Твір аналіз оповідання А. П. Чехова “Людина у футлярі”
Представляючи Бєлікова, я бачу людину, заточеного в невелику темну коробочку. Людина у футлярі… Це незвичайне словосполучення дуже точно розкриває суть людини. Але найбільше вражає те, що людина не намагається змінити щось у своєму житті, йому зручно і спокійно за стінами своєї “коробки”, адже саме так вона не бачить жахливого світу, де так багато проблем, де люди страждають, а зустрічаючись з неприємностями, повинні бути вкрай рішучими. Антон Павлович описує нам людини, що відмовляється від цього світу, адже його влаштовує його власний,
Справжнє завжди викликало в ньому огиду, а ось минуле він звеличував.
Його немислима обережність, незрозумілі думки чинять тиск на оточуючих, намагаючись залучити в свій чохол. Герой проти будь-яких нововведень, він весь час боїться, як би так не вийшло, що начальство дізнається! “Чорний футляр” оволодіває нею повністю, пригнічуючи всі позитивні емоції і будь-якого роду розваги.
Бєліков розуміє, що в силу своєї роботи, він зобов’язаний бути в добрих стосунках зі своїми колегами, він намагається стати доброзичливим. Але якими способами? На його думку, прийшовши в гості, і присівши де-небудь далеко від всіх, він вже є їх товаришем. Але його все одно не любили і намагалися уникати. Не дивлячись ні на що, навіть в таких людях виникають почуття, Бєліков закохується в Варвару Саввишна Коваленко. Але, на жаль, він як завжди “ховає голову в пісок”, вважаючи, що все потрібно як слід обміркувати. “Варвара Саввишна мені подобається… і я знаю, одружитися необхідно кожній людині, але… все це, знаєте, вийшло якось раптом… Треба подумати”.
І навіть весілля у нього має бути за особливими правилами, тому що “одружишся, а потім, чого доброго, потрапиш в яку-небудь історію”. Кожне відповідально рішення Бєлікову дається неймовірно складно, а поки він зосереджується на проблемі, авось і вона сама пропаде. Але при всьому при цьому він дуже чутливий і вразливий, можливо, саме тому він так осторожничает. Згадаймо момент, коли Варя побачила його падіння на сходах. Він відчуває невимовне, це схоже на пробоїну у футлярі, що рівноцінно для нього погибелі.
Але ось головний герой помер і створюється таке враження, що саме для цього призначалася все його життя.
“Тепер, коли він лежав у труні, вираз у нього було лагідне, приємне, навіть веселе, ніби він був радий, що, нарешті, його поклали у футляр, з якого він вже ніколи не вийде”.
Але Бєліков ж не єдиний така людина, на світі ще безліч людей, що затягнув себе в рамки подібних футлярів. Що ж чекає таких людей в кінці життєвого шляху? Проживши чимало років і старою, хочеться зрозуміти, що роки життя не пройшли даром, що тебе оточують люблячі люди. До чого ж приходять люди, що проживають футлярних способом життя? На мою думку, їх єдиний вихід – це самотність, адже багато хто не хоче втручатися в життя людей, ув’язнених у чохол. А самотність – це найстрашніше для будь-якого, навіть перебуває у футлярі людини.
Твір на тему: Твір аналіз оповідання А. П. Чехова “Людина у футлярі”
Схожі твори:
- “Об’єкт сатиричного змалювання в оповіданні Антона Чехова “Людина у футлярі” Незважаючи на простоту історії, викладеної в оповіданні Антона Чехова “Людина у футлярі” , об’єкт сатиричного опису там не такий очевидний, як він здається з самого початку. Все трохи складніше, адже Антон Чехов описує не одного лише замкнутого і закомплексованого Бєлікова, але і все те міське суспільство, в якому він жив....
- Світовідчування “Людини у футлярі” (По оповіданнях Чехова “Ионыч”, “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) Світовідчування “Людини у футлярі” (По оповіданнях Чехова “Ионыч”, “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”). Докторові Старцеву з оповідання “Ионыч” претит вульгарне, бездуховне існування мешканців містечка С., але він проте погоджується жити за їхніми законами: він регулярно навідується а клуб, хоча там йому зовсім не цікаво, відвідує “саму утвореному й талановиту”...
