Вільгельм Мейстер – герой романів Гете “Театральне покликання Вільгельма Мейстера”
Прізвище героя походить від нім. “Der Meister” – майстер, творець. Образ В. М. дуже важливий у творчості Гете: історія героя повинна була стати прикладом становлення особистості, зразком вибору життєвого шляху. Від роману до роману особистість В. М. зазнає змін, хоча деякі риси характеру залишаються незмінними: інтерес до життя, доброта, уміння поводитися з людьми, чесність і безпосередність, любов до мистецтва. Образ В. М. пов’язаний з двома жанрами європейської романістики XVIII “Шв. – “Романом подорожі” і “романом виховання”.
Герой
Члени товариства спостерігають за В. М. і, бачивши його непересічність, прагнуть звернути юнака на шлях служіння людям. Набути себе В. М. допомагає зустрінута випадково невідома дівчина – “прекрасна душа” Наталя, з якою той пов’язує свою долю. Нові фарби образу додає історія загадкового арфіста і його дочки Міньйон, чарівної й талановитої дівчинки, зворушливою дитячою любов’ю люблячої В. М., який в свою чергу чуйно і дбайливо відноситься до своєї маленької подружці. В історії відносин В. М. з акторами, Арфіст, Міньйон його образ набуває схожість з персонажами романтичної літератури. Підсумком життєвих шукань В. М. стає прилучення до “Педагогічної провінції”, більш таємничому й масштабного об’єднання, ніж “Суспільство вежі”. В. М. вирішує стати хірургом, врачева-телем людей.
Утопічною картиною набуття мети завершується історія В. М., який погодився на зречення від суєтності життя заради служіння людям, заради допомоги кожній окремій людині. У фіналі герой усвідомлює також, що немає сенсу прагнути до нескінченного – мета повинна бути знайдена на землі, серед людей.
Цикл романів Гете і образ В. М. по-різному оцінювалися в різні епохи. Філософ Ф. Шлегель вважав, що в герої виявилися “найбільші тенденції епохи”. У 40-ті роки XIX століття на хвилі антігетевскіх настроїв фігуру В. М. розцінили як слабку копію персонажів Руссо. Філологічна думка XX століття бачить в образі В. М. цілком реалістічес кий портрет людини XVIII століття, яка прагне знайти своє місце у світі.
Схожі твори:
- Телль Вільгельм характеристика образа Теллья Вільгельма Телль Вільгельм привернув увагу Шиллера по підказці Гете, улітку 1797 р. совершавшего подорож у Швейцарію й місця, що відвідало, пов’язані з її народним героєм. Митецький стрілець Т., що простромлює за наказом тирана Геслера яблуко, покладене на голову своєму синові Вальтерові, – фольклорний образ, що має ходіння в легендах багатьох народів...
- Образ Вільгельма Телля в драми Ф. Шиллера “Вільгельм Телль” “…Ні, для моїх високих ідеалів століття поки не дозріло. Я – громадянин тих сторіч, що прийдуть…”, – написав колись великий німецький поет Ф. Шиллер. Фрідріх Шиллер значить для німців так само багато, як Пушкін для росіян чи Шевченко для українців. Він – автор твору, який Європа сьогодні обрала своїм Иммом....
- Герой трагедії И. В. Гете “Эгмонт” Звертання письменника до історії нідерландської революції XVI в. викликано сплеском антифеодальних настроїв у Німеччині. (Тоді ж Ф. Шиллер складає есе ” Історія відпадання Нідерландів від іспанського панування”.) У своїй більш ніж десятилітній роботі над п’єсою Гете користувався історичними працями єзуїта Жнив і голландського історика Эмануила ван Матерна. У п’єсі показаний...
- Вільгельм Телль – герой драми Ф. Шіллера “Вільгельм Телль” При створенні образу В. Т. автор використовував швейцарську сагу про майстерному стрілкою з лука. З В. Т. пов’язаний переказ про звільнення швейцарських кантонів від австрійського гніту. До образу В. Т. зверталися поети і драматурги не тільки в Німеччині, особливо посилився інтерес до цього легендарному персонажу в роки Французької революції. В....
- Гец фон Берліхінген герой драми Гете “Гец фон Берліхінген, лицар із залізною рукою” Історичним прототипом Г. став жив у XV-XVI “Шв. лицар Гец фон Берліхінген. Він залишив докладний опис свого життя, матеріалами якого і скористався Гете, що ознайомився з ними ще в роки свого студентства в Страсбурзі. Історичний Г. брав участь у чварах між імператорським швабським союзом і баварськими пфальцграфа (1504-1505). У битві...
- Герой драми Гете “Торквато Тассо” Історичний прототип – італійський поет Торквато Тассо (1544-1595). Образ Тассо продовжує у Творчості Гете лінію, пов’язану з долею неабиякої поетичної особистості в суспільстві, – тема, що бере початок у романі “Страждання молодого Вертера”. Почасти в колізії драми відбилися відносини самого Гете й герцога Саксен-Веймарского Август^-Августа-карла-августа, що протестував проти задуму письменника...
- Герой романів Ж. Верна У першому романі оповідання ведеться від імені французького натураліста професори Аронакса, що став учасником морської експедиції, організованої урядом Сполучених Штатів для піймання або знищення невідомої істоти гігантських розмірів, що бачили в різних широтах світового океану, зустріч із яким для деяких кораблів виявлялася згубною. Волею обставин професор розкриває таємницю, що схвилювала...
- Герой серії романів Д. Голсуорсі “Сага про Форсайтах” Сомс Форсайт представник численної, процвітаючої, респектабельної сім’ї Форсайтов, цієї опори Англії, у чому вони незмінно переконані й що в сутності правда, тому що саме Форсайти (якщо розуміти їх як якийсь узагальнений образ) з їхнім почуттям власності, чіпкістю й життєвою стійкістю забезпечили процвітання країни часів королеви Вікторії До англійських видань “Саги”...
