Майстер і Маргарита – Недобра Квартира
На наступний ранок Стьопа Лиходеев не погодився б встати з ліжка навіть під загрозою розстрілу. У голові гуло важкий дзвін, під закритими століттями плавали коричневі плями, нудило. Стьопа намагався хоч що-небудь пригадати, але пригадувалось тільки одне – здається, вчора він стояв невідомо де і намагався поцілувати якусь даму і напрошувався до неї в гості сьогодні о дванадцятій годині. І це ще не все. Стьопа ніяк не міг збагнути, де він знаходиться. Насилу розліпив повіки лівого ока, він побачив трюмо і зрозумів, що лежить у власному ліжку.
“Пояснимося:
Ще два роки тому вона належала вдові ювеліра де фужери. Три кімнати з п’яти вдова здавала мешканцям, одного з яких звали, здається, Беломут а другого – вже не пригадати. І ось два роки тому люди з цієї квартири почали зникати. Одного разу прийшов міліціонер, сказав, безіменному що його викликають у відділення міліції
Квартира простояла порожній і запечатаної тільки тиждень, а потім у неї вселилися покійний Берліоз із дружиною і Стьопа, теж з дружиною. І в них почалося казна-що – протягом одного місяця пропали обидві дружини. Але не безслідно. Їх начебто бачили, одну в Харкові, а іншу на Стьопа страждав. Він спробував покликати на допомогу Мішу, відповіді, як ви розумієте, не отримав. Треба було вставати, хоча це було нелюдськи важко Стьопа з працею розплющив очі й побачив себе в трюмо у самому страшному вигляді А поруч у дзеркалі побачив невідому людину в чорному. Стьопа опустився на ліжко, витріщалися на незнайомця. Той привітався. Настала пауза, після якої Стьопа з найбільшим зусиллям запитав: “Що вам треба?” Незнайомець пояснив, що Стьопа сам призначив йому побачення на десяту годину ранку і ось уже годину, як він чекає його пробудження Спочатку треба привести Стьопу до нормального вигляду. Стьопа раптом побачив маленький столик, а на ньому білий хліб, паюсну ікру в вазочці, білі мариновані гриби на тарілочці, щось у каструльці і, нарешті, горілку в об’ємистому карафці. І ось в очах прояснилося і щось стало згадуватися Але тільки не незнайомець. Той пояснив йому все сам. Він – професор чорної магії Воланд, вчора приїхав з-за кордону до Москви, тут же з’явився до Стьопі і запропонував свої гастролі у вар’єте. Стьопа погодив питання з Московської обласної видовищною комісією і підписав контракт з професором на сім виступів. Домовилися, що Воланд прийде сьогодніш до Стьопі о десятій годині… Прийшовши, зустрів домробітницю Груню, яка сказала що Берліоза вдома немає, а Степана Богдановича нехай будить сам. Побачивши стан сплячого, він послав Груню за горілкою н закускою. Стьопі захотілося поглянути на контракт. Він був у порядку, з підписом самого Стьопи. Стояла і коса напис збоку рукою фіндиректора Римського з дозволом видати артистові Воланду десять тисяч рублів авансу. Мало того – він вже встиг ці гроші отримати! Стьопа сказав, що йому треба на хвилину відлучитися, і побіг в передню до телефону. Груні не було, а на ручці дверей до кабінету Берліоза він побачив сургучною друк на мотузці. Значить, той щось накоїв, але ж він, Стьопо, вів з ним часом сумнівні розмови, ну не дуже щоб сумнівні, але краще було б таких розмов не затівати. Але сумувати було ніколи.
Стьопа подзвонив фіндиректору Вар’єте Римському, і той повідомив, що афіші зараз будуть готові. Повертаючись від телефону, Стьопа побачив у немитому дзеркалі передній якогось дивного суб’єкта – довгого, як жердина, і в пенсне. Той майнув і пропав, а за ним у дзеркалі пройшов величезний чорний кіт. У Стьопи обірвалося серце, він похитнувся. Він прокричав Грунь, що за коти тут вештаються, але Воланд сказав із спальні, що кіт це його, а Груні немає – він відіслав її до Воронежа, на батьківщину. Розгублений Стьопа застав в спальні цілу компанію – в другому кріслі сидів той самий довгий з вусами-пір’їнками і з єдиним скельцем у пенсне, а на пуфі розвалився в розв’язною позі моторошних розмірів кіт зі стопкою горілки в одній лапі і вилкою з начеплені на неї грибочком в інший.
