Образ Павла Опанасовича Фамусова
Павло Опанасович Фамусов – одне з головних діючих осіб комедії, передставитель табору кріпосників. Дворянин, поміщик, що живе в Москві й службовець керуючим у казенному місці, він известен у колі московського барства. Про це говорить його прізвище (у перекладі з латині прізвище Фамусов означає “відомий”, “пользующийся славою”). Він, по-видимему, належить до представників знатних дворянських сімей. Його дядько, Максим Петрович, грав при дворі Катерини II значительную роль Його “домашні друзі” – князі Тугоуховские, що процвітає
Фамусов – удівець, він любить дочку, заботится про неї й уважає, що для її виховання він зробив усе. Він підшукує для Софії підходящого нареченого, хоче видати її за богатого Скалозуба. Фамусов хвастається, що “чернечим відомо поведеньем”, однак заграє з гарненькою служницею Лізою й підраховує дні, коли повинна народити з. Він пишається принадлежностью до кола знатних московських дворян, звестен гостинністю, живе на широку ногу. Він шанувальник старовини, захоплюється вдачами вищого світла при дворі Екатерини II. Фамусов – прихильник кріпаків порядків.
Право
“). Службові справи Фамусова зводяться до підписування підготовленийних Молчалиним паперів Він самовдоволено хвастається: А в мене, що справа, що не справа, Звичай мій такий: Підписаний, так із плечей геть. На службі Фамусов оточив себе родственниками, уважаючи гідної похвали такую турботу про рідню. Він з гордістю говорит, що при ньому “служащие чужі дуже рідкі; усе більше сестрині, своячки дитинки”, один Молчалин йому не свій, а потому як “діловий”: Як станеш представляти до крестишку або, до містечка, Ну як не порадеть рідному чоловічкові! Найважливіше для Фамусова-Чиновника – це вміння обійтися з вищестоящими людьми, вчасно догодити їм і таким образом вислужитися.
Ідеалом для нього цьому відношенні є його дядько Максим Петрович – підлабузник Єкатерининського часу. Тоді, по вираженню Чацкого, “але на війні, а у світі брали чолом, стукали об підлогу, не жалуючи”. Максим Петрович був важливим вельможею, “на золоті едал, езжал-те вічейале цугом”, коли ж йому треба було вислужитися, і він “згинався вперегиб”.
Таким шляхом він придбав вагу, “виводив у чини” і “пенсії давав”. Фамусов захоплюється й Кузьмою Петровичим, що був камергером “із ключем і синові ключ умів доставити, багатий і на богатієї був одружений”. Таким людям Фамусов стремится наслідувати. Їхній спосіб чи одержанняновий і грошей він уважає самим вірним. Фамусов по-московски гостинний, він охоче приймає гостей, любить пограти в карти, посплетничать.
У розвитку плітки про Чацком він бере діяльну участь. Говорить, що перший догадався про сумасшествии Чацкого, уважає, що хвороба унаследована від матері, що сходила з розуму вісім разів. Однак основною причиною цього Фамусов уважає навчання, тобто науку. Про книги він озивається з ворожістю: Ученье – от чуму, ученість – от причина, Що нині пущі, чим коли, Божевільних розвелося людей, і справ, і думок. І закінчує свою думку категорическім вимогою: Немає!
Уже коли зло припинити: Забрати всі книги б так спалити! Фамусов посміюється над прийнятим тоді в Москві вихованням дітей у дусі французької моди, із французами-гувернерами. Він гарчить: “А всі Кузнецький міст, і вічні французи, звідти мода до нас, і автори, і музи: згубники кишень і сірийдец! ” Однак сам треба цій моді: Мати вмерла: умів я принанять У мадам Розье другу матір.
Учителів, яких наймали для обучения дітей “числом по більше, ценою подушевле”, Фамусов називає “побродягами”. Він уважає, що справа не у вчителях і “не в мадаме сила”, дітей треба виховувати в дусі наслідування старшим. “Училися б на старших дивлячись”, – повчає він Чацкого.
А дочки вселяє: “Не потрібно іншого проразца, коли в очах приклад батька”. Фамусов ненавидить і боїться людей із прогресивним світоглядом. З неодобрением він ставиться до двоюрідного брату Скалозуба, що “набрався якихось нових правил”: “чин випливав йому – він службу раптом залишив”, виїхав у село й зайнявся читанням книг.
