Ідейний і художня своєрідність “Пісень” М. Горького
В “Пісні про Сокола” і “Пісні про Буревісника” в алегоричній формі Горький передав революційні, бунтарські настрої, що охопили передову частину російського суспільства напередодні революції 1905 року. Гордий Сокіл і сміливий, мужній Буревісник звали до подолання суспільної пасивності, до свободи. Цим вони надавали “не менше революційний вплив на маси, ніж прокламації окремих революційних комітетів…”, сіяли сум’яття і страх в офіційних колах царської Росії. “Зазначені вірш, – доносили жандарми, – справило сильне
Активна роль у піснях відведена романтичного пейзажу – він підсилює почуття, які пробуджують у читача Сокіл і Буревісник. Розглянемо, наприклад, “Пісню про Сокола”. Блідим, неясним, приглушених фарб моря протиставлені яскраві, соковиті фарби, зламані лінії неба, гір, багаття, прибережного каменю. Море, нерухоме в дали, “облитої блакитним сяйвом місяця”, “м’яке
Пейзаж у вступі гармонує з душевним станом Рагімов і його слухача: обидва перебувають “у тому настрої, коли все здається примарним, одухотвореним, що дозволяє проникнути в себе, коли на серці так чисто, легко і немає інших бажань, окрім бажання думати “.
Мова” Пісень “афористичний. Короткі, чіткі, з глибоким революційно-призовних сенсом афоризми звернені до читача: “Безумству хоробрих співаємо ми славу!”, “Безумство хоробрих – ось мудрість життя!”.
“Нехай ти помер! .. Та в пісні сміливих і сильних духом завжди ти будеш живим прикладом, закликом гордим до свободи, до світла! “,” Буря! Скоро гряне буря! “,” Хай сильніше гряне буря! “.