Образ митця Гренуя (за романом П. Зюскінда “Запахи”)
Патрік Зюскінд – сучасний німецький письменник, роман якого “Парфумер, або Запахи” став бестселером і був перекладений багатьма мовами світу. Уже перші рядки роману переносять читача в задушливу атмосферу найсмердючішого міста Франції XVIII століття. У спекотливий липневий день 1738 року досить ще молода жінка стояла з ножем у руках біля стола з рибою, розчиняла її, а сморід від тієї риби заглушав біль у животі й попереці: у неї почалися пологи. Це було вже п’яте її дитя. Перші чотири теж народилися тут, і вона викидала ці шматочки м’яса
Хлопчик виявився на диво витривалим. Народжений серед покидьків, він міг днями їсти тільки суп на воді, гнилі овочі й зіпсоване м’ясо. Гренуй хворів на всі відомі й невідомі хвороби, падав у криницю з шестиметрової висоти, обпік груди кип’ятком, але вижив. Він був живучий, як бактерія,
Гренуй ріс малим, непомітним кліщем, що сидить на дереві роками і чекає, коли якийсь неймовірний випадок приведе під те дерево тварину чи людину, і годі він упаде просто вниз і вгризеться в чуже м’ясо.
У закладі мадам Гайяр було багато дітей, і всі вони відчули, що Гренуй чимось особливий. Малеча боялась підходити до коробки, де спав хлопчик, а доросліші навіть намагалися вбити його, та це їм не вдалося. Діти підсвідомо боялися Гренуя. Він не мав властивого кожній людині запаху. Але в нього був дар божий: він відрізняв тисячі запахів. Гренуй легко відрізняв предмети, які мали і плутався в абстрактних поняттях, адже честь, совість, радість, право, Бог, вдячність, відповідальність зовсім не мали запахів.
Коли хлопець підріс, то помітив, як деякі запахи діють на людей, але не в цьому значення. І ось одного разу, коли йому було 15 років, хлопець пішов прогулятися. Париж готувався до святкового феєрверка, сотні людей вийшли на вулиці, але ані суміш запахів сірки, олії та селітри, ані огидні випари людської юрби не змогли перебити єдиний витончений і ніжний запах молодого тіла, який Гренуй відчув за півмилі від дівчинки. Він зрозумів, що не зможе далі йти, якщо не заволодіє цим запахом, втратить його. Півмилі він ішов на цей крок вдихав його, стоячи біля тринадцятилітньої дівчинки майже впритул.
Гренуй не міг дозволити дівчинці піти і забрати з собою цей запах. Він задушив її, розірвав плаття і ще деякий час насолоджувався ароматом молодого тіла.
Ніколи ще він не був таким щасливим, як того вечора. Докори совісті не насторожили його. Він забув, який вигляд мала та дівчинка, адже тепер мав найцінніше, що в неї було, – формулу її запаху.
Минуло багато років, знову Гренуй відчув запахи молодих дівчат. У маленькому містечку Грасі почали знаходити вбитих молодих дівчат. Убивця не залишав жодних слідів, і місто в тривозі чекало на нові смерті.
Коли Гренуя заарештували, він не опирався і зізнався в усіх скоєних злочинах. Його катували, але цей потворний малий чоловічок, здавалося, не відігнав болю й тільки торочив, що дівчата були йому потрібні. Убивцю засудили і страти.
Ідучи на страту, Гренуй облив себе парфумами, які викликали в людей почуття любові. Тисячі городян, які прийшли подивитися на смерть убивці, своїми криками, поведінкою висловлювали любов до горбатого, кульгавого, бридкого страховиська. Але Гренуй не дістав від цього захвату жодного задоволення, бо ненавидів людей. Він зрозумів, що той, хто жив ненавистю, не може здобути щастя від любові.
Кінець Гренуя був страшний. Доки ще не вивітрився запах любові, він покинув містечко і попрямував у Париж. Там убивця опинився серед канібалів, які, відчувши запах, розтерзали Гренуя на шматки і з’їли, відчуваючи задоволення від того, що вперше в житті вони щось зробили із любові. Бог наділив Гренуя великим талантом, але він не зумів скористатися з цього дарунка, не зумів принести в цей світ хоч краплину радості і справжньої любові.
Схожі твори:
- “Для чого Гренуй приходив у цей світ? За романом Зюскінда “Запахи” Існує відразу кілька думок щодо призначення людини в цьому світі. Деякі люди твердо переконані, що життя людини завжди має сенс, кожен з людей має свою роль, яку він повинен реалізувати під час свого життя. Втім, також існує думка і про те, що життя – це, швидше, випадкове явище, а тому...
