Образ головної героїні роману Томаса Манна “Лотта у Веймарі”
Особливе значення образу Лотти в романі полягає в утвердженні нею своєї людської гідності. У цьому відношенні вона незмірно вище веймарцев, що перетворилися на свиту Гете. Вона – мати одинадцяти дітей. Це й справді, а не тільки в її уяві ставить її вище Фрідерік Бріон, що опинилася здатної тільки на сумні спогади про покинув її Гете. Лотта пишається собою, повнотою свого життя, прожитого, як вона пише Гете, в міру відпущених їй сил. Фінальна зустріч Лотти з Гете дана в романтизованим, полутаінственном, трохи іронічному висвітленні. Повертаючись
Вони говорять те на Ви, то на ти, кажуть про найголовніше, і перед Лоттою вимальовується не тільки велич, а й трагізм життя Гете, творчість якого трактується як трагічно-радісний борг перед людством, як самоспалення, а перед Гете постає гідність Лотти, материнство якої – теж творчість і самовіддача. Шлях Лотти і Гете до зустрічі показаний як шлях до істини через перешкоди, через нагромадження фальші; їх відділяють один від одного не тільки атмосфера Веймара, візити міс Гезл, що
Гете і Лотта, геній і звичайна жінка, зближені в фіналі як жива і здорова основа нації. Вони стоять поряд, і в цьому є високий зміст, пов’язаний з антифашистської спрямованістю роману.
Схожі твори:
- Короткий виклад роману Томаса Манна “Лотта у Веймарі” У романі “Лотта у Веймарі” Томас Манн на новий лад поєднав правду історії та поетичного вимислу, звернувшись до більш близького часу і до конкретних подій з національної історії. Основою сюжету став історичний факт: відвідування Веймара, де жив Гете, Лоттою Кестнер – тієї самої Лоттою, яка була прототипом героїні роману “Страждання...
- Шарлотта Кестнер – героїня роману Томаса Манна “Лотта у Веймарі” Історичний прототип – Шарлотта Кестнер, уроджена Буф, з якою Гете в молодості познайомився в Вецлара і описав їх відносини в романі “Страждання молодого Вертера”. Ш. К. у Томаса Манна – жінка років шістдесяти, досить повна, з вицвілими блакитними очима і попелясто-сірими волоссям, колись колишніми золотавими. У погожий вересневий день 1816...
- Шарлотта кестнер – героїня роману Томаса Манна “Лотта у Веймаре” Історичний прототип – Шарлотта Кестнер, уроджена Буф, з якої Гете в молодості познайомився у Вецларе й описав їхні відносини в романі “Страждання молодого Вертера”. Ш. К. у Томаса Манна – жінка років шістдесяти, досить повна, з вицвілими блакитними очами й попелясто-сірими волоссями, що ніколи були золотавими У погожий вересневий день...
- Образ і характеристика головної героїні роману “Ганна Каренина” Спочатку “Ганна Каренина” (1873-1877) була задумана Толстим як сімейно-побутовий роман про невірну дружину. У процесі роботи задум заглиблювався й розширювався. У центрі уваги письменника виявилися не тільки сімейні, але й економічні соціальні, суспільні відносини. На сторінках роману відтворювалася широка панорама російського життя. Один з героїв добутку – Левин – говорив:...
- “Секрет чарівної чарівності” головної героїні роману Л. Н. Толстого “Війна й мир” 1. Життя, повне подій. 2. Любов до себе й навколишньої. 3. Заперечення самопожертви Гарна людина гідна любові. Антисфен Своє розуміння “секрету чарівної чарівності” Л. Н. Толстой сховав у головній героїні роману “Війна й мир” – Наташе Ростовой. Протягом тривалого чотиритомного оповідання перед нами проходить значний відрізок її життя. Так, автор...
- А. Ліндгрен. “Пеппі Довгапанчоха”. Образ головної героїні УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС ІІ семестр ІЗ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ (4 години) УРОК № 62 Тема. А. Ліндгрен. “Пеппі Довгапанчоха”. Образ головної героїні Мета: продовжити знайомство учнів із твором письменниці; допомогти зрозуміти його ідейно-художні особливості; розвивати навички вдумливого виразного читання, характеристики героїв твору на основі аналізу їхніх...
- Образ і характер головної героїні повести Г. Квітки-Основ’яненки “Маруся” Кожний народ, як відомо, має свої звичаї, свої поняття про побут і, взагалі про життя. Має їх і український народ. Тому не варто дивуватися, коли читаєш про це в оригінальній повісті Г. Квітки-Основ’яненки ” Маруся “. Я перегортаю її сторінки й все-таки дивуюся, скільки там описів, які із властивої для...
- Пафос творчості Томаса Манна Великий внесок у боротьбу з фашизмом вніс Томас Манн (1875-1955), що видається письменник, молодший брат Генріха Манна. Томас Манн ішов до прогресивних ідейних позицій більш довго й важко, чим Генріх, але він був не менш рішучим супротивником фашистської агресії, варварства, расизму. В еміграції він активно виступав проти фашизму – і...
- “Опис головної героїні оповідання “Каторжна” Існують в нашому суспільстві і світі досить багато людей з дуже складною долею. Про історію однієї такої людини, дівчини на ім’я Докія, розповів у своєму оповіданні “Каторжна” Борис Грінченко. Життя Докії було просто нестерпним, в цьому житті не було практично нічого хорошого. Її мати померла, тому вона могла жити тільки...
