Переказ Кінь із рожевою гривою Астафьева В. П
План переказу 1. Пряник “конем” – мрія всіх сільських малят. 2. Життя сім’ї дядька Левонтия й тітки Васени. 3. Діти йдуть збирати суницю. 4. Бійка братів Левонтьевих. 5. Хлопчик і дітлахи Левонтьеви з’їдають суницю. 6. Гри на Малій річці 7. Обман.
Крадіжка калачів. 8. Ватага хлопців іде ловити рибу. 9. Борошна совісти 10. Повернення бабусі. 11.
Хлопчик, не бажаючи вертатися додому, іде до двоюрідного брата Кешке. 12. Тітка Феня відводить героя додому й розмовляє з бабусею. 13. Ніч у коморі.
14. Повернення діда Бабуся прощає онука й дарує
Бабуся героя обіцяє купити цей пряник, продавши суницю, що хлопчикові має бути зібрати Це нехитре завдання стає теперішнім випробуванням для нього, оскільки йти доводиться із сусідськими хлопцями, дітьми дядька Левонтия й тітки Васени. Сім’я дядька Левонтия живе бідно, але яскраво. Коли він одержує зарплату, не тільки їх, але й всіх сусідів охоплює якась “неспокойность, лихоманка”.
Тітка Васеня швидко роздає борги,
Старший незадоволений тим, що молодші не стільки збирають суницю, скільки їдять її. У результаті все зібране з’їдене Вони задирають, говорячи, що оповідач боїться бабусі й жадує. Бажаючи довести зворотне, хлопчик віддає їм всю зібрану ягоду. Це поворотний момент у його поводженні, тому що далі він робить всі, як вони, стає одним з “левонтьевской орди”.
Він уже краде для них калачі, розоряє чужий город, обманює: за порадою Саньки набиває туесок травою, а зверху присипає траву суницею. Страх покарання, борошна совісті не дають йому заснути. Хлопчик не розповідає правди, і бабуся їде продавати ягоди Борошна совісті стають усе більше сильними, уже нічого не радує героя: ні риболовля, на яку він пішов разом з левонтьевскими, ні нові способи вийти з положення, запропоновані Санькой. Виявляється, що мир і спокій у душі – найкращі блага на світі.
Хлопчик, що не знає, як загладити свою провину, за порадою діда просить у бабусі прощення. І раптом перед ним виявляється той самий пряник, що він і не сподівався вже одержати: “Скільки років з тих пор пройшло! Скільки подій минуло! А я все не можу забути бабусиного пряника – того чудового коня з рожевою гривою”.
Хлопчик одержує подарунок, тому що бабуся бажає йому добра, любить його, хоче підтримати, бачачи його щиросердечні страждання. Не можна навчити людини бути добрим, не даруючи йому свою доброту
Схожі твори:
- Скорочено Кінь із рожевою гривою Астафьева В. П Події відбуваються в селі на березі Єнісею. Бабуся пообіцяла онукові, що якщо він набере в лісі туесок суниці, то вона продасть неї в місті й купить йому пряник – білого коня з рожевими гривою й хвостом. “Пряник можна сунути під сорочку, бігати й чути, як кінь лягает копитами в голий...
- Переказ оповідання Васюткино озеро Астафьева В. П План переказу 1. Озеро, пам’ятне Васютке. 2. Життя рибалок чекаючи путини (часу, коли особливо вдалий лов риби). 3. Васютка в лісі. 4. Хлопчик заблудився. 5. Перший вечір у тайзі. 6. Васютка виявив невідоме озеро. 7. Хлопчик вийшов до Єнісею. 8. Васютка знайдений. 9. Озеро, нанесене на карту. Переказ Це оповідання...
- Скорочено Фотографія, на якій мене немає Астафьева В. П “Глухий зимою, у часи тиху, сонні нашу школу розбурхало нечувано важливу подію”. З міста на підведенні приїхав фотограф! Він приїхав фотографувати учнів! Де помістити його на нічліг? У сім’ї вчителя – маленька дитина, що хвора й увесь час кричить. У другій половині будинку, де живе вчитель, розміщалася контора. Там увесь...