- Безбожний геній Гренуй (за романом Зюскінда “Запахи”) “Запахи”, “Парфюмер” – такі варіанти перекладу назви роману Патріка Зюскінда. Я відкриваю книгу цього нового для мене автора, торкаюсь ніжних сторінок невеличкого томика, зачаровуючись ілюстрацією чудової дівчини на обкладинці книги. Я насолоджуюсь “запахами”, передчуттям прочитання нової, цікавої книги. Перші сторінки притягують, інтригують: народжується дитина десь у багнюці, вона нікому не...
- “Для чого Гренуй жив у цьому світі?” за романом Зюскінда “Запахи” Роман відомого німецького письменника Патріка Зюскінда “Парфумер” або “Запахи” став світовим бестселером і був перекладений багатьма мовами, зокрема українською. З перших сторінок роману читач опиняється в задушливій атмосфері найсмердючішого у Франції XVIII століття міста. В один з найбільш спекотливих липневих днів 1738 року молода жінка стояла біля прилавку з рибою,...
- Контрольна робота: Моє дослідження образа Гренуя у романі П. Зюскінда “Запахи” Як відзначає Т. Ружевич у статті “Соціальна дійсність дзеркалі гротеску”, “Цахес – докір усьому ладу, втілення потворності суспільства. Цей злий і честолюбний каліка – його кумир”. Хіба не схожі думки зустрічаємо на сторінка роману Патріка Зюскінда? Пізнання тріумфу не робить Гренуя щасливим – те, чего завжди він так бажав, –...
- Тріумф і поразка Гренуя за романам П. Зюскіида “Запахи. Історія одного вбивці”) Світову славу одному з найпопулярніших шедеврів західноєвропейської літератури П. Зюскіиду приніс роман “Запахи. Історія одного вбивці” (1985). Цей твір, перекладенно 33 мовами, понад 10 років утримував позицію бестселера. В Парижі автор отримав премію Гутенберга за найкращий іноземний роман. У центрі цього твору – парфумер Жан-Батіст Гренуй. Перший крик немовляти не...
- Твір на тему “Чи можна створити досконалість без любові?” За романом П. Зюскінда “Запахи” Краса в усі часи була предметом насолоди, як чоловіків, так і жінок, незалежно від їхнього віку і матеріального становища. П. Зюскінд створив свій роман “Парфумер” (“Запахи”), базуючись саме на цьому невідчутному понятті, надавши йому ознаки ідеальності і неземної досконалості. Жан-Батіст Гренуй не є уособленням прекрасного, навпаки, в ньому є та...
- Патрік Зюскінд “Запахи. Історія одного вбивці”. Образ Гренуя та його літературні прототипи УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 11 клас II семестр ІЗ ЛІТЕРАТУРИ КІНЦЯ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ. УРОК № 61 Тема. Патрік Зюскінд “Запахи. Історія одного вбивці”. Образ Гренуя та його літературні прототипи Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст, особливості твору письменника; розвивати навички сприйняття, аналізу постмодерністського твору, “розшифрування” його,...
- Роман Патріка Зюскінда “Запахи” Можна говорити про архетип подорожі у романі Патріка Зюскінда “Запахи”. Головний герой цього твору ЖанБатіст Гренуй змінює декілька світів у пошуках свого ідеалу і, здобувши бажане, повертається у “вихідну точку”. Порівняємо подорож героя у Андерсена та Зюскінда. Подорож Гренуя з роману “Запахи” віддзеркалена на схемі: Можемо помітити такі особливості: -У...
- Парфуми як іронічна метафора мистецтва кінця XX століття (за романом Патріка Зюскінда “Запахи”) Мистецтво завжди шукає. Теми, образи, алегорії, символи, загалом форму. подання того, чим переймається митець. Загальні тенденції зазвичай розвиваються паралельно у декількох видах мистецтв, що залежить і від загального стану культури, і від проблем, що хвилюють художників у широкому значенні цього слова. Перше зумовлює форму. Друге – теми. Розвиток науки у...
- Парфуми як іронічна метафора мистецтва кінця ХХ століття (за романом Патріка Зюскінда “Запахи”) Парфуми як іронічна метафора мистецтва кінця ХХ століття (за романом Патріка Зюскінда “Запахи”) Мистецтво завжди шукає. Теми, образи, алегорії, символи, загалом форму подання того, чим переймається митець. Загальні тенденції зазвичай розвиваються паралельно у декількох видах мистецтв, що залежить і від загального стану культури, і від проблем, що хвилюють художників у...
