БУКВА Щщ (“ща”), ПОЗНАЧЕННЯ НЕЮ ЗВУКОСПОЛУЧЕННЯ. ОПРАЦЮВАННЯ УРИВКА ВІРША В. СИМОНЕНКА І ТЕКСТУ “НАША БАТЬКІВЩИНА”
Мета: вчити учнів правильно, злито вимовляти два звуки, та позначати їх однією буквою Щщ; формувати навички виразного вдумливого читання; розвивати увагу, мислення, мовлення; виховувати у дітей любов до своєї Батьківщини.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Мовленнєва розминка
1) Розучування лічилки.
Зайчик весело стрибає,
Всіх до гурту закликає;
Гей, хто хоче погуляти,
Мусить пісню заспівати.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Що ти хочеш заспівать?
2)
Євген горіхи роздає:
– Оце – моє, оце – твоє.
– А це чиє?
– Це теж моє.
Ти ж бач – горіхів не стає.
А в вас такий Євгенко є,
Що так горіхи роздає?
2. Гра “жук-буквоїд”
– Вставте букви, яких бракує.
М. ать під Ки. вом у т. нелях блаки. ні по. зди. Д. же ш. идко мча. ь від станці. до станц. ї.
3. Читання тексту “Київське метро”
Фізкультхвилинка
III. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 128-129)
1. Ознайомлення з буквою Щщ
– Це буква “ща”. (Показує друковану букву.) Вона позначає відразу два звуки. Прислухайтесь і скажіть, які вже відомі
– Що ви знаєте про ці звуки? (Приголосні, глухі, завжди тверді, перед буквою “і” мають пом’якшену вимову.)
2. Розглядання предметних малюнків і звукових моделей слів щиглик, щука, ліщина
3. Читання і порівняння складів
4. “Друкування” букви Щщ (великої малої), окремих складів
5. Читання слів у стовпчиках
– Прочитайте слова з буквою щ у першому складі.
Звуко-буквений аналіз слова щасливо: побудова звукової моделі з фішок; викладання слова з розрізної азбуки; зіставлення звуків і букв у першому складі.
– Прочитайте слова-родичі.
– Діти, ми вивчили букву щ і тепер можемо прочитати одне із найдорожчих слів для кожної людини. Прочитайте слово, написане з великої букви. Чому це слово написали з великої букви? (Батьківщина – це країна, в якій ми живемо.)
– Коли ще в словах пишемо велику букву?
6. Робота за сюжетним малюнком
– Розкажіть, що зображено на малюнку.
7. Опрацювання уривка вірша В. Симоненка
Діти читають пошепки, потім – уголос: спочатку за бажанням, а потім за викликом учителя. Вправляння у виразному читанні вірша.
8. Робота над прислів’ям
Читання, пояснення, заучування напам’ять.
– Чому ми любимо Батьківщину? Як треба любити Батьківщину?
– Яка наша Батьківщина? Про це ви дізнаєтесь, прочитавши текст “Наша Батьківщина”.
9. Опрацювання тексту “наша Батьківщина”
Текст читає вчитель, потім – учні.
– Що таке Батьківщина? Як називається наша Батьківщина? Що таке Україна? Чому ми пишаємося своєю Україною?
Діти розповідають про те, чим багатий їхній край, про кращих людей свого краю.
10. Робота за ілюстрацією
Розглядання ілюстрації, розповідь учителя про величні простори нашої Батьківщини, про її багатства. Ілюстрація дає певне уявлення про багатства нашої країни, діти називають їх: річки, ліси, моря, гори, міста, люди.
– Що б ви намалювали до цього тексту?
11. Читання алфавіту на потязі
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
– З якою буквою ознайомилися на уроці?
– Який звук вона позначає?