Що робити характеристика образа Віри Павлівни (Розальской)
ЩО РОБИТИ? З оповідань про нових людей (Роман, 1863) Віра Павлівна (Розальская) – головна героїня. “…Висока струнка дівчина, досить смаглява, із чорними волоссями – “густі гарні волосся”, із чорними очами – “ока гарні, навіть дуже гарні”, з південним типом особи – “начебто з Малороссии; мабуть, скоріше навіть кавказький тип, нічого, дуже гарне особа, тільки дуже холодне, це вуж не по^-південному; здоров’я гарне…” – такий бачить В. П. Лопухів у момент знайомства Виросла в Петербурзі в багатоповерховому будинку
Учиться грати на фортепьяно. Із чотирнадцяти обшиває всю сім’ю. У шістнадцять сама дає уроки в тім же пансіоні. Веселої, товариської вдачі, любить танцюватися За нею доглядає син господарки Сторешников, що хвастається перед приятелями, що В. П. – його коханка. Йому не вірять, і він обіцяє довести це, привівши В. П. на обід із приятелями, однак одержує тверду відмову героїні. Не приймає В. П. і його речення вийти за нього заміж.
Незважаючи на юність і недосвідченість, героїня виявляє зрілість характеру. На раду Жюли Ле-Теллье вийти за Сторешни-Кова вона
Героїня просить його знайти їй місце гувернантки, спочатку йому вдається це, але потім вони одержують відмову В. П. навіть подумує про самогубство, настільки життя будинку стає для неї нестерпної. І тоді полюбив її Лопухів пропонує їй інший вихід – вийти фіктивно за нього заміж. Обговорюючи з Лопуховим план спільного життя, В. П. просить його звертатися з нею як зі сторонньої, тому що це перешкоджає нечемності й усталює сімейну згоду.
Вони так і живуть – як брат із сестрою, у роздільних кімнатах, зустрічаючись на “нейтральній території” для спільної трапези або розмови. В. П. організує на нових економічних початках (прибуток розподіляється між робітницями) майстерню-товариство, що стає головною справою її життя У якийсь момент В. П. розуміє, що, незважаючи на сімейний лад і прекрасні відносини з Лопуховим, вона не любить його, а любить Кірсанова. Вона намагається поглибити відносини із чоловіком, зробивши їх більше земними й жагучими, однак це – лише втеча від самої себе.
Ідилії не виходить. Зрештою Лопухів зникає, інсценувавши самогубство, щоб звільнити В. П. для нового сполучника. Героїня знаходить справжнє щастя з Кірсановим. У структурі образа В. П. , як і роману в цілому, важливе місце займають сни. Вони відбивають духовну й моральну еволюцію героїні.
Перший сон В. П.: вона замкнена в сирому темному підвалі, розбита паралічем, вона чує незнайомий голос, хтось доторкається до її руки, і хвороба негайно ж проходить, вона бачить у поле дівчину, у якій все беспрестанно міняється – і особа, і хода, і навіть національність. На питання героїні, хто вона, дівчина відповідає, що вона – наречена її нареченого й, хоча в неї багато імен, В. П. може називати її “любов’ю до людей”. Другий сон В. П.: знову поле, по ньому ходять Лопухів і Мер-Цалов, і перший роз’ясняє другому відмінність чистої, тобто реальної, бруду від бруду гнилий, тобто фантастичної. Реальний бруд – та, у якій є рух, життя (її ознаки – праця й дельность).
У гнилому бруді відповідно життя й працю відсутні. В. П. бачить свою матір Марью Алексевну в обстановці вбогості, блід і виснажену, зате добру, бачить себе на колінах в офіцера або наймається на роботу й получающей відмову. “Наречена своїх наречених, сестра своїх сестер” пояснює В. П., що вона повинна бути вдячна своєї матері, тому що всім зобов’язана саме їй, а злий та стала через умови, у яких змушена була жити. Якщо зміниться обстановка, то й злі стануть добрими. Третій сон В. П.: співачка Бозио читає разом з нею її щоденник (хоча В. П. ніколи не вела його).
У цьому щоденнику – історія її відносин з Лопуховим. Останню сторінку В. П. злякано читати відмовляється, і тоді її наставниця читає сама. Суть у тім, що В. П. сумнівається в істинності свого почуття до Лопухову: її любов до нього – скоріше повага, довіра, готовність діяти заодно, дружба, вдячність, але тільки не любов, яка потрібна їй… В. П. хоче любити Лопухова й не хоче кривдити його, але серце її прагне Ккирсанову. Четвертий сон В. П.: вона бачить різні образи жінок-цариць, втілення любові – Астарту, Афродіту, “Непорочність”.