Чацкого він називает карбонарієм і небезпечною людиною. Причини його збурювання ясні: Чацкий випозначається проти того ладу, тих порядков, які є для Фамусова основиття всього його благополуччя. В образі Фамусова зібрані типові для 20-х років XIX століття вдачі й погляди. Саме проти них виступає в п’єсі Чацкий
Схожі твори:
- Бал у будинку Фамусова При зустрічі із Платоном Михайловичем Чацкий не довідається старого друга, після заручин з Наталею Дмитрівною він став зовсім не таким, яким був. За нього на всі питання Олександра Андрійовича відповідає дружина, начебто Платон Михайлович сам не може відповісти, а вона хоче здаватися турботливої, але виходить так, що чоловік у неї...
- Значення образа Фамусова Нечуваним був успіх комедії. Блискучу й глибоку характеристику “Горі від розуму” дав Пушкін. На думку поета, ціль комедії – “характери й різка картина вдач”. Комедія, за словами Бєлінського, з’явилася “жагучим протестом проти мерзенної дійсності, проти чиновників-хабарників, проти світського суспільства, неуцтва, добровільного холопства…” Грибоєдов дав своєї комедії целую галерею живих і...
- Горе від розуму характеристика образа Софія (Софія) Павлівна Фамусова Горе ВІД РОЗУМУ (Комедія, 1824; опубл. із пропусками – 1833; повністю – 1862) Софія (Софія) Павлівна Фамусова – центральний жіночий персонаж комедії; 17-літня дочка хазяїна московського будинку, у якому розвертається дія; після смерті матері вихована “мадамой”, бабусею Розье, що за “зайвих” 500 руб. перебралася вихователькою в інший будинок. Іншому дитинства...
- Гості Фамусова – ОЛЕКСАНДР ГРИБОЄДОВ Москва… У палацах і пишних залах, у квітучих літніх садах веселиться, розгулює знать. Вона і не підозрює, що десь людина напише колись комедію і візьме за основу одного з них, прихильників монархії й катерининського кріпосництва. Про ім’я його ви дізнаєтеся потім, як і пізніше в кожному персонажі, немов у дзеркалі,...
- “А судді хто?!” (Чацкий очами Фамусова, Софії й інших героїв комедії А. С. Грибоєдова “Горі від розуму”.) Це риторичне питання, озвучений головним героєм комедії А. С. Грибоєдова “Горі від розуму” Олександром Андрійовичем Чацким, давно вже покинув межі літературного твору й по нинішній день існує самостійно. Цим питанням задається кожний без винятку, тому що сутність людського буття укладена в єдності й боротьбі протилежних поглядів і думок. Ще великий...
- Горе від розуму характеристика образа Скалозуб Сергій Сергеич Горе ВІД РОЗУМУ (Комедія, 1824; опубл. із пропусками – 1833; повністю – 1862) Скалозуб Сергій Сергеич – персонаж комедії, що связуют героїв “першого рівня” (які самостійно беруть участь у дії, див. статті “грибоедовского” роздягнула) і персонажів “другого рівня”, московських типажів, представлених на балі в будинку Фамусова. В образі Скалозуба виведений...
- Біографія Фета Панаса Опанасовича (Шеншин) Фет, Панас Опанасович (теперішнє прізвище – Шеншин) (1820- 1892 р. г.) Поет, прозаїк, публіцист Біографія Народився 5 грудня 1820 року в селі Новоселки Орловської губернії. Батько Иоганн Фет, чиновник, що служив у суді. Мати – Кароліна Шарлотта Фет, народила сина поза шлюбом, а пізніше виїхала з Німеччини з А. Шеншиним,...
- Образ України у творчості Павла Тичини Початок XX століття в українській літературі ознаменувався появою цілого сузір’я талановитих поетів. У ньому яскравою зіркою засяяло ім’я П. Тичини. Він був не тільки видатним письменником, але й надзвичайно чуйною, благородною і скромною людиною, у серці якої жила безмежна любов до Батьківщини. Україна в поезії Тичини мальовнича і прекрасна. Зелені...
- Біографія Булгакова Михайла Опанасовича Народився в Києві в сім’ї доцента, потім професори духовної академії. Був він у Панаса Івановича й Варвари Михайлівни Булгакових первістком. Після нього сім’я поповнилася ще двома синами й чотирма дочками. Жили вони в тім самому будинку по Андріївському спуску, у якому письменник оселив у свій час героїв “Білої гвардії” і...
- Образ жінки-трудівниці. Твір за поезією Павла Грабовського Мабуть, не вимолила мати долі своєму синові, а може, ця доля сама його вибрала, щоб провести на жертовний вогонь за страждання народу, за його приниження. Павло Грабовський належить до тих по-етів-борців, які своєю принциповістю і своїми стражданнями за світлі ідеали людства здобули велике право вчити суспільство громадянських чеснот, закликати молодь...
