомічний і беззахисний, у ньому немає ні краплі зла. Він відкритий, як на долоні, його душі далека ненависть, заздрість, злість… Показником відносини навколишнього світу до Юшки є діти Здавалося б, у дитячій душі не повинне бути злості й заздрості.
Але Платонов малює дітей зовсім іншими. Ці діти вже засвоїли всі
Платонов не описує для нас якоїсь конкретної дитини, ми бачимо юрбу дітей, злісну й жорстоку. Ми довідаємося, що “самі діти починали серчать на Юшку. Їм було нудно й недобре грати, якщо Юшка завжди мовчить, не лякає їх і не женеться за ними. І вони ще сильніше штовхали старого й кричали вкруг його, щоб він відгукнувся їм злом і розвеселив їх. Тоді б вони відбігли від нього й злякано, у радості знову дражнили б його видали й кликали до себе, тікаючи потім ховатися в сутінок вечора, у покрову будинків, у зарості садів і городів”.
Діти вважають гарною розвагою знущатися зі старого. Дитячі душі вже порядком озлобилися, діти вже зрозуміли, що в цьому світі є сильні й слабкі. І доля слабких – терпіти мучення й знущання від сильних. У порівнянні з іншими дорослими діти слабкі, але в порівнянні з Юшкою вони почувають свою перевагу. Але не в характері Юшки було ображатися.
Старий дивно терплячий і смиренний. Він бачить у людях тільки гарне, не розуміє щирих мотивів поводження навколишніх Юшка говорив дітям: “Чого ви, рідні мої, чого ви, маленькі!.. Ви, мабуть, любите мене!.. Отчого я вам усім потрібний?..” А діти “радувалися тому, що з ним можна все робити, що хочеш, а він їм нічого не робить Юшка теж радувався.
Він знав, отчого діти сміються над ним і мучать його. Він вірив, що діти люблять його, що він потрібний їм, тільки вони не вміють любити людини й не знають, що робити для любові, і тому терзають його”. В оповіданні дуже мало сказано про дорослих людей, що оточують Юшку Однак безликі образи перехожих складаються в один, що лякає своєю жорстокістю, що здається нам огидним. “Дорослі люди похилого віку, зустрівши Юшку на вулиці, теж іноді кривдили його. У дорослих людей бувало зле горе або образа, або вони були п’яними, тоді серце їх наповнювалося лютою люттю.
“…Доросла людина переконувалася, що Юшка у всім винуватий, і відразу бив його. Від лагідності Юшки доросла людина приходила в ожесточенье й бив його більше, ніж хотів спочатку, і в цьому злі забував на час своє горе”. Чим же так досаждав нещасний старий навколишньої? Тим чи, що він був на них так несхожий?
Або тим, що він був так беззахисний? Старого називають “блажним”, над ним знущаються, його б’ють Тим часом у душі Юшки набагато більше тепла й добра, чим у всіх навколишніх. Про це ми довідаємося у фіналі оповідання, коли стає ясно, що нещасний бідняк допомагав сироті, дав їй можливість вивчитися, одержати утворення.
Характер цієї дівчини викликають повага й замилування. Вона вигідно відрізняється від всіх навколишніх. Дівчина не просто добра, вона надзвичайно безкорислива Вона готова жертвувати собою для того, щоб хоч небагато полегшити страждання нещасних хворих.
Чи заслуговують люди такої жертви? Вона про це не думає. Для неї важливо віддавати себе без залишку, нічого не залишаючи замість. Стає щиро жаль, що дівчина приїхала в місто тільки після смерті Юшки. Адже вона могла б хоч небагато скрасити його безпросвітне існування.
Юшка був зовсім самотній Хоча нещасним він себе не вважав, Він умів бачити красу навколишнього світу: “Пішовши далеко, де було зовсім безлюдно, Юшка не приховував більше своєї любові до живих істот. Він відмінювався до землі й цілував квіти, намагаючись не дихати на них, щоб вони не зіпсувалися від його подиху, він гладив кору на деревах і піднімав зі стежки метеликів і жуків, які впали намертво, і довго вдивлявся в їхні обличчя, почуваючи себе без них осиротілої. Але живі птахи співали в небі, бабки, жуки й роботящі коники видавали в траві веселі звуки, і тому на душі в Юшки було легко, у груди його входило солодке повітря квітів, що пахнуть вологою й сонячним світлом”. У цьому відмінність Юшки від всіх людей, що жили в його містечку. Юшка повна добра й світла, а навколишні загрузли в жорстокості, злості й ненависті
Схожі твори:
- Оповідання А. П. Платонова “Юшка”. Тема любові й ненависті навколишнього героя людей Коротке оповідання Платонова залишає почуття гіркоти. Поневоле разочаровиваешься в людях, яких зображує автор. Здається, що в місті, де живе Юшка, немає жодного чималої й шляхетної людини, усе перетворилися в тупій і небезпечній тваринах. Моральна й духовна деградація, про яку говорить автор, приводить до появи подібних монстрів. На Русі завжди почитали...
