Росія майбутнього (за п’єсою А. П. Чехова “Вишневий сад”)
І. Росія напередодні серйозних економічних змін початку XX століття в п’єсі А. П. Чехова “Вишневий сад” (відхід у минуле Росії “дворянських гнізд”, їх мешканців – людей подібних до Гаєва і Ранєвської, непрактичних, непридатних до життя у нових умовах).
ІІ. Майбутні хазяї життя.
1. Новий хазяїн життя – купець Лопахін:
А) тверде знання Лопахіним, чого він хоче від життя; енергійність, працьовитість (“я підводжусь о п’ятій ранку, працюю з ранку до вечора”);
Б) доброта і безкорисливість “ніжної душі” (пропонує
В) придбання маєтку (“де дід і батько були рабами, де їх не пускали навіть на кухню”);
Г) мрії на місці вирубаного саду побудувати нове життя (розмістити дачників, які даватимуть прибуток).
2. Петя Трофимов – мрійник, що прагне добра для всіх людей:
А) віра у прогрес, у краще нове життя (засудження тих інтелігентів, які нічого не роблять);
Б) ставлення оточуючих до Петі (дехто бачить в ньому “недотепу”, “вічного студента”, “облізлого барина”, інші – “чисту душу”,
В) єдиний, хто наважився сказати Ранєвській правду все (про те, що вона зв’язалася з негідником);
Г) невпевненість у життєвих цілях і впевненість у необхідності праці.
3. Аня Ранєвська – палка прихильниця закликів Петі:
А) наївність, простодушність Ані;
Б) спрямованість у майбутнє, відкритість душі для всього прекрасного; прагнення праці в ім’я нового життя;
В) вступ у життя з бажанням посадити новий сад (говорить матері знамениті слова: “Ми посадимо новий сад, розкішніший за цей…”).
ІІІ. Майбутнє, як воно уявлялося А. П. Чехову.