КОЛЬОРОВІ ВІРШИКИ. А. КОСТЕЦЬКИЙ “КВІТКОВІ СНИ”. Є. ГОРЄВА “КОЛЬОРОВИЙ ВІРШИК”

Мета: вдосконалювати навички правильного, виразного читання; розвивати усне мовлення, пам’ять, фантазію; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Мовленнєва розминка

1) Робота над скоромовкою.

У нашого діда капелюх

Не по капелюхівськи.

2) Робота над закличкою.

Іди, іди, дощику,

Зварю тобі борщику,

В череп’янім горщику.

Мені – каша, тобі – борщ,

Щоб густіший ішов дощ.

2. Робота над загадками

– На тонких

бринять стеблинах

Між травинок і пеньочків,

Сині-сині, звуться дзвінко

Лісові квітки… (дзвіночки).

– Блакитні оченята

Із жита виглядають.

Хоч квіточки ці люблять,

Та з поля виганяють. (Волошки)

– Влітку диво це знайду

В полі, в лісі і в саду.

Ці рослини кольорові

Запашні, такі чудові. (Квіти)

– Ще не народилася на світ людина, якій би не подобались квіти. Змалку нас уражає їх досконалість, різнобарвність та аромат.

III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 36-38)

1. Опрацювання вірша А. Костецького “Квіткові сни”

1) Читання вірша учнями.

– Про

які квіти йдеться у вірші?

2) Гра “Доповни слово”.

– Які сни сняться квітам? Відповідайте словами вірша.

Кульбабі –

Тюльпанові –

Дзвіночку лісовому –

Бузку –

Волошці –

Ромашці –

Фіалці –

3) Робота за малюнком.

– Які квіти зображено на малюнку? Якого вони кольору?

– Прочитайте слова у святкових кульках.

– Поміркуйте і скажіть, якого кольору вам уявляється написане слово. Зафарбуйте кульки.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання сторінки “Читай і збагачуй свої знання і вміння” (с. 37)

– Прочитайте і розкажіть, як утворилося слово колір.

– Прочитайте слова на одному диханні. Читайте швидко, вимовляйте чітко!

– Знайдіть спільне закінчення для всіх слів. Які слова утворилися? Які інші кольори ви знаєте? Які фарби потрібно взяти, щоб намалювати квіти, про які ви читали у віршах?

– Утворіть нові слова за зразком.

Робота над скоромовкою

– Потренуйтеся у читанні скоромовки. Прочитайте спочатку повільно, правильно читайте кожне слово. Тепер прочитайте правильно і швидко.

3. Опрацювання сторінки “Читай і світ пізнавай” (с. 38)

Робота в парах. Робота над віршем Є. Горєвої “Кольоровий віршик”

– Прочитайте вірш і вставте пропущені слова.

Кульбабка тиха при стежині

Жовтіється сама собі.

А у волошки очі (які?)…

А в неба очі (які?)…

(Які?)… клени стали колом

Побіля нашого двора,

А ген за тихим жовтим полем

(яке?)… сонце догора.

Слова для довідки: сині, голубі, зелені, червоне.

– Чи знаєте ви, скільки кольорів у веселки? Чи можете їх назвати? Щоб запам’ятати кольори веселки і їх порядок, вивчіть речення.

Чарівниця Осінь Жар-птаху Закликає Бабин Сад Фарбувати.

– У віршиках ви читали, які кольори дарує нам весна. Подаруйте і ви весні кольорові слова. Наприклад: голубі слова – небо, проліски.

Зелені слова – …

Жовті слова – …

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

– Про що йшлося на уроці?

– Які кольори дарує нам весна?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

КОЛЬОРОВІ ВІРШИКИ. А. КОСТЕЦЬКИЙ “КВІТКОВІ СНИ”. Є. ГОРЄВА “КОЛЬОРОВИЙ ВІРШИК”