- Роль міфу в новелі Томаса Манна “Смерть у Венеції” Новела Томаса Манна “Смерть у Венеції” – складний твір, сповнений глибокого символічного й алегоричного змісту. Кожний образ ніби має подвійну природу: його можна сприймати реалістично і алегорично. Важливу роль у новелі відіграють міфічні сюжети й образи, що використовує автор. Але Т. Манн творить свій міф в попелі “Смерть у Венеції”,...
- Суперечливість образу головної героїні твору – Анни Кареніної ВСТУП ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ Ф. ДОСТОЄВСЬКИЙ, Л. ТОЛСТОЙ Суперечливість образу головної героїні твору – Анни Кареніної Вже під час першого знайомства з Анною Кареніною всіх вражала прихована сила життя, повнота почуттів, що виявлялась то в її погляді і в усмішці, то у швидкому, енергійному потиску руки. Вражала не лише краса...
- Неземні почуття головної героїні драми Лесі Українки “Лісова Пісня” Один з найзагадковіших і водночас найчарівніших в історії української літератури – образ дитини лісу Мавки з драми-феєрії Лесі Українки “Лісова пісня”. Образ Мавки, в якому так багато від самої Лесі Українки, символізує митця, що своїм мудрим поетичним словом “озвірілих в люди повертає”, “чинить диво”, завжди, за всіх обставин сповнений почуттям...
- Моє ставлення до головної героїні “Лялькового дому” Щойно перегорнута остання сторінка п’єси Г. Ібсена “Ляльковий дім”, яка справила на мене велике, хвилююче враження. І це, насамперед, завдяки головній героїні п’єси – Норі Хельмер. Як я ставлюся до головної героїні п’єси? Питання досить слушне, але неоднозначне. Звичайно, героїня твору мені дуже подобається, приваблює, іноді навіть захоплює. Нора має...
- Крах надій і очікувань головної героїні п’єси Островського “Безприданниця” У своїй п’єсі Островський розкриває всю систему відносин, що складаються між суспільством і жінкою. За зовнішнім лиском і погонею за грішми сильні миру цього стали забувати про прості людські почуття. Жінка для них перетворюється з ніжної, люблячої істоти в предмет цинічного торгу, з нею звертаються як свещью. Жертвою цього бездушного,...
- Протиріччя історичних поглядах у творчості Джойса й Томаса Манна Поданню Джойса про безглуздість історії протистоїть манновская концепція її глибокого змісту, що розкривається в міру розвитку культури. Ця концепція художньо реалізована за допомогою образів біблійної міфології. Т. Манн прагне показати, прибігаючи до тих же образам, і діалектикові історичного розвитку свідомості, що відповідає процесу виділення особистості з архаїчного колективу. Сам процес...
- Дума “Маруся Богуславка”: душевна роздвоєність головної героїні Чимало дум склав народ про муки українських невільників у татаро-турецькому полоні в XVІ-XVІІ століттях. Жорстокість ворогів не мала меж: бранців продавали на ринку, непокірних гноїли в темницях, на галерах, дітей віддавали в спеціальні військові школи, звідки вони виходили яничарами, літніх людей убивали. Розлучали матір з дочкою, брата з сестрою. Та...
- Проблема митця і мистецтва в новелі Томаса Манна “Смерть у Венеції” Новела Томаса Манна “Смерть у Венеції” – неперевер-шений взірець реалістичної манери письма, збагаченої модернізмом. Саме вона допомогла митцеві художньо осягнути і втілити проблему бездуховності тогочасного мистецтва. У 1913 році, коли Томас Манн працював над цим невеличким твором, у Західній Європі набули поширення песимістичні філософські теорії, які грунтувались на ірраціоналізмі, містиці,...
- Перемога людського розуму та цінності людської гідності у новелі Томаса Манна “Маріо і чарівник” Характерними ознаками творчого стилю видатного письменника Томаса Манна була неквапливість розповіді та дуже детальний опис власне процесу осягнення розумом дійсності, що сполучалися з аналітичним підходом, елементами іронії та емоційністю. Бачимо ми всі ці ознаки й у новелі “Маріо і чарівник”. Сюжет новели можна переказати кількома словами: подружжя з дітьми приїздить...
- Світ героїні роману “Роксолана” Прикметною рисою роману Павла Загребельного “Роксолана” є значне розширення світу героїні порівняно з прозою попередників, де він в основному зводився переважно до сімейно-побутової сфери. Автор образу Роксолани активно освоїв суспільні, національні, професійні площини буття жінки у зв’язку з висвітленням таких проблемно-тематичних аспектів як “жінка і нація”, “жінка і держава”, “жінка...
- Виклад роману Генрика Манна “Вірнопідданий” Особливо яскраво, своєрідно виявилася його сатирична майстерність в “Вірнопідданому”. Зовні цей роман побудований як традиційний роман-біографія, що відтворить обов’язкові віхи життєвого шляху пересічного німецького буржуа: раннє дитинство, гімназія, столичний університет, відхилення від служби в армії, диплом доктора права, одруження з розрахунку, політична кар’єра в провінційних масштабах… Але Манн недарма назвав...