- “Його ворогом була вульгарність” (по розповідях А. П. Чехова “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) Всі оповідання Чехова викликають у читача глибокий емоційний відгук, адже кожен твір списано з натури. Одним із властивостей людського життя, на превеликий жаль, є величезна, всепоглинаюча вульгарність. Ця вульгарність не дає людині спокійно існувати, вона тисне на неї, щоб робити все його життя нещасної і убогою. Чехов констатує, що при...
- Чим небезпечні Бєликови? (За оповіданням А. П. Чехова “Людина у футлярі”) Тепла погода. Ясний, радісний, хоча і не сонячний день. Дивна особа у темному теплому пальті на ваті, у темних окулярах, у калошах, з парасолькою в чохлі, сідає на візника і наказує підняти верх. Здивований візник намагається щось перепитати, але раптом розуміє, що питання задавати даремно: вуха його пасажира закладені ватою....
- Авторська позиція в оповіданні А. П. Чехова “Людина у футлярі” У 80-х роках, коли Чехов писав свої розповіді, казенщини в людських відносинах проникла у всі шари суспільства і головним правилом стало механічне, бездушне виконання запропонованих правил і норм. Повсякденна вульгарність, сірість і бруд калічать людські душі, позбавляють людину божественної іскри, безпосередності і готовності сприймати життя у найрізноманітніших формах. Проти цього...
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Людяна у футлярі” Всією своєю творчістю А. П. Чехов хотів пробудити в людях бажання “берегти в собі людину”. Автор вів читача через зрозуміле і близьке для нього до узагальнюючого висновку про всю систему життя, пробуджуючи суспільну громадянську Свідомість. Бєлікову, героєві оповідання “Людина в футлярі”, притаманне прагнення до мертвої форми – все заточити у...
- Визначте художні особливості оповідань А. Чехова: “Людина в футлярі”, “Агрус”, “Про любов”, “Іонич”. Розкрийте роль символічної деталі, психологічного підтексту, відкритого фіналу Визначте художні особливості оповідань А. Чехова: “Людина в футлярі”, “Агрус”, “Про любов”, “Іонич”. Розкрийте роль символічної деталі, психологічного підтексту, відкритого фіналу. .Світ нудних людей… (У пізніх творах Чехов змальовує світ нудних людей, припускаючи гротескне перебільшення, оскільки метою його є не змалювання з натури, а художнє узагальнення, осмислення життя. Це особливо...
- Антон Павлович Чехов – Людина у футлярі Кінець XIX ст. Сільська місцевість в Росії. Село Мироносицькій. Ветеринарний лікар Іван Іванович Чімша-Гімалайський і вчитель гімназії Буркин, проохотівшісь весь день, розташовуються на нічліг у сараї старости. Буркин розповідає Іван Іванович історію вчителя грецької мови Бєлікова, з яким вони викладали в одній гімназії. Бєліков був відомий тим, що “навіть в...
- “Маленька трилогія” (за розповідями “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) У дев’яності роки в житті країни відбуваються важливі зміни. Глуха реакція змінюється громадським пожвавленням та підйомом. У ці роки з особливою наполегливістю, на різних індивідуальних долях, письменник вирішує проблему байдужості, футляра. Його оповідання й повісті – свого роду мистецькі дослідження душі сучасної йому людини. Жива людина духовно чи навіки заснув,...
- Авторська позиція в оповіданні А. П. Чехова “Людин у футлярі” В 80-х роках, коли Чехов писав свої оповідання, казенщина в людських відносинах проникнула в усі шари суспільства й головним правилом стало механічне, бездушне виконання запропонованих правил і норм. Повсякденна вульгарність, сірість і бруд калічать людські душі, позбавляють людини божественної іскри, безпосередності й готовності сприймати життя в найрізноманітніших формах. Проти цього...
- (ПЧ) А. П. Чехов “Скрипка Ротшильда”, “Людина у футлярі”. Бесіда з позакласного читання УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС ІI семестр 1. ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ УРОКИ № 39-40 Тема. (ПЧ) А. П. Чехов “Скрипка Ротшильда”, “Людина у футлярі”. Бесіда з позакласного читання Мета: розширити коло читацьких інтересів школярів, зацікавити життям і творчістю письменника; розвивати навички самостійного читання й аналізування...