- Переказ і коротка характеристика добутку Юшка Платонова А. П План переказу 1. Хто такий Юшка. Його портрет. 2. Відношення дітей до Юшки. 3. Злість дорослих побачивши Юшки. 4. Розмова Юшки з дочкою хазяїна кузні Дашей. 5. Щорічна відпустка Юшки. 6. Смерть цієї людини. 7. У містечко приїжджає дівчина й запитує Юхима Дмитровича. 8. Вона залишається в місті й всьому...
- Юшка Платонова А. П “Давно, у стародавній час, жив у нас на вулиці старий на вид людин. Він працював у кузні при великій московській дорозі… підручним помічником у головного коваля…” Підсліпуватий і слабосильний, він носив воду, вугілля, роздмухував хутра – словом, куди пошлють. Кликали його Юхимом, але люди називали його Юшкою. Жив він на...
- Переказ змісту повісті Платонова “Юшка” Давно, в старовинне час, Жив на одній вулиці старий на вигляд людина. Він працював у кузні при великій московської дорозі підручним помічником у головного коваля: носив у кузню воду, пісок і вугілля, роздував горно, тримав гаряче залізо на ковадлі і робив всяку іншу роботу. Звали його Юхимом, але всі люди...
- Усвідомлення необхідності жалю й поваги до людини в оповіданні А. П. Платонова “Юшка” Оповідання А. П. Платонова “Юшка” необхідно читати кілька разів, щоб краще зрозуміти щирий зміст добутку. На перший погляд тут мова йде про людину, про яке можна сказати, що він “не від миру цього”. Дійсно, Юшка не схожа на всіх навколишнім. Його разюча несхожість на інші не має пояснення. Юшка таким,...
- Рассказ о добром человеке… (А. Платонов. “Юшка”) Основное чтение произведений писателя А. П. Платонова, я думаю, у меня впереди. Но мне и сейчас интересны его рассказы, нравится его “слово”, привлекают мир и поступки его героев. Герой А. Платонова – человек, как любил говорить сам автор, гуманного сердца, в чем и “заключается все человеческое богатство”. Убедил меня в...
- Переказ оповідання Невідома квітка Платонова А. П План переказу 1. На безжиттєвому пустирі розцвітає незвичайна квітка. 2. Дівчинка Даша знайомиться з ним і показує його іншим дітям. 3. Діти вдобрюють землю пустиря, і на наступний рік він стає чудово гарним. Нова невідома квітка тягнеться до Даше. Переказ На пустирі самотньо ріс маленьку квітку Пустир був зовсім безжиттєвим...
- Роман Л. Толстого “Анна Кареніна”. Образи-характери твору: пластичність змалювання і психологічна глибина. “Діалектика душі” толстовських героїв СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА 10 КЛАС РІВЕНЬ СТАНДАРТУ АВТОРСЬКІ УРОКИ ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ УРОК № 16 Тема. Роман Л. Толстого “Анна Кареніна”. Образи-характери твору: пластичність змалювання і психологічна глибина. “Діалектика душі” толстовських героїв Мета: допомогти учням зрозуміти образи роману, психологічну глибину їх зображення; розвивати навички аналізу образів твору, виразного читання, психологічного...
- ЮШКА – АНДРЕЙ ПЛАТОНОВ (1899-1951) – УРОКИ ДОБРОТЫ УРОКИ ДОБРОТЫ АНДРЕЙ ПЛАТОНОВ (1899-1951) ЮШКА Давно, в старинное время, жил у нас на улице старый на вид человек. Он работал в кузнице при большой московской дороге: он работал подручным помощником у главного кузнеца, потому что он плохо видел глазами и в руках у него мало было силы. Он носил...
- Особливості народного характеру в прозі А. П. Платонова. Сила жіночого характеру в оповіданні А. П. Платонова “Піщана вчителька” 1. Творчість Платонова. 2. Особливості народного характеру. 3. Сила жіночого характеру в оповіданні “Піщана вчителька”. Творчість Платонова є одним із самих значних явищ у літературі XX століття Перший етап творчості пов’язана із пролеткультом. Основною темою творчості Платонова була ідея перебудови за допомогою техніки. Велике значення мають публікації про народно-господарські проблеми,...