Нарешті, вона довідається у світлій красуні, що веде неї через різні епохи розвитку людства, саму себе – вільну жінку. Жінку, що любить і яка улюблена “…Це вона сама, але богиня”. Бачить В. П. і Кришталевий палац-сад, благодатні ниви, що весело працює й також весело відпочиваючих людей – образ майбутнього, що “світле й прекрасно”. Її сімейне щастя і її майстерня, по думці автора, прообраз цього щасливого майбутнього, його зародок
Схожі твори:
- Аналіз епізоду по романі Н. Г. Чернишевського “Що робити” “Четвертий сон Віри Павлівни” Четвертий сон Віри Павлівни більше необхідний для автора, чим для роману в цілому. Цей епізод – рідка мить Одкровення автора; він ділиться із читачами ідеєю, а може й мрією, що сформулював, пройшовши основну Частину свого життя. З мого погляду, цей шматочок добутку можна виділити в окреме незалежне Ціле. Але разом...
- Що робити характеристика образа Лопухова Дмитра Сергеича (Бьюмонта Чарльза) ЩО РОБИТИ? З оповідань про нових людей (Роман, 1863) Лопухів Дмитро Сергеич (Бьюмонт Чарльз) – один з головних героїв. “…Середнього росту або трохи вище середнього, з темними каштановими волоссями, із правильними, навіть гарними рисами особи, з гордим і сміливим видом…” – таким його бачить Віра Павлівна в момент знайомства (він...
- Роман Н. Г. Чернишевського “Що робити?” про людські відносини Перше прочитання роману Н. Г. Чернишевського викличе в сучасного парубка, швидше за все, усмішку. Справді, дивними здаються відносини, прийняті в сім’ї Лопухова й Віри Павлівни. У будинку існують нейтральні й ненейтральні кімнати, і в ненейтральні кімнати ні чоловік, ні дружина не можуть увійти без стукоту. Та й взагалі, увічливість подружжя...
- Андромаха характеристика образа Андромахи Андромаха – удова Гектора, проводиря троянцев у Троянській війні, якого вбив Ахілл, бранка сина Ахиллапирра. Драматург, ставлячи основних героїв трагедії перед однією й тією же проблемою – вибором між боргом і почуттям, що суперечить цьому боргу, створює конструкцію, у якій персонажі зв’язані один з одним повторюваними відносинами: Пирр любить А.,...
- Герой нашого часу характеристика образу Віри Віра – персонаж повести “Княжна Мери”, світська пані, коханка Печорина. Віра грає помітну роль в сюжеті повісті, беручи участь в двох “любовних трикутниках”(Грушниц-кий – Мери – Печорин; В. – Печорин – Мери). З одного боку, завдяки стосункам Печорина з В. і її роздумам пояснюється, чому Печорин, “не стараючись”, здатний непереможно...
- Скорочено роману Що робити? Чернишевського Н. Г У Петербурзі влітку 1856 року в номері однієї з готелів знаходять записку від постояльця: мов, прошу нікого ні в чому не винити, незабаром про мене почують на Ливарному мосту. Типова записка самогубця! І справді, незабаром на Ливарному мосту стріляється якась людина – у всякому разі, з води виловили прострелений кашкет....
- Добрі, сильні, чесні й умеющие в романі Н. Г Чернишевського “Що Робити?” “Добрі, сильні, чесні й умеющие” у романі Н. Г Чернишевського “Що Робити?”. Н. Г. Чернишевський письменник другої половини XIX століття. Він займався суспільно політичною діяльністю, тому що був ідейним вождем різночинців, керівником політичної боротьби за звільнення селянства. Всі свої революційні погляди письменник відбив у романі “Що робити?”. У добутку автор...
- “Нові люди” у романі Н. Г. Чернишевського “Що робити?” Як треба із заголовка роману, автор хотів предста-вити якусь програму життєвої перебудови, до-торая повинна принести Росії благо. Добуток має підзаголовок “З оповідань про нових людей”. Це безпосередньо ставиться до головних героїв роману – Кірсанову, Лопухову, Вірі Павлівні. У чому їх новиз-на? Вони будують своє життя по нових принципах Життя на...
- Герой нашого часу характеристика образа Мері, князівна ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ (Роман, 1839-1840; опубл. окремим изд. без предисл. – 1840; 2-е изд. Із предисл. – 1841) Мері, князівна – героїня однойменної повісті. Ім’я Мері утворене, як сказано в романі, на англійський манер. Характер князівни М. у романі змальований докладно й виписаний ретельно. М. у романі – страдательное особа:...
- Характеристика образа Бампо Натаниеля у творчості Купера Д. Ф Бампо Натаниель – Довгий Карабін, Звіробій, Шкіряна Панчоха, Натти, Слідопит, Соколине Око – мисливець і провідник, вихований у плем’ї індіанців-делаваров. Уперше сучасники Купера зустрілися з Н. у романі “Піонери”, де Н. – сімдесятирічний старий мисливець. Він губиться перед особою соціальних змін і хотів би зберегти старі звичаї, про які часто...