- Навігація:Аналіз уривка з оповідання А. П. Чехова “Степ” Даний текст являє собою уривок з оповідання А. П. Чехова “Степ”. Композиція тексту дуже цікава, тому що він розбитий на три смислові групи. У першій частині описується нічна степ і його невід’ємні супутники. У другій автор розповідає про те, як сумно і тоскно усвідомлювати, що степ самотня, що “багатства її...
- Аналіз повісті Тургенєва “Весняні води” і оповідання Чехова “Аріадна” І Тургенєв і Чехов описують драматичну долю двох чоловіків (Саніна і Шамохіна), що потрапили в кабалу до красивих хижачка – Полозова і Аріадні. Щоправда, вирішення цієї подібній ситуації багато в чому різний. У Тургенєва – у драматичному, і навіть у трагічному ключі, а у Чехова – в обьективно-іронічній манері. Мабуть,...
- “Його ворогом була вульгарність” по оповіданнях А. П. Чехова “Людин у футлярі”, “Агрус”, “Про любов” Всі оповідання Чехова викликають у Чи тача глибокий емоційний відгук, адже кожний добуток списаний з натури. Одним із властивостей людського життя, на превеликий жаль, є величезна, всепоглинаюча вульгарність. Ця вульгарність не дає людині спокійно існувати, вона давить на нього, робляЧи все його життя нещасної й убогої. Чехів констатує, що при...
- Чорний чернець, “Ионич”, Людина у футлярі Ми вибрали оповідання “Чорний чернець”, “Ионич”, “Людина у футлярі”. Чехів завершує програму 10 класу, і, напевно, це дуже вірно. 11 клас починається Срібним століттям, хлопці із чітких, зрозумілих, що розставляють усе по місцях, що пояснюють, що пророкують класицизму й реалізму поринають в атмосферу символізму, акмеизма, імажинізму, декадансу, екзистенціалізму й інших...
- “Маленька людина” в оповіданнях і п’єсах А. П. Чехова В людині повинно Бути усе прекрасно: І обличчя, і одяг, і Душа, і думки. А. Чехов Маленька і велика людина. Як порівняти, чи можна взагалі порівнювати людей? Як визначити розмір одного й іншого в цьому “бурхливому світі?” І чи не увагою до “маленької людини”, до звичайної людини обділене наше сьогоднішнє...
- Маленька людина в оповіданнях і п’єсах А. П. Чехова АНТОН ЧЕХОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ АНТОН ЧЕХОВ “Маленька людина” в оповіданнях і п’єсах А. П. Чехова В людині повинно Бути усе прекрасно: І обличчя, і одяг, і Душа, і думки. А. Чехов Маленька і велика людина. Як порівняти, чи можна взагалі порівнювати людей? Як визначити розмір одного й іншого в цьому...
- “МАЛЕНЬКА ТРИЛОГІЯ”(По розповідях “Людин у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) У дев’яності роки в житті країни відбуваються важливі зміни. Глуха реакція переміняється суспільним пожвавленням і підйомом. І ці роки з особливою наполегливістю, на різних індивідуальних долях, письменник вирішує проблему байдужості, “футляра”. Його розповіді й Повести – свого роду художні дослідження душі сучасного...
- Аналіз ранніх гумористичних оповідань Чехова У ранніх оповіданнях Чехова ясно виявилися такі особливості його стилю, його оригінальної художньої манери, як лаконізм, стислість розповіді, велику питому вагу різноманітно забарвленого власної мови персонажів, багатозначність предметних деталей, часта відсутність традиційної для новел інтриги, своєрідна фабульностью багатьох творів, наявність підтексту, який виводить звичайне і окреме на більш широкі загальнолюдські...
- Оповідання в оповіданні характерний літературний прийом Чехова В 1898 г. у пресі з’явилися три чеховських оповідання: “Людин у футлярі”, “Агрус” і “Про любов”, які сприймаються як “маленька трилогія”, тому що вони об’єднані не тільки загальним авторським задумом, але й подібною композицією (“оповідання в оповіданні”). Уже сама назва першого добутку із цього циклу знаменно. Воно побудовано на явному...