- Остап Бендер – герой романів (дилогії) І. А. Ільфа та Є. П. Петрова Остап Бендер – герой романів (дилогії) І. А. Ільфа та Є. П. Петрова “Дванадцять стільців” (1927-1928) і “Золоте теля” (1930-1931). “Молода людина років двадцяти восьми” у першому романі і трохи старше тридцяти у другому, “син турецько-підданого”, як він себе атестує, прозваний “великим комбінатором” за дві свої авантюрні комбінації, складові сюжет...
- Герой романів дилогії И. А. Ильфа й Е. П. Петрова “Парубків років двадцяти восьми” у першому романі й ледве старше тридцяти в другому, “син турецко-подданного”, як він себе атестує, прозваний “великим комбінатором” за дві свої авантюрні комбінації, що становлять сюжет дилогії, одна йз яких була пов’язана з пошуками діамантів мадам Пєтуховій, що зашитих у стільцях сімейного гарнітура, а інша мала...
- Эркюль Пуаро герой романів Агати Кристи Для Эркюля Пуаро часу немов би немає. Він вічний. При тім, що безумовно сприймається новими поколіннями персонажів романів А. Кристи як ровесник динозаврів, та й сам почасти усвідомлює всю міру своєї старомодності. Його портрет дається звичайно за допомогою декількох деталей: ріст 5 футів 4 дюйми, голова яйцем. Завжди ретельно одягнений...
- Вільгельм Баскервильский – герой роману Умберто Еко “Ім’я троянди” Вільгельм Баскервильский Провідник вчення францисканця Роджера Бекона (1214-1292), що надавав величезне значення тлумачення зовнішніх явищ світу, і одночасно – англійського теолога Вільгельма Оккама (1285-1349), який розробив теорію знаків. На думку автора роману, “тільки від Бекона до Оккама, в цей єдиний період, знаки використовувалися для вивчення інді-відуалій”, на чому, власне, і...
- Чому Вільгельм Телль – народний герой? “…Ні, для моїх високих ідеалів століття поки не дозріло. Я – громадянин тих сторіч, що прийдуть…”, – написав колись великий німецький поет Ф. Шіллер. Фрідріх Шіллер значить для німців так само багато, як Пушкін для росіян чи Шевченко для українців. Він – автор твору, який Європа сьогодні обрата своїм гімном....
- Гете і Просвітництво І. Що таке Просвітництво? (Просвітництво не є літературним напрямом, це ідеологія епохи кризи феодалізму. Просвітництво складається протягом XVІІІ століття спочатку в Англії, потім у Франції, а в другій половині століття Просвітництво охоплює Німеччину, Італію, Польщу, Росію. Просвітники піддавали критиці нерівність, духовну ницість можновладців, продажність суддівства й інші прояви несправедливості. Вони...
- Фарби ночі (Алкман “Сплять усі верховини гірські…”, Й. В. Гете “Нічна пісня мандрівника”, М. Лєрмонтов “Із Гете”) Фарби ночі (Алкман “Сплять усі верховини гірські…”, Й. В. Гете “Нічна пісня мандрівника”, М. Лєрмонтов “Із Гете”) Ніч – найзагадковіший час доби. У середньовіччі вважали, що саме вночі прокидаються привиди, перевертні, темні духи, чорні феї. Вночі люди боялись виходити надвір, тому що на небі немає давнього їх захисника – Сонця....
- Аналіз поетики: “Сплять всі вершини гірські…” Гете і Лермонтов “З Гете” Ніч – Найзагадковіше час. У середньовіччі вважали, що саме вночі прокидаються примари, перевертні, темні духи, чорні феї. Вночі люди боялися виходити на двір, так як на небі немає давнього їх захисника – Сонця. Але були в ночі і прихильники. Багато творчих людей могли працювати тільки вночі, коли їм ніхто і...
- Давньогрецький театр: театральне мистецтво як синтез мистецтв “Драма” погрецькому означає “перебіг дій”, але найбільше здивує сьогоднішнього читача фактична відсутність дії у грецькій трагедії. Заледве намітившись у діалозі, вона, здається, навмисне гальмується просторим монологом або стилістично ускладненою піснею хору. І справді, античний автор зовсім не дбав про те, щоб на оркестрі зображувати саме дію (навіть убивство не виставляється...
- Коротка біографія Гете И. В Народився у вільному місті Франкфурте-на-Майне в сім’ї заможного юриста. У шістнадцять років став студентом Лейпцігського університету. Утворення завершив у Страсбурзі, де одержав звання доктора права. У двадцять чотири роки Гете створив драму “Гец фон Берлихинген”. У ній він зобразив заколотного лицаря XVI століття, що бореться за справедливість. Світову славу приніс...
- Філософська глибина великого утвору Гете “Фауст” Філософську глибину великого утвору Гете, як ми знаємо, оцінили такі видатні мислителі епохи Гете, як Шеллинг і Гегель. Але вони обмежилися короткими судженнями загального характеру. Тим часом широкі кола читачів відчули, що “Фауст” вимагає роз’яснень як у цілому, так і вчастностях. Ще до появи закінчення стали виходити книги, що містять...
- “Сплять усі верховини гірські…” Гете і Лєрмонтов “Із Гете” Ніч – найзагадковіший час доби. У середньовіччі вважали, що саме вночі прокидаються привиди, перевертні, темні духи, чорні феї. Вночі люди боялись виходити надвір, тому що на небі немає давнього їх захисника – Сонця. Але були в ночі і прихильники. Багато творчих людей могли працювати тільки вночі, коли їм ніхто і...