СКРИНЬКА ЛІЧИЛОК

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ

Урок 15. СКРИНЬКА ЛІЧИЛОК

Мета: розширювати знання учнів про малі літературні жанри; ознайомити дітей з лічилками; удосконалювати навички виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов до рідної мови.

Учитель

Стали, діти, всі рівненько.

Посміхніться веселенько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

Метод “Мікрофон”

– Як ви вважаєте, чого навчить вас цей урок?

Продовжте речення.

– Я на цьому уроці… (діти відповідають в “мікрофон” одним словом).

– Цей урок буде (яким?)…

– Отже, ми будемо активними, уважними, сміливими, працьовитими, веселими, дружніми.

Урок буде цікавим, яскравим, приємним, пізнавальним.

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в парах

Учні в парах розповідають одне одному скоромовки.

III. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Читання складів на картках. Гра “Біг по доріжці”

А

У

И

І

Е

Я

Ю

Є

Ї

К

КА

КО

КУ

КИ

КІ

КЕ

ЯК

ЮК

ЄК

ЇК

В

ВА

ВО

ВУ

ВИ

ВІ

BE

ЯВ

ЮВ

ЄВ

ЇВ

Д

ДА

ДО

Ду

ДИ

ДІ

ДЕ

ЯД

ЮД

ЄД

ЇД

П

ПА

ПО

ПУ

ПИ

ПІ

ПЕ

ЯП

ЮП

ЄП

ЇП

С

СА

СО

СУ

СИ

СІ

СЕ

ЯС

ЮС

ЄС

ЇС

2.

Читання “пірамідок” (для збільшення кута зору)

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Розучування лічилки зі слів учителя

Ати-бати –

Йшли солдати

Ати-бати –

На базар

Ати-бати –

Купувати

Ати-бати –

Самовар.

– Навіщо розучують лічилки?

– Коли їх застосовують?

– Сьогодні на уроці ми ознайомимося з лічилками.

Фізкультхвилинка

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Лічилка – це короткий віршик, що допомагає під час гри визначити чергу учасників. Із цією метою лічилку промовляють в особливому ритмі, що допомагає рахувати.

– Прочитайте лічилку відповідно до знаків наголосу та пауз.

– На скільки частин поділено кожний рядок? Як це допомагає рахувати? Ритм (розміреність) – рівномірне чергування мовленнєвих, звукових, зображувальних елементів у відповідній послідовності; періодичне рівномірне членування звуків, рухів, зображень за такими ознаками, як сила, тривалість тощо. У переносному значенні – розміреність, злагодженість у протіканні чогось.

– Зверніть увагу на знаки наголосу й пауз у тексті. Вони визначають ритм: ділять рядок на дві частини.

– Розкажіть прочитану лічилку для двох півників.

– З якого півника потрібно почати рахувати, щоб зернятко дісталося білому?

– Сорока-ворона

На дубі сиділа,

Боярів лічила:

Калина-малина,

Суниця-чорниця,

В’яз.

Хто буде жмуриться,

Той буде князь.

– Раз, два, три!

Раз, два, три!

Дули, дмухали вітри.

Дули, дмухали щосили

І горіхів натрусили.

Натрусили так багато,

Поспішаймо їх зібрати!

Раз, два, три!

Ловиш ти!

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– З яким жанром усної народної творчості ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

– Розкажіть лічилку, яку запам’ятали.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Самостійно скласти шкільну лічилку з чотирьох рядків (с. 20).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.50 out of 5)

СКРИНЬКА ЛІЧИЛОК