ПЛАНИ – ДЖ. KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ – ПРИРОДА I ЛЮДИНА
5 клас
ПРИРОДА I ЛЮДИНА
ДЖ. KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ
ПЛАНИ
Пейзаж у літературі
1. Поняття про пейзаж. (Пейзаж (фр. paysage від pays – країна, місцевість) – опис природи, будь-якого незамкнутого простору зовнішнього світу.)
2. Види пейзажів. (Степовий, лісовий, мариністичний (опис моря), урбаністичний (опис міста), індустріальний (опис заводів, шахт).)
3. Роль пейзажу в художній літературі. (Пейзаж не тільки передає красу природи, але набуває і психологічного
Картини природи, екзотичний колорит у назці Дж. Р. Кіплінга “Мауглі”
1. Особливість зображення природи у казці. (Природа зображена різноманітною: яскрава й різнобарвна, дивовижна й велична, загадкова і прекрасна.)
2. Місце людини серед природи. (Людина – це дитина природи, але сильна, розумна, мудра.)
Роль пейзажу в казці. (Природа є чудовим тлом, на якому розгортаються події казки.)
Натхнення вічною красою (за творчість Мацуо Басьо)
1. Головна особливість світогляду японців. (Головна особливість світогляду
Характерні ознаки японської поезії. (Японська поезія дуже незвичайна. Вона сповнена натяків, алегорій. Почуття в ній передаються не прямо, а опосередковано – через образи природи, окремі деталі тощо.)
3. Особливість зображення природи в японській поезії. (Японці вважають, що все живе має душу. Природа жива, вона прекрасна й гармонійна завжди.)
4. Внутрішній стан ліричного героя поезій Мацуо Басьо. (Ліричний герой поезій Мацуо Басьо тонко відчуває природу. Він захоплений досконалістю природи, її красою.)