Дати початкове уявлення про емоційно-виражальні можливості фарб
Обладнання для вчителя. Гуаш – три основні кольори, пензлі, папір, учнівські малюнки на дану тему. Таблиця з малюнками квітів похідних кольорів.
Обладнання для учнів. Гуаш – три основні кольори, пензлі, склянки з водою.
Хід уроку
Починаємо урок із закріплення вивченого на попередньому уроці. (Учні називають основні кольори, відмічають їх радісне звучання кожного окремо і всіх разом). Зовсім інший настрій мають жовтий з синім та жовтий з червоним. Радісний і щедрий жовтий підсилює звучання святкового червоного і вони світяться
(Після створення відповідного настрою вчитель вивішує таблицю з великими квітами, намальованими похідними кольорами і звертається до дітей).
– Гарні квіти, правда? Подивіться, будь ласка, чи є у вас такі кольори
Перед собою?
(Ні, немає таких кольорів)
– Що ж нам робити, якщо потрібно намалювати оранжеві, фіолетові
Квіти, зелені листки чи траву?
(Потрібно змішати їх між собою]
– Добре, давайте спробуємо.
(Вчитель
– Ми зараз створимо ці кольори способом змішування між собою
Основних. У нас вийдуть похідні, бо вони походять від основних. Отже,
Малюємо великі квіти.
– Які дві фарби потрібно змішати, щоб одержати оранжеву? (Червону і жовту]
– А фіолетову? (Червону і синю)
– Зелену? (Жовту і синю)
(Вчитель великим пензлем змішує фарби, не вимальовуючи детально квіти, листя, а перетворюючи їх зображення на яскраві плями кольору].
Малювати конкретно вчитель не повинен, бо це призведе до змальовування, стандартизації робіт учнів. Вчитель широко накладає пензлем по листку, добиваючись форми квітки.
Помалювавши одним кольором, необхідно помити пензель у воді, а потім набрати іншого кольору, того, який нам потрібен. Змішувати фарби потрібно не на палітрі, а на малюнку – тоді колір буде більш живий, органічний. Не можна брудним пензлем макати в іншу фарбу, бо тоді фарби будуть якими?
(Брудними)
– І не забувайте користуватися ганчіркою, яка є на наших партах.
Пензлик “сушать” ганчіркою в руці, відтискаючи фарбу або воду.
Після пояснення вчителя діти починають працювати, попередньо оглянувши минулорічні роботи учнів на дану тему, які потім знімаються.
Під час роботи вчитель спрямовує увагу учнів на відчуття кольорів, стежить, щоб кольори виходили чистими. Створюється особливий настрій, творча, вільна атмосфера. Кольори “знайомляться” між собою, обмінюються своїм характером, своїм настроєм. Вчителю потрібно слідкувати, щоб діти не вимальовували саме квітку, а створювали квіткову композицію, сміливо використовуючи весь листок і не “комплексували”, чи вийшла натуральна квітка, чи ні.
В процесі роботи вчителем відмічаються особливо вдалі малюнки.
В кінці уроку, як підсумок, аналізуємо кілька характерних малюнків.
Вачкова Любов Степанівна, вчитель образотворчого мистецтва середньої загальноосвітньої школи І-III ст. № 37, м. Львів, переможець обласного туру
Всеукраїнського конкурсу “Учитель року-2003” в номінації “Образотворче мистецтво”.
Схожі твори:
- Сім чарівних фарб Твір-переказ легенди Один раз в сто років, в ніч під Різдво найдобріший зі всіх найдобріших людей похилого віку, Санта Николаус або Дід Мороз, приносить сім чарівних фарб. Цими фарбами можна намалювати все, що захочеш, і намальоване оживе. Хочеш – намалюй стадо корів і потім паси їх. Хочеш – намалюй корабель і пливи...
- Міні-твір про кольори У природи є безліч кольорів – яскравих, насичених, а крім того кожен колір має десятки відтінків. Зелене листя на деревах влітку, бездонне синє небо над головою, жовтогаряче вечірнє сонце, квіти, різнобарвне пір’я птахів, незвичне для ока людини багатство кольорів підводного світу… Цікаво, що колір має здатність впливати на психічний стан...