- Скупий характеристика образа Гарпагона Гарпагон – батько Клеанта й елизи, закоханий у Мариану. Історію, розказану Плавтом, Мольер переносить у сучасний йому Париж. Гарпагон живе у власному будинку, він багатий, але скупий. Скнарість, дійшовши до вищої межі, витісняє всі інші якості особистості персонажа, стає його характером. Скнарість перетворює Г. у теперішнього хижака, що відбито в...
- Обломів характеристика образа Іллінською Ольги Сергіївни ОБЛОМІВ (Роман. 1859) Іллінська Ольга Сергіївна – одна з головних героїнь роману, яскравий і сильний характер. Можливий прототип И. – Єлизавета Толста, єдина любов Гончарова, хоча деякі дослідники відкидають цю гіпотезу. “Ольга в точному значенні не була красуня, тобто не було ні білизни в ній, ні яскравого колориту щік і...
- Суть справи характеристика образа Скоби Генрі Скоби Генрі – поліцейський комісар в одній з англійських колоній в Африці, прозваний за непідкупність Скоби Справедливий. До моменту початку роману він провів уже 15 років в Африці разом із дружиною, що давно не любить, а тільки жалує. Їхня дев’ятирічна дочка вмерла три роки тому в Англії. “Скоби зазнав поразки...
- Володар мух характеристика образа Ральфа Ральф – центральний персонаж роману. Англійські школярі в результаті авіакатастрофи виявляються на незаселеному острові. Захват, викликаний знаходженням несподіваної волі від дорослих, нетривалий. Проведена розвідка дає можливість переконатися в тім, що острів дійсно ненаселений. Обставини змушують хлопчиків думати про виживання й порятунок. Світловолос, високий і небагатослівний Р. різко відрізняється від толстячка...
- Котлован характеристика образа Прушевского Прушевский – інженер, виконавець робіт; про героя говориться, що це “не старий, але сивий від рахунку природи людина”. Він сам “видумав” ідею “загальпролетарського будинку” і керує його будівництвом: по його проекті “через рік весь місцевий клас пролетаріату вийде з мелкоимущественного міста й займе для життя монументальний новий будинок”; однак П....
- Характеристика образа Настасьи Пилипівни героїні роману “Ідіот” Настасья Пилипівна – одна з головних героїнь роману Ф. М. Достоєвського “Ідіот”. У її образі переплітаються дві лінії, з яких одна зводиться до формули “горда красуня”, а інша – до формули “ображене серце”. У семирічному віці героїня осиротіла й виховувалася в селі багатого поміщика Тонкого, котрий, коли їй минуло шістнадцять...
- Пригоди Тома Сойера характеристика образа Гекльберри Фін Гекльберри Фін – бездомний обшарпанець, юна парія Санкт-Петербурга на Міссісіпі, син міського п’яниці, “ледачий, невихований, кепський хлопчисько”, “не визнає ніяких обов’язкових правил”, з погляду всіх матерів міста, у чиїх дітей він проте у великій пошані. Вільний птах, Г. живе в бочку, а в гарну погоду – під відкритим небом. У...
- Над прірвою в житі характеристика образа Колфилда Холдена Колфилд Холден – шістнадцятирічний юнак з покоління тинейджеров 50-х рр. Хоча сам він і не любить рассказиватьо своїх батьках і “усякої девидкопперфилдской каламуть”, але існує насамперед у своїх сімейних зв’язках. Його батько – людин з ірландським прізвищем – до шлюбу було католиком. Його батьки різної віри, але, видимо, уважають цей...
- Майстер і Маргарита характеристика образа Івана Бездомного Іван Бездомний (Понирев Іван Миколайович, Іван, Иванушка)- поет, потім професор Інституту історії й філософії. В образі персонажа істотно “казкове” початок (порівн.: Иванушка-Дурачок). Псевдонім “Бездомний” наслідує реальних псевдонімів літераторів 20-х рр.: Бєдний, Приблудний, Голодний і т. п. ; можливі також алюзії на поета А. Бези-Менского. На початку роману І. – відомий...
- Дитинство. Отроцтво. Юність характеристика образа Епифановой Авдотьи Василівни ДИТИНСТВО. ОТРОЦТВО. ЮНІСТЬ (Трилогія, 1851 – 1855) Епифанова Авдотья Василівна – сусідка Иртеньевих, потім друга дружина Петра Олександровича Иртеньева, батька Ні-Коленьки. Оповідач відзначає її жагучу, віддану любов до чоловіка, що, однак, анітрошки не заважає їй любити красиво одягатися й виїжджати у світло. Між нею й молодими Ирте-Ньевими (за винятком Любочки,...