У Стьопи потемніло в очах, він схопився за одвірок. Воланд заявив, що це його свита, а свиті потрібне місце, так що дехто тут зайвий у квартирі. І йому здається, що це Стьопа. І тут трапилася ще одна подія, від якої Стьопа сповз на підлогу, дряпаючи одвірок. Прямо з дзеркала вийшов “маленький, але надзвичайно широкоплечий, в казанку на голові і з стирчить з рота іклом, безобразящім і без того небачено мерзенну фізіономію. І при цьому ще вогненно-рудий “. “Я взагалі не розумію, як він потрапив у директора, – сказав він гугняво, .- він такий же директор, як я архієрей! .. Дозвольте, месір, його викинути три чорти з Москви? ” “Тпрусь!” – Раптом гаркнув кіт, здибивши шерсть.
Спальня закрутилася навколо Стьопи, він ударився об одвірок головою і, втрачаючи свідомість, подумав: “Я вмираю…”
Але він не помер. Він був у Ялті. Дізнавшись це, Стьопа втратив свідомість.
Схожі твори:
- Майстер і Маргарита – Доказ – Так, було близько десятої години ранку, високоповажний Іван Миколайович, – сказав професор. Іван раптом виявив, що на Патріарших вже вечір. Значить, так довго професор розповідав. Або просто я заснув і все це мені наснилося? Ні, напевно, розповідав, тому що Берліоз заявив, що розповідь був надзвичайно цікавий, хоч і зовсім...
- Майстер – герой роману М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита Майстер – герой роману М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” (1928-1940). У велелюдному зібранні осіб, що населяють роман, роль цього персонажа позначена з усією визначеністю. Розділ, в якій з ним зустрічається читач, названа “Явище героя”. Тим часом у просторі сюжету М. займає небагато місця. Він з’являється у 13-му розділі, коли...
- Фантастичні і реальні образи в романі “Майстер і Маргарита” Чи можна людині, незалежно від часу і місця його перебування, величини відкиданої ним тіні, існувати у світі, немов не було явища і розп’яття Ісуса Христа? У останньому, “західному”, булгаківському романі є відповідь на це питання, він розгорнутий від першої глави до епілогу як заперечення заперечення. На початку оповідання звучало незаперечне...
- Майстер і Маргарита – В погонах Всі вщухло – істеричні крики, міліцейські свистки, останки зібрали і відвезли в морг, а поранену стеклами вагоновожатим – в лікарню, двірники сміли скла і засипали піском кров – а Іван Миколайович все сидів на лаві, на яку впав, не добігши до турнікета. Він кинувся до турнікета при першому ж зойку...
- Часові шари у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Роман “Майстер і Маргарита” – твір, який змінив моє уявлення про світ взагалі. Жив я собі на планеті Земля і знав, що життя одне і після смерті немає нічого. Батьки мої атеїсти. І оці всі паранормальні, чудотворні явища для них – казки з ефектом дурощів. Реальне життя – це те,...
- Тривоги за долю людства в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Булгаков писав роман майже усе ж’пг-тя – і до самої смерті, переробляв і вдосконалював безліч разів. Ідея книги про візит Сатани до радянської Росії з’явилася в письменника на початку двадцятих років, у 1925 році він написав “Інженера з копитом” (початок “Майстра й Маргарити”), та й уся його подальша творчість пов’язана...
- Тривоги за долю людства у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Тривоги за долю людства у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Булгаков працював над романом “Майстер і Маргарита” майже п’ятнадцять років. Ретельно змальовував характерні риси персонажів, добирав деталі – змістовні й виразні, мішав епос із лірикою, а драму з гротеском. Вдосконалював образну систему, відкидав зайве, втілюючи свою відчайдушну надію на...
- Скорочено МАЙСТЕР І МАРГАРИТА – МИХАЙЛО БУЛГАКОВ МИХАЙЛО БУЛГАКОВ МАЙСТЕР І МАРГАРЙТА …так хто ж, нарешті, ти? Я – частка тої сили, що одвіку Прагне зла й одвіку ж творить благо. Гете. “Фауст” Частина перша Глава 1 Ніколи не розмовляйте з невідомими Одного весняного вечора у Москві, на Патріарших ставках, з’явилися два чоловіки: голова правління MACCOЛITy, редактор...
- Майстер і Маргарита – Понтій Пілат “У білому плащі з кривавим підкладкою, човгає кавалерійської ходою, рано вранці чотирнадцятого числа весняного місяця нісана в криту колонаду між двома крилами палацу Ірода Великого вийшов прокуратор Іудеї Понтій Пілат”. Найбільше на світі він ненавидів запах трояндової олії, а сьогодні цей запах почав переслідувати прокуратора з світанку, що віщувало нехороший...