- Внутрішній світ героїв оповідання “Зав’язь’ Г. Тютюнника Коли зав’язуються перші паростки кохання, то людина повністю змінює своє життя, їй здається, що до цього моменту вона навіть і не жила, а існувала дуже далеко від справжнього, вируючого життя. Людина намагається бути ближче до предмету свого кохання, хоче бачити його щодня, щогодини, щохвилини. І зовсім неважливо, де знаходиться предмет...
- Мої роздуми над поведінкою героїв оповідання Є. Гуцала “Хто ти?” Такого смутку та журби від прочитаного я не відчував уже давно. Біль та печаль пронизують оповідання Євгена Гуцала “Хто ти?” А дійсно, Людино, хто ти? Може, ти та необачна мати, яка, народивши доньку, відцуралася від рідної кровиночки заради свого химерного щастя? Все життя жінка старалась впіймати пташку щастя, особистого, лише...
- Чи можна назвати стосунки героїв оповідання А. Чехова “Дама з собачкою” звичайним курортним романом? Твори А. П. Чехова є вагомим здобутком світової культури, їх читання викликає глибокі роздуми про життя, про призначення людини на землі. У багатьох своїх творах Чехов обстоював свої переконання про необхідність культури людини, моральної чистоти, справедливості, порядності. Проблема щастя людини теж хвилювала письменника. Що стоїть на заваді щастю, чому люди...
- Жіночі долі й характери в п’єсі А. Н. Островського “Гроза” 1. Особливості творчості Островського. 2. Образ Кабанихи в п’єсі “Гроза”. 3. Варвара, дочка Кабанихи. 4. Катерина, невістка Кабанихи. Кілька десятків п’єс написав А. Н. Островський за своє життя, і у всіх цих добутках, як у дзеркалі, відбилися ті або інші сторони життя, сучасної авторові. Але тільки чи про свій час...
- Конфлікт і характери в п’єсі А. Н. Островського “Безприданниця” 1. Розрахунок і почуття, їхня роль у розвитку сюжету. 2. Образ і доля Лариси Огудаловой. 3. Представники ділового миру в п’єсі. 4. Драма защемленого самолюбства: Юлій Карандишев. У п’єсі “Безприданниця” А. Н. Островський наочно продемонстрував, що головною рушійною силою в суспільстві є гроші. Саме вони дають людині можливість керувати іншими,...
- Характери й долі людей у добутку А. Н. Рибакова “Діти Арбата” 1. Основна ідея й головні герої роману. 2. Молодь сталінської епохи. 3. Сашко Панкратов – герой свого часу. 4. Актуальність роману Рибакова в наші дні. Роман “Діти Арбата” був створений автором у часи застою. Даний добуток є автобіографічним, у долі головного героя – Сашка Панкратова – багато чорт, властивому самому...
- Софія й Ліза: два характери й дві долі Розважливому прагматизму Софії протипоставлені щирість і щиросердечна відкритість Лізи. Два характери й дві різних долі, у яких як би дві епохи: стар, патріархальна, і нова, де не треба торгувати почуттями. Софія, дивлячись на свою подругу Наталю Дмитрівну, підготовляє, “дресирує” майбутнього чоловіка – Молчалина. Це ринок, де молода жінка – товар,...
- Два брати – два характери, дві долі (за драмою Шіллера Розбійники) Творчість німецького письменника Фрідріха Шіллера в концентрованій формі відобразило протест всієї передової молоді того часу проти духовного гніту і політичної тиранії. Першим і одним з найбільш яскравих його творів стала драма Розбійники, в якій автор покинув рішучий виклик тиранії. Ця думка підкреслена вже в епіграфі, який в перекладі з латинської...
- Чеховські характери і ситуації у творах пісменников Просвітництва і якому протистояла богошукаюча частина російських класиків: “Русская классическая литература противостояла такому самовозвеличению ума достаточно последовательно, хотя и не все избежали рассудочного соблазна. Рассудок слишком ограничен, чтобы положиться на него. Вера выше разума и не может поверяться логическими расчетами. Таков тот духовний итог, к которому, приняв помощь Всевышнего, пришел...
- Аналіз оповідань Шукшина зі збірника “Характери” У всіх випадках такого занадто “проникливого” (а насправді сугубо довільного) прочитання, я думаю, проявляється одна характерна й досить стійка наша літературно-критична звичка – виходити у визначенні ідеї розглянутого добутку не з об’єктивно, що наличествует задуму, письменника, а з якої-небудь апріорно постулируемой схеми, що ми потім і прагнемо підтвердити вибірковим аналізом....