Михайло Зощенко “Найголовніше”
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи
БУТИ ПОРЯДНОЮ ЛЮДИНОЮ
Урок 20
Тема. Михайло Зощенко “Найголовніше”
Мета: вчити дітей аналізувати свою поведінку; вдосконалювати навички читання, вміння ділити текст на частини, добирати до них заголовки; розвивати пам’ять, увагу, кмітливість; виховувати бажання ставати кращими й добрішими.
Обладнання: підручник; робочий зошит.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Урок розпочався!
До праці мерщій!
Усі перешкоди
Здолати зумій.
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб
II. Повідомлення теми й мети уроку
III. Робота над новим матеріалом
1. Розповідь про письменника, про країну Росію
2. Робота над заголовком твору
– Спробуйте висловити своє припущення щодо назви “Що є найголовніше”.
3. Ознайомлення з оповіданням (читання вчителем і сильнішими учнями)
4. Словникова робота (зошит)
5. Перевірка первинного сприймання. Відповіді на запитання після тексту
6. Читання твору учнями
– “Ланцюжком”, по 2 речення;
– “Небо – Земля”
– напівголосно;
– пошепки;
– вибіркове
– Яким був хлопчик Андрійко?
– Що сказав Андрійко хлопчакам у дворі?
– Що сказав хлопчик собаці?
– Як Андрійко плив у човні?
7. Гра “Закінчи речення”
– Тільки хоробрі люди…
– Недостатньо бути тільки хоробрим, треба…
– Недостатньо бути тільки хоробрим і сильним, треба…
– Я зроблю розумніше…
– Всього цього замало, треба…
– А щоб все це знати, слід…
– Андрійко пообіцяв: віднині я буду…
8 Диференційована робота над текстом
1-ша група. Знайти в оповіданні зачин і кінцівку. Прочитати їх виразно.
2-га група. Прочитати, що сказала мама хлопчику після пригоди з човном.
Перевірка виконаних завдань.
– То що ж є найголовнішим для людини? Чому?
– Чи правильними були наші припущення?
IV. Закріплення вивченого матеріалу
(продовження роботи в зошиті)
V. Підсумок уроку
– Чого нас вчить це оповідання?
– У рубриці “Додаткове самостійне читання” ви зможете прочитати оповідання “Боягузик Василько” і цікаву інформацію про коней. Цікаво, чого навчить вас цей твір? Поміркуйте!