- Емоційно-художнє сприйняття хоку Ми з вами переконалися, що Японія – країна з дуже давньою і своєрідною культурою. А зараз ми зосередимо свою увагу на одному з жанрів японської літератури – це ліричні вірші, які називаються хоку (або хайку). Мабуть, немає іншого літературного жанру, що настільки б точно відтворив японський національний дух. Цікаво, що...
- Початкове поняття про реалізм і сентименталізм Термін “реалізм” досі не отримав у літературознавстві однозначного тлумачення. У широкому значенні під ним розуміють певний художній стиль універсального характеру, коли письменник орієнтується на відтворення життя в його об’єктивній сутності, закономірностей розвитку і буття людини, суспільства, світу. У реалістичних творах події і характери зображуються як такі, що зумовлені (детерміновані) певним...
- Формувати навички робити пензликом і гуашевими фарбами Обладнання для вчителя. Гуаш – три основні кольори. Пензлі, живі квіти, папір, декілька репродукцій творів художників з яскраво вираженими моментами декоративності. [Марія Приймаченко, Тетяна Пата тощо). Обладнання для учнів. Листки паперу-білого або сірого, гуаш – три основні кольори, склянки з водою, великі пензлі, великі квіти, які не будуть змальовуватися, а...
- Мета. Вчити учнів передавати особливості портрету клоуна Мета. Вчити учнів передавати особливості портрету клоуна, правильно зображати його в русі, доцільно використовувати кольори веселки для передачі настрою і характеру. Закріпити основні поняття з теми кольорознавства про яскраві та святкові кольори. Розвивати навички побудови композиції, почуття ритму. Виховувати в учнів любов до прекрасного. Завдання, що закладені в основний зміст...
- Можливості комп’ютерних технологій Книги… Ілюстровані чи неілюстровані, старі чи ті, які ще пахнуть друкарською фарбою… У свій час Гессе писав про магію книжки, оспівував книжку все своє життя. Донедавна безсмертя книжки не піддавалося жодним сумнівам. Книга залишилася найзручнішим, найбільш надійним і компактним засобом збереження інформації навіть тоді, коли становлення комп’ютерної ери стало незаперечним...
- “Срібне століття” російської поезії – Імена, дати, напрямки Микола Гумилев. Багато десятиліть ми були приречені на слухи й домисли про його долю й про життя його, і вуж тим більше про обставини загибелі. У годину, коли він народився, морська міцність Кронштадт була сотрясаема штормом. Стара нянька побачила в цьому своєрідний знак, сказавши, що в народженого “буде бурхливе життя”....
- Виражальні засоби в “Патетичній сонаті” “Патетична соната” великою мірою ідейно випливає з “Народного Малахія”: Ілько, поет, який називає себе “Я” – наче продовження самого Малахія. “Проект негайної реформи людини” перетворюється в поетичну програму, щоб “над світом замаяв прапор “вічної любові””. Основні ідеї “Народного Малахія” просліджуються і в “Патетичній сонаті”. Поет нагадує листоношу. Провідною темою стає...
- Зображально-виражальні засоби в поезії Володимира Сосюри “Любіть Україну” Драматичною була доля поезії В. Сосюри “Любіть Україну”. Вона стала причиною безпідставних звинувачень поета у націоналізмі. Автор прагнув осмислити, збагнути справжню суть таких понять, як любов до Батьківщини, патріотизм. І йому вдалося передати ці найпотаємніші почуття, які живуть у серцях багатьох людей, але про які не кожен може розказати. У...
- Зображально-виражальні засоби в поезії Сосюри “Любіть Україну” Драматичною була доля поезії В. Сосюри “Любіть Україну”. Вона стала причиною звинувачень поета в буржуазному націоналізмі. Автор прагнув осмислити, збагнути справжню суть таких понять, як любов до Батьківщини, патріотизм. У цьому творі поєдналися пристрасть поета-патріота і ніжність поета-лірика, що дало йому змогу виразити найзаповітніші думки, почуття й переконання людської душі....
