ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Хх. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “КАЗКОВІ ХМАРИНКИ”. ЗАГАДКА

Мета: закріпити знання учнів про звук, букву Хх, формувати мовленнєві вміння; розвивати мовлення учнів, творчу уяву; виховувати любов до прекрасного.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над чистомовкою

Ха-ха-ха – засміялась буква “ха”.

Ох-ох-ох – виріс горох.

Ух-ух-ух – у дідуся теплий кожух.

Ах-ах-ах – у лісі багато комах.

Хи-хи-хи – геть розбіглись ховрахи.

2. Розучування вірша

АНДРЮХИНІ ВУХА

Наш малий Андрюха

Потилицю чуха:

– Чом у мене вух аж

два,

А гусак безвухий?

От візьму я вуха,-

Думає Андрюха,-

І приклею гусаку:

Хай він маму слуха!

– Які слова зі звуком є у вірші?

ІІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над загадками

– Черевань у кутку дріма,

Холод у череві трима.

Що ховає – віддає.

Упізнали, хто він є? (Холодильник)

– Соняшникова, запашна

Дітьми любима усіма.

Солодка і смачна така.

А зветься як вона?.. (Халва).

– Цей сухий старий дідище

За цибулю ще гіркіший,

Та стає він добряком

В страві разом з буряком. (Хрін)

– Народився на землі,

Зарум’янивсь на

вогні

І з’явився на столі

До борщу тобі й мені. (Хліб)

– Доки ми відгадували загадки, Незнайко до слів-відгадок побудував звукові схеми. Але, як завжди, припустився помилок. Давайте разом їх виправимо!

Холодильник

Халва

Хрін

Хліб

2. Гра “Розсипанка”

– Складіть слова із розсипаних букв.

Г, х, і, о, р;

О, й, е, к, х; м, х, у, а;

У, о, к, х, ь, л.

(Горіх, хокей, муха, кухоль)

Фізкультхвилинка

IV. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 98-99)

1. Робота над загадкою

– По голубому полі

Легкі, немов пір’їнки,

Пливуть собі поволі

Білесенькі перинки. (Хмари)

– Сьогодні ми помандруємо на гостину до хмаринок разом з допитливим хлопчиком.

– Розгляньте малюнок.

– Хто на ньому зображений?

– Що робить хлопчик?

– Яка пора року зображена на малюнку?

– Якими кольорами художник передав красу природи?

2. Гра “Словотворці”

– Продовжіть за зразком: легко – легенько, близько – близенько, тихо – …, весело – …

3. Опрацювання оповідання “казкові хмаринки”

1) Читання оповідання вчителем.

– Як звати головного героя оповідання?

2) Читання оповідання учнями “ланцюжком”.

– За чим Михайликові подобалося спостерігати?

– Прочитайте пісеньку, яку співав Михайлик.

– Кого побачив Михайлик у хмаринках?

– Над яким питанням замислився Михайлик?

– Чи доводилося вам спостерігати за хмаринками?

3) Вправа “Мікрофон”.

– Де домівка хмаринок?

4) Гра “Хвости”.

Учитель читає початок речення, учні відшуковують це речення і дочитують його до кінця.

А легкі білі хмаринки…

Он великого слона…

Оті хмарки – …

Та ось велика темна хмара…

І знову попливли…

4. Робота над загадкою “За лісом, за пралісом…”

– Які слова допомогли вам відгадати загадку?

– З чим у загадці порівнюється хмара? Чому?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

– Чого навчилися?

– Що найбільше запам’яталося?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Хх. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “КАЗКОВІ ХМАРИНКИ”. ЗАГАДКА