- Моральні експерименти Воланда у романі М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” Якщо спробувати апределіть одним словом багатство ідей та образів роману “Майстер і Маргарита”, то можна сказати, що це – роман-випробування. Кожен з героїв, навіть самий незначний, другорядне, стає учасником фантастичного експерименту. Може бути, цей самий герой ніколи і в очі не бачив Воланда, але тим не менше сам сатана випробовує...
- Булгаков Михайло Майстер і Маргарита (скорочено) Роман ЧАСТИНА ПЕРША Епіграфом до цієї частини Булгаков поставив рядки з трагедії Гете “Фауст”: “…та хто ж, нарешті, ти? – Я – частка тої сили, що одвіку Прагне зла й одвіку ж творить Благо”. Глава 1 НІКОЛИ НЕ РОЗМОВЛЯЙТЕ З НЕВІДОМИМИ Одного весняного вечора, у надзвичайно спекотливу годину під час...
- Роман М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” 1. Історія створення роману. 2. Структура добутку. 3. Історичні паралелі вромане. Я зараз весь під враженням від “Майстра й Маргарити”. Це – величезний добуток виняткової художньої сили й глибини. Мені особисто воно дуже близько за своїм духом. М. М. Бахтин “Під час хвороби він мені диктував і виправляв “Майстра й...
- Скорочено “Майстер і Маргарита” Булгакова У творі – дві сюжетні лінії, кожна з яких розвивається самостійно. Дія першої розгортається в Москві протягом декількох травневих днів (днів весняного повного місяця) у 30-х рр.. Нашого століття, дія ж другий відбувається теж у травні, але в місті Ершалаиме ( Єрусалимі) майже дві тисячі років тому – на самому...
- Вічна боротьба добра в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Вічна боротьба добра в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Прояви сил зла в романі дуже схожі. Воланд з’являється в “дорогому костюмі, у закордонних, в колір костюма, туфлях. Навіть обличчя в нього було дуже дивне: “Праве око чорний, лівий зелений. Брови чорні, але одна вища за другу “. В образі...
- Майстер і Маргарита – Глава VIII І в цей же час, тобто близько половини дванадцятої дня, Іван Миколайович Бездомний прокинувся після глибокого і тривалого сну. Після деяких зусиль він згадав, що знаходиться в лікарні. Увійшла жінка, привіталася, підняла штору на вікні і запросила Івана у ванну. Ванна була розкішна. Жінка похвалилася, що такого обладнання, як в...
- Майстер і Маргарита Частина перша Весняне сонце сідало, було надзвичайно спекотно. За Патріаршим ставків йшли двоє. Перший був Михайло Олександрович Берліоз, голова правління однієї з найбільших московських літературних асоціацій, скорочено МАССОЛІТ, та ще й редактор товстого художнього журналу, – коротенький, дебелий, лисий, гладко поголений, у величезних окулярах в чорній роговій оправі, чомусь ніс капелюх в...
- “Квартирне питання” у романі Булгакова “Майстер і Маргарита” До московської житлової кризи Булгаков зверталася десятки разів. Він написав окреме есе “Московські квартири” і торкався цієї теми скрізь, де дозволяв реквізит. “Собаче серце” побудовано на кризі; в “Дьяволиаде” згадується комунальна квартира; в “Театральному романі” – жалюгідна кімнатка Максудова й ще два випадних спостереження. “Фатальні яйця”: “В 1919 році в...
- Іван Карамазов у романі Булгакова “Майстер і Маргарита” Було “найважливіше питання”: чи змінилися ці городяни “внутрішньо”? Головне тут – останнє слово; його зміст виділений і контекстом (“автобуси, телефони й інша апаратури”), і синтаксичним наголосом. Чи змінилися люди, увійшовши в соціалістичне суспільство? – от про що запитав Воланд. Коровьев поставив досвід і одержав відповідь, теж найважливіший, – людей зіпсували....
- Парадокси роману “Майстер і Маргарита” Згадаємо про будову сцени на Патріарші. Вона вся перекладена відвертою іронією, вона перебивчата – що задається поводженням Воланда, часто балаганним. Він те валяє дурня, то повідомляє себе професором чорної магії, то причиняється божевільним. Коли він говорить про щось серйозному, суть замаскована або блазенством, або гаданою безглуздістю його слів – наприклад,...
- Моральний суд над Пілатом у романі “Майстер і Маргарита” У романі “Майстер і Маргарита” дається глибокий психологічно точний аналіз поводження героя, що переростає в моральний суд над Пілатом. Це складна, драматична фігура. Він розумний, не далекий роздумів, людських почуттів, живого жалю. Поки Иешуа проповідує, що всі люди добрі, покуратор схильний поблажливо дивитися на це нешкідливе дивацтво. Але от мовлення...