ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ ВИВЧЕНИХ БУКВ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ І. ПРОКОПЕНКО “ПРО ЩО ШЕПОТІЛИ БЕРІЗКИ”

Мета: закріпити знання учнів про звукове значення вивчених букв; формувати свідомі навички читання слів; розвивати мислення, мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Мовленнєва розминка

1) Розучування скоромовки.

Пішли рясні дощі,

Ловилися лящі.

А хлопці – мов хлющі:

Забули про плащі.

Та що їм ті дощі,

Коли такі лящі!

В. Гринько

2) Робота над чистомовкою.

Ща-ща-ща – піймали ляща.

Щу-щу-щу

– ложка до борщу.

Ще-ще-ще – дуже смачно, дайте ще.

2. Читання вірша Г. Малик “Що для чого треба?”

3. Гра “Жук-буквоїд”

– Вставте пропущені букви в словах:

С. р. к.

Гн. здо (о, і, о, а, у, и)

Р. к. в. чка

4. Прочитайте правильно!

Висить, гілля (два наголоси), нове, гілочках.

5. Звуко-буквений аналіз слів берізки, шепотіли, про, що

– Складіть речення з цих слів.

– Це назва твору, з яким ми ознайомимося.

Міркування над змістом заголовка

– Чому шепотіли, про що шепотіли берізки?

Фізкультхвилинка

III. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 131)

Опрацювання оповідання

І. Прокопенко “Про що шепотіли берізки”

1. Читання казки вчителем

– Як ви розумієте слова “Сорока вмирала з цікавості”? (Сорока все хоче знати, все іншим розказати. Недарма говорять: “Сорока на хвості принесла”. Це вона побачила ремезове гніздо.)

– Чи можете ви відповісти допитливій сороці?

– Яка то пташка змайструвала собі таке незвичайне гніздечко?

– За якими ознаками ви впізнали, що сорока побачила гніздо ремеза?

2. Самостійне читання казки учнями

– Прочитайте, доведіть, що гніздо звила пташка ремез.

– у гіллі на вербі висіло гніздо, схоже на рукавичку;

– гарне, тепле, м’яке; на тоненьких гілочках;

– нехай спробує хто дістатися.

3. Читання тексту учнями вголос

– Знайдіть, що сказано про гніздечко. (Рукавичка, на тоненькій гілочці; висить)

– На якому дереві в’є гніздечко ремез? (На вербі)

– Де висить гніздечко? (Над водою, біля річки, над рікою)

– Яке гніздечко всередині? (Гарне, тепле, м’яке)

– Чому маленька пташка не заховала гніздечко? (Нехай спробує який хижак дістатися.)

4. Складання опису гнізда ремеза

– Ось який художній образ про маленьку пташку створила письменниця! Подивіться на фотографію гнізда ремеза. Який образ створив художник? Розкажіть, яке гніздечко в ремеза.

IV. РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ЗІ ЗБІРКОЮ КАЗОК ІРИНИ ПРОКОПЕНКО “ПРИГОДИ НА ЗЕМЛІ ТА ПІД ВОДОЮ”

1. Розповідь учителя про письменницю

– Народилася Ірина Прокопенко в Росії. Її чоловіком став українець, поет і перекладач Гаврило Прокопенко. З ним опанувала українську мову настільки, що з часом змогла писати нею художні твори. Спочатку складала казки для власних дітей – сина та дочки, згодом це стало її покликанням.

В Ірини Миколаївни багато читачів. Найвдячніші з-поміж них – діти, які надсилають листи, малюють ілюстрації до її творів, складають власні казки, вірші. І для кожного знаходиться в неї добре слово, щира порада.

2. Ознайомлення учнів зі збіркою казок Ірини Прокопенко “Пригоди на землі та під водою”

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– З яким твором ознайомилися на уроці?

– Чи задоволені ви своєю роботою?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ ВИВЧЕНИХ БУКВ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ І. ПРОКОПЕНКО “ПРО ЩО ШЕПОТІЛИ БЕРІЗКИ”