КВІТАМИ БАРВИСТИМИ ЛУГ ЦВІТЕ. А. ГРИГОРУК “ЧАРІВНИЙ ЛІХТАРИК”. А. КАМІНЧУК “БАБУСИНІ КВІТИ”
Мета: вдосконалювати навички виразного читання; вчити учнів ставити питання до тексту; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Бубоніла діду баба: – “Ти не дмухай на кульбабу,
Бо з кульбаби полетять сто маленьких кульбабенят”.
2) Робота над чистомовкою.
Елик-елик-елик – он з’явився джмелик.
Атий-атий-атий – маленький, волохатий.
Іх-іх-іх – побудив усіх.
2.
III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 60-62)
1. Опрацювання вірша А. Григорука “Чарівний ліхтарик” (с. 60)
1) Метод “Передбачення” за заголовком.
– Прочитайте тільки заголовок вірша. Вдумайтеся у зміст: про що розповідатиме поет?
– А тепер уважно прочитайте вірш.
2) Читання вірша учнями мовчки.
– Чи підтвердилися ваші міркування? Про який чарівний ліхтарик розповідає у вірші поет?
3) Вибіркове читання.
– З чим порівнюється у вірші кульбабка?
– Хто назвав кульбабку сонечком?
– Прочитайте, як назвав кульбабку комарик? Чому згас чарівний ліхтарик?
4) Виразне читання вірша.
– Прочитайте вірш виразно. Передайте його настрій.
Фізкультхвилинка
2. Опрацювання сторінки “Читай і збагачуй свої знання і вміння” (с. 67)
1) Читання слів у стовпчиках.
– Швидко читайте, правильно вимовляйте!
Квіти квіточка кульбаба
Квітка квітонька кульбабка
Квітник квітують кульбабенята
– Читання двоскладових, трискладових слів.
– Читання слів з наголосом на першому складі.
– Читання “ланцюжком”.
– Читання стовпчиків слів кілька разів, щоразу швидше і швидше.
– Читання слів-родичів.
2) Читання слів у “променевих” таблицях.
– Складіть слова за напрямком стрілок і потренуйтеся швидко їх читати.
3) Гра “Буква заблукала”.
– Прочитайте назви квітів. Для цього переставте букви. (Фіалка, кульбаба, конвалія, пролісок)
4) Гра “Лабіринт”.
– Розшифруйте назви квітів.
5) Гра “Слово в слові заховалось”.
– Поміркуйте, які імена людей “заховалися” у назвах квітів. (Іван, Василь, Рома)
3. Опрацювання сторінки “Читай і світ пізнавай” (с. 62)
1) Читання вірша А. Камінчука “Бабусині квіти”.
– Які квіти у бабусі Олі? Знайдіть їх на малюнку.
– Прочитайте, де ростуть троянди. А де ростуть чорнобривці?
2) Робота в парах.
– Які квіти ростуть у вашої бабусі? А які квіти любить ваша мама? Чи є у вас улюблена квітка? Розкажіть про неї.
– Розгляньте малюнки квітів і скажіть, чи правильно підписані малюнки.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
– Які твори прочитали на уроці?
– Чого вони вас навчають?