- “На всіх московські є особливий відбиток”. (Стара Москва в комедії А. С. Грибоєдова “Горі від розуму”.) “На всіх московські є особливий відбиток”. (Стара Москва в комедії А. С. Грибоєдова “Горі від розуму”.) Наприкінці зими 1824 р. по Москві поширився слух, начебто з’явилася п’єса, у якій висміяне московське вище суспільство, зображене зло й карикатурно. Автором цієї п’єси був Олександр Сергійович Грибоєдов. Талановитий російський дипломат і письменник не...
- “Образ Софії Київської – символ духовного надбання українського народу”(за романом Павла Загребельного “Диво”) Роман Павла Загребельного “Диво” є першою частиною епічного триптиху про Київську Русь, до якого входять ще “Первоміст” і “Смерть у Києві”. Названі твори не мають спільних героїв, а їхні фабули аж ніяк не поєднані часом або місцем дії. Те, що єднає ці романи, – значно глибше. Воно – у провідних...
- Сюжет і композиція “Горя від розуму” Сюжет і композиція “Горя від розуму” Сюжет комедії Грибоєдова сам по собі вже досить оригінальний і незвичайний. Не можу погодитися з тими, хто вважає його банальним. На перший погляд може здатися, що основне в сюжеті Історія любові Чацкого до Софії. Дійсно, ця історія займає в добутку велике місце, надаючи жвавість...
- Фамусов і Чацкий Фамусов і Чацкий В 1824 році АС Г-Дов написав свою комедію “Гоу”, що вплинула на подальший розвиток російської літератури. У цій п’єсі Г-Дов показав важливу проблему всіх часів конфлікт між “століттям нинішнім” і “століттям минулої”. Одним із самих яскравих предста-вителей “століття минулого” є Павло Опанасович Фамусов, у чиєму будинку й...
- Фамусовское суспільство в зображенні А. С. Грибоєдова Комедія “Горе від розуму” була написана між 1815 і 1824 роком. Зміст п’єси тісно пов’язане з історичними подіями. У цей час у російському проществе правили захисники феодализма й кріпосництва, але в той же час з’являлося й прогресивно мисляче, передове дворянство. Таким чином, у комедії зштовхнулися два століття – “вік нинішній”...
- Переказ сюжету комедії Грибоєдова “Горі від розуму”. Дія перше й друге Дія перше. Дія відбувається в будинку Павла Опанасовича Фамусова, великого сановника, що керує в казенному місці. Ранок, вітальня. Служниця Ліза прокидається в кріслі. Дочка Фамусова Софія захоплена Олексієм Степановичем Молчалиним, секретарем батька, що живе в їхньому будинку, напередодні в них було побачення, і Лізі доручено стежити, щоб їх не застали...
- Образ Чацкого в комедії “Горе від розуму” Не можна не погодитися з Гончаровим. Так, фігура Чацкого визначає кінфликт комедії, обидві її чи сюжетнінии. П’єса писалася в ті часи ( 1816-1824), коли молоді люди, подібні Чацкому, несли в суспільство нові ідеї, настрої. У монологах і репліках героя, у всіх його поступках виразилося те, що важливіше всього було й...
- Розум, хитрість, спритність образа Молчалина Так, Чацкий, наділений темпераментом бійця, активно протистоїть фамусовскому суспільству. Але чи бачить він свого реального супротивника, коли викриває Фамусова, Скалозуба, бальну юрбу? Подумайте, хто щирий суперник Чацкого? Поки наш герой три роки подорожував, суспільство не стояло на місці. Воно не просто з полегшенням верталося до турбот і радостей мирного життя...
- Образ Чацкого в комедии А. С. Грибоедова “Горе от ума” “Безумным вы меня прославили всем хором…” И все-таки сложная штука жизнь. Иногда она бывает легкой, иногда тяжкой; для кого-то счастливой, для кого-то несчастной. Комедия Грибоедова – о человеческих отношениях, без которых этой жизни не было бы. Хотя человеческими отношения между героями “Горя от ума” назвать трудно. А трудно потому, что...
- Чацький – образ “нової людини” (за комедією О. Грибоєдова “Горе від розуму” Комедія О. С. Грибоєдова “Горе від розуму” зіграла визначну роль у справі суспільно-політичного і морального виховання декількох поколінь російських людей. Вона озброїла їх на боротьбу з насильством і сваволею, підлістю і неуцтвом в ім’я свободи і розуму, в ім’я торжества передових ідей і справжньої культури. Ми, як і наші батьки...