Дати початкове уявлення про емоційно-виражальні можливості фарб

Обладнання для вчителя. Гуаш – три основні кольори, пензлі, папір, учнівські малюнки на дану тему. Таблиця з малюнками квітів похідних кольорів.

Обладнання для учнів. Гуаш – три основні кольори, пензлі, склянки з водою.

Хід уроку

Починаємо урок із закріплення вивченого на попередньому уроці. (Учні називають основні кольори, відмічають їх радісне звучання кожного окремо і всіх разом). Зовсім інший настрій мають жовтий з синім та жовтий з червоним. Радісний і щедрий жовтий підсилює звучання святкового червоного і вони світяться

разом як сонце. А жовтий і синій доповнюють один одного і створюють гармонію, гармонію природи. Холодний і сумний синій чекає, поки його зігріє або жовтий, або червоний.

(Після створення відповідного настрою вчитель вивішує таблицю з великими квітами, намальованими похідними кольорами і звертається до дітей).

– Гарні квіти, правда? Подивіться, будь ласка, чи є у вас такі кольори

Перед собою?

(Ні, немає таких кольорів)

– Що ж нам робити, якщо потрібно намалювати оранжеві, фіолетові

Квіти, зелені листки чи траву?

(Потрібно змішати їх між собою]

– Добре, давайте спробуємо.

(Вчитель

бере великий пензель в руки і ПІДХОДИТЬ до дошки, на якій прикріплений великий листок паперу].

– Ми зараз створимо ці кольори способом змішування між собою

Основних. У нас вийдуть похідні, бо вони походять від основних. Отже,

Малюємо великі квіти.

– Які дві фарби потрібно змішати, щоб одержати оранжеву? (Червону і жовту]

– А фіолетову? (Червону і синю)

– Зелену? (Жовту і синю)

(Вчитель великим пензлем змішує фарби, не вимальовуючи детально квіти, листя, а перетворюючи їх зображення на яскраві плями кольору].

Малювати конкретно вчитель не повинен, бо це призведе до змальовування, стандартизації робіт учнів. Вчитель широко накладає пензлем по листку, добиваючись форми квітки.

Помалювавши одним кольором, необхідно помити пензель у воді, а потім набрати іншого кольору, того, який нам потрібен. Змішувати фарби потрібно не на палітрі, а на малюнку – тоді колір буде більш живий, органічний. Не можна брудним пензлем макати в іншу фарбу, бо тоді фарби будуть якими?

(Брудними)

– І не забувайте користуватися ганчіркою, яка є на наших партах.

Пензлик “сушать” ганчіркою в руці, відтискаючи фарбу або воду.

Після пояснення вчителя діти починають працювати, попередньо оглянувши минулорічні роботи учнів на дану тему, які потім знімаються.

Під час роботи вчитель спрямовує увагу учнів на відчуття кольорів, стежить, щоб кольори виходили чистими. Створюється особливий настрій, творча, вільна атмосфера. Кольори “знайомляться” між собою, обмінюються своїм характером, своїм настроєм. Вчителю потрібно слідкувати, щоб діти не вимальовували саме квітку, а створювали квіткову композицію, сміливо використовуючи весь листок і не “комплексували”, чи вийшла натуральна квітка, чи ні.

В процесі роботи вчителем відмічаються особливо вдалі малюнки.

В кінці уроку, як підсумок, аналізуємо кілька характерних малюнків.

Вачкова Любов Степанівна, вчитель образотворчого мистецтва середньої загальноосвітньої школи І-III ст. № 37, м. Львів, переможець обласного туру

Всеукраїнського конкурсу “Учитель року-2003” в номінації “Образотворче мистецтво”.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.50 out of 5)

Дати початкове уявлення про емоційно-виражальні можливості фарб