- Скорочено Васюткино озеро Астафьева В. П “Це озеро не відшукаєш на карті. Невелике воно. Невелике, зате пам’ятне для Васютки. Ще б! Чи мала честь для тринадцятилітнього хлопчиська – озеро, назване його ім’ям! Пускай воно й не велико, не те що, скажемо, Байкал, але Васютка сам знайшов його й людям показав. Так-Так, не дивуйтеся й не думайте,...
- Аналіз добутку Астафьева ” Цар-Риба” Другий новелістичний цикл Астафьева ” Цар-Риба” побачив світло в 1976 році. Тут, на відміну від “Останнього уклону”, письменник звертається до іншої першооснови людського існування – до зв’язку “Людин і Природа”. Причому цей зв’язок цікавить автора в морально-філософському аспекті: у тім, що ще Єсенін називав “вузловою зав’яззю людини з миром природи”,...
- ЛЮДИНА Й ПРИРОДА (По творчості В. Астафьева й В. Распутіна) В 70-е й 80-е роки нашого сторіччя ліра поетів і прозаїків могутньо звучала в захист навколишньої природи. Письменники виходили до мікрофона, писали статті в газети, відклавши работунад художніми творами. Вони відстоювали наші озера й ріки, ліси й поля. Це була реакція на різку урбанізацію нашого життя. Села розорялися міста росли...
- РЕЦЕНЗІЯ НА ДОБУТОК В. П. АСТАФЬЕВА ” ЦАР-РИБА” Людина й Природа в добутках росіянці литерратуры XX століття (на прикладі одного добутку)[ Людин і природа – це, мабуть, сама актуальна тема нашої сучасної літератури. Ця проблема коштує перед людством уже багато років. Щороку фабрики й заводи викидають величезна кількість відходів, забруднюючи повітря, ріки, наносячи шкоду навколишньому середовищу. Загибель Аральського...
- Жанрова своєрідність повести Пастух і пастушка Астафьева В. П Сам автор визначив жанрову своєрідність повести “Пастух і пастушка” (1971) у підзаголовку – сучасна пастораль. Таке визначення стосовно сучасної повісті звучить зненацька й дивно, тому обертає на себе увага. Пастораль – це літературний твір, що зображує життя пастушків і пастушок (лат. pastoralіs – пастушачий): сільські жителі, прості, серцеві, морально чисті,...
- Характеристика алегоричного образу коня Шептала в оповіданні В. Дрозда “Білий кінь Шептало” В короткому оповіданні “Білий кінь Шептало” Володимир Дрозд зумів порушити глибокі соціальні проблеми, які хвилюють кожну особистість, схильну до самоусвідомлення і самовираження. Алегоричний образ білого коня стає символом індивідуума, що відрізняється від оточення, виділяється з натовпу. І читач розуміє, що насправді думки, що спадають на думку Шепталові, то роздуми людини...
- Скорочено Сумний детектив Астафьева В. П Леонід Сошнин приніс свій рукопис у маленьке провінційне видавництво. “Місцеве культурне світило Сироквасова Октябрина Перфильевна”, редактор і критик, не до діла щеголяющая ерудицією й безперервно куряща – неприємний тип показної інтелектуалки. П’ять років стояв рукопис у черзі на видання. Здається, дали добро. Однак Сироквасова вважає себе незаперечним авторитетом і уїдливо...
- Головна ідея повести Віктора Астафьева “Пастух і пастушка” Відтоді, коли над Рейхстагом в 1945 році піднявся радянський прапор, пройшло чимало часу, але не ослабнув інтерес суспільства до цієї історичної події. Відразу після війни з’явилися добутки, що оповідають про страшні, трагічні події в історії нашої Батьківщини. У літературі могутньо зазвучали голосу письменників фронтового покоління, письменників-учасників війни. Післявоєнна література прославляла...
- РЕЦЕНЗІЯ НА РОМАН В. П. АСТАФЬЕВА “СУМНИЙ ДЕТЕКТИВ” РЕЦЕНЗІЯ НА РОМАН В. П. АСТАФЬЕВА “СУМНИЙ ДЕТЕКТИВ” (1 варіант) Основним завданням літератури завжди було завдання відносини й розробки найбільш актуальних проблем: в XIX столітті була проблема пошуку ідеалу борця за волю, на рубежі XIX-XX століть проблема революції. У наш час найбільш актуальної є тема моральності. Відбиваючи проблеми й протиріччя...