- В. М. Шукшин. “Я прийшов дати вам волю” Літературний шлях Василя Макаровича Шукшина (1929-1974), відомого радянського письменника, актора й кінорежисера, тривав біля півтора десятиліть. Художник допитлива й проникливий, людина, що володіла винятково тонким духовним зором, що дозволяло йому в кожному явищі прозрівати його глибинний загальнолюдський зміст, Шукшин з роками випробовував усе більше наполегливе тяжіння до заглиблено філософського осмислення...
- Художньо-виражальні засоби паремій Художньо-образний лад прислів´їв дуже складний, бо в гранично лаконічній формі висловлюється узагальнене, змістовно містке твердження, за невеликою формою криється глибинна структура, в якій приховані елементи смислу (підтекст, багатозначність, іронічне забарвлення та ін.), розраховані на кмітливість, здогадливість реципієнта. А тому в прислів´ях використовуються всі можливі шляхи образотворення, усі художні тропи, фігури...
- Я спробую дати вам свій зразок твору: Що таке подвиг? Кожна людина сама вибирає для себе шлях у житті. Хтось може усе життя ховатися, боятися сказати слово вголос. А хтось зовсім іншої вдачі. Саме з таких людей, на мій погляд, і народжуються герої, які здатні на подвиг. Так що ж таке подвиг? Подвиг… Одне це слово, і я бачу перед...
- Які уроки можуть дати діти своїм батькам Найперші та найкращі наші вчителі – батьки. З самого малечку вони беруть на себе величезну відповідальність за виховання своєї дитини. Їх поради та настанови міцно вкарбовуються в пам’ять малечі, а потім формують характер дитини протягом усього її життя. Інколи, коли ти вчиняєш якийсь проступок, з глибин розуму до тебе починають...
- Міркування про можливості відродження традицій нашого народу Звичаї – це частина нашої душі, нашої генетичної пам’яті; вони – своєрідні корені, що живлять дерево життя. Народні звичаї – невичерпна криниця мудрості багатьох поколінь, яка ніколи не обміліє, скільки б не черпав із неї життєдайної вологи. Наші споконвічні, староукраїнські традиції настільки тісно переплелися із християнською обрядовістю, що годі й...
- Виражальні засоби в “Патетичній сонаті” Миколи Куліша “Патетична соната” великою мірою ідейно випливає з “Народного Малахія”: Ілько, поет, який називає себе “Я” – наче продовження самого Малахія. “Проект негайної реформи людини” перетворюється в поетичну програму, щоб “над світом замаяв прапор “вічної любові”. Основні ідеї “Народного Малахія” просліджуються і в “Патетичній сонаті”. Поет нагадує листоношу. Провідною темою стає...
- “Абетка” Толстого: перші уявлення про життя для дітей “Абетку” – книгу, по якій отримували б перші уявлення про життя і моральні поняття всі діти, від царських до “мужицьких”. У першому виданні “Азбука” вийшла в 1872 році і вона складалася з кількох книг. Але письменник не був задоволений своєю працею і вирішив його удосконалити. “Ця абетка, – писав Толстой,...
- “Україна мусить дати найкращих у світі Марк Твенів” (за комедією “Мина Мазайло”) Микола Куліш жив і творив у добу великих соціальних перетворень. Він мріяв про такі часи, коли розквіту культури не буде заважати міщанство, коли свої автори будуть писати такі сатиричні твори, що можна буде говорить про власних Марк Твенів. У п’єсі “Мина Мазайло” автор виступив проти міщанства з його “канареєчним” побутом,...
- Можливості мовознавства Можливість розшифровки хетської мови дозволила вченим глибше проникнути в тьму часів. Сенсаційним відкриттям окапалось твердження, що хетська Мова родственен російській, англійській, грецькій, литовській і іншій мовам індоєвропейської сім’ї мов Так, хетське слово “дулуга” означає “довгий”, хетське “вадар” і російське “вода” мають однакове значення, так л”е як “небіс” і “небеса”. Завдяки...