Головний персонаж романів “Эвфуэс, або Анатомія розуму” і “Эвфуэс і його Англія”

Друга половина XVI сторіччя – час становлення сучасної англійської літературної мови, і романи Лили зіграли настільки важливу роль у його створенні, що ім’я головного героя пережило не тільки століття, але й самого героя

Пригоди модника XVI в. написані людиною найвищою мірою утворен і талановитим, котрий, випробовуючи англійську мову на його можливості, придумує свій стиль, у якому немає місця випадкам і недбалості й у якому переважно використаються антитеза й алітерація, а також зближення протилежностей (наприклад: “…самий зелений

бук швидше горить, чим самий сухий дуб, самий чистий шовк швидше всього гниє, саме солодке вино швидше всього перетворюється в самий кислий оцет”). Нова проза Лили негайно викликала потік наслідувань. Досить довго эвфуэстический стиль, декоративний і мало-мало вигадливий, був модним серед утворених людей Англії, але вже У. Шекспір висміює його в “Генріхові IV”, змушуючи Фальстафа висловлюватися эвфуэстически.

Проте Історія Э. не загубилася в століттях, і якщо за шість років після першого видання роман “Эвфуэс, або Анатомія розуму” був перевиданий ще п’ять разів, те й в XX столітті Джон Лили не міг би поскаржитися на неуважність видавців. Втім, що навіть не читали роман, але літературно більш-менш утворені люди можуть досить часто зустріти терміни “эвфуизм”, “эвфуэстический стиль”, що визначає навмисну вишуканість, манірність, манірність


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Головний персонаж романів “Эвфуэс, або Анатомія розуму” і “Эвфуэс і його Англія”