- В. Дрозд Білий кінь Шептало Білий кінь Шептало “…сутеніє; раптом На галявині – кінь – самотній”. Р. М. Рільке Босий підпасок тягнув через бригадне дворище батіг. Шепталові зсудомило спину. Хлопчак наблизився до загорожі і хвацько стрельнув батогом. Коні, гризучи й штовхаючи одне одного, сахнулись в куток. Шептала зім’яло, притисло до жердин; гостро тхнуло потом, він...
- Переказ. Поняття про переказ як жанр художньої літератури та вид мовленнєвої діяльності. Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру Переказ. Поняття про переказ як жанр художньої літератури та вид мовленнєвої діяльності. Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру Мета: ознайомити школярів із художніми особливостями народних переказів та специфікою переказу як комплексного виду мовленнєвої діяльності, формувати уміння в аудіюванні, читанні, говорінні, письмі. Комунікативний компонент – розвиток умінь свідомого і виразного читання,...
- Аналіз добутку молодіжної прози. Повість В. П. Астафьева “Зорепад” 1. Особливості конфлікту, стилю, художніх засобів у добутках молодіжної прози. 2. Автор і герой. 3. Повість В. П. Астафьева “Зорепад”. У середині 20-го століття в радянській літературі усе помітніше набирає силу прагнення до правдивого відтворення життя, письменники приділяють усе більше уваги проблемам гуманізму, моральності. Але це зовсім не означає, що...
- Ваш ровесник у сучасній літературі (На прикладі оповідання В. П. Астафьева “Людочка”) 1. Характер Люд окуляри й етапи становлення її особистості. 2. Аморальне й відчайдушне суспільство молоді селища Вепеверзе. 3. Що ж штовхнуло Людочку на страшний безповоротний крок? “…Їй здавалося, що пам’ять її, чи душу тривають там, в ошатному заріччі, і чують її там, так відгукнутися комусь”. В. П. Астафьев Головна героїня...
- Загибель яскравої особистості у суспільній неволі (за оповіданням “Білий кінь Шептало”) У творчому доробку В. Дрозда чимало яскравих прозових творів: повість “Ирій”, романи “Катастрофа”, “Самотній вовк”, “Спектакль”, “Листя землі” та інші; оповідання “Пігмаліон”, притча “Сонце” тощо. У 1965 році з’явилося оповідання “Білий кінь Шептало”. Тогочасні критики дали несхвальний відгук на нього, бо у творі письменник зачіпав важливу вселюдську проблему особистості в...
- ТРОЯНСЬКИЙ КІНЬ – ДАВНЬОГРЕЦЬКА МІФОЛОГІЯ Та все ж ніяк не могли греки оволодіти містом. Тоді Одіссе́й1 умовив їх діяти хитрощами. Він порадив спорудити такого величезного дерев’яного коня, щоб у ньому могли сховатися наймогутніші герої греків. Усе ж інше військо мало відплисти від берега і заховатися за островом Тенедосом. Коли троянці ввезуть коня в місто, тоді...
- Твір-роздум:”Продовження твору Кінь шептало” У творчому доробку В. Дрозда чимало яскравих прозових творів: повість “Ирій”, романи “Катастрофа”, “Самотній вовк”, “Спектакль”, “Листя землі” та інші; оповідання “Шгмаліон”, притча “Сонце” тощо. У 1965 році з’явилося оповідання “Білий кінь Шептало”. Тогочасні критики дали несхвальний відгук на нього, бо у творі письменник зачіпав важливу вселюдську проблему особистості в...
- Мої роздуми над твором В. Дрозда “Білий кінь Шептало” “Супроти вітру довго не пробіжиш і розумніше до часу прикинутися скореним, лишившись в душі вільнім, аніж бути скореним насправжки”. З точки зору композиції, логічніше було почати Твір якимось вступом, можливо, розповіддю про біографію письменника чи про літературний процес того часу. Але я відразу виніс на початок свого твору тезу, яка...