СКРИНЬКА ЗАГАДОК

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ

Урок 9. СКРИНЬКА ЗАГАДОК

Мета: продовжувати ознайомлення учнів з багатством рідної мови; ознайомити учнів із загадками; удосконалювати техніку читання; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного слова.

II. ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ ЧИТАЦЬКИХ НАВИЧОК

1) Гра “Знайди пеньок”.

У таблиці записано однакові слова, а поміж них – таке, що відрізняється тільки однією літерою. Слова показують дітям протягом кількох секунд.

За цей час вони мають знайти і назвати це слово, тобто “пеньок”, рік мишка носити

Рік миска носити

Ріг мишка носити

Рік мишка косити

2) Гра “Утвори за зразком”.

Зірка – різка, ланка – … (канал), курча – … (ручка), лошак – … (школа), вікно – …(вінок), трос – …(сорт), кіно – …(коні), літо – …(тіло), наша – … (шана), пилка – … (липка), марка – … (рамка).

Пригадайте, діти, вмить,

Як пшениченька шумить: ш-ш-ш!

Як в гайку струмок дзвенить: джр-джр-джр!

Як бджола в саду бринить: дз-дз-дз!

Як шумлять у птаха крила: ш-ш-ш!

– Як звучить тиша?

III.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в парах

Учні в парах розповідають одне одному пісню-гру “Ходить гарбуз по городу”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Як називається розділ, який ми вивчаємо?

– З якими жанрами усної народної творчості ми ознайомилися?

– Сьогодні ми ознайомимося із загадкою – одним із найдавніших видів народної творчості, що дожив до наших днів і житиме й надалі.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Загадка (від слова “гадати, думати”) – це дотепне запитання або вислів, що вимагає розкриття, відгадки. У загадках прикмети предметів не називають безпосередньо, про них ідеться у прихованій формі. У загадках зашифровано певний предмет чи явище. Спостережлива людина завжди відгадає загадку.

Фізкультхвилинка

– Що таке загадка?

– Прочитайте і відгадайте загадки (с. 13)

– Знайдіть відгадки на малюнку (с. 14).

– З яких городніх рослин, зображених на малюнку, готують український борщ?

– Чого ще бракує, щоб борщ був смачним? Загадайте про цю рослину загадку.

– Некрасива, шишкувата,

Як прийде на стіл вона,

Скажуть весело хлоп’ята:

– Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля)

– Кажуть, щоб хвороб не знати,

Треба всім мене вживати.

Може, ви мене й з’їсте,

Тільки сльози проллєте. (Цибуля)

– Народжується з квітки,

Його всі люблять дітки,

Заліза в нім багато,

Рум’яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

То що ж воно таке? (Яблуко)

– Лампочка вгорі висіла,

Стала смачна, пожовтіла.

Діти лампочку зірвали,

З апетитом скуштували. (Груша)

– Зелені сережки

На гіллі висіли,

На сонечці підсмажились

І почервоніли! (Вишня, черешня)

– Чи то жовта,

Чи то синя Соковита господиня.

Чи то сонце,

Чи то злива –

Пригостить нас влітку… (слива).

– Доберіть загальну назву до слів-відгадок. (Фрукти)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Продовжіть речення.

– Сьогодні на уроці я навчився…

– Найбільше мені сподобалося…

– Я запам’ятав, що…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дібрати загадки, щоб загадати їх однокласникам.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


СКРИНЬКА ЗАГАДОК

Categories: Конспекти уроків

Links