ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПІДРУЧНИКОМ. СКРИНЬКА УСНОЇ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ

Урок 1. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПІДРУЧНИКОМ. СКРИНЬКА УСНОЇ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ

Мета: ознайомити учнів з новим підручником; учити орієнтуватися в ньому; навчати учнів виразно читати вірші, інтонувати речення, аналізувати прочитане; формувати інтерес до навчання; прищеплювати любов до школи.

II. БЕСІДА ПРО ЛІТНІ ВРАЖЕННЯ ШКОЛЯРІВ, ПРОЧИТАНІ КНИГИ

Використання інтерактивної технології “Мікрофон”

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ ПІДРУЧНИКОМ

1. Бесіда, розпитування

У першому класі ви навчилися читати.

– Який підручник нам у цьому допоміг?

Цю найпершу в школі книжку Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку Прокладає наш… (Буквар).

– Згадаймо уроки нашого Букварика!

Гра “Сонечко”

Гра “Спускаємося з піраміди”

Учні читають слова, намагаючись тримати очі на точці.

– Молодці! Ви добре пам’ятаєте все те, чого вас навчив Букварик. Колективне розглядання підручника

– Хто зображений на обкладинці?

Ознайомлення зі структурою підручника

– Які відомості є на титульній сторінці?

– Де саме виданий

підручник?

– Хто його автор?

– Чудові ілюстрації до підручника намалювали художники. Назвіть їх.

– Чи зрозумілі вам умовні позначення?

– Щоб легше було зорієнтуватися, в будь-якому підручнику є зміст.

Учні розглядають зміст підручника. Порівнюють його з малюнками форзаців. За завданням учителя знаходять певні твори. Зачитують назви розділів. Учитель читає напутнє слово автора (с. 3).

– Хто зображений на малюнку?

– Що розглядають діти?

– Під яким кущем сидять діти?

– Що ви знаєте про калину?

– Які квіти зображено на малюнку? (Мальви, ружі)

2. Фізкультхвилинка

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Як називається І розділ нашого підручника?

– Про що йтиметься у творах цього розділу?

– Український народ споконвіку використовував фольклорні тексти, що є справжнім джерелом людської мудрості, виразником народного світогляду, скарбницею національної духовності. Значну їх частину становить дитячий фольклор.

– Прочитайте текст у підручнику на с. 4.

– Які твори складав з давніх часів український народ?

– Як передавалися ці твори від покоління до покоління?

– Яку назву вони отримали?

– Які з народних творів призначені саме для дітей?

Жанр – різновид твору.

Слухання української народної дитячої пісеньки “Ой на горі…”

– Про кого ця пісенька?

– Де сидить зайчик?

– Що він робить ніжками? (Чеберяє)

Чеберяти – робити часті рухи ногами, рідше руками.

– Прочитайте, що сказав про пісню М. Рильський.

– Про які особливості пісні розповідає поет?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що нового дізналися на уроці?

– Чи сподобався вам урок?

– Що найбільше запам’ятали?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Намалювати ілюстрацію до пісеньки “Ой на горі…”.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПІДРУЧНИКОМ. СКРИНЬКА УСНОЇ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