УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. БЕРЕЖІТЬ ПРИРОДУ, ДІТИ

Мета: розширити читацькі інтереси школярів, ознайомлюючи їх з творами про природу; розвивати вміння уважно слухати – розуміти читання вчителя та навички правильного свідомого читання; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов і бережливе ставлення до природи, чуйність і доброту.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Прочитайте записану на дошці тему уроку. Перед вами – “павутинка” зі складів. Поєднуючи їх, прочитайте слова, що стануть

темою нашого уроку.

Бе жіть ро ді

Ре при ду, ти!

(Бережіть природу, діти!)

– Як ви розумієте ці слова?

Шановні друзі! Сьогоднішня наша зустріч носить пізнавальний характер. Ми будемо читати твори про природу. І, сподіваюсь, ще більше переконаємось, що ми природі не сусіди, ми – часточка природи, і від знань про неї і бережливого ставлення до неї залежить і наше щасливе життя, майбутнє всієї нашої планети Земля.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧИТАЦЬКОГО ДОСВІДУ ШКОЛЯРІВ

Робота з виставкою книжок

– Чи відповідають темі представлені на виставці книжки?

– Книжки яких авторів представлені

на виставці?

– Твори яких авторів ви вже читали?

– Які назви мають книжки? (За завданням учителя учні вчаться самостійно визначати зовнішні показники змісту кожної книжки (заголовок, автор, ілюстрації), вибирати потрібну книжку за окресленими показниками, співвідносити їх і на основі цього робити загальний висновок про тематику, зміст, характер, кількість уміщених у книжці творів. Така діяльність сприяє швидшому входженню дитини в текст, який вона буде читати самостійно.)

IV. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ ТВОРІВ ЗА ТЕМОЮ

1. Вірш Петра Сотниченка “Вмійте природу любити”

– До чого нас закликає автор?

– Що кожен з вас може зробити для збереження природи?

2. Вірш Лідії Компанієць “Бідолаха”

– Чому вірш має таку назву?

– Прочитайте, як дівчинка звертається до маленької пташки. З якою інтонацією ми будемо читати ці слова?

– Доведіть, що герой вірша любить і береже природу.

– Давайте разом спробуємо розгадати анаграми.

РОВОНА

ЦЯНИСИ

ГОБЕЦЬРО

РОКАСО

ТЕЛДЯ

ТІЛАСВКА

(ворона)

(синиця)

(горобець)

(сорока)

(дятел)

(ластівка)

– Яка пташка “зайва” в цьому рядочку? Чому?

3. Гра “Склади прислів’я”

На картках написані слова, з яких, розставивши їх у певному порядку, діти мають скласти прислів’я і прочитати його.

Багато Де там немає пташок, комашок.

(Де багато пташок – там немає комашок.)

4. Вірш Надії Красоткіної “Бережімо”

1) Словесне малювання картин, які викликав цей вірш.

2) Робота над виразністю читання.

Фізкультхвилинка

V. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО ТВОРУ – П’ЄСИ-КАЗКИ АНАТОЛІЯ ДАВИДОВА “ЛІСОВИЙ НАРОДЕЦЬ”

1. Словникова робота

Хащі – густий, непрохідний ліс.

Сопілочка – український народний духовий музичний інструмент з дерева або очерету, що має форму порожнистої трубочки з отворами.

Юннати – юні дослідники природи.

Розпач – почуття безнадії, відчай.

2. Читання та обговорення п’єси-казки

– Хто з персонажів вам сподобався? Чому?

– Як звали казкового хлопчика-лісовичка? Хто його помічники?

– Знайдіть опис лісових помічників. За допомогою чого він збирає своїх помічників?

– Хто прийшов у гості до лісовичка?

– Яку обіцянку дали юннати Озивайку?

– Що цікавого зі світу природи розповів автор?

3. Читання п’єси-казки за особами

Визначення головної думки

– Чого вчить нас казка? Чому потрібно берегти природу?

4. Робота в групі. Гра “Установи порядок подій”

– Петько Чебрець привів юннатів.

– Будемо дбайливо охороняти ліс.

– Давненько не збирав я своїх помічників.

5. Інсценізація зустрічі хлопчика з юннатами

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Які твори про природу, про красу і дбайливе ставлення до природи вам найбільше сподобалися? Хто їх автори? Яка основна думка об’єднує ці твори?

– Любов до природи виявляється не тільки в красивих словах, але й у красивих учинках. Чи замислювалися ви над цим раніше? (Відповіді учнів.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

– Наступний урок позакласного читання проведемо за темою “Рідна мати моя…”.

Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.50 out of 5)

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. БЕРЕЖІТЬ ПРИРОДУ, ДІТИ