- Відповіді до роману П. Зюскінда “Запахи. Історія одного вбивці” З якими образами порівнюється Гренуй? Який з цих образів розгортається в детальну характеристику? Чому? Гренуй порівнюється з такими образами, як “монстр”, “витривала бактерія”, “кліщ”, “павук”. За текстом; 1.”Він був такий живучий, як витривала бактерія…” 2.”… невибагливий, як кліщ, що сидить на дереві, існуючи завдяки одній невибагливій крихітній краплині крові…” 3.”…...
- Дослідження образа головного героя у романі П. Зюскінда “Запахи. Історія одного вбивці” Образ Гренуя контрастує з образом Квазімодо з роману В. Гюго “Собор Паризької Богоматері”. Мабуть, кожен з нас, пізнаючи життя, нерідко замислювався про те, що людина, фізично довершена, навіть прекрасна, далеко не завжди має красиву та щиру душу. У народі здавна кажуть: “З лиця води не пити”, бо все ж таки...
- “У чому причина величезної популярності у світі роману Патріка Зюскінда “Запахи. Історія одного вбивці” Треба сказати, що роман “Парфумер” Патріка Зюскінда – унікальне явище в сучасній німецькій літературі. Цей видатний твір з’явився на світ в 1985 році. Роман добився такої світової популярності, якою в німецькій літературі останніми користувалися твори Т. Манна, Г. Бьолля і Г. Грасса. За двадцять чотири роки, що минули з того...
- “Тріумф і поразка Гренуя” Протягом усього твору ми спостерігаємо образ Гренуя, те, як поступово він наближається до миті свого тріумфу та до часу своєї поразки. Парфумерові колосальних випробувань завдавало відчувати “смороди” людей, через те, що сам він не розповсюджував бодай якийсь запах. На мою думку, це геніальна метафора Патріка Зюскінда: для кожного пересічного мешканця...
- “Чи вибачає злочини Гренуя його талант?” Серед злочинців, бандитів і звичайних збоченців теж зустрічаються люди, які мають певні схильності та навички, яких позбавлені інші люди. Дані таланти роблять злочинців неповторними людьми, підвищують їх цінність у суспільстві у багато разів, а тому змушують задаватися раціональним питанням: чи є їх великий талант спокутою за скоєні злочини? Можливо, такі...
- Шлях Жана-Батіста Гренуя до Кладовища невинних Жан-Батіст зрозумів, що створив шедевр. Для нього стало очевидним, що він – Великий Гренуй. І тільки вистачило однієї миті, щоб зараз пережити тріумф свого життя. Але автор підкреслює, що це була тільки мить. Ми знаємо про те, що Гренуй створив шедевр не для миті, а створеними власними дивопарфумами покінчити зі...
- Конспект й поурочне планування: Роман П. Зюскінда “Запахи” 11 клас Найважливіший етап у вивченні літературного твору в школі припадає на старші класи, тобто на той період, коли формуються моральні та естетичні ідеали учнів. Ось чому для вчителя дуже важливо правильно визначити методи дослідження твору, особливо коли це стосується значних за обсягом постмодерністських епічних полотен. Проблема вивчення художніх творів у школі...
- Що означало для Гренуя слово “мати”? Любов у жипі людини починається з любові материнської, безкорисливої, щирої, самовідвертої. “Що означало для Гренуя слово “мати”? – запитуємо ми у школярів. І отримуємо відповідь: нічого. Існує в світі людей і така невмируща цінність, як милосердя, її повинні втілювати ті, хто опікується сиротами. Але Греную цю цінність зазнати не вдалось....
- Шлях Жана-Батіста Гренуя від Кладовища невинних Шлях до створення чарівних парфумів розпочався для Гренуя з будинку парфумера Бальдіні, котрий вважав, що у кожному мистецтві, як і в кожному ремеслі, талант сам по собі майже нічого не вартий, все визначається досвідом, здобутим скромною наполегливістю та старанням. Гренуй – “геніальна потвора”. У Бальдіні він виготовляв парфуми, які були...
- Життя і творчість німецького письменника Патріка Зюскінда. Ознаки постмодернізму в повісті “Запахи. Історія одного вбивці” УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 11 клас II семестр ІЗ ЛІТЕРАТУРИ КІНЦЯ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ. УРОК № 60 Тема. Життя і творчість німецького письменника Патріка Зюскінда. Ознаки постмодернізму в повісті “Запахи. Історія одного вбивці” Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, ознаками постмодернізму в його найвідомішому творі; розвивати...